free@agorapress.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας

22860 83756

Τηλεφωνήστε μας

Μαρίνα Βλυχάδας Σαντορίνης… ώρα μηδέν!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email
Χρόνος Ανάγνωσης: 13 λεπτά

Μαρίνα Βλυχάδας Σαντορίνης… ώρα μηδέν!

Καταστροφικές πρακτικές από πλευράς του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας.
Σαφές, κατάφορο και άμεσο πλήγμα στον τουρισμό της Σαντορίνη η (κακο)διαχείριση του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Θήρας.
Χθες 15/7 το βράδυ, 2.500 επιβάτες τουριστικών σκαφών καθυστέρησαν στην αποβίβαση τους με απίστευτες εκδηλώσεις δυσαρέσκειας, εις βάρος της Σαντορίνης!

του δημοσιογράφου Βασίλη Κασιμάτη

Και σαν να μην έφτανε η ολοένα και αυξανόμενη πτωτική τάση στο τουριστικό brand name της Σαντορίνης, ελέω της γενικότερης δημοτικής κακοδιαχείρισης των περασμένων ετών, έρχεται τώρα και νέο πλήγμα λόγω της λίαν ερασιτεχνικής προσέγγισης του τρόπου διαχείρισης του λιμανιού στην Βλυχάδα. Η Σαντορίνη αιμορραγεί πλέον θανάσιμα, όπως υποστηρίζουν πλέον φέτος όλοι ανεξαιρέτως οι παραγωγικοί φορείς και κάποιοι φροντίζουν να την σπρώξουν και ακόμα βαθύτερα.

Καθίσταται σαφές, ότι ένας από τους σημαντικότερους λόγους που εκατομμύρια τουρίστες επισκέπτονται κάθε χρόνο το νησί του ηφαιστείου, είναι ο μαγευτικός θαλάσσιος περίπλους της μοναδικής στο κόσμο καλντέρας του ηφαιστείου, με τα επαγγελματικά/τουριστικά πλοία (σκάφη) αναψυχής, καταμαράν και μηχανοκίνητα. Εδώ και πολλά χρόνια, η συγκεκριμένη θαλάσσια δραστηριότητα έχει αποκτήσει βαθιές ρίζες, τεράστια τουριστική απήχηση  και συνεισφέρει ταμάλα στο τουριστικό έσοδο του νησιού έμμεσα και άμεσα.
Όμως… μετά την αλλαγή ηγεσίας στη δημοτική αρχή Θήρας (Ιανουάριος 2024) και το διορισμό νέων μελών στο διοικητικό συμβούλιο του Λιμενικού Ταμείου Θήρας, επιχειρείται αλλαγή στο τρόπο διαχείρισης στη μαρίνα Βλυχάδας. Και αν αυτό γινόταν αφενός με διαφανείς και υγιείς διαδικασίες και αφετέρου με κριτήρια τα οποία θα βασίζονταν σε κατευθυντήριες «γραμμές» ειδικών εμπειρογνωμόνων, σαφώς και τα πράγματα θα μπορούσαν να ήταν  καλύτερα. Είναι όμως έτσι;

Κι ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Τα τελευταία 20 περίπου χρόνια ο Δήμος Θήρας μέσω του Λιμενικού Ταμείου χρεώνει τους ιδιοκτήτες τουριστικών επαγγελματικών σκαφών μεγάλα ποσά για λιμενικά τέλη, υπέρογκα τιμολόγια για χρήση ηλεκτρικού ρεύματος και «αμύθητα» ποσά για ύδρευση. Με τους πλέον πρόχειρους υπολογισμούς το ποσό αυτό ξεπερνά τα 10 ίσως και τα 13 εκατομμύρια ευρώ, από τα τουριστικά σκάφη και μόνο. Η αιτιολογία της είσπραξης είναι «για την εύρυθμη λειτουργία της μαρίνας». Το που έχουν πάει τα χρήματα αυτά κανείς δεν γνωρίζει καθώς φαινομενικά και δια γυμνού οφθαλμού δεν φαίνεται να έχουν δαπανηθεί ούτε 1.000 ευρώ… καθώς η πραγματική εικόνα της μαρίνας είναι … υπό διάλυση!  Και αν λοιπόν αποδειχτεί από ορκωτό λογιστή του κράτους ότι δεν έχουν δαπανηθεί αυτά χρήματα, τότε ποιος πάει κατηγορούμενος; Κι αυτό θα το δούμε παρακάτω.

