το ΕΛΛΛΗ Τ πλαγιοδετημένο, έτοιμο να αναχωρήση
για τις εργασίες στην δραπετσώνα Ομαλά εξελίσσεται η σταδιακή αποχώρηση (άδεια) του πληρώματος από το ΕΛΛΗ Τ
- Σε επίσχεση εργασίας προχώρησαν «4» στο ΕΛΛΗ Τ
29/9/12
του Βασίλη Κασιμάτη
Έπειτα από τα όσα ακούστηκαν για τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στο πλήρωμα του πλοίου ΕΛΛΗ Τ, μετά την βλάβη που παρουσιάστηκε στην δεξιά μηχανή, η «Κρητική ΦΩΝΗ», αναζήτησε την άκρη του νήματος, με σκοπό την ορθή ενημέρωση των 2.400 και πλέον μελών του συνεταιρισμού αλλά και του ευρύτερου Ρεθυμνιώτικου κοινού.
Όταν λοιπόν το πρωί της Κυριακή 23/9 παρουσιάστηκε η βλάβη στο εμβολοχιτώνιο ενός από τους κυλίνδρους της δεξιάς μηχανής στο πλοίο, απόρροια μιας βίδας που «έκοψε», το ΕΛΛΗ Τ οδηγήθηκε στην Δραπετσώνα για τις εργασίες αποκατάστασης. Μιας αποκατάστασης που αναγκάζει το πλοίο να μείνει εκτός δρομολογίων για πάνω από ένα μήνα.
Εξυπακούεται λοιπόν ότι σε αυτές τις περιπτώσεις, τα πληρώματα (κατά τα μέγιστα) «βγαίνουν» σε αναγκαστική άδεια.
Θα πρέπει να ενημερώσουμε τους αναγνώστες ότι βάσει του ναυτικού δίκαιου και στα όσα σχετίζονται με τα εργασιακά, άλλα ισχύουν για τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα και άλλα για τα πληρώματα πλοίων.
Ποιές οι διαφορές “ξηράς & θάλασσας”;
Στην «στεριά» ο εργαζόμενος δικαιούται κατά μέσο όρο 30 ημέρες αδείας, ενώ η άδεια αυτή είναι μετ΄αποδοχών. Στο διάστημα δε, της αδείας του, η εταιρία του δεν έχει ουδεμία ευθύνη αν πάθει κάτι ο εργαζόμενος αυτός. Μάλιστα βάσει της Σ.Σ.Ε. οι εργαζόμενοι αμείβονται στην Ελλάδα με 14 μισθούς/έτος.
Στην «θάλασσα» αυτά δεν ισχύουν.
Καταρχήν τα πληρώματα έχοντας αυξημένες μηνιαίες απολαβές, αμείβονται τελικά με 12 μισθούς ανά έτος. Αξιοσημείωτο είναι ότι στην «θάλασσα» οι ημέρες αδείας είναι το κατά το μέγιστο 60 (και όχι 30!).
Στην διάρκεια αυτής της αδείας στο ναυτικό φυλλάδιο του εργαζόμενου «θαλασσινού» αναγράφεται η άδεια, έτσι ώστε αν πάθει κάτι ο εργαζόμενος να μην έχει την ευθύνη ο πλοίαρχος και η πλοιοκτήτρια εταιρία.
Αυτό σημαίνει λοιπόν ότι ο εργαζόμενος από το πλήρωμα όταν «βγαίνει» σε άδεια (είτε κανονική είτε αναγκαστική λόγω βλάβης, κλπ), τότε “απολύεται” τρόπον τινά με ένα ειδικό καθεστώς (όπου δεν κατατίθενται αποζημιώσεις, κλπ) και επαναπροσλαμβάνεται μετά το πέρας της αδείας του. Αυτά ορίζει το Ναυτικό Δίκαιο.
Θα πρέπει όμως να έχουν ξοφληθεί τα δεδουλευμένα του, εκτός και αν υπάρχει άλλη συμφωνία μεταξύ εργαζόμενου/ων και πλοιοκτήτη.
