Δωρεάν μαθήματα αγγλικών; Που είναι το μεπτόν;
- Η ΑΧΟΝ έριξε και τιμές στο “πάτωμα” και κάποιοι της ζητούν … και τα ρέστα!
17/9/10
του Βασίλη Κασιμάτη
Με αφορμή δημοσιεύματα κυρίως σε ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης που σχετίζονται με την διαφημιστική καμπάνια την Πανελλαδικής αλυσίδας φροντιστηρίων ΑΧΟΝ, έχει προκληθεί έντονη διαμάχη μεταξύ εμπλεκομένων φροντιστών και ενώσεων καταναλωτών.
Πιο συγκεκριμένα η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Χανίων με εκπρόσωπό της την κ. Μελάκη Ιωάννα προχώρησε σε καταγγελία, «για την Διαφημιστική επικοινωνία της ΑΧΟΝ με τους καταναλωτές», στην Α΄ βαθμια Επιτροπή του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας ( Σ.Ε.Ε), με το αίτημα να εξεταστεί η τυχόν παραπλάνηση των καταναλωτών, από την αναρτημένη αφίσα σε υποκαταστήματα της Εθνικής Τράπεζας, αλλά και συνοδευτικού υλικού, «για δωρεάν εκμάθηση ξένων γλωσσών».
Σε αυτό το σημείο η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Χανίων δικαιώθηκε αφού η εν λόγω αφίσα της Εθνικής Τραπέζης ανέφερε μόνο τα δωρεάν μαθήματα δίχως άλλο επεξηγηματικό χαρακτήρα και που σαφώς αποτελούσε παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού, κάτι που παραδέχθηκε έμμεσα ο τραπεζικός οργανισμός.
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Χανίων όμως ηθελημένα ίσως, προσπάθησε να μπερδέψει τους καταναλωτές παρασέρνοντας τους εις βάρος της αλυσίδας φροντιστηρίων ΑΧΟΝ, με το ίδιο σκεπτικό.
Και τα πράγματα έχουν ως εξής:
H AXON έχει ξεκινήσει μια μεγάλη διαφημιστική καμπάνια και αναφέρει στα επικοινωνιακά της φυλλάδια την πρόταση «Δωρεάν Μαθήματα Αγγλικών». Εξηγεί όμως παρακάτω ότι το δωρεάν αναφέρεται μόνο για τους μαθητές της β΄δημοτικού καταβάλλοντας ως πάγιο (εφ άπαξ) κόστος εγγραφής 90 ευρώ, ενώ οι λοιπές τάξεις τυγχάνουν συνολικής έκπτωσης 20%!
Αυτό είναι απόλυτα ξεκάθαρο. Αυτό που δεν είναι ξεκάθαρο όμως είναι το γιατί η κ. Μελάκη της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Χανίων έχει βάλλει κατά του κ. Παρασύρη Κώστα, ιδιοκτήτη των φροντιστηρίων ΑΧΟΝ σε Χανιά και Ρέθυμνο και διασύρει την εν λόγω επιχείρηση.
Από την άλλη πλευρά, προσεγγίζοντας το θέμα δημοσιογραφικά, θεωρούμε ότι μια τέτοια σημαντική προσφορά (της ΑΧΟΝ) προς τους καταναλωτές ειδικότερα εν μέσω βαρύτατης οικονομικής κρίσης, ελαφρύνει σημαντικά από οικονομικής πλευράς τα νοικοκυριά και όσα εξ αυτών έχουν παιδιά. Όταν όλοι μας προσπαθούμε να πείσουμε τις επιχειρήσεις να μειώσουν τιμές, πως είναι δυνατόν να πετροβολούμε κάποιες εξ αυτών που απλά ασπάστηκαν τις παροτρύνσεις για σημαντικές εκπτώσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες μας, η ΑΧΟΝ Χανίων και Ρεθύμνου παρουσιάστηκε στις 8 Σεπτεμβρίου 2010 ενώπιον του δικαστηρίου αμυνόμενη στην προσφυγή του Συλλόγου ιδιοκτητών κέντρων ξένων γλωσσών Νομού Ρεθύμνης, που ζητούσε να αποσύρει η επιχείρηση τα φυλλάδια. Ο πρόεδρος του δικαστηρίου βάσει της απόφασης ΑΣΦ/864-2010 απέρριψε το αίτημα, ουσιαστικά απαλλάσοντας την εταιρία ΑΧΟΝ Χανιών & Ρεθύμνου από τις κατηγορίες θεωρώντας ότι δεν παραπλανεί ή παραπληροφορεί καθ΄ οιοδήποτε τρόπο το καταναλωτικό κοινό.
Επομένως μπορεί η Εθνική Τράπεζα από λάθος της να ανάρτησε αφίσα ως χορηγός της καμπάνιας, αναφέροντας μόνο το «ΔΩΡΕΑΝ», συνεπώς καλά έκανε και τα απέσυρε, αλλά τα φυλλάδια της ΑΧΟΝ τα οποία περιήλθαν στη κατοχή μας, έχουν σε περίοπτη θέση την ακριβή αναφορά και ερμηνεία της πρότασης «Δωρεάν Μαθήματα Αγγλικών», όπως παρουσιάζεται και στην φωτογραφία που δημοσιεύουμε.
Εν κατακλείδι η εφημερίδα αλλά και η ραδιοφωνική μας εκπομπή, η οποία και στο παρελθόν άσκησε προσπάθεια να πείσει τις επιχειρήσεις να προβούν σε μειώσεις τιμών, θεωρεί ότι η ΑΧΟΝ θα πρέπει να θεωρηθεί συνοδοιπόρος των καταναλωτών και σε καμία περίπτωση παράγοντας παραπλάνησης.
Η συντακτική ομάδα της ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ και του «Πρωινού δελτίου» συγχαίρει την προσπάθεια του κ. Παρασύρη και προτρέπει και άλλες επιχειρήσεις στη Κρήτη να ακολουθήσουν τέτοιες πρακτικές που δίνουν σημαντικές οικονομικές ανάσες στα νοικοκυριά.