Έρχεται η ΛΑΝΕ στο λιμάνι του Ρεθύμνου
του Βασίλη
Κασιμάτη
23/02/2009 – 23.30
Η ναυτιλιακή εταιρία ΛΑΝΕ (θυγατρική της ΑΝΕΚ) όπως είχαμε πολύ σωστά προλογίσει σε προγενέστερο άρθρο μας λίγες μόνο εβδομάδες πριν, πήρε τελικά την έγκριση και την Τετάρτη 25/2 ή τη Πέμπτη 26/2 καταφθάνει με το “Βιτσέντζος Κορνάρος” στο λιμάνι του Ρεθύμνου για να εξυπηρετήσει το Νομό μας μαζί με 3 άλλα λιμάνια της άγονης γραμμής, Κύθηρα - Αντικύθηρα - Γύθειο!
Το απίθανο και το παράδοξο της ιστορίας είναι η μυστικότητα που έχει τηρηθεί από την ΛΑΝΕ/ΑΝΕΚ όσων αφορά το αυτό νέο δρομολόγιο και το γιατί δεν ανακοινώθηκε ευρέως στο τοπικό μας Τύπο, ειδικότερα ενόψει του Ρεθυμνιώτικου καρναβαλιού;
Τι συμβαίνει και κρατάνε “επτασφράγιστο μυστικό” την μεθαυριανή άφιξη του πλοίου στο Ρέθυμνο;
Μήπως περιμένουν ότι ο Ρεθυμνιώτικος λαός θα αντιδράσει έντονα στο ότι χαρακτήρισαν το λιμάνι του «άγονη γραμμή»;
Τα λέω όλα αυτά αγαπητοί μας αναγνώστες διότι την πληροφορία δεν την πήραμε όπως θα ήταν αναμενόμενο με κάποιο τυχόν Δελτίο Τύπου της εμπλεκόμενης ναυτιλιακής εταιρίας ΛΑΝΕ, αλλά την έμαθα σήμερα το βράδυ μέσω απίστευτης δημοσιογραφικής οδού!
Πιο συγκεκριμένα σήμερα το βράδυ, στις 20.30 με κάλεσαν στο τηλέφωνο από τα Κύθηρα, από το Ραδιοφωνικό σταθμό του νησιού για να μιλήσω ζωντανά σε εκπομπή συγκεκριμένης ζώνης. Ο λόγος ήταν ότι διάβασαν δύο άρθρα της ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ και του agorapress.gr που είχαν σχέση με την άγονη γραμμή που προκυρήθηκε από το ΥΕΝ και τελικά επιδοτήθηκε η ΛΑΝΕ. Ρέθυμνο-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Γύθειο-Πειραιάς είναι το δρομολόγιο και τους Κυθήριους ενδιέφερε το θέμα της αποκατάστασης του δικού τους λιμανιού με το Πειραιά και την απρόσμενη αλλά θετικότατη ένωσή τους με τη Κρήτη (παντού διαβάζουν agorapress.gr!!).
Στο τηλέφωνο ήταν ο τοπικός δημοσιογράφος κ. Παναγιώτης Φατσέας, και ιδιοκτήτης του σταθμού, ο οποίος μου έκανε ερωτήσεις περί του τι γνωρίζω για την εν λόγω γραμμή και το διεθνή μειοδοτικό διαγωνισμό που το Υ.Ε.Ν. εξήγγειλε για τη συγκεκριμένη γραμμή.
Του είπα τα πράγματα όπως ακριβώς τα γνώριζα και τα έχω αναλυτικά δημοσιεύσει σε προηγούμενο σχετικό άρθρο μας. ( http://www.agorapress.gr/el/news.php?n=399)
Ακολούθως αυτό που ενδιέφερε και τους καλεσμένους της εκπομπής του σταθμού του ήταν να μάθουν αν τυχόν το Ρέθυμνο βλέπει με κακό μάτι την σύνδεση με τα Κύθηρα.
