«Απολογιστική» συνέντευξη τύπου του προεδρείου της Cretan Lines
- Οι 4 εκ των 11 μίλησαν στο Τύπο, επί τετραώρου. Δέχθηκαν ερωτήσεις και βγήκαν πολλά συμπεράσματα, αλλά κανένα αποτέλεσμα
- Οι 2.500 συνέταιροι θα κληθούν να πληρώσουν το «μάρμαρο» σε περίπτωση που η Cretan Lines χρεοκοπήσει
- Γόρδιος Δεσμός: τα δεδουλευμένα του πληρώματος, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τον πλοιοκτήτη και η επερχόμενη λαίλαπα του νέου ναυτιλιακού ζεύγους Minoan Lines-NEL lines
21/10/12
Χθες, Σάββατο 20/12 το μεσημέρι, το εναπομείναν προεδρείο της Cretan Lines παραχώρησε συνέντευξη Τύπου στα κεντρικά γραφεία του συνεταιρισμού, στο κτίριο «Δελφίνι».
Στο πόντιουμ παραβρέθηκαν οι κ.κ. Πρόεδρος Γιάννης Νικολούδης, Αντιπρόεδρος Μανώλης Περάκης, Γραμματέας Νίκος Σιλιγάρδος και το μέλος του Δ.Σ. Κώστας Πολοπετράκης.
Στην αίθουσα βρεθήκαν:
- τα μέλη του Δ.Σ. Μιχάλης Ανδρουλάκης, Στέλιος Παγουράκης και Γιώργος Αλεξάκης
- τα μέλη του Εποπτικού Συμβουλίου Γιάννης Αποστολάκης (πρόεδρος) Γιώργος Μακεδάκης, Μάρκος Μαρινάκης, Νίκος Παλάσσης (παραιτηθείς)
- Οι δημοσιογράφοι των τοπικών μέσων ενημέρωσης και τα τηλεοπτικά συνεργεία Κρήτης
- Και άλλοι ενδιαφερόμενοι μέλη (και μη) του συνεταιρισμού.
Προηγήθηκε η ομιλία του προέδρου κ. Νικολούδη. Ο πρόεδρος της Cretan Lines εστίασε σε μια – μία της κατηγορίες που δέχθηκε τόσο ο ίδιος όσο και το Δ.Σ. του συνεταιρισμού από το Εποπτικό Συμβούλιο και άλλους θεσμικούς παράγοντες. Αναφέρθηκε στην άψογη εκτέλεση των ενεργειών όπως αυτές αναλήφθηκαν από την γενική Συνέλευση. Αναφέρθηκε στην προκαταβολή του ενός εκατομμυρίου, το δάνειο των 400.000 από Θέμη Καραμπέκο ? Κώστα Ξυδέα και στην παραχώρηση των χώρων εστίασης και αναψυχής του πλοίου.
Αρνούμενος το καθολικό σύνολο των κατηγοριών, ο κ. Νικολούδης ανέφερε ότι: «Καθυστερήσαμε λίγο να μιλήσουμε, λόγω της βλάβης που ταυτόχρονα αντιμετωπίζουμε στο πλοίο και που αυτή πλέον έχει δρομολογηθεί θετικά. Από ήρωες βρεθήκαμε όμως κατηγορούμενοι, από τα μέλη του Εποπτικού Συμβουλίου που δίχως αμφιβολία επιθυμούν να διοικήσουν τον συνεταιρισμό, αλλά αυτό δεν θα γίνει». Ο πρόεδρος του Εποπτικού κ. Αποστολάκης τότε δήλωσε ότι ουδέποτε ζήτησαν να διοικήσουν και ουδέποτε θα θέσουν υποψηφιότητα για το Δ.Σ.
Στην συνέχεια ο κος Νικολούδης παρέδωσε τους δημοσιογράφους όλα εκείνα τα έγγραφα που κατά τον ίδιο, απαλλάσσουν την διοίκηση της Cretan Lines αλλά και τον ίδιο προσωπικά από κάθε ποινική ευθύνη.
