free@agorapress.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας

22860 83756

Τηλεφωνήστε μας

Να φύγει το λιμάνι από τον έλεγχο του Λιμενικού Ταμείου Σαντορίνης;;;

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email
Χρόνος Ανάγνωσης: 5 λεπτά

Να φύγει το λιμάνι από τον έλεγχο του Λιμενικού Ταμείου Σαντορίνης;;;

Συμπεράσματα που εγείρουν ερωτηματικά, από τη συνέντευξη που παραχώρησε ο Υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης στον δημοσιογράφο Βασίλη Κασιμάτη και στην εκπομπή «ΑντιΔράσεις» του Μεσόγειος Fm 105,4.

Ουσιαστικής σημασίας η παρουσία του Υπουργού Ναυτιλίας στη συγκεκριμένη εκπομπή καθώς αναλύθηκαν θέματα που απασχολούν σε μεγάλο βαθμό το νησί της Σαντορίνης.
Καταρχήν τέθηκε το θέμα της υποστελέχωσης του Λιμεναρχείου Θήρας, καθώς ο δημοσιογράφος ανέφερε ότι πολλά από τα ζητήματα παραβατικότητας θα είχαν καλύτερη αντιμετώπιση αν το δυναμικό της υπηρεσίας επαρκούσε, πράγμα που δεν συμβαίνει.
Ο κ. Πλακιωτάκης διαβεβαίωσε ότι με η «κλειδωμένη» αύξηση των κονδυλίων προς το Υπουργείο Ναυτιλίας θα επιφέρει επιπλέον προσλήψεις στελεχών στα λιμεναρχεία τη προσεχή σαιζόν και ως εκ τούτο και το Λιμεναρχείο Σαντορίνης θα ενισχυθεί σε αξιωματικούς και υπαξιωματικούς, όπως ο ίδιος ανέφερε.
Μείζον θέμα κατά την εν λόγω συζήτηση αποτέλεσε η πολυσυζητημένη μη εφαρμογή του ISPS στη Σαντορίνη που έχει ως αποτέλεσμα τα εξής:

Απώλεια εσόδων για το νησί, 2 έως 3 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως από την μη εκτέλεσε του ISPS.
Αδυναμία του λιμανιού να ενταχθεί στα «Λιμάνια HOME PORT».
Ορατός ο κίνδυνος απώλειας της κρουαζιέρας το 2022 από την μη εναρμόνιση με το σύστημα «Σένγκεν».
Καταλογίζονται κάθε χρόνο μεγάλα πρόστιμα εις βάρος του Λιμενικού Ταμείου από τη μέχρι τώρα αδυναμία του, για την ολοκλήρωση του Master Plan που ζητάει το λιμεναρχείο, προκειμένου να εφαρμοστεί νόμιμα το ISPS στην Σαντορίνη.
Αδυναμία του οικείου λιμεναρχείου να εφαρμόσει πιστά τις νόμιμες διατάξεις, αφού με την μη ολοκλήρωση του Master Plan δεν μπαίνουν τα κατάλληλα κάγκελα, κάμερες και φωτισμός στο λιμάνι, με αποτέλεσμα οι λιμενικοί να τρέχουν και να μην φτάνουν στο νέο μεγάλο και αχανές λιμάνι.

Τα ανωτέρω αποτελούν μέρος από τα βασικά προβλήματα της αφελούς ολιγωρίας του προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, αλλά και του Δημάρχου Θήρας. Ολιγωρίας, ερασιτεχνισμού, ωχαδερφισμού και τραγικής αδιαφορίας για το νησί και τους κατοίκους του, τρανό δείγμα ότι η συγκεκριμένη δημοτική αρχή δεν έχει ούτε σχέδιο, ούτε οράματα, ούτε καν αγάπη για τον τόπο.

Ο έλεγχος του λιμανιού στα χέρια των ερασιτεχνών ή στους τεχνοκράτες;
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης ο δημοσιογράφος κ. Κασιμάτης απεύθυνε σαφή ερώτηση προς τον Υπουργό Ναυτιλίας, ως προς το κατά πόσον ένα λιμάνι πρέπει να παραμένει στον ίδιο φορέα διαχείρισης, εν προκειμένω στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σαντορίνης, όταν αυτό χρόνια τώρα δεν κάνει σωστά τη δουλειά του και αν τελικά ένας άλλος φορέας θα μπορούσε να αναλάβει ικανά αυτό το έργο. Γιατί ο λόγος εδώ είναι για management και όχι για ιδιοκτησία Δήμου!