Η απάντηση που έδωσα σε αυτό ήταν ότι το Ρέθυμνο όντως βλέπει με κακό μάτι το γεγονός ότι «κάποιοι» προσπάθησαν να εξυπηρετήσουν συγκεκριμένα επιχειρηματικά κέντρα και χαρακτήρισαν το λιμάνι μας άγονο. Αναφέρομαι βέβαια στο συνδυασμό των ενεργειών θεσμικών εκπροσώπων του Νομούς μας και εφοπλιστών από τα … Δυτικά του νησιού!
“… είμαστε ένας νομός με 150.000 κόσμο και μια πόλη με πάνω από 60.000 κατοίκους. Τη 6μηνη/7μηνη καλοκαιρινή μάλιστα περίοδο, οι αριθμοί αυτοί υπερπολλαπλασιάζονται! Είναι ανήκουστο λοιπόν και αν θέλετε και πρωτάκουστο, με τέτοια νούμερα να χαρακτηρίζεται μια τόσο μεγάλη περιοχή… άγονος! Τα Κύθηρα κε Φατσέα είσαστε ένα νησί με 3.500 κατοίκους μόνο και χωρίς πλοίο εδώ και πολύ μεγάλο διάστημα. Είναι λογικό λοιπόν να ακούσατε ως χαρμόσυνο το νέο της ένταξή σας στην άγονη γραμμή, ως μαναδική λύση. Αλλά το Ρέθυμνο αγαπητέ συνάδελφε, έχει εναλλακτικές λύσεις (αναφέρομαι στις 2 επιχειρηματικές κινήσεις αποκατάστασης της σύνδεσης από την Cretan Lines & την A.Ν.Ε.Ρ.) και το λιμάνι του τεράστια δυναμική και πολύ σύντομα αυτοί που βύθισαν το λιμάνι μας στην “ορφάνεια” και το Νομό μας στο σκοταδισμό θα το διαπιστώσουν“, ήταν αποσπασματικά τα λόγια μου.
Βέβαια δεν παρέλειψα να αναφέρω στους οικοδεσπότες της εκπομπής και στο Κυθηριανό λαό, ότι από τη στιγμή που εμείς οι Ρεθυμνιώτες γνωρίζουμε ότι είμαστε πολύ κοντά στη λύση του προβλήματος της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Ρεθύμνου Πειραιά από Ρεθυμνιώτικες ναυτιλιακές εταιρίες, εννοώντας την Cretan Lines και την Α.Ν.Ε.Ρ. ουδόλως τελικά θα πρέπει να μας ενδιαφέρει αν τελικά η ΛΑΝΕ κατάφερε να κερδίσει 4 εκατομμύρια ευρώ από την επιδότηση της συγκεκριμένης γραμμής από το κράτος και το αν τελικά θα μας βάλει καράβι στο λιμάνι μας, που θα εκτελεί το δρομολόγιο σε 14 ή 18 ώρες.
Κάπου εκεί λοιπόν ο συνάδελφος δημοσιογράφος κ. Φατσέας μου έκανε την εξής ερώτηση:
«Δηλαδή κε Κασιμάτη να υποθέσουμε ότι οι Ρεθυμνιώτες δεν θα εναντιωθούν σε αυτό και ότι δεν θα κλείσουν το λιμάνι την ερχόμενη Τετάρτη που θα μπει το “Βιτσέντζος Κορνάρος” στο Ρέθυμνο;»
Απάντηση:
«Κε Φατσέα, οι Ρεθυμνιώτες είμαστε λαός με ήθος, πνεύμα και λογική. Δεν είμαστε άνθρωποι των άκρων ούτε της άσκοπης βίας!
Σε κάθε περίπτωση αμφιβάλλω για το τυχόν κλείσιμο του λιμανιού που αναρωτιέστε και είμαι σίγουρος ότι κάτι τέτοιο δεν θα προκύψει.
