Έτοιμα όλα στο κόμβο Αμαρίου
- Εκκίνηση εργασιών την Δευτέρα
- Προσοχή τις επόμενες ημέρες στις υποδείξεις της Τροχαίας Ρεθύμνου για την εκτροπή της κυκλοφορίας
23/2/11
του Βασίλη Κασιμάτη
Και έπειτα από πολύμηνη καθυστέρηση και αναλγητικότητα, όλα είναι πλέον έτοιμα.
Σύμφωνα με τον διευθυντή της ΕΥΔΕ-ΒΟΑΚ κ. Γιώργο Αγαπάκη, την προσεχή Δευτέρα θα γίνει η εκτροπή κυκλοφορίας και ταυτόχρονα η διακοπή της λειτουγίας της Εθνικής Οδού στο συγκεκριμένο σημείο.
«Προχθές έγινε και ο τελευταίο έλεγχος στις νέες παράπλευρες οδούς που θα εξυπηρετήσουν τους προσεχείς μήνες την κυκλοφορία. Η πιθανή ημερομηνία της νέας κυκλοφοριακής ρύθμισης με κλείσιμο της Εθνικής οδού στο ύψος του Κόμβου Αμαρίου, είναι η Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου. Όμως λόγοι καλύτερης διαχείρησης της νέας τάξης πραγμάτων μας ωθούν στην κατάθεση της πρότασης προς την Τροχαία Ρεθύμνου, τούτο να γίνει την προσεχή Δευτέρα 28/2.» είπε ο κ. Αγαπάκης μιλώντας σήμερα στην «Κρητική ΦΩΝΗ».
Καθυστερήσεις
Η αρχική εξαγγελία της εκτροπής κυκλοφορίας λόγω της κατασκευής του ανισόπεδου κόμβου Αμαρίου ήταν ο περασμένος Σεπτέμβριος 2010. Κάτι τέτοιο θα επέτρεπε στην ΕΥΔΕ-ΒΟΑΚ και τον ανάδοχο να κατασκευάσουν το έργο εκτός τουριστικής σαιζόν, δίχως οχλήσεις στην κυκλοφορία της Εθνικής οδού που κατά παράδοση ανεβαίνει η κίνηση λόγω της καλοκαιρινής περιόδου. Όμως για μια ακόμα φορά, το κράτος εμφανίστηκε ανέτοιμο και κυρίως «λίγο».
Φτάσαμε στο μήνα Μάρτιο πλέον για να ξεκινήσουν τα έργα, όπου βέβαιο είναι ότι θα προκαλέσουν συμφόρηση στο traffic της εθνικής αρτηρίας. Προβλήματα τα οποία θα ενταθούν κατά την υψηλή τουριστική περίοδο Ιουνίου Σεπτεμβρίου.
Κατά τον διευθυντή της ΕΥΔΕ-ΒΟΑΚ οι λόγοι ήταν οι εξής:
«Πρώτον, προέκυψαν μεγάλα προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις τόσο με συγκεκριμένους ιδιοκτήτες όσο και με δημοτικά οικόπεδα. Δυστυχώς ο χρόνος που αναλώθηκε ήταν εκτός προγράμματος. Δεύτερο και σημαντικό κομμάτι αποτέλεσε η εκταμίευση των κονδυλίων. Σήμερα όμως τα χρήματα υπάρχουν και αν δεν προκύψει πρόβλημα από την ανάδοχο εταιρία (όπου υπάρχουν και σχετικές ποινικές ρήτρες), τότε δεν θα συναντήσουμε άλλη κωλυσιεργία.
Τρίτο σημείο καθυστέρησης αποτέλεσε η διαδικασία του διαγωνισμού για την ανάδοχο κατασκευάστρια εταιρία.»
Ερωτηθείς για τους λόγους που ένα Ρεθυμνιώτικο έργο δεν δόθηκε σε Ρεθυμνιώτες εργολάβους με στόχο την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και τελικώς ανέλαβε ανάδοχος εταιρία από το Ηράκλειο (και πάλι …) ο κ. Αγαπάκης είπε:
«Ο διαγωνισμός ήταν διεθνής και κάτω από διαφανής διαδικασίες. Η εταιρία με την μέγιστη εκπτωτική προσφορά που όμως θα πληρούσε και τους άλλους όρους του διαγωνισμού, ανέλαβε και το έργο.»
