free@agorapress.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας

22860 83756

Τηλεφωνήστε μας

Μπάρες και εισιτήριο στα Παρκινγκ της Σαντορίνης;

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email
Χρόνος Ανάγνωσης: 5 λεπτά

Μπάρες και εισιτήριο στα Παρκινγκ της Σαντορίνης;

Σε όλη την Ευρώπη και σε καμία Ευρωπαϊκή πόλη, δεν υπάρχει δωρεάν στάθμευση. Πουθενά!
Πανάκριβες χρεώσεις σε όλους ανεξαιρέτως τους Ευρωπαϊκούς δημόσιους αλλά και ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης.

Γράφει ο δημοσιογράφος Βασίλης Κασιμάτης.

Με αφορμή την σημερινή πρόσκληση του Δήμου Θήρας, όπου καλεί τους ιδιοκτήτες ελευθέρων οικοπέδων που επιθυμούν να συμμετάσχουν στην διαδικασία ενοικίασης τους, ως χώρων στάθμευσης εκ μέρους του Δήμου να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους, καταθέτουμε τη πρότασή μας βάσει του τι συμβαίνει στη παγκόσμια τουριστική (κι όχι μόνο) αγορά.

Πρόταση: Όλοι οι υφιστάμενοι χώροι στάθμευσης (δημόσια πάρκινγκ) καθώς και όσοι νέοι δημιουργηθούν από την σημερινή αυτή αναζήτηση της δημοτικής αρχής, θα πρέπει να προσφερθούν στο τουρισμό με ανταποδοτικό τέλος (εισιτήριο). Για τους δε κατοίκους του νησιού θα πρέπει να προσκομιστεί ειδική εκπτωτική κάρτα, προκειμένου να λαμβάνουν σημαντική έκπτωση, διότι είναι γνωστό ότι κάποιες εταιρίες «Rent A Car» το’χουν βρει και ενώ είναι υποχρεωμένοι από το νόμο να διαθέτουν δικό τους χώρο στάθμευσης, κατά παράβαση αυτού, πάνε και αφήνουν τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα τους όλο το καλοκαίρι σε αυτούς τους δημόσιους χώρους στάθμευσης. Για τους δε δημόσιους υπαλλήλους και στη περίπτωση που εργάζονται παρακείμενα ενός τέτοιου χώρου,  θα πρέπει να παραχωρηθεί ακόμα και δωρεάν κάρτα στάθμευσης.

Έχουμε πει πολλάκις ότι οι τοπικοί μας άρχοντες θα πρέπει να ταξιδεύουν. Να βλέπουν τι γίνεται αλλού ώστε να εφαρμόζουν αντίστοιχες πετυχημένες συνταγές.

Κοντολογίς, δεν υπάρχει Ευρωπαϊκή πόλη, δεν υπάρχει πουθενά στην Ευρώπη (κι όχι μόνο) τουριστικός προορισμός που οι χώροι στάθμευσης να είναι δωρεάν. ΠΟΥΘΕΝΑ!!
Αξίζει να αναφέρουμε το ακόλουθο παράδειγμα.
Βιέννη 20 Δεκεμβρίου 2023. Σταθμεύσαμε μεσαίου μεγέθους ενοικιαζόμενο όχημα σε δημόσιο πάρκινγκ και μάλιστα υπαίθριο δίχως καλύψεις κλπ, στη Βιέννη στις 12 τα μεσάνυχτα και το βγάλαμε στις 10 το πρωί. Για 10 ώρες παραμονής σε υπαίθριο πάρκινγκ οι Αυστριακοί μας χρέωσαν 43 ευρώ. Ναι καλά διαβάσατε… για νυχτερινή διάρκεια, ούτε καν ημερήσια στάθμευση και ώρα αιχμής… εμείς χρεωθήκαμε 43€. Ακολούθως την ίδια περίοδο και για 2 βδομάδες ως τις αρχές Ιανουαρίου 2024 ταξιδεύοντας, σταθμεύσαμε σε 12 Ευρωπαϊκές πόλεις και σε δεκάδες τουριστικά και όχι μόνο σημεία και σε 5 κράτη καταγράψαμε τα ακόλουθα.

Χώρες: Αυστρία, Γερμανία, Τσεχία, Ουγγαρία, Σλοβακία.
Πόλεις (τουριστικά θέρετρα όλες): Βιέννη, Gmunden, Zell AM See, Saalbach, Bad-Gtasein, Hallstatt, Σάλτσμπουργκ, Μόναχο, Πράγα, Brno, Βουδαπέστη, Μπρατισλάβα.

