free@agorapress.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας

22860 83756

Τηλεφωνήστε μας

Η ώρα της αλήθειας για το ΕΛΛΗ Τ και τους … «ευεργέτες»

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email
Χρόνος Ανάγνωσης: 7 λεπτά

Η ώρα της αλήθειας για το ΕΛΛΗ Τ και τους … «ευεργέτες»

  • Η αλήθεια και το παρασκήνιο στην συμφωνία Cretan Lines με Κώστα Ξυδέα και Θέμη Καραμπέκο, για τα μπαρ και το εστιατόριο του ΕΛΛΗ Τ


25/9/12

του Βασίλη Κασιμάτη

Στην τοπική κοινωνία έχουν προκληθεί πολλά ερωτηματικά για το πώς έχει σχηματιστεί και με ποιους όρους η συμφωνία της Cretan Lines με τους ιδιώτες, ναυλομεσίτες, τροφοδότες πλοίων, κ.κ. Κώστα Ξυδέα και Θέμης Καραμπέκο, για τα μπαρ και το εστιατόριο του ΕΛΛΗ Τ. Επειδή παρουσιάζονται πολλές εκδοχές με αποτέλεσμα να προκαλούνται εμφανή πλέον ρήγματα στην ομοψυχία του Ρεθυμνιώτικου λαού, απόρροια των οποίων, … η κινδυνολογία εις βάρος του εγχειρήματος της Cretan Lines για την επιτυχή αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής ορφάνιας ενός ολάκερου νομού 130.000 κατοίκων, ήρθε η ώρα να ? ανοιχτεί ο δημοσιογραφικός φάκελος? που «καίει».

Όταν τον Μάρτιο του 2012 εμφανίστηκε η ευκαιρία της αγοράς του ΕΛΛΗ Τ, τότε η πλοιοκτήτρια εταιρία ζητούσε ένα εκατομμύριο ευρώ ως προκαταβολή για να δώσει το πλοίο στην Cretan Lines με επ΄αόριστον ναύλωση και option αγοράς έως το 2013. Όμως την δεδομένη στιγμή η Ρεθυμνιώτικη εταιρία είχε στα ταμεία της μόνο 520.000 ευρώ.
Ταυτόχρονα, συγκεκριμένος ναυτιλιακός πράκτορας από τον Πειραιά προσφέρθηκε να δανείσει 100.000 ευρώ στον Ρεθυμνιώτικο συνεταιρισμό με αντάλλαγμα την τουλάχιστον 3ετή γενική πρακτόρευση του πλοίου στον Πειραιά.
Τελικά όμως αυτή η συμφωνία δανεισμού κατέληξε άγονη.

Στην πορεία βρέθηκαν και άλλα 80.000 ευρώ και έτσι η Cretan Lines είχε τελικά ως ποσό διαπραγμάτευσης, συνολικά 600.000 ευρώ.
Το ποσό αυτό ήταν όμως μακριά από το 1 εκατομμύριο που ο ιδιοκτήτης της Endeavor Lines κ. Δημήτρης Τζανετάτος ζητούσε εύλογα, για να αποπληρώσει προηγούμενες ανειλημμένες υποχρεώσεις του, ήτοι επίσχεση εργασίας, υποθήκες, κλπ. Έχοντας ως στόχο την παράδοση του πλοίου στους ναυλωτές (Cretan Lines)
Έτσι λοιπόν ανέλαβαν την πρωτοβουλία οι κ.κ. Κώστας Ξυδέας και Θέμης Καραμπέκος να προτείνουν στην εταιρία τον δανεισμό 400.000 ευρώ με στόχο να συγκεντρωθεί το πολυπόθητο ένα εκατομμύριο ευρώ.

Έτσι, ο πρόεδρος κ. Γιάννης Νικολούδης με τα μέλη του Δ.Σ. συσκέφθηκαν και πήραν ομόφωνα την απόφαση αυτής της συνεργασίας, υπό το βάρος της πίεσης του χρόνου (είχαν στην διάθεσή του μόνο μερικές εβδομάδες για την ολοκλήρωση της ναύλωσης/αγοράς) αφού και οι Ρεθυμνιώτες πολίτες έως τότε δεν είχαν αρκούντος ανταποκριθεί ανάλογα, με την αγορά συνεταιριστικών μερίδων.

Στην συνημένη στο άρθρο φωτογραφία εικονίζονται από αριστερά οι κ..κ.

