Απαράδεκτα και αναίτια πρόστιμα από την Ο.Ε.Π.Τ.Α. στα “βανάκια” στην Σαντορίνη
Πογκρόμ διώξεων εις βάρος των εταιριών εκμίσθωσης οχημάτων με οδηγό.
Αποστεώνεται το ήδη τσεκουρωμένο (λόγω πανδημίας) βιός των εκμισθωτών οχημάτων με οδηγό. Να δούμε πόσα 800άρια (επίδομα) θα αναζητηθούν από τη κυβέρνηση προκειμένου να βγει ο χειμώνας!
Η «Σ» επικοινώνησε με τον αρμόδιο Υπουργό κ. Κεφαλογιάννη για άμεση λύση.
Ανακοίνωση για τη σύσταση «Σωματείου Εκμισθωμένων Οχημάτων με Οδηγό» (Σ.Ε.Ο.Ο.)
Γράφει ο δημοσιογράφος
και εκδότης Βασίλης Κασιμάτης
Βροχή καταγγελιών από τις εταιρίες ενοικίασης οχημάτων με οδηγό, με τα γνωστά σε όλους μας βανάκια.
Ο λόγος για την ξαφνική εμφάνιση ενός τριμελούς ένστολου ειδικού κλιμακίου από την Ομάδα Ελέγχου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (ΟΕΠΤΑ) που διενεργεί αδικαιολόγητους ελέγχους για την πρακτική εφαρμογή της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Συγκοινωνιών. Μια ομάδα που οργανικά ανήκει στη Τροχαία Αττικής.
Η εν λόγω αστυνομική ομάδα, σύμφωνα με πληροφορίες κατέφθασε στη Σαντορίνη πριν από 4 ημέρες και έκτοτε έχει επιδοθεί σε έναν ανελέητο αγώνα «αποστέωσης» με υπέρογκα πρόστιμα πολλών χιλιάδων ευρώ εις βάρος των εταιριών Rent a Car και των τουριστικών γραφείων τα οποία κατέχουν ενοικιαζόμενα οχήματα με οδηγό (rent a car με οδηγό) και διακινούν τουρίστες στο νησί.
Οι συγκεκριμένοι αστυνομικοί (τροχαίοι) ελέγχουν κατά κύριο λόγο εάν τα βανάκια των εταιριών αυτών αναρτούν σε ηλεκτρονική πλατφόρμα του υπουργείου Συγκοινωνιών, τα δρομολόγια που διενεργούν. Μόνο που κανείς δεν είχε ενημερώσει ότι η εφαρμογή αυτή άνοιξε για τα νησιά!!!
Και επειδή στα γονατογραφήματα η χώρα μας κατέχει χρυσό Ολυμπιακό μετάλλιο, το άκουσμα της είδησης για υπέρογκα πρόστιμα από της ΟΕΠΤΑ προς τους μεταφορείς, έπεσε ως κεραυνός εν αιθρία, καθώς ουδείς είχε ενημερώσει ότι ξεκίνησε η εφαρμογή του μέτρου στα νησιά, κάτι που είχε ξεκινήσει στην Αθήνα από το περασμένο Δεκέμβριο πιλοτικά.
Και τα «χίλια δίκια» είναι με το μέρος των εταιριών αυτών, αφού η εφημερίδα μας στις 16 Ιουνίου είχε δημοσιεύσει άρθρο που ανέφερε ότι η εφαρμογή της ηλεκτρονικής πλατφόρμας δεν θα ξεκινήσει φέτος το 2020 στα νησιά (!) πληροφορία που είχαμε εξασφαλίσει από το τοπικό γραφείο του ΕΟΤ Σαντορίνης, ήτοι το καθ’ύλην αρμόδιο Υπουργείο Τουρισμού όπου αυτές οι εταιρίες υπάγονται.
Σήμερα το πρωί εκπρόσωποι των εταιριών αυτών επισκέφτηκαν αρχικά το τοπικό γραφείο του υπουργείου συγκοινωνιών στα Φηρά και ακολούθως το Α.Τ. Θήρας. Ουδείς γνώριζε το παραμικρό. Ναι μεν όλοι ήταν ενήμεροι για τον νόμο και τη πλατφόρμα, μέτρο που αναμενόταν να τεθεί σε εφαρμογή, εντούτοις δεν ήταν απολύτως καμία εταιρία ενήμερη στο νησί ότι ξεκίνησε να λειτουργεί.
