free@agorapress.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας

22860 83756

Τηλεφωνήστε μας

Η ΑΝΕΚ και πάλι στο λιμάνι του Ρεθύμνου. Σχολιασμός σε δηλώσεις της Ολγας!!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email
Χρόνος Ανάγνωσης: 6 λεπτά

Η ΑΝΕΚ και πάλι στο
λιμάνι του Ρεθύμνου.

                                                                   

                                                                      
                            
                                                    
                                                                   Του Βασίλη Κασιμάτη
 

 


Φωτό τραβηγμένη από τον Sylver 23
από το Nautilia.gr


Το Σάββατο 24 Ιανουαρίου 2009, το απόγευμα αντικρίσαμε το
RoRo (οχηματογωγό) «Αρχάγγελος», της ΑΝΕΚ, να μπαίνει στο Λιμάνι του Ρεθύμνου.

Ο σκοπός του ήταν να σπάσει το κλοιό του αποκλεισμού που έχουν επιβάλλει οι αγρότες  και να παραλάβει τα όσα φορτηγά επιθυμούσαν να ταξιδεύσουν από Σούδα προς Πειραιά.
 

Η οικογένεια Βαρδινογιάννη μας έχει συνηθίσει στο «σπάσιμο» αποκλεισμών.

Ανατρέχοντας στην ιστορία θυμόμαστε τις στιγμές όταν ο «Καπετάνιος», ο Γιώργος Βαρδινογιάννης έσπασε – με μεγάλο ρίσκο για τον ίδιο και τους επιβαίνοντες ναυτικούς – στις αρχές της δεκαετίας του 60, το εμπάργκο αποκλεισμού της Ροδεσίας, αποκομίζοντας τεράστια κέρδη τα οποία ουσιαστικά αποτέλεσαν και την ίδρυση του Ομίλου.
 

Σήμερα η ιστορία επαναλαμβάνεται αλλά με αρκετά ερωτηματικά να απορρέουν από αυτή πράξη.
 

  1. Πως ξαφνικά θυμήθηκε και πάλι ο Γ.Βαρδινογιάννης και η ΑΝΕΚ το Ρέθυμνο προκαλώντας το Λαϊκό αίσθημα και έστειλε ξανά πλοίο, μετά την 7η Σεπτεμβρίου 2008, όταν ουσιαστικά από τότε ορφάνεψε το λιμάνι του Ρεθύμνου. Ανάμεικτα τα συναισθήματα των Ρεθυμνιωτών. Με σκληρή γλώσσα μιλούν κάποιοι που επικοινωνούν με το δημοσιογραφικό γραφείο της εφημερίδας.
  2. Για ποιο λόγο έρχεται σε ανοιχτή κόντρα με τους Αγρότες που παλεύουν στους δρόμους για τον αγώνα τους. Μήπως αυτό εγείρει την οργή των αγροτών και ξαφνικά δούμε ταραχές στη Σούδα?   Σε κάθε περίπτωση οι λαϊκοί αγώνες πρέπει να αντιμετωπίζονται με σεβασμό από τις «ντόπιες» εταιρίες και φορείς και όχι να λειτουργούν ενάντια σε αυτούς. Μακροπρόθεσμα οι αντιλαϊκές ενέργειες λειτουργούν πάντα αρνητικά.
  3. Μεταφέροντας τα φορτηγά στη Σούδα η ΑΝΕΚ δεν χάνει ούτε ευρώ από τον αγροτικό αποκλεισμό του ΒΟΑΚ  την ώρα που οι υπόλοιποι επιχειρηματίες των άλλων κλάδων υποφέρουν από αυτόν. 2 μέτρα και 2 σταθμά λοιπόν. Τοσούτον μάλλον που από αυτή τη μεταφορά Ρέθυμνο-Σούδα η ΑΝΕΚ χρεώνοντας τα εισιτήρια στα φορτηγά, αποκομίζει σύμφωνα με πηγές της εφημερίδας επιπλέον κέρδη από τα εν λόγω κόμιστρα.
  4. Είχε ακουστεί κάποια στιγμή ότι το λιμάνι του Ρεθύμνου θα πρέπει να χαρακτηριστεί “αγονος περιοχή” και έτσι να επιδοτηθούν οι εταιρίες ούτως ώστε να “εξυπηρετήσουν” το Ρέθυμνο, αλλά μέσω “Συρίας”, όπως είχαμε γράψει και σε σχετικό άρθρο παλαιότερα. Εκείνο το καιρό παράλληλα, είχε αφεθεί εντέχνως στον “αέρα” πρόταση που ήθελε την ΑΝΕΚ να φέρνει βαπόρι στο Ρέθυμνο και να πηγαίνει κόσμο και φορτηγά στη Σούδα δια θαλάσσης με σκοπό να τους ταξιδέψει στο Πειραιά. Μήπως τώρα λοιπόν βρισκόμαστε ενώπιον μιας “Prova Generale”  μιας δοκιμαστικής προσπάθειας ενός τέτοιου εγχειρήματος.