Σχετικά με την κατηγορία ότι χάθηκαν 17.000 ευρώ στην Ελβετία, ο πρόεδρος ανέφερε: «Στην προσπάθεια την άνοιξη να βρεθεί δάνειο για την εταιρία, απευθυνθήκαμε σε πολλές εταιρίες χορηγήσεων δανείων του εξωτερικού, αναζητώντας την καλύτερη προσφορά. Βρήκαμε μια εταιρία στην Ελβετία μέσω της οποίας θα είχαμε κάποιες πιθανότητες να λάβουμε δάνειο. Ήταν ένα ρίσκο που πήραμε ομόφωνα, καθώς αυτό προκύπτει από τα πρακτικά. Το δάνειο τελικά δεν προέκυψε. Πήραμε όμως απόδειξη για τα χρήματα που δώσαμε και που ναι μεν διεκδικούμε αλλά μάλλον είναι χαμένα.»
Τότε τα μέλη του Δ.Σ. κ.κ. Ανδρουλάκης & Παγουράκης διέψευσαν τον πρόεδρό τους, λέγοντας ότι: «η απόφαση που πάρθηκε ομόφωνα αφορούσε μόνο την διερεύνηση μελετητικού γραφείου. Ήσουν υποχρεωμένος κε Πρόεδρε να λάβεις στοιχεία, ακολούθως να μας τα παρουσιάσεις και έπειτα να αποφασίζαμε αν θα προβαίναμε στο δάνειο».
Για την ιστορία, αυτό το αρνήθηκε ο κος Νικολούδης.
Σχετικά με την υπόθεση της προκαταβολής του 1.000.000 ευρώ ο κ. Νικολούδης ανέφερε ότι «η Cretan Lines έβαλε τα 600.000 και η πλευρά Καραμπέκου-Ξυδέα, έβαλε τα υπόλοιπα 400.000. Αρχικά και αφού είχαμε μόνο 600.000 για την αγορά του πλοίου, ο κ. Θέμης Καραμπέκος μας έφερε σε επικοινωνία με τον συνεργάτη του κ. Κώστα Ξυδέα, όπου τελικά και οι δύο μας δάνεισαν άτοκα τα χρήματα που μας υπολείπονταν. Τότε οι δανειστές μας, ζήτησαν εύλογα να λάβουν το 40% της εταιρίας αφού έβαζαν ούτως ή άλλως το 40% των χρημάτων (αρχικού κεφαλαίου).
Εγώ τότε τους είπα ότι κάτι τέτοιο θα ήταν αντιφατικό με τον λαϊκό χαρακτήρα του συνεταιρισμού μας και έτσι ομόφωνα όλο το Δ.Σ. δεχθήκαμε να παραχωρήσουμε το εστιατόριο και τα 2 μπαρ του πλοίου σε αντάλλαγμα της μεγάλης εξυπηρέτησης που λάβαμε και με όρους λίαν θετικούς για τον συνεταιρισμό μας».
Ερωτηθείς ο πρόεδρος του Συνεταιρισμού από το δημοσιογράφο Βασίλη Κασιμάτη, για τον λόγω του ότι από την επίμαχη απόδειξη προκύπτει ότι ο κος Ξυδέας πληρώνει τον πλοιοκτήτη το ένα εκατομμύριο ευρώ και όχι η Cretan Lines, o κος Νικολούδης δεν έδωσε σαφή απάντηση, ανέφερε όμως ότι είναι το ίδιο ακριβώς, αφού ο κ. Ξυδέας προκύπτει ποικιλοτρόπως ότι είναι ο μεσίτης της εν λόγου ναύλωσης και η απόδειξη αναφέρει «προκαταβολή έναντι πληρωμής ναύλου για το ΕΛΛΗ Τ».
