Η Όλγα παίρνει θέση για την Μαρίνα Ρεθύμνου με επιστολή της στον Υπουργό
Δικαίωση των πολύμηνων προσπαθειών
της εφημερίδας μας
Σαββάτο 4/7/09
17 Οκτωβρίου 2008 και η εφημερίδα μας πρώτη είχε δημοσιεύσει τότε μια εμπεριστατωμένη έρευνα σχετικά με την παράνομη πράξη του Λιμενικού Ταμείου, να εκχωρήσει άδεια σε ιδιώτη με σκοπό την εκμετάλλευση του χώρου στάθμευσης στη Μαρίνα Ρεθύμνου. http://www.agorapress.gr/el/news.php?n=18
Ακολούθως και σε βάθος χρόνου είχαμε επανέλθει στο θέμα με αρκετά νέα δημοσιεύματα όπου θεσμικοί άρχοντες του τόπου μας είχαν κρίνει το μέτρο της εφαρμογής παράνομο και κυρίως αντιλαϊκό.
Ακόμα και ο τότε Αντιδήμαρχος κ. Κωστής Ηλιάκης, υπεύθυνος για τα έργα στη παραλιακή ζώνη, είχε στραφεί εναντίον του μέτρου εκφράζοντας και εκείνος τη δυσαρέσκειά του χαρακτηρίζοντας επίσης το μέτρο ως αντιλαϊκό, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα μας στις 4η Δεκεμβρίου 2008. http://www.agorapress.gr/el/news.php?n=192
Ακολούθως το περασμένο μήνα και έπειτα από τις αρκετές άλλες παρεμβάσεις
του Βασίλη
Κασιμάτητης “ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ” η μειοψηφία του Δημοτικού συμβουλίου, αφού μελέτησε, έκρινε και χαρακτήρισε παράνομη τη πράξη βασισμένη σε συγκεκριμένες εγκυκλίους και αποφάσεις που ήδη έχουμε δημοσιεύσει τις περασμένες εβδομάδες.
Χθες το πρωί και η βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας κ. Όλγα Κεφαλογιάννη πήρε την πρωτοβουλία και έθεσε σαφές θέμα αμφισβήτησης για την νομιμότητα της παραχώρησης στην ιδιωτική εταιρία, με απευθείας επιστολή προς τον Υπουργό Ναυτιλίας, το κείμενο της οποίας σας καταθέτουμε κατωτέρω αναλυτικά, ζητώντας τον να λάβει θέση στο θέμα του Ρεθύμνου.
Η απόφαση της κ. Κεφαλογιάννη να αναμιχθεί στο θέμα αυτό βρίσκει σύμφωνη τη κοινή γνώμη του Ρεθύμνου, η οποία από καιρό έχει ταχθεί ενάντια στο αντιλαϊκό αυτό μέτρο της ιδιωτικοποίησης του χώρου στάθμευσης της Μαρίνας Ρεθύμνου.
Θυμίζουμε ότι στην έρευνα που είχαμε δημοσιεύσει είχαμε αναφέρει ότι σε καμία Μαρίνα της χώρας δεν υπάρχει ιδιωτική επιχείρηση που να καπηλεύεται την δημόσια περιουσία.
Μαρίνα Ομίλου Λάτση
Καταρχήν να πούμε ότι πριν 2 εβδομάδες μας είχε τεθεί θέμα ότι υπάρχει μια Μαρίνα στην Ελλάδα όπου λειτουργεί ιδιωτικό πάρκιγκ. Ο λόγος για την Μαρίνα Φλοίσβου του Ομίλου Σπ.Λάτση.
Συνομιλήσαμε σήμερα το πρωί με το κ. Μιχάλη Γκιουζελιάν, υπεύθυνο της Μαρίνας για τους προαυλιακούς χώρους, ο οποίος μας ενημέρωσε ότι ΔΕΝ υπάρχει αντίτιμο στάθμευσης σε κανένα χώρο της Μαρίνας Φλοίσβου.