Μέχρι τον περασμένο Μάρτιο (2024) την διαχείριση της μαρίνας Βλυχάδας την είχε ο κ. Αντώνης Φύτρος (η σύμβασή του έληξε επίσημα 2 μήνες νωρίτερα). Ακολούθως ο νέος πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Γιώργος Νομικός (διορίστηκε απευθείας από τον Δήμαρχο κ. Νίκο Ζώρζο) και από λόγους εμφανούς εμπάθειας προς τον επί σειρά ετών διωχθέντα πλέον διαχειριστή, δεν ανανέωσε αυτή την σύμβαση. Δικαίωμά του βέβαια. Άφησε όμως έκτοτε τη μαρίνα «ακέφαλη», αφού δεν φρόντισε να διορίσει πρώτα κάποιον άλλον αντικαταστάτη και μάλιστα υπό το ως είθισται πρωτόκολλο παράδοσης-παραλαβής. Να εξηγήσουμε ότι η θέση  διαχειριστή είναι αυτή που ελέγχει τα πλοία αναψυχής και αλιευτικά σκάφη, ποιος καπετάνιος και ποιος σκάφος «δένει» σε ποιο σημείο. Άρα κοντολογίς, χρέη πύργου ελέγχου όπως λειτουργεί σε όλες τις μαρίνες του πλανήτη (harbor master).
Ακολούθως και για ένα μήνα ακολούθησε ένας χαμός, με τους καπετάνιους να διαπληκτίζονται καθημερινά μεταξύ τους για μια θέση σε κάποια από τις προβλήτες και βέβαια με σαφή κίνδυνο κατά πλοίων και κατά ανθρώπινων ζωών, καθώς η αποβίβαση των επιβατών γινόταν σε περιβάλλον απόλυτης αναρχίας. Και σε αυτό, μοναδικός υπεύθυνος αυτής της λίαν επικίνδυνης πρακτικής ήταν ο πρόεδρος κ. Γιώργος Νομικός (κατά κόσμον Μπουάς) που άφησε την μαρίνα δίχως διαχειριστή. Μάλιστα σύμφωνα με λιμενικές πηγές, αυτό συνιστά παράβαση σε υψηλό διοικητικό βαθμό και έπειτα από καταγγελία συνιστά λένε τη βίαια προσαγωγή (σύλληψη με αυτόφωρη διαδικασία λόγου διαρκούς και συνεχιζόμενης παράβασης) του υπεύθυνου (στην περίπτωση μας, τον πρόεδρο του Δ.Λ.Τ.).

