Δρομολόγια Κρήτη-Πελοπόννησος. Μεγάλο ενδιαφέρον για την διακίνηση προϊόντων & επισκεπτών
- Πόσο καλά γνωρίζουμε την ακτοπλοΐα εκτός των μεγάλων λιμανιών (Χανίων – Ηρακλείου);
- Αυτό το γνωρίζατε; «Ουσιώδους χαρακτήρα για εμπόριο, ανάπτυξη, τουρισμό, η γραμμή Κίσσαμος Αντικύθηρα, Κύθηρα, Γύθειο (Πελοποννήσου), Καλαμάτα, Μονεμβασιά, Πειραιάς.»
- Κάποια πράγματα είναι απλά… όσο και το “Αυγό του Κολόμβου”. Δεν θέλει κόπο, θέλει … τρόπο!!
26/6/12
Με το πλοίο το «Βιτζέντσος Κορνάρος» εκτελείται εδώ και τρία χρόνια το συγκεκριμένο δρομολόγιο με σταθμούς : Κίσσαμο, Κύθηρα, Αντικύθηρα, Γύθειο, Καλαμάτα, Μονεμβασιά, και Πειραιάς.
Η Κ.Φ. ασχολήθηκε εκτενώς με την χρηστικότητα του δρομολογίου, εστιάζοντας κυρίως στα τουριστικά και εμπορικά οφέλη του.
Αυτό το σημείο είναι και το κέντρο αναφοράς του παρόντος δημοσιεύματος.
Στον αντίποδα μας ξενίζει το γεγονός ότι θεσμικοί φορείς του τόπου μας δεν ασχολήθηκαν ίσως αρκετά για την προβολή του εν λόγω δρομολογίου, αφού αυτό λύνει πολλά και σημαντικά προβλήματα σε τουριστικούς πράκτορες, παραγωγούς, αγροκτηνοτρόφους. Ζητήματα που όπως θα δείτε παρακάτω επιλύουν θέματα χαμηλότερης κοστολόγησης προϊόντων και υπηρεσιών.
Οφείλουμε λοιπόν σαν δημοσιογράφοι να ψάξουμε να βρούμε τα οφέλη που τυχόν απορρέουν από την συγκεκριμένη δρομολόγηση πλοίου στην Κίσσαμο. Υπό αυτό το πρίσμα κάναμε ένα εκτενές ρεπορτάζ με στόχο να αποκαλύψουμε τα οφέλη και τα πλεονεκτήματα αυτής της ακτοπλοϊκής γραμμής.
Εκπρόσωπος της ακτοπλοϊκής εταιρίας: «Η Κρήτη χωρίς να το καταλάβουμε άνοιξε και μερικές ακόμα πύλες εισόδου με άλλα αξιόλογα εμπορικώς, σημεία της χώρας μας.»
Εμπορικά & Τουριστικά Οφέλη
Τουρισμός
Είναι γνωστό ότι ένα πολύ μεγάλο μέρος τουριστών στη χώρα μας δεν ταξιδεύουν με γκρούπ αλλά ως μεμονωμένοι, οι γνωστοί individuals.
Είναι επίσης γνωστό ότι ιδιαίτερα η Γερμανόφωνος Ευρώπη αλλά και όχι μόνο, τα τελευταία χρόνια δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στην Πελοπόννησο, ενώ μεγάλο ποσοστό από το σημαντικό πλέον αριθμό τουριστών που ταξιδεύουν ετησίως προς εκεί διακινούνται με δικό τους όχημα.
Αυτοί όλοι οι τουρίστες πλέον δύναται να κατέλθουν και νότια με την ΛΑΝΕ, προς Κρήτη (Κίσσαμο) περνώντας και από τα Κύθηρα και Αντικύθηρα. Μιλάμε για ένα πολύ σημαντικό αριθμό επισκεπτών που κυρίαρχα κινούνται προς την Τουριστική Μάνη, Καλαμάτα, Πύλο, Μονεμβασιά, αλλά και στην Δυτική Πελοπόννησο.
Σε αυτό το σημείο πρέπει να εστιάσουν και να εκμεταλλευτούν οι Τουριστικοί πράκτορες που διακινούν τουρισμό και στις 2 περιοχές (Κρήτη & Πελοπόννησο). Αν όλα τα ανωτέρω τα σκεφτούν σοβαρά οι ιθύνοντες του Τουρισμού στις Αντιπεριφέρειες Κρήτης, τουριστικά πρακτορεία, ξενοδοχειακούς συλλόγους κλπ, το βέβαιον είναι ότι μιλάμε για μια σημαντικά τονωτική “ένεση” στην οικονομία του νησιού!