Αποτελεί κόσμημα, υπόδειγμα μαρίνας για όλη την Ευρώπη και έχει χιλιάδες επισκέπτες κάθε εβδομάδα που απολαμβάνουν τις προσφερόμενες υπηρεσίες. Εχει χτιστεί με ιδιωτικά κεφάλαια του Ομίλου του κ. Λάτση, προσφέρει υψηλότατα στάνταρ, είναι ιδιωτική(!!!), εντούτοις όμως ακόμα και εκεί στη ιδιωτική Μαρίνα Φλοίσβου δεν χρεώνουν για τη στάθμευση σε μια προσπάθεια ελεύθερης διακίνησης οχημάτων και ανθρώπων.
Ο σκοπός από ότι μας είπε ο κ. Γκιουζελιάν είναι η Μαρίνα να αποτελεί ένα όμορφο (που αναμφισβήτητα είναι!) χώρο περιπάτου, που να αποτελεί όπως και στις άλλες μαρίνες της χώρας, ένα πόλο έλξης εκατοντάδων ανθρώπων καθημερινά, προσφέροντάς τους τη φυγή από τη καθημερινότητα!
Επικοινωνήσαμε σήμερα με τον Δήμαρχο Ρεθύμνου κ. Γιώργη Μαρινάκη σε μια προσπάθεια να μας δώσει τη δική του οπτική για το θέμα.
Ο Δήμαρχος μας ανέφερε ότι το ΥΕΝ έδωσε έγκριση στο Λιμενικό Ταμείο Ρεθύμνου για να διενεργήσει τον διαγωνισμό ανάθεσης σε ιδιώτη, του χώρου στάθμευσης της Μαρίνας.
“… Όλα έγιναν νομότυπα και δε χωρά αμφιβολία επ αυτού. Το Λιμενικό Ταμείο χρειάζεται έσοδα, που δυστυχώς δεν έχει. Από την άλλη, παλεύουμε για να βρούμε άλλο σημείο διεξαγωγής της Λαϊκής, διότι και αυτός είναι ένας ακόμα λόγος για τον οποίο ο χώρος δεν είναι χαρακτηρισμένος “Μαρίνα”. Κάνουμε αυτό που πρέπει με στόχο σύντομα ο χώρος αυτός μας να χαρακτηριστεί “Μαρίνα” και εμείς σαν δημοτική αρχή και το Λιμενικό Ταμείο σαν φορέας, να μπορούμε να αξιώνουμε τα οικονομικά οφέλη που απορρέουν από μια χαρακτηρισμένη Μαρίνα“, μας είπε ο κ. Μαρινάκης εμμένοντας στη θέση του για το ότι ορθώς λειτουργεί ιδιωτικός χώρος “επί αντιτίμου στάθμευσης”.
Η ερώτηση που απευθύνουμε στο κ. Δήμαρχο ορμώμενοι από τα ανωτέρω, είναι η εξής:
Όταν δηλαδή η μαρίνα χαρακτηριστεί “Μαρίνα”, κε Δήμαρχε και μπορούμε να εισπράττουμε τις κανονικές τιμές από τα σκάφη και τις άλλες υπηρεσίες που συνήθως προσφέρει μια Μαρίνα, τότε θα επανέλθει το καθεστώς στάθμευσης στην αρχική του κατάσταση… Ελεύθερο;
Αγαπητοί μας αναγνώστες, διαπιστώνουμε ότι πουθενά στην Ελλάδα δεν χρεώνεται η στάθμευση σε μαρίνες, διότι αποτελούν ελεύθερους χώρους αναψυχής.
Τα χερσαία τμήματα στις δημόσιες Μαρίνες (όπως και η δική μας) Πανελλαδικά, αποτελούν κοινόχρηστους χώρους περιπάτου και αναψυχής και έχουν δομηθεί με χρήματα που απορρέουν από σχετικά Ευρωπαϊκά κονδύλια.
Ουδέποτε η τοπική μας κοινωνία αποδέχθηκε την απόφαση του Λιμενικού ταμείου όταν ξαφνικά στα μέσα του περασμένου Οκτωβρίου, διαπίστωσε ότι τοποθετήθηκαν μπάρες που εμπόδιζαν την ελεύθερη διακίνηση οχημάτων και κατοίκων του Ρεθύμνου.