Τότε η εφημερίδα μας επικοινώνησε με τον πρόεδρο. Τον ρωτήσαμε γιατί δεν φρόντισε πριν αλλάξει τον διαχειριστή να έχει έτοιμο άλλον, ώστε να πράξει το αυτονόητο «παράδοση-παραλαβή». Ήταν αρχές Απριλίου όταν τότε μας απάντησε ότι έχει έτοιμα 2 άτομα να αναλάβουν από Αθήνα. Του απαντήσαμε βέβαια ότι αυτό το αμφισβητούμε, δεσμεύτηκε όμως ότι θα γίνει άμεσα. Και όπως το είχαμε αναμενόμενο, η πρόσληψη αυτή δεν έγινε ποτέ, επιβεβαιώνοντας μας στο απόλυτο! Προς τα τέλη Απριλίου συναντήσαμε και πάλι τον πρόεδρο στο γραφείο του, όταν μάθαμε ότι προσέλαβε σεκιουριτάδες να εκτελέσουν αυτό το έργο. Τον ενημερώσαμε ως οφείλαμε, ότι ένστολοι σεκιουριτάδες δεν δύνανται να κάνουν τέτοιο έργο καθώς οι αρμοδιότητες για τις οποίες έχουν αδειοδοτηθεί σύμφωνα με τον γενικό κανονισμό υπηρεσιών ασφαλείας, από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη δεν τους δίνει καμία τέτοια δράση. Μας απάντησε τότε το ανήκουστο όσο και  αστείο: «Ε, να τους βγάλω τότε τη στολή»!! Απαντήσαμε: «μα πρόεδρε τα ράσα δεν κάνουν τον παπά». Δεν γίνεται. Ο μόνος τρόπος που υπάρχει είναι η πρόσληψη υπαλλήλων στο λιμενικό ταμείο με συγκεκριμένη αρμοδιότητα διαχειριστή, είτε έμμισθα είτε με Α.Π.Υ. «μα δεν βρίσκω να προσλάβω» μας απάντησε. Τότε  (και αφού αναφέραμε ότι πρώτα έπρεπε να έβρισκε αντικαταστάτη και μετά να απέλυε τον κ. Αντώνη Φύτρο) του συστήσαμε ακόμα και τη λύση να εκμισθώσει την μαρίνα σε ιδιωτική εταιρία management μαρινών όπως γίνεται σχεδόν σε όλες τις μαρίνες πολυτελείας της Αττικής και όχι μόνο, ώστε να δει η Σαντορίνη «άσπρη μέρα». Το αρνήθηκε και αυτό λέγοντας «μα θα χάσουμε την εξουσία μας επί της μαρίνας». Τι εννοούσε, το γνωρίζει μόνο αυτός, αλλά θεωρούμε ότι μάλλον έχει να κάνει με τις «καρέκλες» και τα ψηφαλάκια.

Στη πορεία και λόγω των επαγγελματικών αναγκών και επειδή το θέμα πέρασε σε μια αδρανή φάση, οι καπετάνιοι τα «βρήκαν» (Μάϊος 2024) μεταξύ τους και η μαρίνα παρότι δεν έχει ακόμα διαχειριστή κατά παράβαση όλων των κανόνων ασφάλειας πλοίων και ανθρωπίνων ζωών, «αυτό-ρυθμίστηκε» και βρήκε μια σχετική ομαλότητα. Μοναδικό αγκάθι οι συνεχείς απειλές του προέδρου ότι μες το κατακαλόκαιρο και με τη τουριστική κίνηση σε πλήρη εξέλιξη, περί αλλαγών που θα επιφέρουν απομακρύνσεις πλοίων αναψυχής και μοιραίες απολύσεις πληρωμάτων. Κι εδώ η ΠΝΟ (πανελλήνια ναυτική ομοσπονδία) θα πρέπει να πάρει άμεσα θέση!

Άξιον απορίας βέβαια … οι σεκιουριτάδες που βρίσκονται πλέον εκεί με σύμβαση του λιμενικού ταμείου, ύψους δεκάδων χιλιάδων ευρώ και δίχως απολύτως πλέον καμία αρμοδιότητα… τι κάνουν εκεί; Γιατί εξακολουθεί να τους πληρώνει ο πρόεδρος ως «γλάστρες». Κάποιοι λένε ότι κάνουν τροχονομία. Μα απαγορεύεται και αυτό! Δεν έχουν ούτε αυτή την αρμοδιότητα από το Ελληνικό κράτος. Κάποιοι άλλοι λένε ότι φυλάνε τα σκάφη. Μα υπάρχουν τα πληρώματα για αυτή τη δουλειά! Και η σπατάλη δεν έχει τέλος…

Πρόεδρος Γιώργος Νομικός: «Δεν έχουν θέση όλα τα τουριστικά σκάφη στη μαρίνα Βλύχάδας».

Εφόσον λοιπόν τα πλοία αυτά χρεώνονται τόσα χρόνια  αυτά τα ποσά, τότε σημαίνει ότι ο Δήμος Θήρας δέχεται τον αριθμό των σκαφών αυτών. Όλων!! Άρα γιατί τώρα τα αντιστρέφει ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου και λέει ότι πολλά σκάφη δεν έχουν θέση στη μαρίνα;
Και γιατί οι όποιες αλλαγές επιχειρούνται μεσούσης της τουριστικής περιόδου και όχι από την επόμενη χρονιά και ομαλά όπως ΤΟΝΙΖΟΥΝ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ ΟΛΟΙ ΟΙ ΦΟΡΕΙΣ; Αν όμι γένοιτο ζητηθεί να αποχωρήσουν κάποια σκάφη ξαφνικά και απροειδοποίητα, τότε ποιος θα αποζημιώσει τις εταιρίες αυτές αλλά και τα πληρώματα; Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου; Γιατί βέβαιο είναι ότι κάποιος πρέπει να αποζημιώσει και μάλιστα αδρά.

