free@agorapress.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας

22860 83756

Τηλεφωνήστε μας

«Μια τρύπα στο νερό»… το νέο λιμάνι;;;

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email
Χρόνος Ανάγνωσης: 5 λεπτά

«Μια τρύπα στο νερό»… το νέο λιμάνι;;;

Παραδίδεται σταδιακά το νέο λιμάνι Αθηνιού, από τα τέλη Δεκεμβρίου έως το τέλος Ιανουαρίου

του Βασίλη Κασιμάτη

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ που η «Σ» διενήργησε σήμερα στο λιμάνι του Αθηνιού και αφού μίλησε με τους υπευθύνους του έργου, είναι πλέον ορατό το τέλος των έργων και η παράδοση του  πλήρη νέου λιμένα στο Υπουργείο Ναυτιλίας κι από εκεί στο Δήμο Θήρας.
Πιο συγκεκριμένα, μέχρι το τέλος του μήνα (Δεκεμβρίου)  θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες στο Β’ τμήμα, αυτό που βρίσκεται μπροστά από τη Πύλη 4, τα οποίο θα είναι πλέον ενωμένο με το τμήμα Α’ που θυμίζουμε είχε παραδοθεί την Άνοιξη.
Θα έχει μείνει πλέον η διάλυση του εργοταξίου κατασκευής σκυροδέματος και η πλήρης επίστρωση του τάπητα στο σημείο αυτό, ώστε στα τέλη Ιανουαρίου να είναι εντελώς έτοιμο  και καθαρό το ανακατασκευασμένο λιμάνι προκειμένου να βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία.
Αυτό σημαίνει την παράδοση του έργου από το Υπουργείο Υποδομών προς το Υπουργείο Ναυτιλίας, το οποίο ακολούθως θα παραδώσει στο Δήμο Θήρας τα «κλειδιά».
Περί τα τέλη Μαρτίου θα έχει παραδοθεί και η επισκευή του οδικού δικτύου του Αθηνιού, στο σημείο που υπέστη το ρήγμα στη «γνωστή» στροφή.

Το νέο λιμάνι θα μπορεί να φιλοξενεί ταυτόχρονα 3 μεγάλα πλοία στο κεντρικό του μέρος, 2 μικρότερα πλοία τύπου καταμαράν (δίχως γκαράζ) στο νότιο τμήμα και κάποιες λάντζες εξυπηρέτησης κρουαζιερόπλοιων στο βόρειο τμήμα, ενώ στη προβλήτα «Επικίνδυνα» θα εξακολουθεί να μπορεί να δένει ένα ακόμα πλοίο “ειδικού σκοπού”. Κι όλα αυτά… ταυτόχρονα!!

Κι εδώ γεννάται ένα μείζον πρόβλημα.
Το κατά πόσο, η αρτιότητα και οι μεγάλες δυνατότητες του νέου λιμανιού στον Αθηνιό, θα δημιουργήσουν τεράστιους μπελάδες στο νησί και το εάν τελικά θα γυρίσει «μπούμερανγκ» η μεγάλη αυτή αναβάθμιση στο brand name της Σαντορίνης, με ορατό το ενδεχόμενο για σημαντική δυσφήμιση του τουριστικού προϊόντος!

Όταν το 2019 το νησί βρέθηκε στη κορυφή του από πλευράς πληροτήτων, ο Αθηνιός σε σχέση με το οδικό του δίκτυο αδυνατούσε να εξυπηρετήσει καλά-καλά ένα μόλις μεγάλο βαπόρι, με τις γνωστές ατιμωτικές εικόνες να στιγματίζουν και να στοιχειώνουν τη Σαντορίνη έκτοτε και με αποτέλεσμα και λόγω των αναρίθμητων bad reviews (κακών αναφορών / καταγγελιών) από αμέτρητους ταλαιπωρημένους τουρίστες στα social media, το νησί να κατρακυλήσει αρκετές θέσεις το Μάρτιο του 2020 στις μετρήσεις των τουριστικών διαγωνισμών και των διεθνών βραβείων ποιότητας και δημοφιλίας. Κι αυτά με ένα και μόνο βαπόρι τότε να προσδένει και λόγω κυρίως του ανεπαρκέστατης οδικής σύνδεσης με το υπόλοιπο νησί.
Τώρα που το λιμάνι θα μπορεί να φιλοξενεί 3 μεγάλα βαπόρια και άλλα 3 μικρότερα, συν τις λάντζες,… τι;;;

Το 2019 η Σαντορίνη φιλοξενούσε 18 κατάπλους πλοίων ανά ημέρα, τόσα βαπόρια όσα δηλαδή ήταν αδειοδοτημένα από το υπουργείο ναυτιλίας και το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών  το γνωστό Σ.Α.Σ. Πολλά εξ αυτών έφταναν ταυτόχρονα στο νησί και το λιμεναρχείο Θήρας τα «τοποθετούσε» σε σειρά αναμονής με το αιτιολογικό ότι ο Αθηνιός τότε είχε μόνο μια προβλήτα πρόσδεσης πλοίων, λόγω της καταστροφής που είχε υποστεί τα προηγούμενα χρόνια το υπόλοιπο λιμάνι.