Στην πορεία ακολούθησε η ομιλία του Γραμματέα κ. Νίκου Σιλιγάρδου, η οποία διαδέχτηκε στο ίδιο μήκος κύματος εκείνη του προέδρου. Εν ολίγης ο Γραμματέας της Cretan Lines αρνήθηκε όλες τις ποινικές κατηγορίες που τους αποδίδονται, αναγνώρισε τις ευθύνες που τυχόν του αναλογούν για λάθη ή παραλείψεις και έθεσε τον ευατό του στην διάθεση των μελών του συνεταιρισμού, στην περίπτωση που του ζητηθεί από την γενική Συνέλευση η παραίτησή του. Δήλωσε τέλος, ότι θα είναι και πάλι υποψήφιος για το επόμενο Διοικητικό Συμβούλιο.
Την σκυτάλη έλαβε ο Αντιπρόεδρος του συνεταιρισμού Μανώλης Περάκης, ο οποίος την στιγμή που ξεκίνησε να υπεραμύνεται των πράξεών τους, αισθάνθηκε έντονο συγκινησιακό φορτίο και ξέσπασε σε λυγμούς. Απέδωσε την συγκίνησή του, στις άδικες κατά τον ίδιο, ευθύνες που τους επιρρίπτονται, τις κατηγορίες που δέχονται ως προεδρείο και εξήγησε ότι όλες οι ενέργειες του Δ.Σ. έγιναν με διαφάνεια και προς όφελος του συνεταιρισμού.
Στο σημείο αυτό, οι παρευρισκόμενοι σιώπησαν προς στιγμήν και η ατμόσφαιρα ήταν έντονα ηλεκτρισμένη. Τότε ο πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου Γιάννης Αποστολάκης σηκώθηκε και δήλωσε δημόσια & ξεκάθαρα ότι το συμβούλιό του σε καμία περίπτωση δεν θέτει κανένα θέμα δόλου.
Στην συνέχεια ακολούθησαν οι ερωτήσεις των δημοσιογράφων.
Σημαντικό σημείο της συζήτησης αποτέλεσε η πρώτη ερώτηση των δημοσιογράφων και όπως αυτή προήλθε από τον Βασίλη Κασιμάτη. « Κε πρόεδρε, αληθεύει ότι ο πλοιοκτήτης κ. Δημήτρης Τζανετάτος σας έστειλε χθες επίσημη επιστολή στην οποία ξεκάθαρα πλέον ζητά τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τις οποίες ο συνεταιρισμός του χρωστά;»
Η απάντηση του κου Νικολούδη ήταν «ναι, από χθες έχουμε αυτή την επιστολή στα χέρια μας.» Έτσι κατ΄ ουσίαν, βγήκε πλέον στην δημοσιότητα το νέο πρόβλημα που η Cretan Lines αντιμετωπίζει και είναι οι οφειλές προς τον Δημήτρη Τζανετάτο, πλοιοκτήτη του ΕΛΛΗ Τ και «αφεντικό» της Edvador Lines.
Κασιμάτης: «Με το δεδομένο κε Πρόεδρε ότι το πλήρωμα ζητά άμεσα τα δεδουλευμένα του και από την άλλη τον κ. Τζανετάτο να ζητά πλέον, επίμονα τα χρήματά του, τι μέλει γενέσθαι;»
Νικολούδης: «Κε Κασιμάτη, από την περασμένη Κυριακή στην Αντιπεριφέρεια, που δημοσιοποιήθηκαν τα αρνητικά στοιχεία και βγήκε στην επιφάνεια η μεγάλη κόντρα μεταξύ των μελών του Δ.Σ. και του Εποπτικού Συμβουλίου, οι Ρεθυμνιώτες, έχασαν την πίστη τους στον συνεταιρισμό. Από την περασμένη βδομάδα προσπαθώ να βρω χρήματα για να καλύψω τα κενά που άφησε η βλάβη του πλοίου και που όμως αυτή θα επισκευαστεί. Δυστυχώς ουδείς πλέον βάζει χρήματα στην εταιρία μας. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν ήθελα την περασμένη Κυριακή να φτάσουν τα πράγματα στα άκρα μεταξύ των 2 συμβουλίων. Τα άκρα είναι αυτά που μας οδηγούν σήμερα σε ? αδιέξοδο!!»