Σχολιασμός σε δηλώσεις της Όλγας.

Στα ανωτέρω προστίθενται και τα ερωτηματικά που βγαίνουν από τη συνέντευξη που έδωσε χθες Παρασκευή 23 Ιανουαρίου 2009 η Βουλευτής Ρεθύμνου Όλγα Κεφαλογιάννη, ξαδέλφη  του κου Βαρδινογιάννη – στο Ρεθυμνιώτικο ραδιοφωνικό σταθμό TEAM FM, του κου Γ.Καλαϊτζάκη.

Η κα Κεφαλογιάννη ανακοίνωσε εκεί το διεθνή διαγωνισμό που προκύρηξε το ΥΕΝ σχετικά με την κρατική επιδότηση της γραμμής Ρέθυμνο - Κύθηρα – Πειραιάς.

Η Βουλευτής αναφέρθηκε με χαρά στο γεγονός ότι στα Κύθηρα δέχθηκαν με χαρά το νέο αυτό (λες και μας ενδιέφερε εμάς στο Ρέθυμνο), ενώ αμέλησε να σχολιάσει το δεδομένο ότι σε όλο το Νομό μας, εμείς το βλέπαμε αρχής-εξαρχής αυτό, με πολύ κακό μάτι.

Αυτό που φοβόμασταν δηλαδή τόσο καιρό,  έγινε.
 

Εμφανής η προσπάθεια να χαρακτηριστεί η γραμμή Ρεθύμνου-Πειραιά ως άγονη.

 

Να απαντήσουμε κάπου εδώ ότι ήταν λογικό και ίσως και αναμενόμενο οι Κυθηριανοί να ευχαριστηθούν πάραυτα από το γεγονός ότι ίσως βρεθεί λύση να τους βγάλει από το τέλμα που βρίσκονται εδώ και χρόνια.
Πρέπει όμως να πούμε ότι εμάς τους Ρεθυμνιώτες δεν μας απασχολούν αυτή τη στιγμή τα προβλήματα των Κυθήρων αλλά τα δικά μας που είναι και πολλά και λίαν σοβαρά! Από τον ακτοπλοϊκό αποκλεισμό έχουν υποφέρει όλοι οι επαγγελματικοί μας κλάδοι και σε ανάλογο βαθμό και μοίρα βρίσκεται εδώ και μήνες και το τεράστιο επιβατικό κοινό του Ρεθύμνου.
Αυτό ας το λάβουν σοβαρά οι υπεύθυνοι και ας σταματήσουν να ενδιαφέρονται μόνο για τα ιδιοτελή συμφέροντά τους.

 

Η υποβάθμιση του τόπου μας ως «άγονος» πρέπει να καταλάβουν ορισμένοι ότι στο Ρεθυμνιώτικο λαό δεν θα περάσει. Το να χαρακτηριστεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση Ρεθύμνου – Πειραιά ως άγονος, μπορεί να βολεύει εταιρίες σαν την ΑΝΕΚ αλλά καταδικάζει δια παντός το Νομό μας. Και το Ρέθυμνο δεν αντέχει οικονομικά άλλα τέτοια … “σπρωξίδια”. Φτάνει πια !
 

Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει εμείς οι Ρεθυμνιώτες να δεχθούμε κάτι τέτοιο.

Αυτό εξυπηρετεί συγκεκριμένα κέντρα και συμφέροντα ενώ παράλληλα βάζει τη – κατά τα άλλα υγιές – βιωσιμότητα της γραμμής και το ίδιο το Ρέθυμνο σε δεύτερη μοίρα στον Ακτοπλοϊκό αγώνα που εδώ και καιρό δίνουμε.

