Πρόσκρουση πλοίου στο Ρέθυμνο
- “Μήλον της Έριδος” η γραμμή Σαντορίνη-Ρέθυμνο με σημαντικές οικονομικές απώλειες για την δεύτερη περιοχή
24/8/10
του Βασίλη
Κασιμάτη Ελαφρά προσέκρουσε το βράδυ του περασμένου Σαββάτου στην προβλήτα του λιμανιού Ρεθύμνου, το Ε/Γ-Ο/Γ-Τ/Χ “ΚΥΚΛΑΔΕΣ ΕΞΠΡΕΣ” Ν.Π. 12002 κατά τον κατάπλου, εκτελώντας περιηγητικό δρομολόγιο από Σαντορίνη, μεταφέροντας 162 επιβάτες.
Το λιμεναρχείο άσκησε άμεσα έλεγχο κατά τον οποίο διαπιστώθηκε η ύπαρξη ενός τριγωνικού ρήγματος, μήκους 15 εκατοστών και πλάτους 8 εκατοστών, στο αριστερό προστατευτικό ζωνάρι του πλοίου, πάνω από την ίσαλο γραμμή, χωρίς να προκληθεί τραυματισμός ή θαλάσσια ρύπανση.
Ακολούθως η τοπική Λιμενική Αρχή απαγόρευσε τον απόπλου μέχρι να προσκομιστεί βεβαιωτικό διατήρησης κλάσης και αξιοπλοΐας από το Νηογνώμονα που παρακολουθεί το πλοίο.
Το συμβάν παρότι ήταν ασήμαντο, ανέδειξε όμως σημαντικά ζητήματα για τη Κρήτη και ιδιαίτερα το Ρέθυμνο.
To εν λόγω πλοίο μήκους 74 μέτρων (κατασκευής 1992) με πρωτόκολλο 620 επιβατών ανήκει στην My Ferries, και ναυλώθηκε προ καιρού, για 12 μήνες από την Nel lines για την εκτέλεση δρομολογίων Κρήτης Σαντορίνης. Η συγκεκριμένη σύνδεση γίνεται 5 φορές την εβδομάδα από Ηράκλειο προς Σαντορίνη και επιστροφή την ίδια μέρα και άλλες δύο φορές από Ρέθυμνο προς Σαντορίνη και επιστροφή και πάλι την ίδια μέρα.
Το ίδιο δρομολόγιο όμως εκτελεί και η εταιρία Sea Jets με το πλοίο Mega Jet από πέρσι με μεγάλη επιτυχία.
Άξιον απορίας είναι το γεγονός ότι το «ΚΥΚΛΑΔΕΣ ΕΞΠΡΕΣ» ξεκίνησε τα δρομολόγια αυτά μόλις πριν από λίγες ημέρες και μέσα στον μήνα Αύγουστο, δίχως αυτό να δίδει σημαντικές ελπίδες στην Nel Lines ότι μπορεί να αποσπάσει κομμάτι της «πίτας» από την Sea Jets. Απόδειξη, η εντελώς περιορισμένης ισχύος επιβατική κίνηση του πλοίου καθόσον οι επιβάτες δεν ξεπερνούν τους 100 κατά μέσο όρο ανά ημέρα, όταν το ανταγωνιστικό Mega Jet στο ίδια δρομολόγια υπερκαλύπτει την δυνατότητά του (capacity) μεταφέροντας 800 και πλέον επιβάτες ημερησίως.
Σε κάθε περίπτωση το «ΚΥΚΛΑΔΕΣ ΕΞΠΡΕΣ» ξεκίνησε με προβλήματα.
Το μεγάλο πρόβλημα όμως για το Ρέθυμνο είναι ότι παραμένει «νύφη» για πολλούς αφού ο λιγοστός τουρισμός του αποτελεί «μήλον της Έριδος» για τις εταιρίες που τον μεταφέρουν στην Σαντορίνη.
Αυτό σημαίνει ότι ένα σημαντικό έσοδο το οποίο θα έμενε στο Ρέθυμνο, αυτή τη στιγμή ενισχύει την Σαντορίνη, ένα νησί που ήδη πήγε πολύ καλά την τουριστική σαιζόν του 2010.
Ίσως θα πρέπει οι ίδιες εταιρίες να εξετάσουν το γεγονός να λειτουργήσει το σύστημα και αμφίδρομα. Δηλαδή να φέρνουν στο ήδη «πληγωμένο» από τη κρίση τουριστικό Ρέθυμνο, κόσμο από την Σαντορίνη.
Κοντολογίς, η NEL LINES θα μπορούσε να εκτελέσει ένα τέτοιο δρομολόγιο (προς Ηράκλειο & Ρέθυμνο) με αξιώσεις, αφού η SEA JETS ήταν αδύνατο να «χτυπηθεί στα ίσα» εν μέσω καλοκαιρινής σαιζόν. Άλλωστε οι συμφωνίες της εν λόγου εταιρίας με τα πρακτορεία και τα ξενοδοχεία της Κρήτης είναι τέτοιες που θεωρείται απίθανο να μπορέσει η NEL να υφαρπάξει σημαντικό κομμάτι της πίτας.
Εν κατακλείδι, ίσως θα ήταν φρονιμότερο για την NEL να κοιτάξει σοβαρά το θέμα του δρομολογίου Σαντορίνη - Ρέθυμνο – Σαντορίνη και Σαντορίνη - Ηράκλειο - Σαντορίνη με το σκεπτικό ότι η Κρήτη αποτελεί σημαντικό δέλεαρ για τους τουρίστες που επισκέπτονται το Κυκλαδίτικο νησί και μια τέτοια ημερήσια εκδρομή θα έδινε το οικονομικό κίνητρο σε πολλούς τουριστικούς πράκτορες να το ενισχύσουν.