1) Γ.Δούσμανης Β? Αντιπρόεδρος Cretan Lines,
2) Γ.Νικολούδης Πρόεδρος Cretan Lines,
3) Θέμης Καραμπέκος Τροφοδότης Εταιρία Smart Food & beverage and Kafe,
     εργολάβος πλέον της Cretan Lines,
4) Νίκος Σιλιγάρδος Μέλος Δ.Σ. Cretan Lines,
5) Δημήτρης Τζανετάτος Πλοιοκτήτης ΕΛΛΗ Τ- Endeavor Lines
6) Κώστας Ξυδέας Ναυλομεσίτης ? δανειστής της Cretan Lines

Η φωτό τραβήχτηκε στις 22 Μαρτίου 2012 και αποτελεί στιγμιότυπο και ντοκουμέντο από την υπογραφή των συμφωνιών :

  • ναύλωσης του πλοίου ΕΛΛΗ Τ στην Cretan Lines και
  • την υπογραφή της ανάθεσης των εστιατορίων-μπαρ από την Cretan Lines προς τον κο θέμη Καραμπέκο (εταιρία Smart Food & beverage and Kafe )

Κατ΄ουσίαν, ο δανεισμός των 400.000 ευρώ από τους 2 δανειστές, τους κατέτασσε εκείνη την δεδομένη στιγμή ως άτυπους συνεταίρους, κατά 40%.
Ζήτησαν λοιπόν και δικαιολογημένα, να συμμετάσχουν στον συνεταιρισμό ως «άξιοι» συνέταιροι.
Όμως έπειτα από παράκληση αλλά και ανάλυση των συνθηκών της εντοπιότητας, από τον πρόεδρο της εταιρίας, τελικά συμφωνήθηκε να μην γίνει ένας νέος συνεταιρισμός κάτω από τον ήδη υπάρχοντα, καθόσον κάτι τέτοιο θα αλλοίωνε τον ήδη αποκτηθέντα χαρακτήρα «λαϊκής βάσης» στο Ρέθυμνο και δεν θα συγκέντρωνε την απαιτούμενη λαϊκή συμμετοχή, ήτοι δεν θα εξασφάλιζε την γενικευμένη τοπική στήριξη.
Αυτό έγινε δεκτό από τους 2 δανειστές με αποτέλεσμα να προκύψει, η τελική αντισταθμιστική συμφωνία παραχώρησης του εστιατορίου και των 2 μπαρ του πλοίου. Με απλά λόγια οι κ.κ. Κώστας Ξυδέας και Θέμης Καραμπέκος δάνεισαν άτοκα και δίχως τραπεζικές διασφαλίσεις (επιταγές, γραμμάτια, κλπ) στην Cretan Lines το ποσό των 400.000 ευρώ για την συμπλήρωση του ενός εκατομμυρίου ευρώ της προκαταβολής, με αντάλλαγμα την 3ετή εκμετάλλευση των υφιστάμενων επί του πλοίου, επιχειρήσεων εστίασης.

Κάποιοι βγήκαν ανοιχτά στην πολύκροτη τότε Γενική Συνέλευση «παρωδία, του συνεταιρισμού (την 1η μετά την έλευση του πλοίου στο Ρέθυμνο) και είπαν ότι κακώς έγινε αυτή η συμφωνία και δόθηκε η εστίαση στους «δανειστές».
Δεν είπαν όμως στο κοινό τον … «άλλον» τρόπο που τυχόν είχαν στο νου τους και πως θα μπορούσε να αποκτηθεί το πάμφθηνο πλέον βασιλοβάπορο ΕΛΛΗ Τ στο Ρέθυμνο! Μάλιστα στην ίδια Γενική Συνέλευση ακούστηκε και το επίθετο «ευεργέτες» ως χλευασμός εις βάρος των δανειστών. Όσοι όμως γνωρίζουν από το επιχειρήν, ξέρουν ότι κανείς, ειδικά στην σημερινή εποχή, ΔΕΝ δανείζει «για την ψυχή της μάνας του», όπως λέει και ο σοφός λαός μας.
Η αλήθεια είναι ότι το πλοίο ΕΛΛΗ Τ, πριν από μερικά χρόνια φιγουράριζε στις ναυτιλιακές μεσιτικές λίστες σε ποσά γύρω στα 10 εκατομμύρια ευρώ, Ένα μόλις έτος πριν (2011) είχε προταθεί και πάλι τότε στην Cretan Lines στα 6,5 εκατομμύρια ευρώ. Η τελική τιμή των 3.400.000 που αγοράστηκε (με option) ήταν λίαν δελεαστικό ποσό!! Έδινε δε, το πολυπόθητο τέλος στην πολυετή ακτοπλοϊκή απομόνωση του Νομού Ρεθύμνου.
Έτσι λοιπόν κατατέθηκε το ποσό στην Εμπορική τράπεζα (χρηματοδότης της Endeavor Lines) και κλείστηκε η συμφωνία.