Το βασικό όμως ερώτημα έγκειται σε ένα άλλο λίαν σημαντικό ερώτημα.

Το λιμάνι της Βλυχάδας κατασκευάστηκε πριν από πολλά χρόνια ως αλιευτικό καταφύγιο με χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σύμφωνα με ασφαλής δημοσιογραφικές πληροφορίες όμως, νομικοί κύκλοι  υποστηρίζουν ότι το έργο ουδέποτε παραδόθηκε. Το 1996 επί νομάρχη κ. Ρήγα παραδόθηκε ο φάκελος στον τότε Έπαρχο κ Μιχάλη Ρούσσο, ο οποίος ουδέποτε υποστήριξε ότι η μαρίνα Βλυχάδας πήρε επίσημα το χαρακτήρα «αλιευτικό καταφύγιο» και σε πρόσφατη συνέντευξή του μάλιστα (8/7/2024) έθεσε θέμα ηθικής και μόνο «αποζημίωσης» προς του ψαράδες. Νομικοί κύκλοι όμως υποστηρίζουν, ότι η νομική δεν συνίσταται από ηθικά επιχειρήματα και άλλα είναι τα κριτήρια!
Ζητήσαμε πριν από 2 μήνες από τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου να μας παραδώσει αν υπάρχει (καθώς σε αναζήτησή μας στο Εθνικό Τυπογραφείο δεν το βρήκαμε!) το ΦΕΚ (Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως) που να αναφέρεται ο χαρακτηρισμός του λιμανιού ως αλιευτικό καταφύγιο ή μαρίνα ή λιμάνι μικτής χρήσης, ή οτιδήποτε τέλος πάντων, άλλο. Έκτοτε έχουμε μείνει αναπάντητοι. Κι αν λοιπόν το «λιμάνι» της Βλυχάδας δεν έχει κανένα χαρακτηρισμό τότε και δεν ανήκει σε κανένα Λιμενικό Ταμείο ή κατ΄επέκταση στον Δήμο Θήρας. Και τι είναι τότε; Κουφάρι! Μαρίνα φάντασμα.  Ότι ήταν δηλαδή για πάνω από 15 χρόνια όλες οι Ολυμπιακές μαρίνες (από το 2004) στο νοτιοδυτικό παραλιακό μέτωπο της Αττικής (Άγιος Κοσμάς, Ν.Φαλήρου, Καλλιθέας, κλπ) που όποιο σκάφος ήθελε έμπαινε και «έδενε» και όπως ήθελε (συνήθως πλαγιοδέτηση αφού δεν υπήρχε απολύτως κανένας έλεγχος). Μετά με νομοθετικές ρυθμίσεις παραδόθηκαν σε ιδιωτικές εταιρίες  management μαρινών, αφού οι δήμοι δήλωσαν ακατάλληλοι και έκτοτε αυτές οι μαρίνες αποτελούν υπερσύγχρονες δομές  με άριστες λιμενικές εγκαταστάσεις.

