free@agorapress.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας

22860 83756

Τηλεφωνήστε μας

«Εκρήξεις» στο χώρο των τράνσφερ στην Σαντορίνη

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email
Χρόνος Ανάγνωσης: 8 λεπτά

«Εκρήξεις» στο χώρο των τράνσφερ στην Σαντορίνη

– Το άναρχο περιβάλλον που ελέω υπουργείων Τουρισμού και Μεταφορών επικρατεί, δημιουργεί περεταίρω υποβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της Ελλάδας.
– Uber, αυστηρή τήρηση της δίωρης προκράτησης, πειρατεία, αδικοπραξία προστίμων στο «τραπέζι».
– Το 2023 ήταν η τελευταία χρονιά ανοχής από πλευράς επαγγελματιών του κλάδου τουριστικών μεταφορών προς τον ερασιτεχνισμό των συναρμοδίων υπουργείων Τουρισμού & Μεταφορών. Το 2024… ή ταν ή επί τας!

Γράφει ο Βασίλης Κασιμάτης,
*δημοσιογράφος, ιδιοκτήτης μέσων ενημέρωσης στις Κυκλάδες, ιδρυτικό μέλος και πρώην πρόεδρος του ΣΕΟΟΚ (Σωματείου Εκμισθωμένων Οχημάτων με Οδηγό Κυκλάδων – ήτοι τράνσφερ) και πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Σαντορίνης.

Πριν από μερικές ημέρες δημοσιεύτηκε στο Money-Tourism.gr ένα άρθρο του Δρ. Ιωάννη Γκιτσάκη με τίτλο: «Μια ιστορία απόλυτου τουριστικού παραλογισμού» και υπότιτλο: «Τι θα συνέβαινε αν εφαρμόζαμε σε ένα πολυτελές εστιατόριο τις περιοριστικές ρυθμίσεις που ισχύουν για τα Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητα με οδηγό». Το άρθρο σημείωσε τεράστια επιτυχία, καθώς αναδημοσιεύτηκε σε πάρα πολλές διαδικτυακές εφημερίδες και έλαβε πολλές δεκάδες χιλιάδες views και μπορείτε να το διαβάσετε εδώ 

ο Δρ. Ιωάννης Γκιτσάκης

Ο διακεκριμένος νομικός κ. Γκιτσάκης αναλύει με απόλυτη σαφήνεια την αποτυχία των 2 συναρμοδίων υπουργείων (Τουρισμού Και μεταφορών) επεξηγώντας πως το κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας των επιχειρήσεων εκμίσθωσης Επιβατηγών Ιδιωτικής Χρήσης (Ε.Ι.Χ.) αυτοκινήτων με οδηγό, αποτελεί ίσως το τελευταίο παράδειγμα μιας σοβιετικού τύπου αντίληψης για την οικονομία και την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα. Ενός άκρατου κρατικού παρεμβατισμού που θέτει ανυπέρβλητα εμπόδια στη λειτουργία των ιδιωτικών επιχειρήσεων. Ξεκαθαρίζει δε στο δημοσίευμα ότι ο υφιστάμενος νόμος αποτελεί κανονιστικό πλαίσιο ναρκοθετημένο -κυριολεκτικά- από ασφυκτικές περιοριστικές ρυθμίσεις που συνιστούν τον ορισμό της αντισυνταγματικότητας. Αποτελούμενο από ένα πλέγμα ευφάνταστων έως και παράλογων περιορισμών που έχουν έναν και μόνο σκοπό: Να καταστήσουν ιδιαιτέρως δυσχερή την άσκηση της συγκεκριμένης επιχειρηματικής τουριστικής δραστηριότητας.
Για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό και ποιοι ευνοούνται, νομίζω πως είναι προφανές κι αυτό αναλύεται παρακάτω λεπτομερώς.

UBER και πολιτικοί νταβατζήδες.