Αυτό όμως που με αφήνει άφωνο και με κάνει πραγματικά να αναρωτηθώ είναι η αξιοπιστία της πληροφορίας σας, σχετικά με τον αν θα μπει ο “Βιτσέντζος Κορνάρος” στο λιμάνι μας τη Τετάρτη, δεδομένου ότι εμείς από εδώ στο Ρέθυμνο δεν γνωρίζουμε κάτι σχετικό και θεωρώ ότι πρωτίστως, θα έπρεπε!»
Πως είναι δυνατόν να γνωρίζεται στα Κύθηρα κάτι τέτοιο και εμείς εδώ στο Ρέθυμνο να τελούμαι υπό πλήρη άγνοια;
Ακολούθως αφού ευχαρίστησαν από τα Κύθηρα λήξαμε την συνέντευξη και αμέσως έκανα ένα επείγον τηλεφώνημα (παρόλο το ακατάλληλο της ώρας) σε στέλεχος του Υ.Ε.Ν. θέτοντας την επίμαχη ερώτηση και ο οποίος μου επιβεβαίωσε τη πληροφορία.
Στέλεχος του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας:
«Ναι… το “Βιτσέντζος Κορνάρος” τελείωσε πρόσφατα από το δεξαμενισμό του και αφού κρίθηκε αξιόπλοο, η ΛΑΝΕ αδειοδοτήθηκε για την συγκεκριμένη γραμμή, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει τα δρομολόγια στα μέσα αυτής της εβδομάδας!»
Ακολούθως τηλεφώνησα στο Δήμαρχο Ρεθύμνου κ. Γιώργη Μαρινάκη
ο Δήμαρχος Ρεθύμνου
Γιώργης Μαρινάκης για να δω αν γνώριζε κάτι σχετικώς και ειδικότερα ενόψει του Ρεθυμνιώτικου Καρναβαλιού.
Ο Δήμαρχος απάντησε αρνητικά και συνέχισε:
«Κε Κασιμάτη, είναι φοβερό αυτό που μου λέτε.
Δεν γνωρίζω τίποτα και μου ακούγεται παράξενο θεωρώντας ότι θα έπρεπε να γνωρίζαμε σαν Δήμος (αλλά και σαν Νομός) ότι τις ημέρες του μεγάλου ετήσιου γεγονότος μας, αυτό του Ρεθυμνιώτικου Καρναβαλιού, θα υπάρχει πλοίο για το Ρέθυμνο, έστω και δια μέσω άγονης γραμμής».
Κλείνοντας θα ήθελα για μια ακόμα φορά να πω ότι το τοπίο εμένα προσωπικά, σαν δημοσιογράφο που έχω ασχοληθεί πάρα πολύ με το ναυτιλιακό ζήτημα του Ρεθύμνου, μου φαίνεται υπερβολικά … γκρίζο!
Το λέω αυτό διότι αν το Ρέθυμνο δεν γνωρίζει ότι σε 2 ημέρες θα έχουμε κατάπλου καραβιού στο λιμάνι μας έστω και υπό τέτοιες συνθήκες (άγονος γραμμή), τότε ποιος πρέπει να το γνωρίζει;
Μήπως δηλαδή η ΛΑΝΕ (ΑΝΕΚ) θέλει να πηγαινοφέρνει ένα άδειο πλοίο «φάντασμα» στο Αιγαίο; Δεν την ενδιαφέρουν τα εισιτήρια;
Πώς είναι δυνατόν την ΛΑΝΕ να μην την ενδιαφέρει καθόλου το Ρέθυμνο με τους 150.000 κατοίκους του, και να την ενδιαφέρουν ίσως περισσότερο τα Κύθηρα με τους 3.500 κατοίκους ή τα Αντικύθηρα με τους 800 ή ακόμα και το Γύθειο?