Κι όμως, ενώ η μαρίνα της Βλυχάδας φαίνεται να μην ανήκει ίσως στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, φαίνεται να μην είναι καν αλιευτικό καταφύγιο σύμφωνα με τους ειδικούς αλλά και με τον πρόεδρο να μην απαντά σε αυτό, εντούτοις το Λιμενικό Ταμείο προχώρησε σε fast-track χωροθέτηση σκαφών μόνο για τους επαγγελματίες αλιείς (ψηφοθηρία; εξαργύρωση εκλογικών επιταγών;), αφήνοντας εντελώς ξεκρέμαστους τους επαγγελματίες του θαλάσσιου τουρισμού που αυτοί όμως είναι εκείνοι που φέρνουν το «ζεστό» χρήμα στο κορυφαίο τουριστικό προορισμός της χώρας, την Σαντορίνη και δίχς αυτούς και τον τουριστικό ρεύμα που επιφέρουν, δεν θα πωλούνταν ψάρια στο νησί. Και ενώ η χωροθέτηση των επαγγελματιών αλιέων έγινε σε μόλις 3 μέρες, η χωροθέτηση σκαφών των επαγγελματιών θαλάσσιου τουρισμού καθυστερεί προκλητικά εδώ και 2,5 μήνες. Γιατί; Τι μαγειρεύεται; Τι δυνητικά συμφέροντα σκέπτονται να εξυπηρετήσουν, αναρωτιούνται και εύλογα οι πλοιοκτήτες επαγγελματικών πλοίων τουρισμού; Γιατί 2,5 μήνες δεν βγαίνει η χωροθέτηση για το μικρότερο τμήμα της μαρίνας, ενώ για το μεγαλύτερο πήρε μόνο 3 μόλις μέρες; Μάλιστα σύμφωνα με ασφαλής πληροφορίες η χωροθέτηση των τουριστικών σκαφών έχει ήδη ολοκληρωθεί. 56 θέσεις έχουν δοθεί, εντούτοις ο πρόεδρος κ. Γ.Νομικός δεν την ανακοινώνει για τους δικούς του και μόνο λόγους, επιφέροντας θανάσιμο πλήγμα στο τουρισμό.

Χθες 15 Ιουλίου, 2.500 επιβάτες αυτών των σκαφών ταλαιπωρήθηκαν στον απόπλου καθώς ο πρόεδρος του Δ.Λ.Τ. «κατέβασε» με δική του πρωτοβουλία λιμενικά όργανα και οι καπετάνιοι από το καθεστώς τρομοκρατίας αρνήθηκαν να αποβιβάσουν τους επιβάτες. Αργότερα αυτοί οι επιβάτες εξέφρασαν έντονη δυσαρέσκεια η οποία αποτυπώθηκε στις διαδικτυακές πλατφόρμες με απίστευτα αρνητικότητα εις βάρος της Σαντορίνης, αυτού του παγκόσμιου τουριστικού προορισμού.

Ο πρόεδρος Γ. Νομικός «ανέβασε» δε στο διαύγεια την χωροθέτηση των αλιέων και τους κανόνες της μαρίνας λέγοντας ότι: «Στο αλιευτικό καταφύγιο Βλυχάδας, θα γίνει …». Μα αν δεν είναι όπως λένε όλοι οι φορείς και άλλοι νομικοί κύκλοι «αλιευτικό καταφύγιο», τότε με ποια νομιμότητα εκδίδει τέτοιες σχετικές εγκυκλίους; Και σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, ήδη η Αποκεντρωμένη Διοίκηση δεν έχει συνομολογήσει σε αυτό. Και οι προσφυγές και ενστάσεις έχουν πέσει «βροχή» και παραμένουν όλες αναπάντητες από πλευράς Λιμενικού Ταμείου.
Επιπλέον το Σωματείο Θαλάσσιου Τουρισμού Σαντορίνης (STESSAS) έχει ήδη προβεί σε άλλες 3 προσφυγές επί των «προεδρικών» αποφάσεων. Και αυτές δεν έχουν απαντηθεί από τον κ. Νομικό. Μήπως επειδή δεν μπορεί; Μήπως επειδή δεν έχει καν την δικαιοδοσία;

Από την άλλη, εργασίες όπως:

εκβάθυνση και απομάκρυνση της άμμου από τη μαρίνα,
νέος λιμενοβραχίονας – επέκταση μαρίνας,
ανύπαρκτος φωτισμός,
pillar ηλεκτροδότησης και υδροδότησης σκαφών,
καθαρισμός,
απομάκρυνση μισοβυθισμένων πλοιαρίων και άλλα…