Κασιμάτης: «Κε πρόεδρε είχατε πει ότι μέχρι την περασμένη Παρασκευή 19/10 θα πληρώνατε ένα σεβαστό ποσό στο πλήρωμα, προκειμένου αυτό να μην προχωρήσει σε «Εργασιακή Επίσχεση» κάτι που θα είναι καταστροφικό για τον συνεταιρισμό. Τελικά τα χρήματα δόθηκαν και αν όχι τι έχουμε να περιμένουμε πλέον;»
Νικολούδης: «Κε Κασιμάτη, όπως εξήγησα και πριν, τα χρήματα δεν δύναται να βρεθούν τώρα. Επομένως δεν μπορώ να γνωρίζω για την προσεχή εβδομάδα, τι θα κάνει το πλήρωμα».
Κασιμάτης: «Κε πρόεδρε τι γίνεται με τους 2.500 συνεταίρους, στην περίπτωση που η Cretan Lines αποτύχει τελικά και αυτή τη στιγμή οφείλονται και μάλιστα ληξιπρόθεσμα, ποσά προς τρίτους.»
Νικολούδης: «Κε Κασιμάτη, οι συνεταίροι είναι δεσμευμένοι καταστατικά να καλύψουν τις οφειλές στο διπλό της συνεταιριστικής αξίας των μερίδων που αγόρασαν».
Κασιμάτης: «Δηλαδή κε Νικολούδη, εννοείτε, μία που κατέθεσαν το ποσό που έβαλαν και άλλη μία τώρα, που θα πρέπει νομικά να βάλουν τα ίδια? δηλαδή άλλα τόσα, για να αποπληρώσουν τα οφειλόμενα, σύμφωνα με το ύψος του ποσού που ο καθένας ξεχωριστά διέθεσε;»
Νικολούδης: «Ακριβώς, αυτό εννοώ!!»
Στο σημείο αυτό, ένας συνέταιρος μας ρώτησε στην αίθουσα:
«Εγώ έβαλα 3.000 ευρώ αγοράζοντας τις 2 πρώτες μετοχές για 500 ευρώ. Τώρα θα πρέπει να ξαναβάλω δηλαδή, άλλα τρία χιλιάρικα για να πληρώσω το ? μάρμαρο;» Βέβαια η απάντησή μας και καθώς αυτή προέκυψε δια στόματος Προέδρου, ήταν απολύτως καταφατική, ό
ο πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου
κ. Γιάννης Αποστολάκης (αριστερά) και ο
Δικηγόρος Μάρκος Μαρινάκης (δεξιά)σο και αν με λύπη εκστομίσθηκε.
Από την συνέντευξη Τύπου δεν βγήκε κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα. Μάλιστα ο δικηγόρος κ. Μάρκος Μαρινάκης ανέφερε ότι η επερχόμενη Γενική Συνέλευση είναι άκυρη για πλειάδα λόγων και αιτιάσεων.
Δόθηκε ένα νέο ραντεβού την ερχόμενη Δευτέρα 22/10 μεταξύ των μελών του Δ.Σ. και του Ε.Σ ως μια ύστατη προσπάθεια να προκύψει ένα ενωτικό κλίμα, μήπως και ενωμένοι απευθυνθούν στους Ρεθυμνιώτες και τους παρακαλέσουν να συμμετάσχουν ενεργά στην κάλυψη των οικονομικών κενών. Αν αυτό δεν συμβεί, τότε παραδέχθηκαν όλοι, ότι η Cretan Lines θα έχει χάσει το μεγάλο στοίχημα και το Ρεθυμνιώτικο όνειρο θα χαθεί, αν δεν προκύψει η οποιαδήποτε άλλη λύση.
