Σαντορίνη: Και η Πόλη Εάλω – “ΕπενΓδυση”Royal Caribbean
Ήρθε ο Μεσσίας… η Royal Caribbean να σώσει τη Σαντορίνη και οι σκέψεις μας ξεκάθαρες και άφοβα αποτυπωμένες.
Η είδηση: «Η Royal Caribbean, ανακοίνωσε ότι θα ανοίξει ένα Royal Beach Club στο νησί της Σαντορίνης το καλοκαίρι του 2026».
Δούρειος Ίππος η «δηθενιά» τους ότι θα μας ανεβάσουν – λένε οι διαπλεκόμενοι – το επίπεδο μας. Ποιοι αυτοί; που μας το κατέβασαν στα τάρταρα;;;
Γράφει ο Βασίλης Κασιμάτης / Πρόεδρος του Σ.Τ.Ε.Σ (Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων Σαντορίνης)
Ήλιου φαεινότερο το σχέδιο τους.
Μέχρι σήμερα οι επιβάτες τους γευμάτιζαν (όσοι είχαν χρήματα να γευματίσουν από τους τζαμπατζήδες που κουβαλάνε) σε τοπικά εστιατόρια.
Επειδή όμως αυτοί οι μεγαλοκαρχαρίες δεν αφήνουν χώρο για κανέναν κι όταν μπορούν φτιάχνουν τώρα το δικό τους φαγάδικο, το δικό τους μπιτσομπαρο ώστε να μην αφήνουν δραχμή στη τοπική αγορά, πλην της λάντζας αποβίβασης και του λεωφορείου μεταφοράς. Εκτιμώ ότι κάποια στιγμή θα φέρουν και τα δικά τους λεωφορεία με δικούς τους ξεναγούς. Ευκολακι για αυτούς όταν έχουν στο πλάι τους πολιτειακούς αλλά και τοπικούς «άρχοντες». Κι αν εφαρμόσουν και το μοντέλο της Νότιας Ιταλίας (Κάπρι – Αμάλφι), τότε θα φέρουν και τις δικές τους λάντζες κάποια στιγμή.
Τα παιδιά μας αύριο θα είναι υπάλληλοι του κάθε μεγαλοκαρχαρία και η Σαντορίνη προτεκτοράτο των golden boys της διαπλοκής και των συμφερόντων.
Αξιοσημείωτο δε, ότι μιλάμε για την πρώην ανθηρότατη Σαντορίνη. Γιατί αν μιλάγαμε για την Τήλο ή την Σκύρο, ίσως εκεί να τους έκαναν και καλό. Αλλά αυτοί … φιλέτα θέλουν και τα παίρνουν τσάμπα ελεω διαπλοκής.
Και κάπως έτσι ολοκληρώνεται σταδιακά η καταστροφή των όσων εμείς χτίσαμε όλα αυτά τα χρόνια στην Σαντορίνη με σκληρούς αγώνες.
Η σημερινή κρουαζιέρα με τα γίγα πλοία και το πάμφθηνο all inclusive και με τη μετάλλαξη που υπέστη από εκείνα τα καλά τα χρόνια του 1968-2000, κατάφερε να διώξει τους ποιοτικούς τουρίστες των ακριβών διαμονών στα ξενοδοχεία μας, που με τεράστιο κόπο έχτισαν κάποιοι δικοί μας με αποτέλεσμα το 2025 να αναγνωρίζουμε όλοι ότι οι φετινοι μας επισκέπτες ήταν τόσο χαμηλού επιπέδου που συναγωνίζονταν σε επίπεδο τους χίπηδες στα Ματαλα του ‘70.
Κι όλα αυτά γιατί τρεις τέσσερις ντόπιοι επιχειρηματίες πείθουν το κόσμο για την «καλή» κρουαζιέρα.
Το συμπέρασμα απτό και η λύση είναι μια.
Κάπως έτσι θέλουμε τη Καλντέρα της Σαντορίνης. Δίχως φασαρία, τσιμινιέρες, απόβλητα και ενοχλητικούς επιβάτες των 5€
Μετατρέπουμε το κόλπο της καλντέρας σε θαλάσσιο πάρκο, όπου ο δήμος θήρας αποκτά την αποκλειστική του χρήση.
Ακολούθως επιβάλουμε πανάκριβο εισιτήριο στα πλοία των μεγαλοκαρχαριών. Ποια πλοία μπορούν να πληρώσουν αυτό το πανάκριβο τίμημα;;; Τα πλοία που μεταφέρουν επιβάτες των 3 έως 5 χιλιάδων ευρώ την εβδομάδα. Μόνο αυτά! Οι άλλοι… οι τζαμπατζήδες των 500€ all inclusive τη βδομάδα … εκτός. Σε άλλα νησιά! Τα κουβαδάκια τους και σε άλλες παραλίες λοιπόν.
Και έτσι τόσο απλά πετυχαίνεις να έχεις αφίξεις κάτω από 4.000 επιβάτες ημερησίως, στο σύνολο τους τουρίστες υψηλού εισοδηματικού κριτηρίου, τα μαγαζιά των Φηρών ξαναγίνονται κοσμηματοπωλεία (από hot spot με μαγνητάκια που κατάντησαν σήμερα) και επανέρχονται οι ποιοτικοί πελάτες ξενοδοχείων, αφού οι ροές δεν θα είναι πλέον ενοχλητικές στον high τουρίστα που θέλει να πληρώνει τις πανάκριβες διαμονές, να γευματίζει σε πανάκριβα εστιατόρια (δίχως να τον σπρώχνουν τζαμπατζήδες για μια δωρεάν σέλφι) και η Σαντορίνη εν γενεί να αποκτήσει τη χαμένη της αίγλη και πάλι.
Αυτό το θέλουν όλοι. Δεν το θέλουν όμως οι γνωστές 3/4 επιχειρήσεις που θέλουν τις ορδές των τζαμπατζήδων να μπαινοβγαίνουν στο νησί και εκείνοι να μετρούν κεφάλια!
Είχαμε επιβάλει φέτος τις 8.000 ημερησίως … ούτε αυτό τηρήθηκε (παράνομα). Έρευνα εδώ και τώρα γιατί καταστρατηγήθηκε αυτό το μέτρο και ποιοι έχουν τη ποινική ευθύνη.
Ως πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων Σαντορίνης θεωρώ ότι η συστράτευση θα πρέπει να είναι καθολική, διότι σε αυτά τα σκοτεινά και εις βάρος της Σαντορίνης σχέδια, εμπλέκονται και αρκετοί υπουργοί σήμερα.