ΕΛΛΗ Τ
Εδώ είναι και το λεπτό σημείο της πρόσκαιρης έντασης που δημιουργήθηκε στο Ρεθυμνιώτικο βασιλοβάπορο και που κάποιοι για τους δικούς τους λόγους, βιάστηκαν να παρουσιάσουν ως “Μέγα” πρόβλημα!
Από την στιγμή που ανακοινώθηκε στο πλήρωμα η «αναγκαστική» (λόγω βλάβης) άδεια, ο εργαζόμενοι ζήτησαν διασφαλίσεις για τα δεδουλευμένα τους.
Σε συνεννόηση πλοιάρχου, διοίκησης (Cretan Lines) και πληρώματος, τελικά δόθηκαν οι απαραίτητες εξηγήσεις από πλευράς της Δ.Σ. της εταιρίας και έτσι ήδη από χθες ξεκίνησε η σταδιακή αποχώρηση του πληρώματος, έως ότου επιδιορθωθεί /αποκατασταθεί το μηχανικό πρόβλημα.
Αυτά έγιναν αποδεκτά από την συντριπτική πλειοψηφία των μελών του πληρώματος, το οποίο (και προς τιμήν του αυτό!) συναισθανόμενο το μέγεθος του προβλήματος που παρουσιάστηκε στο πλοίο, αλλά και έχοντας εμπιστοσύνη τους εγχειρητικούς χειρισμούς των μελών της διοίκησης, αποφάσισαν ομαλά και ανώδυνα προς όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές, να λύσουν την διαφορά.
Τέσσερις προέβησαν σε Επίσχεση Εργασίας
Έτσι ξεκίνησε η σταδιακή αποχώρηση του πληρώματος από το ΕΛΛΗ Τ που θα βγει στην αναγκαστική άδεια με μέγιστη διάρκεια σύμφωνα με το Ναυτικό δίκαιο, τις 60 ημέρες.
Όλοι … πλην τεσσάρων, οι οποίοι παρουσιάστηκαν χθες στο Λιμεναρχείο Πειραιά και κατέθεσαν «Επίσχεση Εργασίας» εις βάρος της πλοιοκτήτριας εταιρίας, με στόχο την πλήρη αποπληρωμή των δεδουλευμένων τους.
Έπειτα από τις συνεντεύξεις που πήραμε χθες και πρόχθες από τα μέλη του πληρώματος του ΕΛΛΗ Τ, ακολούθως σήμερα μιλήσαμε με το πρόεδρο της εταιρίας κ. Γιάννη Νικολούδη, ο οποίος μας είπε τα εξής:
«Επί του πλοίου και κατά την διάρκεια των εργασιών, θα μείνουν περίπου 15 άτομα τα οποία είναι από το πλήρωμα «γέφυρας», το μηχανοστάσιο, την εστίαση και ένα άτομο φύλαξης. Οι υπόλοιποι από το πλήρωμα αποχωρούν ήδη σταδιακά από το ΕΛΛΗ Τ. Εμείς αυτούς τους ανθρώπους δεν θα τους αφήσουμε έτσι. Τα δεδουλευμένα τους θα πληρωθούν στο απόλυτο και σε βάθος βραχείας διάρκειας και όλοι οι «αδειούχοι» θα επιστρέψουν στις δουλειές τους, όταν σύντομα και με το καλό θα επαναλειτουργήσει το δρομολόγιο.
Όσο για τους «4» που προέβησαν στην «επίσχεση», λυπούμαστε. Θα πληρωθούν κανονικά από την προσεχή Δευτέρα και έτσι θα λυθεί και το πρόβλημα της “επίσχεσης”.
Στο μεταξύ, η CretanLines αναζητά λύσεις και εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο ναύλωσης άλλου πλοίου που θα αντικαταστήσει το δρομολόγιο Ρέθυμνο-Πειραιάς-Ρέθυμνο για όσες μέρες το “τραυματισμένο” μας πλοίο θα είναι στην επισκευαστική ζώνη. Αυτό θα αποφασιστεί στην επόμενη συνεδρίαση του Δ.Σ την προσεχή Δευτέρα.» είπε κλείνοντας σήμερα ο πρόεδρος της Cretan Lines.