Και το ερώτημα που τίθεται είναι το γιατί πριν εμφανιστούν οι «ράμπο» της Τροχαίας Αττικής (ΟΕΠΤΑ), στα νησιά, δεν ενημερώθηκε δια της επίσημης και ενδεδειγμένης οδού (δημοσιογραφία – έντυπα μέσα) το κοινό και οι επιχειρήσεις αυτές; Γιατί δεν απεστάλη στην έντυπη εφημερίδα μας σχετικό email ως είθισται, προκειμένου να ενημερώσουμε τα εκατοντάδες γραφεία;
Μετά την επίσκεψή μας σήμερα το πρωί στο τοπικό γραφείο του υπουργείου συγκοινωνιών στα Φηρά και έπειτα στο Α.Τ. Θήρας, και αφού άκρη δεν βρέθηκε και αφού και το 3μελές κλιμάκιο της ΟΠΕΤΑ επίσης δεν βρέθηκε, ακολούθως επικοινωνήσαμε με τον Υφυπουργό υποδομών και μεταφορών (υπουργείο συγκοινωνιών) κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη, θέτοντάς του αυτά τα ερωτήματα. Ο κ. Υφυπουργός έπραξε άμεσα και μας παρέπεμψε σε ανώτερο στέλεχος του υπουργείου προκειμένου να αποσαφηνιστεί το ζήτημα της ξαφνικής «επίθεσης» της ΟΕΠΤΑ στη Σαντορίνη (και από ότι έχουμε πληροφορηθεί και στη Μύκονο).
Ενημερώσαμε και ταυτόχρονα θέσαμε τα παρακάτω ερωτήματα μας στον υπεύθυνο του υπουργείου και αναμένουμε τις απαντήσεις:
1) Γιατί δεν ενημερώθηκαν οι επιχειρήσεις προ της άφιξης της ΟΕΠΤΑ, αφού αποδεδειγμένα κανείς δεν γνώριζε το άνοιγμα της εφαρμογής της ηλεκτρονικής πλατφόρμας; Και αφού απολύτως κανένας δεν γνώριζε κι αφού είχαμε και την διαβεβαίωση του γραφείου του υπουργείου Τουρισμού που ανήκουν αυτές οι εταιρίες, τότε βεβαιωμένα υπάρχει ένα κενό μεταξύ των υπουργείων και δεν είναι δυνατό να επιβάλλονται απαγορευτικά πρόστιμα πολλών χιλιάδων ευρώ για το λάθος κρατικών φορέων.
2) Κάποιοι είπαν ότι «αφού την «έφαγαν» αρκετοί τρανσφεράδες με τριχίλιαρα, τώρα θα το μάθουν όλοι το άνοιγμα της εφαρμογής».
Μα είναι τρόπος αυτός; Είναι δυνατόν να ενημερώνεται ο πολίτης και ο επιχειρηματίας δια του μαστιγίου; Που ζούμε; Σε απολυταρχικό καθεστώς; Αναβιώνεται η χούντα και δεν το πήραμε μήπως χαμπάρι; Διότι το να τιμωρούμε τον πολίτη για τα λάθη των στελεχών των υπουργείων… αποτελεί μείζον πολιτικό όνειδος.