… ήτοι οι εργασίες που πραγματικά έπρεπε να είχε αναλάβει ο πρόεδρος κ. Νομικός,. αυτά δεν έχουν τύχει… καμίας απολύτου “τύχης”. Άρα ποιος ο ρόλος του προέδρου που μέχρι στιγμής και 7 μήνες τώρα, δεν έχει δώσει “σημεία ζωής” στα πραγματικά προβλήματα που βιώνει η Σαντορίνη ελέω κάκιστης μαρίνας στο νησί;

Ορκωτοί λογιστές και εισαγγελέας

Είπαμε παραπάνω ότι έχουν εισπραχθεί τόσα χρόνια, πάρα πολλά εκατομμύρια ευρώ από τους πλοιοκτήτες επαγγελματικών τουριστικών πλοίων. Έκτοτε η μαρίνα Βλυχάδας βρίσκεται σε πλήρη αποσύνθεση, σε διάλυση, είναι επίσημα μια από τις χειρότερες λιμενικές εγκαταστάσεις σε όλη την χώρα, από τις ντροπιαστικότερες πανευρωπαϊκά. Ακόμα και μαρίνες τριτοκοσμικών χωρών βρίσκονται σε καλύτερη μοίρα. Άρα που πήγαν όλα αυτά τα εκατομμύρια ευρώ;
Είναι υποχρέωση του πρόεδρου κ. Γιώργου Νομικού να απαντήσει ένορκα για την οικονομική αυτή κατάσταση. Θα πρέπει ο εισαγγελέας Νάξου ίσως να διατάξει ορκωτούς λογιστές να κάνουν έλεγχο στα βιβλία το Λιμενικού Ταμείου, με κατά αντιπαράθεση ως προς το τι έχουν πληρώσει 20 χρόνια έως σήμερα οι πλοιοκτήτες, ώστε να βρεθεί η «μαύρη τρύπα». Και το λέμε «μαύρη τρύπα» αυτό αφού στη μαρίνα Βλυχάδας αποδεδειγμένα δεν έχει πέσει δραχμή όλα αυτά τα χρόνια. Πού πήγαν όλα αυτά τα εκατομμύρια ευρώ;
Βέβαια την απόλυτη νομική ευθύνη έχει ο νυν πρόεδρος του Λ.Τ. κ. Νομικός, καθώς αν βρεθούν οικονομικές ατασθαλίες, όφειλε να τις είχε ερευνήσει και ενδεχομένως αν τις είχε βρει να μην είχε αναλάβει καν τη προεδρία. Άπαξ και ανέλαβε τη  πλήρη νομική ευθύνη την έχει ο ίδιος στην περίπτωση που τα οικονομικά δεν συμφωνούν. Και πώς να συμφωνούν, αφού δια γυμνού οφθαλμού δεν προκύπτει καμία ανταποδοτική επιστροφή χρημάτων τόσα χρόνια στην μαρίνα Βλυχάδας.
Επίσης ο πρόεδρος του Λ.Τ. θα πρέπει άμεσα να απαντήσει για το αν υπάρχει ΦΕΚ περί αλιευτικού καταφυγίου, περί των οικονομικών πεπραγμένων των περασμένων ετών, ως προς τις αναπάντητες προσφυγές του εν λόγω σωματείου θαλάσσιου τουρισμού και περί της ύπαρξης εταιρίας σεκιούριτι δίχως αρμοδιότητες, κλπ.

Και ενόσω όλα αυτά αρνείται να τα κάνει, όλοι ανεξαιρέτως οι φορείς (αλιείς, επαγγελματίες θαλασσίου τουρισμού, καπετάνιοι, ακόμα και κύκλοι του λιμεναρχείου) στη μαρίνα Βλυχάδας του έχουν συστήσει το ίδιο ακριβώς πράγμα: «μην αλλάξεις πρόεδρε τίποτα μέσα στο 2024, αφού ήδη η τουριστική σεζόν έχει ξεκινήσει και ότι θες εξάγγειλε το για το 2025 και βλέπουμε…».
Όμως δυστυχώς ο κ .Νομικός δείχνει να μην ακούει κανέναν, να μην βλέπει τη δεινή πραγματικότητα που ο ίδιος έχει δημιουργήσει κόντρα στο γενικότερο τουριστικό συμφέρον του νησιού και του βαρύτατου brand name που το συνοδεύει. Είναι κάτι που ο ίδιος ο πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης θα πρέπει να δει, αφού Σαντορίνη σημαίνει Ελληνικός Τουρισμός!

