Ο τραγέλαφος για τα έργα στον Αθηνιό
Ολιγωρίες, παραλήψεις και γονατογραφήματα από πλευράς δημοτικής αρχής.
Πριν από 10 μήνες και πιο συγκεκριμένα, το περασμένο Φεβρουάριο (2019) το λιμενικό ταμείο έκανε λόγο για παράδοση της Α΄φάσης των έργων στο λιμάνι την 7η Ιουνίου.
Τότε ήταν που και η εφημερίδα μας είχε εκφράσει σαφή αμφισβήτηση για αυτή την ημερομηνία. Μάλιστα σε περασμένο τεύχος μας το καλοκαίρι είχαμε προφητέψει ότι το έργο της Α΄ φάσης δεν θα παραδοθεί πριν την Άνοιξη του 2020. Και δυστυχώς δικαιωθήκαμε.
Σαφώς και δεν είμαστε προφήτες αλλά το ρεπορτάζ μας είχε γίνει εις βάθος και με στοιχεία που είχαμε αποκομίσει τόσο από το αρμόδιο υπουργείο όσο και από την ίδια την εργολήπτρια εταιρία στην Αθήνα τα οποία και είχαμε δημοσιεύσει. Και το κυρίαρχο μέρος των ευθυνών βαραίνουν το αρμόδιο υπουργείο υποδομών.
Έκτοτε λοιπόν πέρασαν αρκετοί μήνες και η νέα πιθανή ημερομηνία παράδοσης της νέας προβλήτας (Α’φάση) τίθεται όντως εντός του Απριλίου 2020.
Και το ερώτημα που γεννάται είναι το εξής: Δομείται άραγε ένα σωστό νέο λιμάνι;
Ναι, κάνουμε υπομονή, αμαυρώνουμε το όνομα του τουριστικού μας προϊόντος με τα έργα, αφού φέτος το καλοκαίρι το λιμάνι του Αθηνιού θύμιζε βομβαρδισμένο τοπίο και οι τουρίστες δεν ένοιωθαν ότι βρισκόντουσαν στο δημοφιλέστερο νησί του πλανήτη ως τους είχαν πει και «πουλήσει», αλλά σε κάποιο τριτοκοσμικό τόπο. Και την απάντηση την δίνει και πάλι το ρεπορτάζ!
Ανακαλύψαμε προ μερικών εβδομάδων ότι καταρχήν στη νέα προβλήτα δεν είχε καν προβλεφθεί μελέτη για ηλετρομηχανολογικό σχέδιο. Τι σημαίνει αυτό; Με απλά λόγια, ότι στη νέα προβλήτα δεν θα υπήρχε φωτισμός! Ναι καλά διαβάσατε. Μαύρο σκοτάδι!! Ούτε καλώδιο δεν είχε δοθεί η εντολή να περαστεί. Και σε λίγες εβδομάδες ο εργολάβος θα έκλεινε τον τάπητα επιφανείας και για να περνάγαμε νέες κολώνες φωτισμού θα έπρεπε να ακολουθήσουμε τη συνήθη Ελληνική γραφειοκρατική διαδικασία. Ποια είναι αυτή; Σπάμε αυτά που φτιάχνουμε, τρυπάμε και μπαλώνουμε. Νέες εργολαβίες, επιπλέον δαπάνες για τον φορολογούμενο και … κάποιοι τρίβουν τα χέρια τους αφού οι εργολαβίες σημαίνουν χρήμα και το χρήμα ψηφαλάκια!!
Ευτυχώς μετά τη έγκαιρη παρέμβασή της εφημερίδας, μάθαμε ότι τελικώς κατατέθηκε τέτοια μελέτη και μάλλον προλάβαμε το κακό.
Άλλο ερώτημα που προκύπτει είναι το κατά πόσον το Λιμενικό Ταμείο έχει προβλέψει χώρο αναμονής επιβατών στη νέα προβλήτα. Σύμφωνα με το σχέδιο ολοκλήρωσης των έργων, από τη νέα σαιζόν τα βαπόρια θα «δένουν» εκεί, αφού στην ήδη υπάρχουσα (σημερινή) προβλήτα θα προχωρήσει ο εργολάβος τη Β’φάση αποπεράτωσης των έργων. Μήπως περιμένει κανείς ότι οι επιβάτες θα χρησιμοποιούν την γνωστή σε όλους μας Πύλη 4, η οποία όμως και υπό τη νέα τάξη πραγμάτων θα βρίσκεται πλέον πολύ μακριά από τα προσδεμένα πλοία;
Γονατογραφήματα. Δουλειές του ποδαριού για την ανακατασκευή ενός λιμανιού που όμως κοντεύει να μας στοιχίσει τα απίστευτα, αφού ως πύλη εισόδου μας ντροπιάζει καθημερινά και τα εκατομμύρια των τουριστών μας που αναχωρούν από το λιμάνι μας, δεν επιθυμούν να ξαναπατήσουν το πόδι τους εδώ, αφού η τελευταία εικόνα που παίρνουν φεύγοντας στη βαλίτσα των αναμνήσεών τους είναι ο Αθηνιός και το αίσχος που τον συνοδεύει!