Όμως πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι ο όρος «Εντοπιότητα» είναι αποδεκτός και κυρίαρχα κλασσικός στους περισσότερους διαγωνισμούς.
Το γιατί η εντοπιότητα δεν έπαιξε ρόλο σε ένα αμιγώς τοπικό έργο που θα μπορούσαν να απασχοληθούν και τραφούν, αρκετές δεκάδες οικογενειών από το Ρέθυμνο, το γνωρίζουν μόνο εκείνοι που συνέταξαν τους όρους του διαγωνισμού και που βέβαια είναι και αρμόδιοι αλλά και υπεύθυνοι των πράξεών τους σε περίπτωση που οι Ρεθυμνιώτες εργολάβοι αποφασίσουν να κινήσουν σχετικές διαδικασίες σύμφωνα με τον νόμο.
Σε επόμενο ερώτημα σχετικά με την σταδιακή ολοκλήρωση του έργου και το τι προβλήματα τυχόν θα δημιουργηθούν, ο κ. Αγαπάκης απάντησε ότι:
Ο Διευθυντής της ΕΥΔΕ
ΒΟΑΚ κ. Γιώργος
Αγαπάκης
«Το πρώτο σκέλος που αφορά την διακοπή κυκλοφορίας επί της Εθνικής οδού, αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη Ιουλίου. Επομένως, ο στόχος μας είναι, τον Αύγουστο η Εθνική να δοθεί και πάλι στην κυκλοφορία, διευκολύνοντας και την τουριστική κίνηση της υψηλής περιόδου. Ακολούθως οι εργασίες θα συνεχίσουν να εκτελούνται κάτω από την Εθνική οδό και σύμφωνα με το πρόγραμμα θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους, όπου και θα παραδοθεί ο
νέος ανισόπεδος κόμβος Αμαρίου στο Ρέθυμνο ως αφενός μια νέα πύλη εισόδου στην πόλη και αφετέρου ως μια εισερχόμενη μοντέρνα είσοδο στην επαρχία Αμαρίου”.
Συνεχίζοντας είπε: “Προβλήματα στο κυκλοφοριακό δεν θα προκύψουν, εάν οι φίλοι οδηγοί σεβαστούν τους κανόνες του Κ.Ο.Κ. και πορεύονται μέσα στις παρακαμπτήριες οδούς με ταχύτητες των 40 ή 50 χλμ. Επειδή όμως σε τούτη τη χώρα συναντούμε και φαινόμενα παραβατικότητας θα πρέπει να είναι όλοι συνετοί στην οδήγηση. Τις προηγούμενες ημέρες είδαμε οδηγούς να κινούνται ακόμα και αντίθετα, εντός των παρακαμπτηρίων και αυτό ευχόμαστε να μην συμβεί όταν αυτές δοθούν στην επίσημη κυκλοφορία».
Η κατασκευή του κόμβου Αμαρίου βέβαιο είναι ότι ξεκίνησε με μυριάδες προβλήματα και σημαντικές καθυστερήσεις, επιβλαβείς στο κοινό συμφέρον. Ας ευχηθούμε ότι τα πράγματα θα κυλήσουν ομαλά και ότι δεν θα ξεφύγουμε από τις ημερομηνίες. Σημαντικό όμως θέμα συνεχίζει να αποτελεί το πώς συγκεκριμένες κατασκευάστριες εταιρίες του Ηρακλείου «υφαρπάζουν» διαρκώς την μερίδα του λέοντος σε όσα σχετίζονται με τα δημόσια έργα.
Οι Κρητικοί θωρούν τις ίδιες και τις ίδιες ταμπέλες στα φορτηγά των δημοσίων έργων. Τυχαίο … δεν νομίζω!
Τηλέφωνο ΕΥΔΕ-ΒΟΑΚ 2810 335750
Διεθυντής κ. Γιώργος Αγαπάκης