Αυτή δυστυχώς είναι η πραγματικότητα σε τοπικές κοινωνίες που ακόμα έχουν Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία και όχι Οργανισμούς Λιμένος. Θυμόμαστε τον πρώην Υπουργό Ναυτιλίας Ιωάννη Πλακιωτάκη, όταν μας είχε παραχωρήσει συνέντευξη τον Δεκέμβριο του 2021. Βγήκε το ακόλουθο συμπέρασμα. Ένας Οργανισμός  Λιμένος Σαντορίνη (ΟΛΣ) στα πρότυπα του ΟΛΠ του Πειραιά ή του ΟΛΗ του Ηρακλείου κλπ είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος, ώστε και η Σαντορίνη η οποία σημειωτέο είναι δεύτερη στην Ελλάδα σε κατάπλους πλοίων και κρουαζιερόπλοιων, να έχει ένα σύγχρονες λιμενικές εγκαταστάσεις, αντάξιες των συνθηκών της.
Και το γιατί είναι πολύ απλό να το καταλάβει κανείς.
Τα δημοτικά λιμενικά ταμεία αποτελούσαν πάντα εκλογικές δεξαμενές (ρουσφετιού). Με ρουσφέτι διορίζονται πολλές φορές οι πρόεδροι, με ψηφολογικά «κριτήρια» διορίζονται συνήθως τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων και τα οποία ουδεμία γνώση ή καν σχέση έχουν με την ναυτοσύνη. Ακόμα και το προσωπικό πολλές φορές προκύπτει ως γνωστόν … από ρουσφέτια!
Σε αντιδιαστολή, ένας Οργανισμός Λιμένος έχει άλλα κριτήρια, ο Διευθύνων Σύμβουλος υποχρεωτικά πρέπει να κατέχει ναυτικά επιστημονικά εχέγγυα σχετικά με τον διορισμό του. Ομοίως και τα στελέχη ενός τέτοιου Οργανισμού επιβάλλεται να είναι τεχνοκράτες, τεχνογνώστες και όχι να έχουν μπάρμπα στη Κορώνη ή ψηφαλάκια στις τσέπες τους.

Συνοψίζοντας,

α) Αρμόδιος εισαγγελέας θα πρέπει να δει το θέμα της οικονομικής διαχείρισης του Λιμενικού Ταμείου και το που πήγαν τόσα εκατομμύρια ευρώ.
β) Το Λιμεναρχείο Θήρας να ερευνήσει την επικινδυνότητα κατά πλοίων και ανθρώπινων ζωών από τη στιγμή που εδώ και 2,5 μήνες ο πρόεδρος του Δ.Λ.Τ. έχει αφήσει «ακέφαλο» και δίχως διαχειριστή τη μαρίνα. Τι λέει εδώ η σχετική εγκύκλιος του υπουργείου ναυτιλίας; Μπορούν να λειτουργούν ανεξέλεγκτα και δίχως πύργο ελέγχου ή διαχειριστή τα λιμάνια όταν αυτά λειτουργούν με  ταυτόχρονο κατάπλου εκατοντάδων πλοίων και χιλιάδων επιβατών; Διότι σύμφωνα με το δικό μας ρεπορτάζ, καταλήξαμε στο ότι θα έπρεπε το οικείο λιμεναρχείο να είχε προβεί ήδη σε συλλήψεις για επικινδυνότητα πλοίων και ανθρώπινων ζωών.
γ) Η τοπική κοινωνία θα πρέπει να ζητήσει την άμεση παραίτηση του κ. Γιώργου Νομικού από τη θέση του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου, αφού δεν υπάρχει κανένας στην Βλυχάδα που να συμφωνεί με τις μεθόδους και τις πράξεις του.
Δ) Ο Δήμαρχος Νίκος Ζώρζος θα πρέπει να πάρει άμεσα θέση επί του λίαν σοβαρού αυτού ζητήματος, το οποίο ενέχει και σοβαρούς κινδύνους και βέβαια να λάβει και θέση και επί του διορισμού του κ. Νομικού, αφού και ο ίδιος έχει ευθύνη ως πολιτικός του προϊστάμενος. Κάποιοι μάλιστα κάνουν λόγο ακόμα και για παραίτηση του δημάρχου, αφού βεβαιωμένα γνωρίζει το τι συμβαίνει στη μαρίνα εδώ και 3 μήνες και δεν κάνει απολύτως τίποτα.

