Όλγα για τον ΒΟΑΚ: Δεν πάμε καλά!
15/12/09
Ούτε νέος σχεδιασμός υπάρχει, ούτε κάποιο νέο έργο έχει προβλεφθεί στο πρόγραμμα της Κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ για την βελτίωση και αναβάθμιση του οδικού δικτύου της Κρήτης.
Αυτό προκύπτει από την απάντηση, που έδωσε ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννης Μαγκριώτης στις δύο ερωτήσεις, τις οποίες κατέθεσε η Βουλευτής Ρεθύμνου της Νέας Δημοκρατίας κ. Όλγα Κεφαλογιάννη για τα αναγκαία έργα στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης και τα μεγάλα οδικά έργα, που έχει ανάγκη ο νομός μας και η Κρήτη.
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης ο κ. Υφυπουργός αναφέρει στην απάντηση του τα τρία έργα βελτίωσης της Εθνικής οδού, τα οποία υλοποιούνται αυτή την περίοδο από το Καστέλι έως τη Σητεία, θα έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους και είναι συνολικού προϋπολογισμού 11.740.000 ευρώ.
Σύμφωνα με την κ. Κεφαλογιάννη, τα έργα αυτά σχεδιάστηκαν και δημοπρατήθηκαν από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.
Επίσης αναφέρει τις δώδεκα μελέτες που βρίσκονται σε εξέλιξη για την αναβάθμιση του ΒΟΑΚ, εκπονούνται για τμήματα από την Κίσσαμο έως τη Σητεία, είναι συνολικού προϋπολογισμού 26 εκατομμυρίων ευρώ και στο σύνολο τους σχεδιάστηκαν και ξεκίνησαν μετά το 2004.
Μεταξύ αυτών είναι οι μελέτες για τα τμήματα του Νομού Ρεθύμνου: Βρύσες ? Ατσιπόπουλο, Κόμβος Αμαρίου ? Εσταυρωμένος, Εσταυρωμένος ? Γέφυρα Γεροποτάμου και Γέφυρα Γεροποτάμου ? Εξάντης.
Υπενθυμίζεται, ότι η Βουλευτής της Ν.Δ. είχε ανακοινώσει την 1η Σεπτεμβρίου 2009, ότι το τμήμα από Γέφυρα Γεροποτάμου έως Εξάντη, στο οποίο περιλαμβάνεται και ο ανισόπεδος κόμβος Πανόρμου, πρόκειται να δημοπρατηθεί εντός του 2010 και το έργο προϋπολογίζεται σε 70.000.000 ευρώ, σύμφωνα με την τότε ενημέρωση από την Δ/νση ΕΥΔΕ / ΒΟΑΚ της Περιφέρειας Κρήτης.
Δυστυχώς σε ό,τι αφορά το τμήμα Εξάντη ? Φόδελε, η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, σύμφωνα με την απάντηση του κ. Μαγκριώτη και πάντα κατά την κ. Κεφαλογιάννη, δεν έχει σχεδιάσει ακόμα τίποτα απολύτως λόγω έλλειψης χρηματοδοτήσεων.
Επίσης στην ερώτηση για το ποιος είναι ο σχεδιασμός του υπουργείου, προκειμένου να στηρίξει την βελτίωση του απαρχαιωμένο επαρχιακού, δημοτικού και αγροτικού δικτύου της Κρήτης, δηλώνει αναρμόδιο!
Η απάντηση αυτή δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά, κατά την κ. Κεφαλογιάννη, διότι όπως τονίζει, δεν ζήτησε κατάλογο έργων από το Υπουργείο.
Όλοι οι πολίτες γνωρίζουν, ότι πρόκειται για τομέα αρμοδιότητας της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και των Δήμων.
Το αίτημα ήταν η επαλήθευση για το αν ισχύουν οι προεκλογικές εξαγγελίες για στήριξη του σχεδιασμού των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α? και Β? βαθμού, σύμφωνα με το σχεδιασμό τους, για την ανάπτυξη των βασικών υποδομών τους. Δυστυχώς δεν προβλέπεται τίποτα απολύτως στον βασικό αυτό τομέα.
Το ίδιο ισχύει και για το σημαντικό θέμα βελτίωσης της Παλιάς Εθνικής Οδού Ηρακλείου – Ρεθύμνου, του δρόμου Ταχείας Κυκλοφορίας Ηράκλειο ? Ανώγεια ? Αξός ? Γαράζο ? Πέραμα και για την συνέχιση του Αμαριώτικου Δρόμου. Στην απάντηση του ο κ. Μαγκριώτης δεν κάνει την παραμικρή αναφορά για τα έργα αυτά, παρά το συγκεκριμένο του ερωτήματος.
Όλα αυτά είναι ανησυχητικά για την αναπτυξιακή πορεία του νομού Ρεθύμνου και η κ. Κεφαλογιάννη προτίθεται να συνεχίσει να διεκδικεί πιεστικά την υλοποίηση των έργων, τα οποία σχεδιάστηκαν τα προηγούμενα χρόνια για το νομό μας, στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου προγράμματος αειφόρου ανάπτυξης και κάλυψης του μεγάλου κενού που άφησε η 20ετής αδράνεια των Κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ πριν το 2004.