Όμως εκτός από το τεράστιο και ίσως άλυτο πρόβλημα που παρουσιάζεται με τις απολαβές του πληρώματος για να μην γίνει επίσχεση, εκτός του μέγα επίσης προβλήματος που χθες βράδυ παρουσιάστηκε και η εφημερίδα μας πρώτη το αποκάλυψε, για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς την πλευρά του πλοιοκτήτη (Δ.Τζανετάτου), τώρα έρχεται και ένα άλλο ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα που απομακρύνει ακόμα περισσότερο το ΕΛΛΗ Τ από το Ρεθυμνιώτικο Συνεταιρισμό και που αυτό προκύπτει από τις αναταράξεις και ανακατανομές δυνάμεων της Ελληνικής Ακτοπλοΐας γενικότερα.
Χθες προχώρησε η συνεργασία της ΝΕΛ Lines με την ΜΙΝΟΑΝ Lines (Αβραντίνης-Grimaldi). Έγινε λοιπόν αυτό που πριν από 2 χρόνια έγινε με την ΑΝΕΚ και τον Ανδρέα Βγενόπουλο της ΑΤΤΙΚΑ (Superfast-blue star ferries). Από την 1η Νοεμβρίου ξεκινά η ΜΙΝΟΑΝ τα δρομολόγια και στα Χανιά (Σούδα).
Στο δια ταύτα.
Η ΝΕΛ ?εδειξε ήδη ενδιαφέρον για το δρομολόγιο του Ρεθύμνου, έχοντας «πλάτη» και την ΜΙΝΟΑΝ, για να χτυπήσουν στα ίσια ΑΝΕΚ και τον Ανδρέα Βγενόπουλο. Το Ρέθυμνο όμως το έχει επί της παρούσης η Cretan Lines. Για να δούμε όμως, ως πότε!
Η ΝΕΛ θα υποβάλλει στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.) νέα αίτηση για το Ρέθυμνο … ΤΩΡΑ και η οποία δεν δύναται να εγκριθεί μέχρι την 1η Νοεμβρίου 2013. Αν όμως παρέλθουν οι 60 ημέρες ακινητοποίησης του ΕΛΛΗ Τ (23/11) λόγω βλάβης, τότε το Σ.Α.Σ. θα εγκρίνει πιθανώς στην ΝΕΛ από φέτος (Νοέμβριο) το δρομολόγιο με πρόσχημα την κάλυψη των αναγκών του νομού. Τότε οι Ρεθυμνιώτικη κοινωνία βγαίνει κατ? ουσίαν εκτός παιγνιδιού και μαζί της και η Cretan Lines. Άρα εκτός από το πλήρωμα και τον πλοιοκτήτη (Τζανετάτο), μας πιέζει και ο χρόνος της επισκευής του ΕΛΛΗ Τ έως 23/11 και ακολούθως η επίλυση των οικονομικών κενών και της τυχούσας «μαύρης τρύπας».
Βασίλης Κασιμάτης : «Κυρίες και κύριοι, το Ρέθυμνο βρίσκεται αυτή την στιγμή στο μάτι του ναυτιλιακού κυκλώνα. Ας το εκμεταλλευτούμε. Ας εξετάσουμε σοβαρά και διεξοδικά όλες τις πιθανότητες. Και αν δεν μπορούμε από μόνοι μας να στραφούμε στους Ρεθυμνιώτες για οικονομική ενίσχυση, όπως είπε χθες και ο κος Νικολούδης (“χάσαμε την αξιοπιστία μας ως Δ.Σ”. Αυτό είπε…), τότε ας δούμε και τις περιπτώσεις ιδιωτών που ζητούν να βάλουν χρήματα στην Cretan Lines. Σε αντίθετη περίπτωση, θα κληθούν οι συνέταιροι να πληρώσουν το μάρμαρο (οφειλές), το Ρέθυμνο θα χάσει εντελώς το ΕΛΛΗ και ταυτόχρονα οι Ρεθυμνιώτες θα γίνουν «βορά» στους μεγαλοκαρχαρίες της ναυτιλίας που θα μας ρημάξουν, ανεβάζοντας τις τιμές εισιτηρίων για τον Πειραιά, στα ύψη και ακολούθως στο γνωστό παραμύθι… έχουμε πλοίο δεν έχουμε πλοίο, σας το παίρνουμε, σας το αφήνουμε…!!.»