Δυσοίωνα μαντάτα για το αεροδρόμιο Σαντορίνης
Επικοινωνία με τον Γενικό Διευθυντή Δ.Σ. της FRAPORT
Ετοιμαστείτε για μεγάλες ταλαιπωρίες φέτος
του Βασίλη Κασιμάτη
Σε επικοινωνία που είχε σήμερα η εφημερίδα μας με τον κ. Γιάννη Παπάζογλου, Γενικό Διευθυντή Δ.Σ. της FRAPORT για όλη την Ελλάδα, τα νέα που πήραμε είναι προς το παρών αποκαρδιωτικά.
Πιο συγκεκριμένα, το κυρίαρχο πρόβλημα που αντιμετωπίζεται ενόψει της νέας τουριστικής σαιζόν που ουσιαστικά ξεκινά σε 2 μόλις μήνες, είναι ότι με το προσωρινό κλείσιμο του παλαιού αεροδρομίου, οι επιβάτες που αναχωρούν αλλά και που καταφθάνουν στην Σαντορίνη περνούν ταυτόχρονα από τον ίδιο διάδρομο πλάτους περίπου μόνο (!) 6 μέτρων. Ένας διάδρομος ο οποίος δεν έχει καν στέγαστρο για τη βροχή, παρόλα αυτά για τις λίγες χειμερινές πτήσεις δεν δημιουργεί έντονη προβληματικότητα.
Είναι ηλίου φαεινότερο όμως ότι με την έναρξη της νέας τουριστικής περιόδου οσονούπω και με τις ορδές επιβατών σε αφίξεις και παγίως ταυτόχρονες αναχωρήσεις, όταν όλοι αυτοί θα στοιβάζονται σε αυτό το στενό διάδρομο, μέλει να γίνει το αδιαχώρητο.
Θα ζήσουμε όλοι μας σκηνές «απείρου κάλλους». Επιβάτες θα χάνουν τους οικείους τους, επαγγελματίες θα χάνουν τους πελάτες τους, πελάτες/ επιβάτες θα υποστούν ανείπωτη ταλαιπωρία.
Σε ερώτησή μας προς τον κ. Παπάζογλου, ως προς το κατά πόσον θα υπάρξει βελτίωση του χώρου αναχωρήσεων / αφίξεων μας απάντησε:
«Φέτος θα είναι μια πραγματικά δύσκολη χρονιά για το επιβατικό κοινό. Προσωρινά όμως! Αυτό που φτιάχνουμε είναι για πάντα και η Σαντορίνη θα αποκτήσει ένα αεροδρόμιο αντάξιο της φήμης της. Δίνουμε τέλος στη κακιά παλιά εποχή και ζητούμε την κατανόηση των Σαντορινιών και την υπομονή των επιβατών».
Το ερώτημα που όμως προκύπτει είναι το κατά πόσον το τουριστικό brand name της Σαντορίνης «έχει την πολυτέλεια» να ανεχτεί μια τέτοια κακή χρονιά στο αεροδρόμιο κι αν θέλετε και υπό το δεδομένο ότι και στην άλλη μας πύλη εισόδου, το λιμάνι του Αθηνιού, τα πράγματα θα είναι στην ίδια μοίρα και χειρότερη. Έχουμε ως παγκόσμιος τουριστικός προορισμός, την ανέχεια από τους επιβάτες ή οι απίστευτες ταλαιπωρίες που θα βιώσουν οι τουρίστες μας σε αεροδρόμιο και λιμάνι τη φετινή χρονιά, θα είναι ο επιθανάτιος βρόγχος της Σαντορίνης;
Γιατί για κάποιους τεχνοκράτες οι ταλαιπωρίες που προκύπτουν από τις αποπερατώσεις σε αεροδρόμιο και λιμάνι μπορεί να είναι απλά νούμερα σε οθόνες υπολογιστών, αλλά για όλους εμάς που επενδύουμε το μέλλον μας εδώ στο νησί, είναι ζήτημα ζωής ή θανάτου!
Επόμενη ερώτηση μας αφορούσε το έως πότε η FRAPORT ζητάει αυτή τη «πίστωση χρόνου» και εάν προβλέπεται να βελτιωθεί φέτος η κατάσταση δημιουργώντας ξεχωριστό χώρο για αναχωρήσεις και αφίξεις.
Ο κ. Γενικός δεσμεύτηκε να μας απαντήσει την προσεχή Δευτέρα για το κατά πόσον αυτό δύναται να συμβεί εντός της καλοκαιρινής σαιζόν.
Εμείς πάντως ως εφημερίδα που διενεργεί το ρεπορτάζ, χτυπάμε το καμπανάκι στον Δήμαρχο, εκτιμώντας ότι χρήζει άμεση παρέμβαση σύσσωμης της δημοτικής αρχής, πριν είναι τελείως αργά!
Συμπληρωματικά αναφέραμε στον κ. Παπάζογλου την έλλειψη ενημέρωσης στο χώρο των αφίξεων. Εδώ και 2 μήνες δεν υφίσταται οθόνη (monitor) ενημέρωσης για τις ώρες αφίξεων των αεροσκαφών, δημιουργώντας τεράστιους μπελάδες τόσο στους επαγγελματίες μεταφορείς που περιμένουν για ώρες πολλές φορές τους τουρίστες, όσο και τους απλούς πολίτες που περιμένουν καρτερικά αλλά και με το μέγιστο της ταλαιπωρίας τους οικείους τους.
Και σε αυτή μας την ερώτηση ο κ. Παπάζογλου δεσμεύτηκε να μας απαντήσει την προσεχή Δευτέρα, καθώς όπως μας ανέφερε του έγινε γνωστό το πρόβλημα με τη παρέμβαση της εφημερίδας μας, αλλά μας διαβεβαίωσε ότι θα μεριμνήσει ώστε να δοθεί μια άμεση λύση.
Εμείς μένουμε επί των επάλξεων για αυτό το θέμα κι εσείς μείνετε συντονισμένοι μαζί μας.