Διαμαρτυρία της Louis Cruise Lines
21/7/09
Σήμερα η εφημερίδα μας έλαβε μια ένσταση για ένα δημοσίευμα της ηλεκτρονικής (ιντερνετικής) πύλης «AgoraPress.gr.» από την εταιρία Louis Cruise Lines, ιδιοκτήτρια εταιρία του πλοίου SEA DIAMOND το οποίο ναυάγησε τον Απρίλιο του 2007 στη Σαντορίνη, η οποία δια του νομικού της εκπροσώπου της, κ. Γ.Ιατρίδη-Ραμαντάνη της INCE & Co, απέστειλε εξώδικο διαμαρτυρία.
Πιο συγκεκριμένα η εταιρία εξέφρασε την διαφωνία της στο άρθρο του εκδότη της Ρ.Α. κ. Βασίλη Κασιμάτη με τίτλο «Συνεχίζεται η απάντληση στο SEA DIAMOND» που δημοσιεύτηκε στις 14 Ιουλίου 2009, θεωρώντας ότι στο σημείο όπου ο συντάκτης αναφέρει:
«… Βέβαια το πόρισμα του «Ανώτατου Συμβουλίου Ναυτικών Ατυχημάτων» (Α.Σ.Ν.Α.) εν πρώτης κάνει λόγο για αμέλεια αλλά πολύ σύντομα ίσως επιβεβαιωθούν οι φήμες περί εσκεμμένου δόλου που τότε πλέον θα μιλάμε για αξιόποινη κακουργηματική πράξη εις βάρος καταρχήν των κατοίκων του τουριστικού νησιού αλλά και της χώρας γενικότερα.»,
γίνεται λόγος όπως αναφέρει στην επιστολή της η εταιρία, για λάθος απεικόνιση της εφημερίδας μας σχετικά με τη διαδικασία που ακολουθείται από τις αρχές.
Αυτή είναι η άποψη της Louis Cruise Lines όπου βέβαια είναι καταρχήν «Βολταιρικά» σεβαστή από εμάς ως κάθε άποψη!
Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε σήμερα με τον κ. Γ. Ιατρίδη-Ραμαντάνη μας είπε ότι η Louis Cruise Lines θεωρεί ότι η εν λόγο παράγραφος κατευθύνει το αναγνωστικό μας κοινό προς μια διαφορετική κατεύθυνση από αυτή που η εταιρία έχει δημόσια λάβει και επομένως θίγει κατά μιαν έννοια την πλοιοκτήτρια εταιρία.
το SEA DIAMOND ανοιχτά της Σαντορίνης
(φωτό αρχείου) Με άλλα λόγια η εταιρία αρνείται σε κάθε περίπτωση (και πολύ καλά κάνει) τις όποιες φημολογίες περί εσκεμμένης βύθισης του πλοίου προς είσπραξη των ασφαλίστρων.
Στο δημοσίευμα, στο AgoraPress.gr o συντάκτης καταθέτει την άποψη ενός μεγάλου κοινού που υιοθετεί και ασπάζεται αυτές της φημολογίες και τίποτα παραπάνω, ενώ ταυτόχρονα βασίζεται σε αναδημοσιεύσεις και άλλων εφημερίδων καθώς και σε απόψεις και γνωματεύσης συγκεκριμένων προσώπων.
Μας ανάφερε μάλιστα ο κ. Ιατρίδης ότι τα 50 εκατομμύρια δολάρια που κατετέθησαν ως αποζημίωση της ασφαλιστικής εταιρίας για το ναυάγιο του SEA DIAMOND, τα εισέπραξε ο τραπεζικός οργανισμός που χρηματοδοτούσε το βαπόρι, ενω η ίδια η εταιρία “…δεν έλαβε ούτε σέντ“, όπως χαρακτηριστικά μας είπε.
Ο κ. Κασιμάτης απάντησε στον κ. Ιατρίδη ότι δεν είναι σε θέση να γνωρίζει ποιος πρέπει να εισπράττει και πως μια αποζημίωση, διότι ο ίδιος δεν είναι νομικός για να γνωρίζει ποιος δικαιούται και τι.
Σε κάθε περίπτωση όμως όταν ικανοποιούνται οι απαιτήσεις μιας τράπεζας από ένα ασφαλιστικό φορέα για λογαριασμό μιας υπό δανεισμού εταιρίας, τότε εμμέσως ικανοποιείται και η ίδια η εταιρία η οποία βγάζει από πάνω της το χρέος.
Εν κατακλείδι η εφημερίδα στη προσπάθεια να προσφέρει ολοκληρωμένη ενημέρωση, δια του συντάκτη της στο συγκεκριμένο δημοσίευμα κατάθεσε:
- Το επίσημο πόρισμα του Α.Σ.Ν.Α. (Ανώτατου Συμβουλίου Ναυτικών Ατυχημάτων)
- Το δικό της σχολιασμό (όπου και η ένσταση της εταιρίας)
- Την επιστολή του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Σαντορίνης κ. Γ. Καραχάλιου σχετικά με την διαδικασία αξιολόγησης των αποτελεσμάτων της πραγματοποιθείσας επιχείρησης απάντλησης καυσίμων, από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
- και το κυριότερο η εφημερίδα μας η οποία διακρίνεται για την ακεραιότητα, το ήθος αλλά και την ουδετερότητα με την οποία αντιμετωπίζει τα ρεπορτάζ, έδωσε τη θέση και στον «Αντίλογο» δημοσιεύοντας αυτούσιο και χωρίς περικοπές το Δελτίο Τύπου/Ανακοίνωση με το οποίο η Louis Cruise Lines αρνείται τις κατηγορίες εμμένοντας στη θέση της περί λανθάνουσας χαρτογράφησης της περιοχής.
