Το 5ο Προσυνέδριο της “Δημοκρατικής Συμμαχίας” στο Ηράκλειο
- Πρόταση που προκάλεσε αίσθηση, η λύση Βάμβουκα «Δεν Πληρώνω» για την εξυγίανση του ΒΟΑΚ
- Το Video του συνεδρίου:
(κάντε κλικ)
11/5/11
Πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή στη Χερσόνησο Ηρακλείου το 5ο προσυνέδριο της Δημοκρατικής Συμμαχίας, ενόψει του Κεντρικού Συνεδρίου της παράταξης στην Αθήνα, το οποίο αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις 27/28/29 Μάιου.
Στην κατάμεστη μεγάλη συνεδριακή αίθουσα του ξενοδοχείου Terra Maris, ξεκίνησαν οι εργασίες του προσυνεδρίου στις 11 πμ και διήρκησαν μέχρι το απόγευμα. Μέλη και φίλοι του κόμματος από όλη την Κρήτη έδωσαν το παρόν ενώ 38 εισηγητές είχαν αναλάβει τον ρόλο της ανάπτυξης των θεματολογιών. Κύριο αντικείμενο αποτέλεσε ο τουρισμός, η ενέργεια, η ανταγωνιστικότητα και τέλος το αναπτυξιακό περιφερειακό πρόγραμμα Κρήτης.
Η πρόεδρος του κόμματος κ. Ντόρα Μπακογιάννη τόνισε την γεωγραφική σημασία της Χερσονήσου, αφού όπως αποκάλυψε η ίδια, στην Χερσόνησο πριν από λίγο καιρό «…γεννήθηκε η ιδέα της Δημοκρατικής Συμμαχίας.
Σε μια περίοδο πολιτικής απαξίωσης, εμείς εδώ στην Κρήτη αποφασίσαμε να πάμε κόντρα στο ρεύμα».
Παρόντες αλλά και ομιλητές στο συνέδριο ήταν οι βουλευτές κ.κ. Μαρκογιαννάκης, Κιλτίδης, Κοντογιάννης, Αυγενάκης, εκλεκτά μέλη του περιφερειακού συμβουλίου, ο Δήμαρχος Ηρακλείου κ. Κουράκης, και δεκάδες νυν άλλα και πρώην πολιτικά πρόσωπα από όλους τους χώρους.
Από το Ρέθυμνο, ξεχώρισε η παρουσία του πρ. Δημάρχου Λάμπης κ. Γιάννη Ταταράκη, ενώ βαρυσήμαντη ήταν και η ομιλία του αναπληρωτή περιφερειακού (και πρώην νομαρχιακού) συμβούλου κ. Μιχάλη Βάμβουκα, ο οποίος ενώ ανέπτυξε τα προβλήματα τις κτηνοτροφίας παρουσιάζοντας συγκεκριμένες προτάσεις, αίσθηση προκάλεσε μια λίαν ριζοσπαστική πρόταση για τον ΒΟΑΚ η οποία και καταχειροκροτήθηκε από το σύνολο της αίθουσας.
Ας δούμε όμως ποια ήταν η πρόταση Βάμβουκα για την εξυγίανση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, η οποία θεωρήθηκε ως η σημαντικότερη πρόταση της ημέρας και που τιτλοφορείται σήμερα ως το νέο κίνημα «Δεν Πληρώνω … Τέλη Κυκλοφορίας» αν δεν υλοποιηθεί ο σχεδιασμός του σύγχρονου αυτοκινητόδρομου.:
Μιχάλης Βάμβουκας:
«Αναπτυξιακό περιφερειακό πρόγραμμα Κρήτης.
Μα πως μπορούμε να ομιλούμε για ανάπτυξη στο νησί δίχως σύγχρονο ΒΟΑΚ και με δεκάδες δεκάδων νεκρούς ετησίως να απεικονίζονται στα χιλιάδες εικονοστάσια στην άκρη του δρόμου.
Μελετώ χρόνια τώρα τα υπομνήματα που στέλνουν στην πολιτειακή ηγεσία οι «Κινήσεις Πολιτών» όπως ονομάζονται στους τέσσερις νομούς.
Προτάσεις επί προτάσεων. «Στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα» λέμε εμείς.
Από την Κρήτη κάθε χρόνο σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, προκύπτουν
60 εκατομμύρια ? τα οποία οδεύουν από τον περιφερειακό ταμείο προς τον κρατικό κορβανά, ήτοι Α.Ε.Π. και που τιτλοφορούνται ως …για την αναβάθμιση και συντήρηση οδικών δικτύων. Και άλλα 150 περίπου εκατομμύρια ευρώ ετησίως προκύπτουν από τα τέλη κυκλοφορίας που κάθε χρόνο πληρώνει ο Κρητικός πολίτης και πάλι για … αναβάθμιση & συντήρηση οδικών δικτύων!!
Έχετε δει εσείς καμία αναβάθμιση και συντήρηση οδικών δικτύων στον
ΒΟΑΚ;
Μα με τα 1,5 δις ευρώ που απαιτούνται ούτως ώστε να γίνει το βασικό σημείο του ΒΟΑΚ, Εγνατία Οδός, θα θέλαμε μόνο μια εξαετία για να χρηματοδοτούσαμε εμείς οι Κρητικοί το έργο, δίχως να πάρουμε δεκάρα από αλλού.
Ε, λοιπόν, μήπως ήρθε η ώρα να λάβουμε δραστικές αποφάσεις;
Θυμάμαι την δραστική πρωτοβουλία του Δημάρχου Στυλίδας, Απόστολου Γκλέτσου και την ενεργό συμμετοχή του ενάντια στα διόδια, (κάτι που όλοι παρακολουθήσαμε προ τετραμήνου στους τηλεοπτικούς δέκτες μας) συμμετέχοντας κατά κάποιο τρόπο και εκείνος με τον δήμο του στο γενικευμένο κλίμα των γνωστών πλέον κινημάτων «Δεν Πληρώνω»!
Πέτυχε ο πρώην ηθοποιός και νυν δήμαρχος το σκοπό του; Ναι!!
Ας δούμε λοιπόν και εμείς με την σειρά μας την πιθανότητα να
συμμετάσχουμε νομίμως σε αυτές τις κινητοποιήσεις προς όφελος των συντοπιτών μας.
Αν αποφασίσουμε να πούμε ότι αφού 210 εκατομμύρια ευρώ προσφέρουμε ετησίως για αναβάθμιση και συντήρηση οδικών δικτύων και στον ΒΟΑΚ δεν πέφτει ούτε σεντς, τότε καταγγέλλουμε την κρατική αναλγησία ως παράνομη και καταχρηστική και προβαίνουμε στην διακοπή της καταβολής των τελών κυκλοφορίας με ασφαλιστικά μέτρα. Με άλλα λόγια «Δεν Πληρώνω» ξανά τα τέλη κυκλοφορίας σε Κρητική Δ.Ο.Υ έως ότου βάλει μπροστά η «Υποδομές Κρήτης Α.Ε.» που … υποδομές ακούμε και υποδομές δεν βλέπουμε και δοθεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την εκτέλεση & υλοποίηση του έργου.
Όλοι μας όμως!!
Κανένας Κρητικός να μην καταθέσει τέλη κυκλοφορίας για το 2012 αν δεν λάβει τις δεσμεύσεις ότι τα χρήματά του πηγαίνουν στην αναβάθμιση και συντήρηση των δικών του οδικών δικτύων αυτή την φορά!!»