Υπό τη νέα τάξη πραγμάτων όμως, τα πλοία που εκτελούν δρομολόγια αδειοδοτημένα από το Σ.Α.Σ. και θα τυχαίνει πάμπολλες φορές να φτάνουν στη Σαντορίνη ταυτόχρονα, οι καπετάνιοι των πλοίων αυτών (και με το δίκιο τους!) θα απαιτούν την άμεση πρόσδεση σε μια εκ των πολλών ελευθέρων θέσεων στη προβλήτα και δυστυχώς το λιμεναρχείο που έχει στην ευθύνη του μόνο το λιμάνι και όχι το οδικό δίκτυο, ΔΕΝ θα μπορεί … και το επαναλαμβάνουμε ακόμα μία φορά… ΔΕΝ  ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ (!) να αρνείται τη πρόσδεση των στον ΑΘηνιό.

Κι εδώ φτάνουμε στο δια ταύτα, το οποίο περιλαμβάνει την απλή μαθηματική μέθοδο των τριών!
Όταν με ένα πλοίο «κόλλαγε» σε απίστευτα επίπεδα η έξοδος και είσοδος του λιμανιού, τώρα με 2, 3 ακόμα και τέσσερα πλοία ταυτόχρονα, πόσο θα “κολλάει”. Τι έχει να γίνει;
Εμείς αυτό που προβλέπουμε είναι ότι εάν επιτραπεί η ταυτόχρονη πρόσδεση πλοίων, οι εικόνες που θα αντικρίσουμε θα κάνουν το γύρο των τηλεοπτικών δικτύων παγκοσμίως και το νησί του ηφαιστείου θα υποστεί ανεπανόρθωτη βλάβη από τις αλλεπάλληλες δυσφημιστικές αναφορές.
Δεν βλέπουμε όμως και το πώς το λιμεναρχείο, ή το λιμενικό ταμείο ή ακόμα και ο δήμος Θήρας, θα μπορέσουν να απαγορεύουν σε ένα πλοίο που εκτελεί αδειοδοτημένο από το Σ.Α.Σ. ακτοπλοϊκό δρομολόγιο με διοικητικές ποινές καθυστέρησης κατάπλου, τη ταυτόχρονη πρόσδεση από τη στιγμή που θα υπάρχουν τόσες κενές θέσεις πρόσδεσης!
Εφιστούμε τη προσοχή στον πρώτο πολίτη του Δήμου, τον Δήμαρχο να μελετήσει το κατ’ εμάς άλυτο πρόβλημα και να λάβει συλλογικές αποφάσεις, αφού βέβαια θα έχει συμβουλευτεί τους κατάλληλους εμπειρογνώμονες, εάν κι εφόσον αυτοί υπάρχουν.

Η κυκλική ροή κυκλοφορίας με διάνοιξη του μονοπατιού προς το Μεγαλοχώρι.
Τέλος, ως λύση και για μια ακόμα φορά η «Σ» επαναφέρει στο τραπέζι, τη λύση της διάνοιξης του υπάρχοντος  μονοπατιού που ενώνει νότια του Αθηνιού, το λιμάνι με το Μεγαλοχώρι.  Απαιτείται μια διαμόρφωση του μονοπατιού όπου με μια μόλις εβδομάδα εργασιών δημιουργείται ένα διπλός δρόμος, που θα μένει μόνο η ασφαλτόστρωσή του.
Υπό ένα τέτοιο σχέδιο δημιουργείται μια κυκλική ροή όπου τα οχήματα θα κατεβαίνουν από τον Αθηνιό και θα φεύγουν ανεμπόδιστα από το νέο οδικό αν τυχόν αυτό κατασκευαστεί. Πάντως σύμφωνα με ειδικούς πρόκειται για ένα απλό έργο και λίαν ταχείας αποπεράτωσης.
Τότε που είχε συζητηθεί, είχε παρουσιαστεί το πρόβλημα που τέθηκε από κάποιους οικολόγους, ότι αυτό το γεωγραφικό τμήμα  είναι περιοχή χαρακτηρισμένη ως «Natura».
Εδώ ίσως χρειάζεται ένας ικανός δήμαρχος που να μπορεί να προσπεράσει ένα τέτοιο πρόβλημα, καθώς δεν είναι δυνατόν να βρεθεί η Σαντορίνη σε καθεστώς ομηρείας του «Natura». Υπάρχει τέτοιος δήμαρχος στο νησί;
Διότι η κοινωνία κρίνει ως απαράδεκτο το γεγονός να κινδυνεύουμε να χάσουμε τα πάντα επειδή η διάνοιξη του μονοπατιού και η κατασκευή δρόμου που θα μπορεί να αποτελεί τη μοναδική λύση στο τεράστιο αυτό πρόβλημα να κρέμεται στο αν θα πρέπει να μετακινηθούν 2-3 βράχοι που ξαποσταίνουν οι … γλάροι!!!

 

Περισσότερες Δημοσιεύσεις

Κύλιση στην κορυφή