Ειδκά και έπειτα και του 4ου αυτού στοιχείου, της κατάθεσης δηλαδή του Δελτίου Τύπου/ Ανακοίνωσης της Louis Cruise Lines θεωρούμαι ότι πράξαμε δεοντολογικώς ορθά σεβόμενοι το δημοσιογραφικό κώδικα, παραθέτοντας ισόποσα και ισόνομα “το λόγο και τον αντίλογο” σε όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές.
Το ανωτέρω απόσπασμα στο οποίο κατατίθεται ο σχολιασμός του συντάκτη κ. Κασιμάτη δεν βασίζεται στη προσωπική του άποψη αλλά στην άποψη της τοπικής κοινωνίας όπου μεγάλο μέρος αυτής θεωρεί ότι εμπεριέχεται δόλος εις το ατύχημα. Οι εφημερίδες οφείλουν να καταγράφουν τις αναφορές και καταγγελίες και ακολούθως να ενμερώνουν το κοινό τους. Αυτό έπραξε και στη συγκεκριμένη περίπτωση και ο συντάκτης του άρθρου. Σε καμία περίπτωση επομένως δεν εκφράζεται η άποψη της εφημερίδας ή του συντάκτη αλλά κατατίθεται / ακούγεται η άλλη πλευρά αυτή των κατοίκων του νησιού και μέρους των εμπλεκόμενων φορέων.
H αλήθεια είναι πάντα μία!
Συνεπώς η εφημερίδα αποσαφηνίζει επισήμως την θέση της για το απόσπασμα του κειμένου, εκφράζοντας τη πεποίθησή της ότι όλα έχουν γίνει σωστά και νομότυπα. Το Α.Σ.Ν.Α. έχει ήδη γνωμοδοτήσει εις βάρος της εταιρίας κάνοντας λόγο για ατύχημα βασισμένο σε αμέλεια από το πλήρωμα, και αυτή είναι η μόνη επίσημη εκδοχή επί της παρούσης.
Στο ίδιο μήκος κύματος έχουν εκφραστεί και άλλα έγκυρα μέσα ενημέρωσης όπου παραδειγματικά αναφέρουμε το προ ημερών δημοσίευμα της “Καθημερινής”
Όλα τα άλλα είναι απλώς εικασίες και θεωρίες που ενδέχεται είτε να επιβεβαιωθούν, είτε να ΜΗΝ επιβεβαιωθούν, πράγμα που δεν αφορά τον Όμιλο AGORA πέραν της ορθής αποτύπωσης των πεπραγμένων.
Στην εξώδικο μάλιστα διαμαρτυρία της η εταιρία Louis Cruise Lines δια στόματος του νομικού της συμβούλου και πάλι, αξιώνει από την εφημερίδα μας να προβεί σε «νέα σχετική διορθωτική δημοσίευση» όπως χαρακτηριστικά αναφέρει.
Αυτό βέβαια σε καμία περίπτωση δεν γίνεται αποδεκτό διότι η φωνή του κάθε συντάκτη μας, τοσούτον μάλλον του εκδότη της ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ, δεν δύναται να είναι κατευθυνόμενη. Ο θεσμικός ρόλος του λειτουργήματος της δημοσιογραφίας έχει κατοχυρωθεί με αγώνες και θυσίες πολλών έγκριτων συναδέλφων στο παρελθόν και αυτό είναι αδιαπραγμάτευτο.
Οι σωστές εφημερίδες που σέβονται το κοινό τους δεν νουθετούνται από υπαγορευτικές πρακτικές και σε καμία περίπτωση δεν ακολουθούν ”δακτυλοδεικτούμενες” υποδείξεις.
Επομένως ουδείς έχει το δικαίωμα να υποδείξει σε ένα Μέσο Ενημέρωσης το τι θα δημοσιεύσει και τι δεν θα δημοσιεύσει, όπου αποκλειστική ευθύνη αυτού φέρει ο Εκδότης και μόνο.
Εντούτοις ο συντάκτης του εν λόγω δημοσιεύματος κ. Κασιμάτης ο οποίος συνάμα είναι και εκδότης, συνέστησε στο νομικό σύμβουλο της Louis Cruise Lines κ. Ιατρίδη αν ο εντολέας του το επιθυμεί, να αποστείλει σχετική επιστολή προς δημοσίευση στην εφημερίδα μας εκφράζοντας δημόσια, όπου ούτως ή άλλως έχει ήδη πράξει και αλλού -την δική της οπτική, δεσμευόμενος ότι η ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ και το AgoraPress.gr θα την δημοσιεύσουν αυτούσια και όπως πάντα, άνευ περικοπών.
Αναμένουμε την θέση της εταιρίας επ αυτού και επιφυλασσόμαστε για κάθε νόμιμο δικαίωμα.