Ακόμα και για τις λεπτομέρειες όμως της συμφωνίας με τον τροφοδότη, ακόμα για αυτά κάποιοι είχαν και πάλι το κάτι τις αρνητικό να πουν και να κατηγορήσουν. Είχαμε γράψει τότε σε άλλο μας δημοσίευμα, ότι κάποιος δώρισε στο Ρέθυμνο ένα γάιδαρο και μάλιστα «καλοσαμαρωμένο» και κάποιοι τον κοιτούν στα δόντια!
Για να το δούμε αυτό λοιπόν αν συμβαίνει.
Αν εξετάσουμε την συμφωνία θα κατανοήσουμε ότι ο «ριγμένος τρόπον τινά» της συμφωνίας δεν ήταν η Cretan Lines αλλά οι ίδιοι οι «δανειστές»!!

Αυτό προκύπτει ως εξής:

Η εταιρία τροφοδοσίας του κου Θέμη Καραμπέκου έχει αναλάβει την υποχρέωση να σιτίζει δωρεάν:
τα 79 άτομα πληρώματος, 20 οδηγούς φορτηγών και τους καλεσμένους του πλοιάρχου. Άρα περίπου 100 και πλέον άτομα σιτίζονται καθημερινά, (πρόγευμα, γεύμα, δείπνο) από την εν λόγω εταιρία τροφοδοσίας. Επιπλέον η ίδια εταιρία έχει την υποχρέωση να αποδίδει στην Cretan Lines 1 ευρώ για κάθε επιβάτη που επιβαίνει με εισιτήριο επί του πλοίου. Αυτό σημαίνει ότι οι περίπου 200.000 επιβάτες που αναμένεται να ταξιδέψει το ΕΛΛΗ Τ ετησίως, υποχρεώνουν στον «τροφοδότη» να καταβάλλει το ισόποσο (200.000 ) σε ευρώ στην Cretan Lines ως κανονικότατο μίσθιο των μπαρ/εστιατόριο.
Και εδώ τίθεται το ερώτημα; Ποιος άλλος θα έπαιρνε το ρίσκο να ταΐζει 100 άτομα ημερησίως σε 3 γεύματα, (μηνιαίο κόστος: 59.400 ευρώ) να έχει όλο το έξοδο/κόστος τη τροφοδοσίας και αγορών, να βγάζει το κέρδος του και να καθίσταται βιώσιμος ούτως ώστε να πληρώνει και διακόσια χιλιάρικα το χρόνο στον συνεταιρισμό ως ενοίκιο;;
Τα λέμε απλά και λαϊκά για να μπορούν όλοι να τα κατανοήσουν!

Ακόμα και τότε βγήκαν και πάλι οι καλοθελητές και είπαν ότι ο «τροφοδότης» θα έπρεπε α πλήρωνε το δικό του προσωπικό και να μην χρησιμοποιούσε τους θαλαμηπόλους της Cretan Lines ως σερβιτόρους.
Για να το δούμε και αυτό λίγο … στην πράξη.
10 σερβιτόροι και μάγειροι που χρειάζονται (Χ 2.600 ευρώ Μ.Ο.) θα κόστιζαν στο τροφοδότη περίπου 26.00 ευρώ το μήνα. Και θα είχε και φοροαπαλλαγή από αυτό!
100 άτομα επί τρία γεύματα που δίδει ο τροφοδότης κοστίζουν έκαστο 19,80 ευρώ (βάση συμφωνίας με την Cretan Lines) κοστολόγιο ανά άτομο.
Μάλιστα η Συλλογική Σύμβαση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) που αφορά το ημερήσιο κόστος πληρωμάτων αναφέρεται ότι η σίτισις πληρωμάτων είναι 18,80 το άτομο.
Άρα 1,980 ευρώ ημερησίως, άρα 59.400 ευρώ το μήνα και δίχως τη φοροαπαλλαγή, που καρπούται η Cretan Lines.
Συνεπώς, αν ο τροφοδότης δεν είχε αναλάβει τα υφιστάμενα συμφωνηθέντα και λειτουργούσε με δικό του «πλήρωμα» στο εστιατόριο και μπαρ θα είχε έξοδα μόνο 23.400 ευρώ το μήνα και όχι τα 59.400 που έχει ως κοστολόγιο σήμερα από την υπογραφείσα συμφωνία.
Επιπλέον να ενημερώσουμε το κοινό ότι ο τροφοδότης αποδίδει από τα ακαθάριστα κέρδη: το 7% στους θαλαμηπόλους, το 1% φροντιστές και το 2% στους μαγείρους του πλοίου ΕΛΛΗ Τ.!!!