Μήπως λοιπόν την ΛΑΝΕ την ενδιέφερε μόνο να «τσεπώσει» τα 4.000.000 της επιδότησης και τίποτα παραπάνω;
Σητεία… χωρίς καράβι!Για αυτό “τράβηξε” τα πλοία της “Βιτσέντζος Κορνάρος” & “Ιεράπετρα” από το Λασίθι (η ΛΑΝΕ ήταν Λασιθιώτικη εταιρία Λαϊκής Βάσης έως της απορρόφησής της από τον Όμιλο της ΑΝΕΚ)αφήνοντας τον ανατολικότερο νομό της Κρήτης επίσης στην ακτοπλοϊκή απομόνωση;
Σε αυτό πολλά μας έχουν πει αρκετοί φίλοι/αναγνώστες της εφημερίδας μας, παράγοντες του Νομού Λασιθίου και της Σητείας ειδικότερα.
Εκρυθμη η κατάσταση στο Λασίθι – έκρυθμη η κατάσταση και στο άλλο, δυτικό αυτή τη φορά άκρο της Κρήτης, το Καστέλι (Κίσσαμος), όπου και εκεί, κάτοικοι & φορείς είναι εξαγριωμένοι με την μη ένταξη του λιμανιού τους στην άγονη γραμμή και την αλλαγή του τη τελευταία στιγμή με το Ρέθυμνο, θεωρώντας αποκλειστικά υπέθυνη την ΛΑΝΕ και τον όμιλο Βαρδινογιάννη.
Καστέλι Κισσάμου
επίσης…. χωρίς καράβι!! Να θυμίσουμε κάπου εδώ ότι προ καιρού η ναυτιλιακή εταιρία Κισσάμου (επίσης λαϊκής βάσης) Α.Ν.Ε.Ν. απορροφήθηκε και αυτή, πάλι από την ΑΝΕΚ με αποτέλεσμα ακόμα ένα μεγάλο διαμέρισμα του νησιού μας να υποφέρει και αυτό από ακτοπλοϊκό αποκλεισμό.
Πλούσιο το ιστορικό – μακρύς ο κατάλογος των … αποκλεισμένων “θυμάτων”!!!
Την ΑΝΕΚ την σύμφερε από την αρχή να αφήσει ορφανά τα λιμάνια της Κρήτης και να δουλεύει μόνο από Σούδα & Ηράκλειο με το δεδομένο στοιχείο που πολλάκις έχω αναφέρει και αποκαλύψει “…πολύ λιγότερα έξοδα για το ίδιο ακριβώς έσοδο!”
Οι Κρητικοί θα ταξιδέψουν για το Πειραιά, αναγκαστικά είτε από 2 λιμάνια (Σούδα-Ηράκλειο) είτε από 5 (+ Ρέθυμνο, Σητεία, Κίσσαμος).
Στόχος της ΑΝΕΚ: Η μεταφορά του ίδιου επιβατικού & μεταφορικού όγκου της Κρήτης προς το Πειραιά από 2 λιμάνια και όχι από 5, συσπειρώνοντας τις δυνάμεις της και μειώνοντας δραματικά τα έξοδα, αδιαφορώντας όμως για το μεγάλο κακό που γίνεται σε αυτές τις πόλεις και Νομούς και την παράλληλη αύξηση των εξόδων σε πάρα πολλούς τομείς της δημόσιας, προσωπικής και οικογενειακής ζωής μας.
Αναμένουμε απάντηση από τους υπεύθυνους την ακτοπλοϊκής εταιρίας ΛΑΝΕ στα ανωτέρω ερωτηματικά και γιατί δεν έχουν ανακοινώσει επισήμως την έναρξη του δρομολογίου στο Ρέθυμνο, στους οποίους απευθύνω προσωπικά – πρόσκληση να βγουν και να μας απαντήσουν και σε όλα τα υπόλοιπα.
Θα εμφανισθούν όμως;
(Το βέβαιο και διαπιστωμένο είναι ότι μας διαβάζουν και μας διαβάζουν καθημερινά, όπως και χιλιάδες άλλοι αναγνώστες μας!)
Με τσι γειές μας…