Προϊόντα
Η Πελοπόννησος είναι μια μεγάλη περιφέρεια της Ελλάδας όπου παράγει αρκετά προϊόντα προς Κρήτη αλλά εισάγει και αρκετά από Κρήτη.
Μέσω της συγκεκριμένης δρομολόγησης τα προϊόντα αυτά μπορούν πλέον να ταξιδεύουν σε αρκετά χαμηλότερο κοστολόγια μιας και δεν χρειάζεται πλέον να μεσολαβούν οι «Μεγαλέμποροι» μεσάζοντες των Αθηνών που ως γνωστό ευθύνονται κατά κύριο για την δραματική αύξηση των τιμών από το παραγωγό στον καταναλωτή.
Επί παραδείγματι, η ντομάτα της Μεσσαράς φεύγει από το παραγωγό με τιμή 0,30. Φθάνει στα σούπερ Μάρκετ της Πελοποννήσου και των Κυθήρων στα 2,30 ευρώ αφού τα κοφίνια έχουν περάσει από τη πλάστιγγα του Αθηναίου Μεσίτη – διαμεσολαβητή/εμπόρου!
Με τον εν λόγω όμως ναυτικό δίαυλο εμπορικής επικοινωνίας με αυτές τις περιοχές με απ ευθείας συμφωνίες, τότε μιλάμε για μια νέα τάξη πραγμάτων στο “παζάρι” των τιμών που όλοι κερδισμένοι μπορούν να βγουν.
Δηλαδή ο παραγωγός δεν θα την πουλάει πλέον τη ντομάτα 0.30 αλλά 0,50 και στο ράφι θα πουλιέται 1,5 ευρώ φέρνοντας άμεσο κέρδος σε παραγωγό, έμπορο και καταναλωτή! Η επιβάρυνση για την μεταφορά από Κρήτη για Κύθηρα ενός κιλού ντομάτας είναι … 0,01 , ένα λεπτό μόνο!
Αυτό το σημείο πρέπει να προσέχουμε όλοι μας ιδιαίτερα μιας και με ανοιχτό πλέον το δίαυλο Πελοποννήσου – Κρήτης ανοίγουν ευκαιρίες για νέες εμπορικές συναλλαγές των αγροτικών προϊόντων του τόπου μας.
Διανύουμε εποχή «ισχνών αγελάδων» και δεν είμαστε σε θέση να αφήνουμε πλέον να περνάνε ευκαιρίες ανεκμετάλλευτες μέσα από τα χέρια μας. Επομένως ας αφήσουμε για λίγο τις άγονες γραμμές και ας σκεφτούμε λίγο τα “άγονα μυαλά|” και πώς να γίνουν αυτά …γόνιμα!
Το «Βιτσέντζος Κορνάρος»
Δευτερευόντως, να αποσαφηνίσουμε κάτι που σχετίζεται με την ασφάλεια και την γενικότερη εικόνα του συγκεκριμένου πλοίου. Θεωρήσαμε λοιπόν ιερή μας υποχρέωση να κάνουμε μια έρευνα για αυτό το θέμα σεβόμενοι τις τυχόν ανησυχίες, προσπαθώντας να εστιάσουμε στο τομέα ασφάλειας αλλά και στο θέμα της άνεσης του ταξιδίου.
Πραγματοποιήσαμε λοιπόν επίσκεψη επί του πλοίου με σκοπό να δούμε από κοντά τα υπέρ αλλά και τα κατά που σχολίασαν στο παρελθόν αναγνώστες στην εφημερίδα μας.
Τα «πλην (-)»
Χωρίς να θέλουμε να γίνουμε γραφικοί θα ξεκινήσουμε από τα «κατά» ως είθιστε να γίνεται πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις.
Είναι αλήθεια όπως είχαμε αναφερθεί και σε προηγούμενο δημοσίευμα ότι η άνοδος στο πλοίο ελλείψει ασανσέρ και κυλιόμενης σκάλας, είναι κάπως δύσκολη.
Όσον για την έλλειψη χώρου μη καπνιζόντων που επίσης είχαμε αναφερθεί, πρέπει να πούμε ότι υπάρχει αλλά είναι μικρός και ίσως να χρήζει βελτίωσης από πλευράς θέσης μιας και είναι σε άμεση επαφή με τον άλλο χώρο, αυτό των καπνιζόντων.