Σήμερα και έπειτα από την δίμηνη παρουσία του ΕΛΛΗ Τ στο δρομολόγιο Ρέθυμνο – Πειραιάς – Ρέθυμνο και ακολούθως της δημοσιογραφικής μας έρευνας, προέκυψε το στοιχείο ότι ο «τροφοδότης» όχι μόνο δεν έχει βγάλει κέρδος, άλλα έχει και παθητικό ύψους 40.000 ευρώ, ήδη! Αυτό συμβαίνει διότι οι ταξιδιώτες δεν έχουν την οικονομική άνεση πλέον να σιτίζονται επί του πλοίου, όπως παλαιότερα.
Μάλιστα έχει συμφωνηθεί με την Cretan Lines ότι ο τροφοδότης θα κρατά τις τιμές κατά 5 με 10% οικονομικότερες από τις άλλες ναυτιλιακές εταιρίες του ανταγωνισμού!
Άρα προκύπτει ότι η συμφωνία που υπέγραψε ο πρόεδρος κος Γιάννης Νικολούδης και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου του Ρεθυμνιώτικου Συνεταιρισμού, ήταν πέρα για πέρα, προς όφελος της εταιρίας, των 2.400 συνεταίρων και του Ρεθυμνιώτικου λαού, που απέκτησε ένα αξιόπλοο βαπόρι, έναν δηλαδή καλοσαμαρωμένο γάϊδαρο? με τα λίαν ελάχιστα!!

Εν κατακλείδι, αν οι δανειστές δεν είχαν δώσεις τις 400.000 ευρώ για την αγορά (προκαταβολή) του πλοίου δεν θα υπήρχε καν πλοίο στο Ρέθυμνο, ήτοι δεν θα υπήρχαν καν τα μπαρ και το εστιατόριο για να ομιλούμε για το αν εδόθησαν καλώς ή κακώς. Η εφημερίδα «Κρητική ΦΩΝΗ» σήμερα σας εξασφάλισε αποκλειστικά, ότι καλώς εδόθησαν όπως εδόθησαν!
Ίσως τώρα πια να πάψουν οι «Κασσάνδρες» και οι αυτόκλητοι δικαστές ή λαοπλάνοι, που αδίκως ταλαιπωρούν ή αποπροσανατολίζουν με τα διάφορα «σουχλικά», τους ενδιαφερόμενους Ρεθυμνιώτες πολίτες και όχι μόνο, που επιθυμούν να εγγραφούν ως μέλη του Συνεταιρισμού και δικαίως σήμερα και μετά από τα όσα ακούνε … το σκέφτονται!!

Δεν χωρεί λοιπόν άλλη σκέψη.

1) Η Cretan Lines έχει εξασφαλίσει στους μεριδιούχους της ότι η εταιρία δεν δύναται να απορροφηθεί από το «μεγάλο κεφάλαιο» καθώς αυτό προκύπτει από το καινοτόμο καταστατικό ίδρυσης που δεν επιτρέπει την πλειοψηφία σε ψήφους στην Γενική Συνέλευση από φυσικά ή νομικά πρόσωπα που κατέχουν περισσότερα μερίδια από άλλους. Μία ψήφος στην Γ.Σ. ανεξάρτητα με το αριθμό των συνεταιριστικών μερίδων.
2) Ακολούθως η Cretan Lines με τις συμφωνίες που έχει συνάψει, έχει εξασφαλίσει στους μεριδιούχους της ότι η αγορά μερίδων αποτελεί εγγύηση για τους ίδιους.

 

 

Περισσότερες Δημοσιεύσεις

Κύλιση στην κορυφή