Αυτό που γινόταν ελεύθερα τόσα χρόνια, να παρκάρει δηλαδή ο ανάπηρος ή η μωρομάνα με τα δυο παιδάκια, στο μοναδικό προσβάσιμο με ι.χ. μεγάλο χώρο περιπάτου του Ρεθύμνου, έπρεπε ξαφνικά για κάτι που δικαιωματικά τους ανήκει, να πληρώνουν πλέον έναν … ιδιώτη, ο οποίος σημειωτέων έκτοτε δεν έχει λάβει θέση, τηρώντας “σιγή ιχθύος”!
Ακολούθως το κείμενο της επιστολής Κεφαλογιάννη με το οποίο το δημοσιογραφικό επιτελείο της εφημερίδας μας θεωρεί ότι κατά κάποιο τρόπο δικαιώνει τον αγώνα που έχει εξ αρχής κάνει πάνω σε αυτό το φλέγον θέμα.
Επιστολή κ. Όλγας Κεφαλογιάννη:
«Στο χερσαίο τμήμα της Μαρίνας του Ρεθύμνου λειτουργεί χώρος στάθμευσης με απόφαση του Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου Ρεθύμνου.
Το γεγονός αυτό έχει αποτελέσει σημείο αντιπαράθεσης μεταξύ Δημοτικών Συμβούλων της πλειοψηφίας και της μειοψηφίας στο Δημοτικό Συμβούλιο Ρεθύμνου.
Δημοτικοί Σύμβουλοι της μειοψηφίας υποστηρίζουν, ότι η λειτουργία χώρου στάθμευσης στο χερσαίο τμήμα της μαρίνας είναι παράνομη ενέργεια του Λιμενικού Ταμείου, οι εκπρόσωποι του οποίου απαντούν, ότι δεν τίθεται ζήτημα παρανομίας.
Σε πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου τόσο ο πρώην όσο και ο νυν Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Ρεθύμνου, υπεραμύνθηκαν της λειτουργίας του χώρου στάθμευσης με βάση το από 19-8-08 έγγραφο της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, Διεύθυνσης Ο.Λ.Ε.Λ , Τμήματος β του Υπουργείου σας, το οποίο αναφέρει ότι η συγκεκριμένη υπηρεσία δεν έχει αντίρρηση να διεξαχθεί πλειοδοτικός διαγωνισμός για την ανάδειξη υποψηφίου παραχωρησιούχου εφόσον διασφαλιστεί η διαφάνεια για τους συμμετέχοντες και διευκρινίζει, ότι με βάση τις διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 24 του ν.2971/2001 όπως τροποποιήθηκε από την παρ.1 του άρθρου 34 του ν.3153/2003 για παραχωρήσεις απλής χρήσης των χώρων της χερσαίας ζώνης λιμένα χρονικής διάρκειας μικρότερης των τριών ετών, που δεν συνοδεύονται από οποιοδήποτε έργο μόνιμης ή προσωρινής φύσης δεν απαιτούνται οι γνώμες του Γ.Ε.Ν. και του Υ.Ε.Ν.Α.Ν.Π.
Η διευκρίνιση στο παραπάνω έγγραφο, ότι δεν θα έπρεπε να συνοδεύεται η λειτουργία του χώρου στάθμευσης από οποιοδήποτε έργο μόνιμης ή προσωρινής φύσης, αποτελεί επίσης σημείο αντιπαράθεσης καθώς έργα βοηθητικά για τη λειτουργία του χώρου στάθμευσης έγιναν, όπως είναι το φυλάκιο της εισόδου-εξόδου στη μαρίνα της πόλης και όχι μόνο.
Κατόπιν των παραπάνω
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Είναι παράνομη ή νόμιμη η λειτουργία χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων στο χερσαίο τμήμα της Μαρίνας του Ρεθύμνου και αν είναι παράνομη σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προχωρήσετε για την αντιμετώπιση του ζητήματος;»