free@agorapress.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας

22860 83756

Τηλεφωνήστε μας

Το «all inclusive». Συνέντευξη του Προέδρου του Συνδέσμου Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων Κρήτης

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email
Χρόνος Ανάγνωσης: 6 λεπτά


Ο κ. Μιχάλης Βλατάκης
Το «all inclusive». Συνέντευξη του Προέδρου του Συνδέσμου Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων Κρήτης

 

  • Μιχάλης Βλατάκης: «Η αγορά ζητάει το “all inclusive”!» – Ελπίζουν σε ανάκαμψη των κρατήσεων
  • Η θέση μας: Το  «all inclusive» (βραχιολάκια) καταστρέφει την Ελληνική τουριστική οικονομία
  • Τι απάντησε Ρώσος δημοσιογράφος για τις τουριστικές υπηρεσίες του all inclusine στην Κρήτη
  • Θέση, καλείτε να λάβει η νέα Υπουργός Τουρισμού κ. Όλγα Κεφαλογιάννη

            5/7/12


του Βασίλη
Κασιμάτη
“Φρένο” στη “δαιμονοποίηση” του “all inclusive” βάζουν τουριστικοί πράκτορες και ξενοδόχοι, εξηγώντας ότι αν η Κρήτη θέλει να είναι ανταγωνιστική θα πρέπει να προσφέρει αυτό που ζητάει η αγορά, εξασφαλίζοντας, ωστόσο, την ποιότητα.

Δεν είναι δυνατόν, η αγορά να ζητάει μπανάνες κι εμείς να δίνουμε … σάπια μήλα” είπε σήμερα στην εκπομπή «Καλημέρα Κρήτη» του δημοσιογράφου Βασίλη Κασιμάτη, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων Κρήτης, κ. Μιχάλης Βλατάκης, εξηγώντας ότι μέσα στο κλίμα κατήφειας και τις μεγάλες πιέσεις που ασκούνται στην Ελλάδα, τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα οφείλουν να γίνουν ανταγωνιστικά, αν θέλουν να έχουν ελπίδες στο “αύριο”.

Το « Κρητική ΦΩΝΗ Radio» επικοινώνησε λοιπόν σήμερα με τον κ. Βλατάκη σημειώνοντας πως είναι κατ΄ελάχιστον ανήκουστο να παραλληλίζουμε την χρυσή δεκαετία του Ελληνικού τουρισμού, του ΄85 – ΄95, με «σάπια μήλα»  όταν τότε δεν υπήρχε το all inclusive (βραχιολάκια), εντούτοις η χώρα τα πήγαινε περίκαλα και όλοι εμείς αναπολούμε εκείνες τις «χρυσές εποχές»!

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων Κρήτης, απάντησε ότι «ήταν άλλες εποχές. Σήμερα θα πρέπει να διαλέξουμε είτε μεταξύ του να μην έχουμε καθόλου τουρισμό ή το … «all inclusive»!

Σε αυτό το σημείο η πάγια γραμμή της εφημερίδας μας και του σταθμού μας είναι «απέναντι» στις δηλώσεις του κ. Βλατάκη, καθόσον θεωρούμε ότι είναι αν μη τι άλλο ηττοπαθές να παραθέτουμε τον «μονόφθαλμο, αντί του τυφλού».
Εκτιμούμε ότι οι θεσμικοί παράγοντες θα πρέπει να είναι πιότερο «μάχιμοι» στην αγορές και να μην δέχονται αυτό που τους προσφέρουν οι ξένοι τουρ-οπερέϊτορς, εκβιαστικά. Ο τουρίστας που θέλει να έρθει στην Ελλάδα… θα έρθει στην Ελλάδα.

Από την άλλη είναι επίσης ευρέως γνωστό ότι:

  • 1)οι ξενοδόχοι εισπράττουν ελάχιστα από τους τουρ-οπερέϊτορς, αφήνοντας την μερίδα του λέοντος στους «ξένους» πράκτορες. Ως αποτέλεσμα, η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών εντός του ξενοδοχείου, τις περισσότερες φορές είναι άθλια. Το φαγητό είναι σαφώς κατώτερο των περιστάσεων και της διάσημης «Κρητικής διατροφής». Έτσι οι τουρίστες που έρχονται στην Ελλάδα με το all inclusive και δεν βγαίνουν από το τουριστικό τους κατάλυμα, γυρίζουν πίσω στις χώρες μας δυσφημώντας σε ανείπωτο σημείο το τουριστικό μας προϊόν, θεωρώντας ότι η Ελλάδα που γνώρισαν εντός και μόνο του ξενοδοχείου (πλην ελαχίστων περιπτώσεων), είναι και η πραγματική Ελλάδα. Εμείς πάντως βροντοφωνάζουμε αντιπαρατιθέμενοι … ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ!.
  • 2)Οι τουρίστες που επισκέπτονται την χώρα μας με το all inclusive, ουσιαστικά δεν την … επισκέπτονται!! Παραμένουν εντός του ξενοδοχείου αφού εκεί τα βρίσκουν όλα σε … «λιτή αφθονία!!». Αποτέλεσμα: Δεν ενισχύουν καθόλου την τουριστική αγορά εκτός ξενοδοχείου. Έτσι, οι τουριστικές επιχειρήσεις κλείνουν η μία μετά την άλλη. Ανεργία, ύφεση και υποβάθμιση της Ελληνικής τοπικής (γενικώτερης) οικονομίας, ως απόρροια του περιβόητου αλλά και «μισητού», σύμφωνα με την κοινή γνώμη, συστήματος του all inclusive.
  • 3)Όταν άλλες αγορές όπως η Ισπανία, Ιταλία, κλπ. κρατούν το all inclusive σε πολύ χαμηλά επίπεδα (20% με 30% της ξενοδοχειακής επικράτειας) και καταβάλουν σημαντικές προσπάθειες για την μείωσή του, εμείς δίδουμε στα «βραχιολάκια» συνεχώς αυξητικές τάσεις καταστρέφοντας ουσιαστικά την τουριστική μας οικονομία, βγάζοντας τα μάτια μας μόνοι μας και υποβαθμίζοντας δραματικά το τουριστικό μας προϊόν.
  • 4)Το target group των τουριστών που διακινούν τα τουριστικά γραφεία του εξωτερικού μέσω του all inclusive, είναι χαμηλού εισοδηματικού επιπέδου. Άρα δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση των “μήλον της Έριδος” των τουριστικών αγορών… τουναντίον!!

«Οι τουριστικοί πράκτορες είμαστε εναντίον του “all inclusive”. Δεν είναι καλό για την κοινωνία και την αγορά, ο τουρίστας να κλείνεται μέσα στο ξενοδοχείο» ? σημείωσε ταυτόχρονα όμως ο κ.Βλατάκης, διευκρινίζοντας ότι από την άλλη πλευρά, ότι «αυτή είναι η νέα φιλοσοφία των τουριστών που ζητούν να ξέρουν εκ των προτέρων πόσα χρήματα θα ξοδέψουν».

Σε ότι αφορά τις κρατήσεις και την πορεία του κλάδου του τουρισμού, αυτό το καλοκαίρι, ο πρόεδρος των τουριστικών πρακτόρων εξηγεί ότι “μέσα σε όλη αυτή τη μιζέρια λόγω της κρίσης και της πολιτικής ρευστότητας, παρά τη μεγάλη απώλεια, η μείωση στην Κρήτη ίσως είναι η λιγότερη σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα“, παραδεχόμενος, ωστόσο, ότι υπάρχει πρόβλημα. 

Όσο για το “all inclusive” ο κ.Βλατάκης συνιστά … ψυχραιμία! «Να μη δαιμονοποιούμε ορισμένα τουριστικά προϊόντα” – λέει ο ίδιος, τονίζοντας πως αν στηθεί σωστά, εξασφαλίζοντας την ποιότητα, μπορεί να είναι ανταγωνιστικό στη διεθνή αγορά».