Ο κ. Υπουργός απάντησε ότι: «Γίνεται. Είναι κάτι που θα πρέπει να το δούμε με τη τοπική αυτοδιοίκηση και το Υπουργείο Εσωτερικών, ώστε βρεθεί το κατάλληλο μοντέλο διαχείρισης του λιμανιού. Άλλωστε και με τη νέα χρηματοδότηση που εξασφαλίσαμε από την Ε.Ε. ύψους 180 εκατομμυρίων ευρώ, κινιόμαστε ως υπουργείο προς τη κατεύθυνση εκσυγχρονισμού των πλοίων της ακτοπλοΐας μαζί με τις νέες άγονες γραμμές και θα πρέπει να τα λιμάνια μας να ακολουθούν αυτή τη γραμμή».
Βάση των όσων ακούσαμε από τον κ. Πλακιωτάκη, βγαίνει το ξεκάθαρο συμπέρασμα, ότι όταν πριν από 1 χρόνο και μέσα από άρθρο στην εφημερίδα μας «Σαντορίνη» βγάζαμε την είδηση ότι το λιμάνια δεν ανήκουν στους δήμους αλλά στο κράτος (υπουργείο Ναυτιλίας)  και τα κατά τόπους δημοτικά λιμενικά ταμεία είναι απλά φορείς διαχείρισης, είχαμε δίκιο. Και το κάναμε αυτό τότε, απαντώντας στον δήμαρχο που έλεγε τότε ότι: «το λιμάνι μας ανήκει και θα κάνουμε αυτό που θέλουμε εμείς»!
Και τελικά διαφάνηκε ότι αυτό που ήθελε ο Δήμαρχος και τελικά έκανε ήταν ένα στεγνό … τίποτα, καθώς όσο κι αν πιέσαμε εμείς για να προκληθεί διαγωνισμός για την ολοκλήρωση του Master Plan και ακολούθως την εφαρμογή του ISPS με τα πολλαπλά του οφέλη, αποδείχτηκε ότι τόσο εκείνος όσο και ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας ήταν τραγικά «λίγοι» για να κάνουν τα … λίγα και αυτονόητα. Διότι στην τελική λίγα είναι αυτά που τελικά ζητούνται από το υπουργείο και το λιμεναρχείο. Λίγα αλλά και εύκολα! Κι όμως 2,5 χρόνια τώρα… το απόλυτο σκοτάδι.

Ο.Λ.Σ.
Εν κατακλείδι εμείς θεωρούμε ότι ένας Οργανισμός  Λιμένος Σαντορίνη (ΟΛΣ) στα πρότυπα του ΟΛΠ του Πειραιά ή του ΟΛΗ του Ηρακλείου κλπ είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος ώστε και η Σαντορίνη η οποία σημειωτέο εξυπηρετεί πολλούς περισσότερους κατάπλους πλοίων και κρουαζιερόπλοιων από το Ηράκλειο Κρήτης, να έχει ένα σύγχρονο λιμάνι, αντάξιο των συνθηκών της.
Και το γιατί είναι πολύ απλό να το καταλάβει κανείς.
Τα δημοτικά λιμενικά ταμεία αποτελούν δεξαμενές ρουσφετιού. Με ρουσφέτι διορίζονται πολλές φορές οι πρόεδροι, με ψηφολογικά «κριτήρια» διορίζονται συνήθως τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων. Ακόμα και το προσωπικό πολλές φορές προκύπτει ως γνωστόν … από ρουσφέτια!
Σε αντιδιαστολή, ένας Οργανισμός Λιμένος έχει άλλα κριτήρια, ο Διευθύνων Σύμβουλος υποχρεωτικά πρέπει να κατέχει επιστημονικά εχέγγυα σχετικά με τον διορισμό του. Ομοίως και τα στελέχη ενός τέτοιου Οργανισμού επιβάλλεται να είναι τεχνοκράτες, τεχνογνώστες και όχι να έχουν μπάρμπα στη Κορώνη ή ψηφαλάκια στις τσέπες τους.

Κλείνοντας να πούμε ότι συμφωνούμε με τον Υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη στο ότι μπαίνουμε σε μια νέα εποχή για τις θαλάσσιες ακτοπλοϊκές συνδέσεις και μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους ο εκσυγχρονισμός που επιχειρεί το Υπουργείο, επομένως και το λιμάνι της «τιτανομέγιστης» τουριστικά Σαντορίνης δεν μπορεί ούτε να μείνει πίσω, αλλά ούτε και να παραμείνει στα χέρια του κάθε δοτού μπαρμπα-Γιώργη και της κάθε δοτής κυρα-Κατίνας.
Προς αυτή τη κατεύθυνση  θα αφιερώσουμε και επόμενες ραδιοφωνικές μας εκπομπές και συνεντεύξεις,  με καλεσμένους ειδικούς για το θέμα προκειμένου να καταλάβει με απτά επιχειρήματα και απλά λόγια ο μέσο Σαντορινιός κάτοικος το συμφέρον μιας τέτοιας ουσιαστικής και επιβεβλημένης αλλαγής. Αρχής γενομένης, τη προσεχή Δευτέρα 6/12 καλεσμένος της εκπομπής «Αντιδράσεις» θα είναι ο γνωστός δημοσιογράφος Κώστας Συλιγάρδος ο οποίος πριν από κάποια χρόνια παρακολούθησε από κοντά και κατέγραψε τη μετάβαση του λιμανιού του Ηρακλείου Κρήτης από το εκεί Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο προς τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ). Έκτοτε παρακολουθεί και καταγράφει και τα αναρίθμητα θετικά οφέλη που προέκυψαν για τους Κρητικούς από αυτή την μετάβαση.

Ακολούθως θα φιλοξενήσουμε προέδρους και Διευθύνοντες Συμβούλους τέτοιων Οργανισμών για να μας αποσαφηνίσουν τους τρόπους και τα εχέγγυα για το τόπο.
Τέλος, θα πρέπει να πούμε το εξής: Εμείς εδώ στην «Εφημερίδα ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ»  και στο ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ Fm 105,4 έχουμε δύο και μόνα συμφέροντα. Το τουριστικό ευ ζην της Σαντορίνης και την καλύτερη διαβίωση των συμπολιτών μας. Ούτε πολιτευόμαστε, ούτε ψηφαλάκια αναζητούμε!

Κάντε κλικ στο παρακάτω βίντεο προκειμένου να ακούσετε την συνέντευξη του Υπουργού:

Περισσότερες Δημοσιεύσεις

Κύλιση στην κορυφή