Οι «κακές γλώσσες» δείχνουν με το δάχτυλο την UBER αναφέροντας ότι πίσω από αυτήν κρύβονται συγκεκριμένοι πολιτικοί της παρούσας κυβέρνησης, πασίγνωστα ονόματα του Μαξίμου. Και πως αλλιώς θα ήταν διαφορετικά, αφού το παρασκήνιο – πίσω από την απαγορευμένη με νόμο από το 2018 στην Ελλάδα UBER – βρίθει από πολιτικές ίντριγκες, δικαστικές χάρες και δικονομικές εξυπηρετήσεις ακόμα και σε επίπεδο ΣτΕ (Συμβουλίου της Επικρατείας). Άλλωστε μην αμελούμαι ότι πέρσι το 2013 και ενώ όλοι οι επαγγελματίες εντάχτηκαν σε ένα σύστημα 2ωρης προκράτησης, όταν τον Μάιο του 2023 πέρασε ο νόμος ώστε να πάρει τις εκλογές ο Μητσοτάκης με ψήφους και από τους ιδιοκτήτες ταξί, στη συνέχεια η UBER εξαιρέθηκε σκανδαλωδώς (!!!) από το ΣτΕ και ενώ όλοι οι «τρανσφεράδες» υποχρεώθηκαν σε αυτό το 2ωρο, η UBER αλώνισε ανενόχλητη!!! Αυτά μόνο στη μπανανία του Ελλαδιστάν. Σκάνδαλο μεγατόνων που ακόμα είναι στα «αζήτητα» των καναλιών, που και αυτά … γιουσουφάκια των πολιτικών συμφερόντων.

Μια εταιρία δηλαδή που στα χαρτιά έκλεισε τον Απρίλιο του 2018 με το τότε νόμο Σπίρτζη και επανεμφανίστηκε παράνομα και κυριολεκτικά από το «παράθυρο» το 2021 και μόνο για το νησί της Σαντορίνης. Και λέμε παράνομα καθώς ο τότε υπουργός Μεταφορών όταν απαγόρευσε τον UBER το έκανε υπό του σκεπτικού: «Όποιοι θέλουν να δραστηριοποιούνται στη χώρα τηρώντας την κείμενη νομοθεσία και να πληρώνουν φόρους, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα» και συμπλήρωσε: «Για να φύγει κάποιος από την Ελλάδα θα πρέπει να έχει έδρα στην Ελλάδα, έστω ένα γραφείο. Να φορολογείται στην Ελλάδα! Η Uber δεν έχει τίποτα. Από πού να φύγει;» σχολίασε τότε λοιπόν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, την ανακοίνωση της Uber ότι αποχωρεί από την Ελλάδα αναστέλλοντας μέρος των εργασιών της.
Από αυτά βγήκε περίτρανα το συμπέρασμα ότι η UBER και με τον τρόπο λειτουργίας της δεν δύναται να είναι νόμιμη στη χώρα μας.

Έκτοτε δεν έχει αλλάξει κάτι ούτε για την UBER ούτε και για τις υπόλοιπες παρεμφερείς εφαρμογές. Για αυτό και τέθηκαν εκτός νόμου. Κι όμως… συνεχίζουν πλέον να λειτουργούν με τις πλάτες κυβερνητικών στελεχών και μάλιστα… μονοπωλιακά. Για να εγγράψει κάποιος ιδιώτης όχημα στην UBER… απλά δεν μπορεί. Πρέπει να περάσει από τον «αχυράνθρωπο» των πολιτικών που κρύβονται πίσω από την UBER στην Ελλάδα, τον «μπροστινό» δηλαδή και να πληρώσει επιπλέον προμήθειες. Μα να μονοπώλια καταργήθηκαν με νόμο Ανδρέα Παπανδρέου από το 1993. Πως σήμερα οι γαλάζιοι υπουργοί κάνουν τα στραβά μάτια σε αυτό το μονοπώλιο;;;

Πειρατεία στο φουλ και πλατφόρμες που πειράζονται κι από 6χρονα παιδάκια.

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, από τη πίσω πόρτα  γέμισαν τα νησιά από παράνομους τρανσφεράδες «πειρατές» που αλλοίωναν πέρσι (2023) παρανόμως τη συγκεκριμένη πλατφόρμα της δίωρης προκράτησης δρομολογίων στη ψηφιακή πλατφόρμα του υπουργείου Μεταφορών. Κοντολογίς «πείραζαν» την κάθε εγγραφή δρομολογίου. Καταχωρούσαν το πρωί μια πλαστή και μετά την τροποποιούσαν με αυτό που ο καθένας ήθελε. Γιατί και πως;;; Μα είναι απλό. Γιατί όντως είναι τόσο άχρηστοι οι υπεύθυνοι (ανεύθυνοι) του υπουργείου που δημιούργησαν την συγκεκριμένη παραμετροποίηση της ψηφιακής πλατφόρμας καταχώρησης δρομολογίων. Έκαναν τη δουλειά τους  έγινε στο ποδάρι και έκτοτε «μπάζει» από παντού. Μπορεί να την πειράζει ακόμα κι  ένα εξάχρονο παιδί.