Τα «συν(+)»
Από εκεί και ύστερα θα πρέπει να σχολιάσουμε ότι διαπιστώσαμε ιδίοις όμμασι ότι εντός του πλοίου και στο σημείο επιβίβασης υπήρχε ειδικό ασανσεράκι για άτομα με ειδικές ανάγκες. Κατά τη παραμονή μας στο πλοίο διαπιστώσαμε όμως και κάποια άλλα στοιχεία που έχουν να κάνουν με την άνεση του ταξιδίου σε συνδυασμό με το παράγοντα άνθρωπο.
Διαπιστώσαμε λοιπόν ανακαινισμένους χώρους, με σωστή λειτουργικότητα. Η καθαριότητα επί του πλοίου ήταν εμφανής σε όλα τα σημεία, ενώ αυτό που μας έκανε πραγματικά εντύπωση ήταν η ευγένεια του πληρώματος για την οποία αρκετά επίσης έχουμε διαβάσει και στο διαδίκτυο στα σχετικά ιντερνετικά (wi-fi) «εντευκτήρια».
Σαφώς το «Βιτσέντζος Κορνάρος» δεν είναι ένα σύγχρονο πλωτό παλάτι ούτε και η ιδιοκτήτρια εταιρία βαυκαλίστηκε κάτι τέτοιο αλλά μπορεί όμως να ταξιδέψει τον επιβάτη του με αρκετή άνεση και πάνω από όλα αξιοπρέπεια.
Ασφάλεια πλόων
Στο τομέα ασφάλειας θα σταθούμε σε κάποια νούμερα που πήραμε στα χέρια μας και σας τα παραθέτουμε.
Προσφάτως το πλοίο υπέστη μια ανακαίνιση ύψους 680.000 ευρώ με σκοπό την αναβάθμιση του και τον πλήρη καιν απόλυτο εναρμονισμό του με την «συνθήκη τη Στοκχόλμης ». Η συνθήκη αυτή σχετίζεται με την ασφάλεια των πλόων, είναι διακρατική και πλέον όλα τα πλοία οφείλουν να εναρμονίζονται με αυτή, ειδάλλως … κατεβάζουν ρολά. Το πλοίο έχει τρεις μηχανές πρόωσης και τρεις προπέλες, δυο εγκάρσιες προπέλες πλώρης, σταθεροποιητές πλεύσης και είναι κατηγορίας πλόων α+ β κλάσης ΠΑΓΩΝ. Παρακολουθείται από Διεθνή αναγνωρισμένο Νηογνώμονα τον Ιταλικό RINA και παίρνει έγγραφα κυβερνητικά από την ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΠΛΟΙΩΝ με εφαρμοσμένο κώδικα ISM και ISPS (κώδικα ασφαλούς διαχείρισης).
.Το «Ταξίδι στα Κύθηρα»
Ο πλούτος μερικές φορές είναι εκεί μπροστά μας και συνήθως μια απλή σκέψη μόνο φτάνει από την Πολιτεία για να δώσει τη σωστή συνισταμένη στους τοπικούς φορείς να ασχοληθούν προσοδοφόρα για το καλό των πολιτών. Σημαντικό στοιχείο στο συγκεκριμένο δρομολόγιο είναι η στάση στα Κύθηρα. Με την ευκαιρία δίδουμε και μερικά στοιχεία για το … «Ταξίδι στα Κύθηρα»!
Τα Κύθηρα είναι ένα μοναδικό νησί από πολλές πλευρές. “Κρυφές” ομορφιές που καλείστε να “ανακαλύψετε”. Τα Χωριά των Κυθήρων, οι Παραλίες, τα Μουσεία, τα Μνημεία καθώς και τα Αξιοθέατα, τα Σπήλαια και τα Κάστρα των Κυθήρων είναι τα κύρια συστατικά της αυτής πετυχημένης συνταγής. Μιας συνταγής που περνάει άλλωστε και από το … στομάχι, αφού το νησί είναι παγκοσμίως γνωστό για τις γαστρονομικές απολαύσεις που προσφέρει, από τα χέρια των απλοϊκών κατοίκων του που ταυτόχρονα χαρακτηρίζονται για το υψηλό επίπεδο φιλοξενίας τους και την ευγένειά τους.
Περισσότερες πληροφορίες για το νησί, το δρομολόγιο, για κρατήσεις και ενημέρωση μπορείτε να αποταθείτε στο : ΙDA TOURISTIC (Κεντρικός Πράκτορας ΛΑΝΕ) Υπεύθυνη: κ. Ιωάννα Γαλανάκη Τηλ: 2736037055 & 6933087777 email: info@lane-kithira.com web: www.kane-kithira.com