Απλή μέθοδος των τριών ως προς το κατά πόσον θα μπορούν να δένουν 3 πλοία ταυτόχρονα!!
Το φοβερό σε αυτή την πολύπαθη ιστορία που κάποιοι ανεγκέφαλοι μας έμπλεξαν όλους είναι, ότι άντε και καλά κάποια στιγμή θα τελειώσουν τα έργα και το λιμάνι θα παραδοθεί.
Και τότε, από μία θα έχουμε τρεις προβλήτες πρόσδεσης πλοίων!!! Αναλογίστηκε ποτέ κανείς τι θα τις κάνουμε; Δηλαδή από εκεί που «έδενε» ένα βαπόρι και «κολλούσε» η κίνηση στο οδικό δίκτυο προς και από τον Αθηνιό ακόμα και για 2ώρες και επιβάτες έχαναν σωρηδόν τα πλοία τους…μετά τι;
Θα δένουν 3 πλοία ταυτόχρονα;;; Και από πού ή και με τι θα φεύγουν όλοι αυτοί οι επιβάτες για τα ξενοδοχεία τους και γενικότερα για το νησί; Με αερόστατα, με DRONE ή … δια θαλάσσης;
Καθίσταται πλέον σαφές ότι το νησί χρήζει νέου λιμανιού! Διότι όσα έργα και να γίνουν στον Αθηνιό, πάντα θα παραμένει μια «τσιμεντωμένη παραλία».
Για τα κρουαζιερόπλοια ο Αθηνιός και με τα έργα ανακατασκευής του θα εξυπηρετεί ταμάλα.
Αλλά για εμπορικό λιμάνι, ούτε λόγος! Αυτό που ο λαός μας ολοφάνερα ζητάει είναι ένα συμπαγές στρατηγικό σχέδιο από πλευράς δημοτικής αρχής με μοχλούς πίεσης προς τη κεντρική πολιτειακή ηγεσία, ώστε επιτέλους το κράτος να δώσει στην Σαντορίνη την πρέπουσα σημασία που πραγματικά της αξίζει.
Το πλουτοπαραγωγικό νησί μας δεν είναι για να δίνει μόνο φόρους, δεν είναι για να σουλατσάρει η ΣΔΟΕ και η οικονομική αστυνομία μόνο, αλλά ανταποδοτικά να εισπράττει και αυτό που αναλογικά πληρώνει.
Η Σαντορίνη κε Πρωθυπουργέ δεν είναι η παχιά αγελάδα του ΑΕΠ, αγελάδα που κάνει μόνο γι’άρμεγμα. Και εδώ παρουσιάζεται μια σημαντική ευκαιρία στον νέο δήμαρχο να εξωραΐσει λάθη και ολιγωρίες του παρελθόντος και να αναδειχθεί η αξία του μέσα από ηρωικές για το νησί μας δράσεις που δύναται να φέρουν ακόμα και το όνομά του.
Όπερ έδει δείξαι λοιπόν κε Δήμαρχε, και κε πρόεδρε του Λιμενικού Ταμείου. Και το τονίζουμε αυτό καθώς οι εργολάβοι και μηχανικοί παραπονιούνται ότι δεν πατάτε το πόδι σας στο λιμάνι και εκτός ενός ή δύο επισκέψεων, κατά τα άλλα … τα έργα;;; … στον αυτόματος από πλευράς σας.
Αυτό όμως που φαίνεται ότι κάνετε καλά είναι οι δημόσιες σχέσεις με συγκεκριμένους επιχειρηματίες του λιμανιού. Και ο νοών νοείτω, αφού σε αυτό το θέμα το ρεπορτάζ τρέχει και λίαν συντόμως θα υπάρξουν σημαντικές αποκαλύψεις.