Το φθηνότερο τέλος στάθμευσης που πληρώσαμε ήταν στο Hallstatt (Αυστρία). 7,5 ευρώ για 1 ώρα και 30 λεπτά.

Επίσης κανένα ξενοδοχείο που διαθέτει χώρο στάθμευσης, αυτός δεν είναι δωρεάν. Ακόμα και τα 5στερα ξενοδοχεία που υποτίθεται τα πληρώνεις ακριβά γιατί διαθέτουν πάρα πολλές υπηρεσίες, ο χώρος στάθμευσης είναι πάντα επί πληρωμής. Οι δε τιμές τους κυμαίνονται από 22€ έως 28€ την ημέρα! Και μιλάμε για ξενοδοχεία (που επισκεφτήκαμε) που διέθεταν τεράστια οικόπεδα και αχανή συγκροτήματα όπου υπήρχε άπλετος χώρος, και θα έλεγε κανείς ότι με τόσο χώρο θα μπορούσαν να τον διέθεταν δωρεάν. Κι όμως … πουθενά δωρεάν στάθμευση!
Κι εδώ στην Σαντορίνη που δεν έχουμε καν επαρκείς χώρους και οικόπεδα, οι ξενοδόχοι μας προσφέρουν την στάθμευση δωρεάν. Μήπως θα πρέπει να το ξανασκεφτούν;
Γι’ αυτό επιμένουμε ότι πρέπει να ταξιδεύουν όλοι όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό. Είτε ως επιχειρηματίες είτε ως δημόσιοι λειτουργοί (δημοτική αρχή).

Στο ίδιο μήκος κύματος και η Μύκονος. Τα ιδιωτικά και δημόσια πάρκινγκ στο νησί των Ανέμων είναι όλα με μπάρες και εισιτήριο και που σε  καμία περίπτωση (ακόμα και για μια ώρα) δεν είναι λιγότερα των 20 ευρώ!

Στο Ρέθυμνο, το οποίο εξελίσσεται σε smart town, δεν υπάρχει κανένα δημόσιο πάρκινγκ δωρεάν. Οι 4 μεγάλοι χώροι δημόσιας στάθμευσης στην πόλη, έχουν παραχωρηθεί σε ιδιώτες εργολάβους οι οποίοι αποδίδουν τα έσοδα μέσα από το ελεγχόμενο ηλεκτρονικό πρόγραμμα στο Δήμο και κρατάνε το μερίδιό τους. Στην ίδια πόλη υπάρχουν και αρκετά ιδιωτικά πάρκινγκ τα οποία όλα είναι επί αντιτίμου. Ακόμα και στους δρόμους και όπου επιτρέπεται η στάθμευση αυτή είναι ελεγχόμενη και επί αντιτίμου. Ο οδηγός πληρώνει στα μηχανήματα μια κάρτα ανάλογα με το χρόνο στάθμευσης που επιθυμεί και την τοποθετεί εσωτερικά του παρπρίζ του.

Ακόμα και στην «άκρη του πουθενά» στο Ελαφονήσι Νομού Χανίων, εκεί που δεν υπάρχει τίποτα παρά μόνο μια παραλία, ο Δήμος Κισσάμου έκλεισε όλη τη γύρω περιοχή έφτιαξε 4 χώρους στάθμευσης και επέβαλε από πέρσι λίαν ακριβό τέλος στάθμευσης. Το φοβερό μάλιστα είναι ότι η απόσταση  των χώρων αυτών μέχρι τη γνωστή και περιώνυμη παραλία Ελαφονήσι είναι τουλάχιστον 15 λεπτά με τα πόδια (περπάτημα κάτω από τον καυτό ήλιο). Κι όμως … όλοι πληρώνουν!

Τα ίδια και σε πολλές άλλες πόλεις της Ελλάδας που σταδιακά μπαίνουν σε αυτή τη φιλοσοφία.