«Κερασάκι στη τούρτα» η ξαφνική επίθεση εις βάρος της Λιμενάρχη Σαντορίνης και του πλωτάρχη επιθεωρητή πλοίων. Εστάλη επιστολή σε φορείς του υπουργείου ναυτιλίας με εντελώς ανυπόστατες και αναίσχυντες καταγγελίες, το πλαίσιο των οποίων δεν θα σχολιάσουμε καθώς η σκοτεινή αυτή υπόθεση των δήθεν καταγγελιών έχει σύμφωνα με πληροφορίες, πάρει ήδη τη δικαστική οδό ως προς τον ανώνυμο καταγγέλλοντα. Αυτός που τα έστειλε όμως και υπογράφει ως «Πολίτες της Σαντορίνης» βεβαιωμένα και από το ίχνος αλλά και το ύφος των καταγγελιών επί παντός επιστητού, σχετίζεται με τη μαρίνα της Βλυχάδας, αφού εστιάζει μόνο στα ζητήματα αυτής και εμπλέκει και άλλα πρόσωπα που σχετίζονται μόνο με τη μαρίνα. Και η ερώτηση εδώ είναι: μήπως γνωρίζει αυτόν/ήν τον/ην ανώνυμο καταγγέλλοντα ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου;

Συστήνουμε δε όποιος προβαίνει σε καταγγελίες να τις κάνει επώνυμα και όχι ανώνυμα, χρησιμοποιώντας ψευδώνυμα που παραπέμπουν αλλά και οδηγούν σε κατάφωρη χειραγώγηση θεσμών και ατόμων.
Ο καθένας μπορεί να δηλώσει πρίγκιπας της πάλαι ποτέ Αυστροουγγαρίας ή αυτοκράτορας της Νέας Ρώμης. Είναι όμως; Όπερ έδει δείξε.

Κλείνοντας, η μαρίνα της Βλυχάδας θα πρέπει να επιστρέψει άμεσα στη κανονικότητά της, στην νομιμότητα και την διαφάνεια, να πάψουν ορισμένοι να παίζουν τα εκλογικά τους ρέστα εις βάρος της Σαντορίνης, καθώς οι Τούρκικες μαρίνες καραδοκούν να μας πάρουν το τουριστικό μας έσοδο. Και εν τέλει να καταλάβουν κάποιοι ότι με αυτά που κάνουν εξυπηρετούν ηθελημένα ή άθελα τους, αλλότρια συμφέροντα … ακόμα και Τουρκικά συμφέροντα.
Αφού μ’ αυτά και μ’ αυτά και δίχως ασφαλή μαρίνα στο παγκόσμιο τουριστικό προορισμό την Σαντορίνη, οι υψηλοί «σκαφάτοι» τουρίστες προσπερνούν το νησί και πλέουν προς τα Τουρκικά παράλια, με τους Τούρκους να βλέπουν πως βάζουμε τα χεράκια μας και βγάζουμε τα ματάκια μας και τρίβουν τα δικά τους χεράκια!
Εν κατακλείδι, η παραίτηση του προέδρου κ. Γιώργου Νομικού και αφού αποδεδειγμένα και κατά γενική ομολογία, μετέτρεψε τη μαρίνα Βλυχάδας σε θαλάσσιο κολαστήριο, ίσως να καθίσταται επιβεβλημένη.

 

Υ.Γ. το συγκεκριμένο δημοσίευμα θα σταλεί προς τον  κ. Υπουργό  Ναυτιλίας, την κα Υπουργό Τουρισμού, την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, την Εισαγγελία Νάξου και πολλούς ακόμα συναρμόδιους φορείς.

 

 

 

Περισσότερες Δημοσιεύσεις

Κύλιση στην κορυφή