3) Οι επιχειρηματίες προσπάθησαν να ενεργοποιήσουν άρον-άρον τη ηλεκτρονική πλατφόρμα. Κάποιοι εξ αυτών διαπίστωσαν ότι τα παλαιά χειρόγραφα μεν αλλά εν ισχύ δε τρίπτυχα διπλώματα οδήγησης δεν αναγνωρίζονται από την ηλεκτρονική πλατφόρμα. Υπέβαλαν το ζήτημα στο τοπικό γραφείο του υπουργείου συγκοινωνιών στα Φηρά και εκείνο τους έστειλε «μπαλάκι» στο Α.Τ. Θήρας. Το πρόβλημα βρέθηκε, είναι ευθύνη του γραφείου του υπουργείου συγκοινωνιών και θα λυθεί. Αλλά μέχρι να λυθεί οι τροχονόμοι της ΟΕΠΤΑ κόβουν τα 3χίλιαρα. Ο διοικητής του τοπικού Α.Τ. τους είπε να ενημερώνουν όσοι δεν έχουν «φτιαγμένα» τα διπλώματα τους, τους τροχονόμους της ΟΕΠΤΑ. Η απάντηση της ΟΕΠΤΑ ήταν: “εμείς θα βεβαιώνουμε τα πάντα ως παραβάσεις κι εσείς μετά κάντε ενστάσεις”. Γνωρίζουν άραγε τι σημαίνει να βεβαιωθεί πρόστιμο 3 ή 6.000 ευρώ και μετά να τρέχει να αποδείξει ο πολίτης ότι δεν είναι ελέφαντας; Ανεπίτρεπτα πράγματα για μια ευνομούμενη και δημοκρατική πολιτεία!!!
4) Η ηλεκτρονική πλατφόρμα έχει διατίμηση. Αυτό σημαίνει ότι μέχρι τη 1η Σεπτεμβρίου η ελάχιστη χρέωση είναι τα 36 ευρώ και μετά τη 1η Σεπτέμβριου η ελάχιστη χρέωση ανεβαίνει στα 80 ευρώ! Ναι καλά διαβάσατε… 80 ευρώ για μια απόσταση 1 χιλιομέτρου. Αυτό ζητάει το υπουργείο να χρεώνεται, καθιστώντας την χώρα μας τουριστικά απαγορευτική και το αναλύουμε παρακάτω αυτό. Επί του πρακτέου, το υπουργείο λέει ότι η ελάχιστη χρέωση αφορά μισάωρη ενοικίαση αυτοκινήτου με σοφέρ – οδηγό. Όταν όλοι γνωρίζουμε ότι ο τουρίστας μπορεί να νοικιάζει αυτοκίνητα για 24 ώρες με 40 ευρώ, είναι δυνατόν το υπουργείο να ζητάει από τις εταιρίες αυτές να χρεώνουν ως ελάχιστη χρέωση για 30 λεπτά της ώρας τα ίδια περίπου χρήματα, δηλαδή τα 36 ευρώ; Και σε λίγες ημέρες τα 80; Δεν υπάρχει καμία λογική σε αυτό. Και για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους, το παρασκηνιακό μέρος ακούει στο όνομα… ρουσφέτι.
Αυτά όλα είναι το ρουσφέτι των κυβερνήσεων υπέρ ενός πολύ δυνατού σωματείου, του ΣΑΤΑ (Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής) με χιλιάδες ψήφους (!!!) εις βάρος αρχικά των εταιριών του συστήματος UBER (2018 με ΣΥΡΙΖΑ) και κατ’ επέκταση των rent a car με οδηγό (2020 με Ν.Δ.). Μόνο που στην Αττική υπάρχουν χιλιάδες ταξί και το μεταφορικό έργο ίσως … λέμε ίσως να καλύπτεται.
Στην Σαντορίνη κύριε Υπουργέ, υπάρχουν 39 ταξί μόνο!!! 39 ταξί για 210.000 τουρίστες (όσες και οι τουριστικές κλίνες που γεμίζουν στο 100% για τουλάχιστον 5 μήνες το χρόνο!) και 45 χιλιάδες Έλληνες (ντόπιους και εργαζόμενους). 39 ταξί για 255.000 ανθρώπους δεν φτάνουν ούτε τις μεταμεσονύκτιες ώρες. Στη πραγματικότητα, στην Σαντορίνη υπάρχουν περίπου 500 νόμιμα «βανάκια» (και 200 περίπου παράνομα), τα οποία καλούνται να δίνουν καθημερινό αγώνα προκειμένου να εξυπηρετείται ο τουρισμός. Οι νόμιμοι με τα βανάκια λένε ΝΑΙ στην ηλεκτρονική πλατφόρμα ώστε να κυνηγηθούν οι παράνομοι. Αλλά αυτό να γίνει σταδιακά ώστε να ερευνηθεί και να εναρμονιστεί με τα πραγματικά και υπαρκτά της καθημερινότητας και όχι άναρχα και με τη «βία» (τσουχτερά πρόστιμα) των «ράμπο» της τροχαίας Αττικής. Αν λοιπόν δεν υπάρχουν αυτά τα «βανάκια» τα 39 αυτά ταξί δεν είναι δυνατόν να μεταφέρουν τους τουρίστες σε αεροδρόμια , λιμάνια ή όπου αλλού.