Κατά συνέπεια, η νέα Δημοτική Αρχή Θήρας θα πρέπει να αναλάβει από φέτος (χθες!!) κιόλας να κλείσει όλα τα παρκινγκ του νησιού, να τοποθετήσει άμεσα μπάρες και δημοτικό υπάλληλο (να προκληθούν και νέες θέσεις εργασίας) και να βάλει εισιτήριο. Ομοίως και σε όσους νέους χώρους δημόσιας στάθμευσης δημιουργηθούν από τη σημερινή προκήρυξη του δήμου, θα πρέπει να μπει από την αρχή μπάρα και εισιτήριο εισόδου. Αν δε, ο Δήμος Θήρας δηλώσει αδυναμία σε ένα τέτοιο έργο, σε μια τέτοια άκρως ωφέλιμη για τη κοινωνία νέα δράση, ας προκηρύξει άμεσα ένα διαγωνισμό ή ακόμα και διαδικασία απευθείας ανάθεσης και ας παραχωρήσει τάχιστα αυτούς τους χώρους σε ιδιώτες, ώστε σε χρόνο ρεκόρ να μετατρέψουν τα οικόπεδα αυτά σε σύγχρονα παρκινγκ. Κι όχι μόνο στα Φηρά, αλλά σε όλο το φάσμα του νησιού, όπου υπάρχουν δημόσιοι χώροι στάθμευσης. Ακόμα και όπου δεν υπάρχουν. Επί παραδείγματι στο Φάρο στο Ακρωτήρι, ο δήμος θα μπορούσε να οριοθετήσει το εκεί οδικό δίκτυο και όπως έκανε ο Δήμος Κισσάμου στα Χανιά, να μετατρέψει σε επί πληρωμής χώρο στάθμευσης το σημείο, το συγκεκριμένο τουριστικό μας αξιοθέατο.

Καθίσταται ηλίου φαεινότερο ότι αυτό το ανταποδοτικό για τη κοινωνία μέτρο (εισιτήριο/παρκινγκ) δεν υπάρχει περίπτωση να προκαλέσει δυσαρέσκεια στους τουρίστες μας, καθώς όλοι ανεξαιρέτως είναι μαθημένοι να πληρώνουν σε όλες τις άλλες χώρες εισιτήριο στα παρκινγκ και μάλιστα πολύ ακριβό όπως προκύπτει από τα παραδείγματα που θέσαμε παραπάνω.
Στον αντίποδα, τα ανταποδοτικά αυτά τέλη (εισιτήρια) θα μπορούν να αξιοποιηθούν για τα σχολεία μας, ώστε να μην τα κλείνει ο Δήμος Θήρας σε κάθε ψιλόβροχο, θα μπορούσαν να καλύψουν πάρα πολλές ανάγκες και κενά εντός του Δήμου.

Παραδειγματικά θα αναφέρουμε ότι το πάρκινγκ στα Φηρά έξω από το ΓΕΛ (Λύκειο Φηρών) μπορεί να φιλοξενήσει περίπου 500 οχήματα ημερησίως, αν υπολογίσει κανείς ότι ο μέσος χρόνος στάθμευσης σε χώρους βραχείας στάθμευσης είναι περίπου 1,5 ώρα και τα οχήματα εναλλάσσονται στο σημείο. Με ένα μέσο εισιτήριο 10 ευρώ προκύπτει έσοδο 5.000 την ημέρα. Μα μόνο το τετράμηνο υψηλής περιόδου δίδει ένα έσοδο των 600.000 ευρώ. Κι αυτά μόνο από ένα χώρο στάθμευσης. Τα χρήματα είναι πάρα πολλά και αυτός είναι και ο λόγος που σε καμία Ευρωπαϊκή πόλη δεν υπάρχει δωρεάν στάθμευση. Αυτό ανακάλυψαν και πολλές περιοχές και πόλεις της Ελλάδας και ξεκίνησαν τα τελευταία χρόνια να εφαρμόζουν ανυπερθέτως τα τέλη στάθμευσης, ειδικότερα στους τουρίστες.

 

Ευκαιρίας δοθήσεις, ας δούμε και το κείμενο της ανακοίνωσης του Δήμου Θήρας:
ΕΚΜΙΣΘΩΣΗ ΟΙΚΟΠΕΔΩΝ ΠΡΟΣ ΧΡΗΣΗ ΩΣ ΧΩΡΟΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ
  “Ο Δήμος Θήρας καλεί τους ιδιοκτήτες ελευθέρων οικοπέδων που επιθυμούν να συμμετάσχουν στην διαδικασία ενοικίασης τους ως χώρων στάθμευσης εκ μέρους του Δήμου να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους μέχρι την 16/2/2024 στο γραφείο του Αντιδημάρχου κ. Ιωάννη Μάϊνα και στα τηλέφωνα: 2286360114 ή 2286360110.

Εναλλακτικά και προς διευκόλυνση των δημοτών, μπορούν να καταθέσουν την πρόθεση τους για μίσθωση  χώρου στην ηλεκτρονική διεύθυνση dimarxos@thira.gov.gr.

Σημειώνεται ότι για την εκδήλωση ενδιαφέροντος είναι απαραίτητη η προσκόμιση τοπογραφικού διαγράμματος,  το συμβόλαιο κτήσης του ακινήτου και προαιρετικά η γεωγραφική του θέση (μέσω google earth)”.

 

Περισσότερες Δημοσιεύσεις

Κύλιση στην κορυφή