 

Και όσων αφορά  την επιδοτούμενη  γραμμή Ρέθυμνο – Κύθηρα - Πειραιά, πρέπει να προσθέσουμε ότι δεν είναι τόσο απλό το πράγμα και δεν έχει γραφτεί η αλήθεια σε όλο της το μέγεθος, ενώ έχουν παραληφθεί και αρκετά σημαντικά στοιχεία.

 

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πηγές της εφημερίδας, η προκύρηξη του διεθνή διαγωνισμού από το ΥΕΝ κάνει λόγο για  δύο  φορές την εβδομάδα

Ρέθυμνο – Κύθηρα - Αντικύθηρα - Πειραιά, και όχι Ρέθυμνο - Κύθηρα – Πειραιά που η κα Κεφαλογιάννη  αναφέρει στη συνέντευξη, ενώ ο εφοπλιστής που θα πάρει την επιδότηση πρέπει να συνδέσει το Ρέθυμνο και με άλλα τέσσερα λιμάνια σε άλλες μέρες της εβδομάδας,  τα οποία είναι αρκετά εκτός δρομολογίου.

Αυτό σημαίνει ότι στη καλύτερη των περιπτώσεων το δρομολόγιο θα εκτελείται σε 14 ώρες περίπου ενώ …. την χειρότερη δεν θέλουμε καν να την φανταστούμε.

       Συμπλήρωση     ======================================

Η κα Κεφαλογιάννη στην ίδια συνέντευξη σχολίασε και το εγχείρημα της ίδρυσης ακτοπλοϊκής εταιρείας, τονίζοντας: “Σε ό,τι αφορά στο εγχείρημα για την ίδρυση ακτοπλοϊκής εταιρείας, δεν μπορεί κανείς να μην το δει θετικά, όμως σε κάθε περίπτωση τέτοιου είδους εγχειρήματα πρέπει να προσφέρουν μία πολύ σοβαρή οικονομική πρόταση“.
 

Κρατάμε της κα Κεφαλογιάννη αποσπασματικά, το “…δεν μπορεί κανείς να μην το δει θετικά…”
και απαντάμε ότι πιο σωστό θα ήταν να έλεγε  “πρέπει να το δούμε θετικά” ή  και ακόμα “επιβάλλεται να το δούμε θετικά” .

Εδώ θα θέλαμε να σημειώσουμε ότι η κα Κεφαλογιάννη εμμέσως πλην σαφώς απαξιώνει τις ενέργειες της Cretan Lines που γίνονται εδώ και μήνες και πιο συγκεκριμένα από το περασμένο Σεπτέμβριο, θεωρόντας προφανώς ότι μέχρι τώρα δεν έχουν κατατεθεί σοβαρές προτάσεις!
Το ότι κάνει λόγο για να προσφερθούν σε μελλοντικό χρόνο πολύ σοβαρές προτάσεις, σημαίνει προφανώς ότι απαξιώνει τις μέχρι τώρα κινήσεις τόσων και τόσων ανθρώπων που έχουν ασχοληθεί χιλιάδες ώρες, επί συνόλου με το συγκεκριμένο πρόγραμμα και είναι πολύ κοντά στην υλοποίησή του. Απαξιώνει τη Λαϊκή εντολή του Μελίνα Μερκούρη, απαξιώνει ακόμα και παράλληλες δηλώσεις περί ίδρυσης και άλλων ναυτικών εταιρικών σχημάτων όπως της ΝΝΕΡ και εντέλει δε βλέπουμε το λόγο που πρέπει να γίνονται όλα αυτά.

Δε βλέπουμε το λόγο να γίνεται τεχνιοτρόπως – αντίπραξη στο μεγάλο Ρεθυμνιώτικο όραμα που δεν είναι άλλο από την ίδρυση Ρεθυμνιώτικης εταιρίας με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.
                         ======================================

Από την άλλη μεριά στη ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ γνωρίζουμε ότι το Ρέθυμνο θα αποκτήσει  δικό του καράβι και αρκετά σύντομα.

 

Σε κάθε περίπτωση οι δημοσιογράφοι μας βρίσκονται καθημερινά στο στίβο της ενημέρωσης και ενημερώνονται για τις εξελίξεις τις οποίες και σας μεταφέρουμε …. …χωρίς ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΙΣ!!!

 

Η συμβουλή της ημέρας.

Ρεθυμνιώτες, το έχουμε ξαναπεί.
…Κρατάτε μικρό καλάθι!

Με τσι γειές μας

 

Περισσότερες Δημοσιεύσεις

Κύλιση στην κορυφή