Και έτσι όποιος θέλει να είναι νόμιμος, κάθεται και κοιτάει τους άλλους να δουλεύουν κι αυτός φτωχοποιείται. Με λίγα λόγια όπως λέει και ο Δρ. Γκιτσάκης στο σχετικό πόνημά του, το υπουργείο έθεσε τους κανόνες ώστε να υποχρεώνεται, όποιος θέλει να επιβιώσει… να παρανομεί!

Κερασάκι στη τούρτα η ξαφνική απόφαση του Δημάρχου Θήρας Νίκου Ζώρζου να επιβάλει στους επαγγελματίες τουριστικών μεταφορών, επιπλέον τέλος υπερ του δήμου 0,5% επί το ακαθαρίστου τζίρου.

Δηλαδή στο νησί της αρπαχτής, εκεί που οι αρχές έχουν αφήσει τους επαγγελματίες στο έλεος τους, με δρόμους όπου καταστρέφουν τα οχήματά τους κάθε σεζόν με ανύπαρκτους χώρους στάσης και παραλαβής τουριστών από τους μισθωμένους οδηγούς τους (τράνσφερ) και τόσα άλλα, έρχεται  ο δήμαρχος να ζητήσει λεφτά δίχως αντίκρυσμα.
Αντί να κλειδώσει το εισιτήριο από τους επιβάτες της κρουαζιέρας όπως έκαναν στην Βενετία και σε άλλους προορισμούς, αντί να ολοκληρώσει ΠΡΩΤΑ !!!  τον ISPS στο λιμάνι ώστε να κερδηθούν πολλά εκατομμύρια ευρώ για το νησί από την κρουαζιέρα και τις εκδρομές από της Κρήτη, έρχεται να ζητήσει από τον καθημαγμένο πλέον επαγγελματία στις τουριστικές μεταφορές, χρήματα επί του ακαθαρίστου. Αυτό βέβαια… μάλλον θα δεν περάσει ποτέ!!

Εν κατακλείδι… και επειδή το μπάχαλο από πλευράς υπουργείων είναι σε τέτοια υπερμεγέθη που αποκλείεται να μαζευτεί δίχως δραστικά μέτρα από τον ίδιο το κλάδο τουριστικών μεταφορών, πλέον οι επαγγελματίες της Σαντορίνης καταθέτουν συγκεκριμένα αιτήματα (βάζοντας το κάδρο και μερικά τοπικού περιεχομένου), τα οποία αν δεν γίνουν άμεσα δεκτά τότε προμηνύονται δυναμικές κινητοποιήσεις, έως και κλείσιμο των πυλών εισόδου του νησιού, αφού η κατρακύλα που επέφερε στο κλάδο τουριστικών μεταφορών ο ερασιτεχνισμός των 2 υπουργείων, συνάδει σε μείωση της ποιότητας της παρεχόμενης υπηρεσίας στον τουρίστα και εν τέλει αμέτρητα bad reviews, τόσα όσα να ζημιώνονται και όλοι οι άλλοι κλάδοι του τουρισμού, όπως τα καταλύματα, η εστίαση, η  εκδρομή, κλπ.

Το 2023 ήταν η τελευταία χρονιά ανοχής από πλευράς επαγγελματιών του κλάδου τουριστικών μεταφορών προς τον ερασιτεχνισμό των συναρμοδίων υπουργείων Τουρισμού & Μεταφορών. Το 2024… ή ταν ή επί τας!

Και τα αιτήματα αυτά είναι τα εξής:

1)Κλείδωμα της πλατφόρμας στη παράμετρο «δίωρη προκράτηση». Να μην μπορεί κανείς να πειράζει την εφαρμογή. Ότι καταχωρείται μια φορά να μην αλλάζει μετέπειτα.
2)Να μην ξαναδοθεί ποτέ από κανένα ΣτΕ προσωρινή εξαίρεση στην Uber από τη δίωρη προκράτηση. Να δουλεύουν όλοι ισόνομα. Σημειωτέον η περσινή εξαίρεση του ΣτΕ έχει ήδη λήξει και αναμένουν όλοι να δουν τι νέο τερτίπι θα σκαρφιστούν οι πολιτικοί «πισινοί», προκειμένου να εξαιρέσουν πάλι την Uber από την δίωρη προκράτηση. Ίσως, λένε ορισμένοι, ακόμα και να πράξουν το αδιανόητο, δηλαδή να επιχειρήσουν να καταργήσουν την δίωρη προκράτηση, πράγμα που όμως θα αντικρούεται από τους ιδιοκτήτες ταξί καθώς να ξαναγυρίσουμε στα παλιά, ήτοι στη κλοπή μεταφορικού έργου, όπου εκεί οι ιδιοκτήτες ταξί βεβαιωμένα θα προβούν σε δικές τους εκρηκτικές κινητοποιήσεις.
3)Να ξεκαθαρίσει η κυβέρνηση αν η Uber είναι τελικά νόμιμη ή παράνομη. Γιατί αν την θέλει νόμιμη, τότε να μπορεί να βάλει στην Uber όποιος θέλει το όχημά του όπως γίνεται σε όλο το παγκόσμιο χώρο, χωρίς να υποχρεώνεται να περνάει από τον «νταβατζή». Αν όμως την καταρτίσει παράνομη, τότε να κλείσει το γραφείο στην Σαντορίνη που λειτουργεί με «παραθυράκια» του νόμου και όπου αλλού φημολογείται ότι θα ανοίξει το 2024. Βέβαια όταν τα ανωτέρω περί της δίωρης προκράτησης τεθούν σε ισχύ τότε δεν θα υπάρχει καν αντικείμενο συζήτησης αυτής της παραγράφου.
4)Επανέλεγχο όλων των αδειών που δόθηκαν από τον ΕΟΤ τη τελευταία διετία, με στόχο να βρεθεί αν όντως ισχύουν οι φήμες ότι δόθηκαν από το «παράθυρο» πολλές άδειες λειτουργίας τέτοιων γραφείων τουριστικών μεταφορών. Αν π.χ. ο κάθε αλλοδαπός εργοδότης έχει απολυτήριο λυκείου, μια ξένη γλώσσα αναγνωρισμένη από τον Τουρισμό, αν  κατέχει λευκό ποινικό μητρώο, αν κατέχει τα ιδιόκτητα ιχε που απαιτεί ο νόμο, κλπ. Κι αν βρεθούν τέτοιες άδειες να γίνουν άμεσες ανακλήσεις.
5) Να ενημερωθεί ορθά αυτή τη φορά το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για το νόμο που σχετίζεται με τη κατάρτιση δρομολογίων στη ψηφιακή πλατφόρμα του Υπουργείου Μεταφορών στο πεδίο «νομικά πρόσωπα» και ακολούθως να ακυρώσει όλα τα πρόστιμα που βεβαιώθηκαν από την ΟΕΠΤΑ το περσινό καλοκαίρι, αφού αυτά χρεώθηκαν λόγω άγνοιας των αστυνομικών οργάνων της συγκεκριμένης υπηρεσίας.
6)Μέσα στην Αστυνομική Υποδιεύθυνση Θήρας, στο Τμήμα Τροχαίας που βάσει του προεδρικού διατάγματος υποχρεούται να έχει, να σχηματιστεί ειδική ολιγομελής ομάδα πάταξης της πειρατείας και να συλλαμβάνει με τη διαδικασία του αυτοφώρου βάσει του νόμου περί λαθρεμπορίας, όλους εκείνους τους εκατοντάδες «πειρατές» τρανσφεράδες (περίπου 1.500 κάθε χρόνο) που λειτουργούν παράνομα στην Σαντορίνη (όπως και στα περισσότερα νησιά των Κυκλάδων!).
7) Να μην ισχύσει από το Δήμο Θήρας το τέλος 0,5% επί των ακαθαρίστων εσόδων υπέρ του Δήμου που παρουσιάστηκε πρόσφατα ως κεραυνός εν αιθρία στους επαγγελματίες του κλάδου τουριστικών μεταφορών … αποκλειστικά (αφού δεν ισχύει για τους συναφείς κλάδους όπως rent a car ΤΕΟΜ ΔΧ κλπ).

Καθίσταται σαφές ότι αν έστω και ένα εκ των ανωτέρω εύλογων και δίκαιων αιτημάτων του κλάδου δεν ικανοποιηθεί από τις αρμόδιες αρχές, τότε οι χιλιάδες επαγγελματίες της Σαντορίνης (έχοντας στο πλευρό τους και χιλιάδες άλλους συναδέλφους από την υπόλοιπη Ελλάδα αλλά και εργοδότες από άλλους κλάδους του νησιού) έχουν αποφασίσει φέτος να προβούν σε κινητοποιήσεις που δεν θα έχουν ιστορικό προηγούμενο.

Περισσότερες Δημοσιεύσεις

Κύλιση στην κορυφή