5) Πως είναι δυνατόν να βεβαιώνεται πρόστιμο από την ΟΕΠΤΑ για το ίδια παράβαση – μη εγγραφή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα – τόσο στην επιχείρηση – 3.000 ευρώ – όσο και στον οδηγό, επιπλέον άλλα 3.000 ευρώ. Που να ξέρει ο οδηγός αν ο εργοδότης του ενέταξε το δρομολόγια / μίσθωση στη πλατφόρμα. Και δεν είναι δυνατόν να το γνωρίζει αυτό ο οδηγός, καθώς για να γίνει αυτό θα πρέπει ο οδηγός να έχει τους κωδικούς του taxis NET της επιχείρησης!!!!! Πρακτικά ανεφάρμοστο λοιπόν. Ποιος σοβαρός εργοδότης θα δώσει τους κωδικούς του Taxis-NET της επιχείρησής του στον εργαζόμενο του; Θα πρέπει να είναι παλαβός … ή παλαβός ο όποιος νομοθέτης το σκαρφίστηκε αυτό!
Άρα… γιατί ο ΟΕΠΤΑ βεβαιώνει πρόστιμο στον οδηγό κύριε Υπουργέ;;;;;;
Να υποβάλει ένσταση κι αυτός; Και να δικαιωθεί σε 10 χρόνια και αν; Και στο μεταξύ να έχουν «παίξει μπουνιές» ο οδηγός με τον εργοδότη του, διότι άντε να αποδείξει ο εργοδότης ότι δεν φταίει κύριε Υπουργέ.
6) Άλλη εταιρία μας κατήγγειλε το εξής ζήτημα που αφορά όμως μεγάλη μερίδα αυτών των επιχειρήσεων. Η εταιρία συνάπτει σύμβαση με ξενοδοχείο βάση της οποίας της αφιερώνει ένα ι.χ.ε. εκμισθωμένο όχημα με οδηγό για όλη τη μέρα, όλο το μήνα, όπου το ξενοδοχείο μεταφέρει τους πελάτες του δεξιά κι αριστερά. Κάθε τέλος του μήνα εκδίδεται και το νόμιμο παραστατικό και όλα καλά μέχρι εδώ. Αυτό είναι σύνηθες έργο των εταιριών αυτών, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι τουρίστες μας, εδώ και χρόνια. Τι θα ανεβάσει όμως στην πλατφόρμα αυτή η εταιρία; Αφού εδώ δεν υπάρχει ούτε μισάωρη μίσθωση ούτε ελάχιστη χρέωση. Το έργο είναι με το μήνα!!! Και από τη άλλη, τόσο ο νόμος όσο και η εφορία αποδέχονται αυτό το νόμιμο έργο εδώ και χρόνια. Άρα εδώ τι απαντάμε κ. Υπουργέ; Μήπως καταργούμε επαγγέλματα σε όλη την Ελλάδα για να εξυπηρετηθεί τυχόν… ο ΣΑΤΑ Αττικής;
7)Αν ισχύσει η ελάχιστη χρέωση των 36 ή 80 ευρώ αντίστοιχα, τότε το τουριστικό μας προϊόν αυξάνεται δυσανάλογα, ενώ την ίδια ώρα γινόμαστε ως χώρα βορά στους ανταγωνιστές. Παραδειγματικά αναφέρουμε ότι: 100 ευρώ το αεροπορικό εισιτήριο (τσάρτερ) , 700 ευρώ η διαμονή για μια εβδομάδα και 100 ευρώ για μετακινήσεις με καμία χρέωση. Σύνολο 900 το άτομο. Αν ισχύσει η ελάχιστη χρέωση τότε τα 100 των μετακινήσεων αυξάνονται σε 300 και το πακέτο «βγαίνει στα 1100 αντί των 900, ήτοι αύξηση περίπου 22%.