Στον Πρόεδρο του Συνδέσμου Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων Κρήτης, παραθέσαμε το παράδειγμα του κου Theodor Dodetsky, δημοσιογράφου από την Ρωσία που εργάζεται στο κανάλι 2 της Μόσχας (το μεγαλύτερο στην Ρωσία) και ο οποίος βρέθηκε στην χώρας μας για να καλύψει τις Ελληνικές εκλογές του Ιουνίου.
Όταν βρεθήκαμε με τον συνάδελφο δημοσιογράφο έπειτα από μια εβδομάδα παραμονής του με την οικογένειά του σε
ξενοδοχείο all inclusive του Ρεθύμνου για τις ανάγκες του ρεπορτάζ των εκλογών και αφού τον ξεναγήσαμε στο Ρέθυμνο, μας είπε:
«Είχα την εντύπωση και παρά όλα εκείνα τα κολακευτικά από τους τουριστικούς οδηγούς περί της Κρητικής γαστρονομίας, … ότι η Κρήτη δεν παρουσιάζει τίποτε αξιόλογο σε αντίθεση με αυτά που προβάλλονται. Στην πορεία όμως και αφού είχα την τύχη να γνωρίσω το νησί μαζί σας, διαπιστώνω ότι το τουριστικό σας προϊόν είναι κάτι παραπάνω από άριστο. Αν δεν είχα όμως την δυνατότητα να με ξεναγή
σετε, δεν θάχα γνωρίσει τον … κρυμμένο θησαυρό σας.»!!
Ερωτηθείς ο κ. Godetsky για την ποιότητα των υπηρεσιών του all inclusive κρητικού ξενοδοχείου που διέμενε μας είπε:
«Οι κτιριακές του εγκαταστάσεις ήταν άριστες για τα χρήματα που πλήρωσα. Το προσωπικό της μονάδος ήταν αρκετά φιλόξενο. Όμως η ποιότητα του φαγητού ήταν πολύ κακή. Τα ποτά, οι καφέδες αλλά και οτισδήποτε άλλο μας προσφέραν εντός της μονάδος, εκείνα που ήταν απεριόριστης κατανάλωσης σύμφωνα με το πακέτο που αγόρασα (all inclusinve), ήταν υπερβολικά χαμηλής ποιότητας. Αν δεν είχα την ευκαιρία να γνωρίσω την Κρήτη, περιηγούμενος μαζί σας, πιθανώς να υπέπεφτα σε λάθος, αν θα είχα κληθεί ως δημοσιογράφος να δημοσιεύσω κάτι σχετικό για τον Κρητικό τουρισμό»

Επομένως, για όλους εμάς … δεν υπάρχει πεδίο διαπραγμάτευσης με το all inclusive και εκείνους (τους διεθνείς τουρ οπερέϊτορς) που εκβιαστικά το προωθούν.
Για όλους εμάς: «ή θα πολεμήσουμε ενάντια στις αγορές που πιέζουν εις βάρος μας και υπέρ της τσέπης τους ή θα πέσουμε μαχόμενοι».
Το μόνο σίγουρο όμως είναι ότι αν αποκλείσουμε το all inclusive από την Ελληνική τουριστική αγορά, μόνο κέρδος θα έχουμε.

«Τέτοιους τουρίστες που να μην αφήνουν ούτε ευρω-σεντ στην αγορά μας και παράλληλα να αποτελούν αρνητικούς πρεσβευτές, αφού η εικόνα που λαμβάνουν επιστρέφοντας στις χώρες τους από την δική μας (λόγω του all inclusive) είναι δραματική …δεν τους θέλουμε!!» είναι η σαφής άποψη που κατατίθεται από τον στόμα των προεδρείων των ενώσεων των επιχειρήσεων εστίασης & αναψυχής και άλλων συναφή συνδέσμων στις τουριστικές περιοχές της Κρήτης αλλά και της υπόλοιπης χώρας που βάλλεται ανηλεώς από τα … «βραχιολάκια».

Εν κατακλείδι, πρόκειται για ένα θέμα λίαν σοβαρό, (ίσως και το κυρίαρχο) που θα πρέπει να αντιμετωπίσει με ιδιαίτερη σχολαστικότητα και η νέα Υπουργός Τουρισμού (από την Κρήτη – Ρέθυμνο) κα Όλγα Κεφαλογιάννη. Προτείνου
με στο νέο υπουργείο τουρισμού να λάβει στοιχεία από τις άλλες Ευρωπαϊκές (Μεσογειακές) τουριστικές αγορές και να υιοθετήσει τον τρόπο μείωσης αλλά και αντιμετώπισης του εκβιαστικού διλλήματος («all inclusive») που επιβάλλουν οι διεθνείς τουρ οπερέϊτορς.

Σχετικά (παλαιότερα) άρθρα:

Το all  inclusive (βραχιολάκι) σκοτώνει τον Ελληνικό Τουρισμό
Πλασματικό το 8% της αύξησης των αφίξεων στο Ρέθυμνο
Η χώρα έχει ξεπουληθεί τουριστικά στο σύστημα all inclusive
Τουρισμός; Δεν πάμε καλά!

Περισσότερες Δημοσιεύσεις

Κύλιση στην κορυφή