Και ρωτάται ο κ.Υπουργός. Είναι εποχές αυτές να αυξάνουμε το τουριστικό μας προϊόν κατά 22%;;; Βούτυρο στο ψωμί της κάθε Τουρκίας, Κροατίας, Ισπανίας, και λοιπών ανταγωνιστών μας.
Έπειτα από το μεγάλο αυτό ρεπορτάζ και έως ότου ο Υπουργός κ. Κεφαλογιάννης με τα στελέχη του υπουργείου του βρουν τη λύση στο πρόβλημα, η «Σ» προτείνει την άμεση άρση των μέτρων καταστολής και προστίμων για την ηλεκτρονική πλατφόρμα από το 3μελές κλιμάκιο της ΟΕΠΤΑ. ΑΜΕΣΑ!
Είναι πολλά ακόμα τα ανακόλουθα του συστήματος της ηλεκτρονικής πλατφόρμας με την πραγματικότητα, σημείο που έκδηλα φανερώνεται ότι η επιτροπή που δόμησε τη πλατφόρμα … λίαν επιεικώς… δεν έκανε σωστή δουλειά !
Τις προσεχείς ημέρες αναμένονται εκρηκτικές αντιδράσεις από τους μεταφορείς που βλέπουν ότι το βιός της κουτσουρεμένης λόγω πανδημίας σαιζόν να γίνεται βορά στο μπλοκάκι προστίμων της ΟΕΠΤΑ, άνευ λόγου και αιτίας, άνευ ουδεμίας προειδοποιήσεως!
Ανακοίνωση του υπό ίδρυση Σ.Ε.Ο.Ο.
«Ανακοινώνεται ότι τις προσεχείς ημέρες συνέρχεται σε σώμα το «Σωματείο Εκμισθωμένων Οχημάτων με Οδηγό» (Σ.Ε.Ο.Ο) με σκοπό τη συλλογική αντίδραση σε ότι νοσηρό προέρχεται από αλλότρια και δόλια συμφέροντα.
Αυτό που το Σ.Ε.Ο.Ο. Σαντορίνης λέει είναι το εξής. Αποκλείεται τα 39 ταξί της Σαντορίνης να αντιδρούν; Ποια ταξί; Εκείνα που στη Σαντορίνη δεν λειτουργούν το ταξίμετρο τους; Μήπως εκείνα που όταν ο τουρίστας καλεί στο τηλέφωνο της πιάτσας ένα ταξί, τελικά επιβιβάζεται σε βανάκι της ιδίας οικογένειας του αυτοκινητιστή, αφού καθ’ υπέρβαση χρησιμοποιείται αφειδώς το τηλέφωνο της πιάτσας για τα δικά τους βανάκια;
Σε κάθε περίπτωση και επειδή τα προβλήματα του κλάδου μας είναι πολλά και δεν επιθυμούμε προβλήματα με κανέναν φορέα, συστήνουμε το σωματείο μας προκειμένου να έχουμε θεσμική και νομική εκπροσώπηση, τόσο στις αρχές του τόπου μας, όσο και της πολιτείας.
Αν δεν βρεθεί λύση στα δίκαια προβλήματά μας θα κατέλθουμε σε απεργία.
Αν δεν εργαστούν έστω και για μια ημέρα τα «βανάκια», θα μπλοκάρει το σύμπαν στο νησί και θα δούμε την επόμενη αμέσως ημέρα ντροπιαστικά πρωτοσέλιδα σε όλα τα μεγάλα διεθνή μέσα ενημέρωσης. Κι αυτό δεν το θέλει κανείς!
Προς τούτο παρακαλούνται όλοι οι ενδιαφερόμενοι να επικοινωνήσουν με το τηλέφωνο 6909559970 (κ. Παναγιώτης) προκειμένου να σχηματιστεί τη προσεχή Δευτέρα η πρώτη ομάδα και το καταστατικό του υπό ίδρυση Σωματείου μας».