Βενζίνη ΤΕΛΟΣ στο Ρέθυμνο
- Από χθες το βράδυ τα περισσότερα πρατήρια υγρών καυσίμων στη πόλη του Ρεθύμνου ανήρτησαν το γνωστό ταμπελάκι «Αμόλυβδη τέλος».
27/7/10
της Μόνικας Ζουγανέλη
Χθες το πρωί ο πρόεδρος των πρατηριούχων Ρεθύμνου κ. Ηρακλής Ξυδάκης από την εκπομπή «Πρωινό Δελτίο» του Μελωδία 102,7 συνέστησε εγκράτεια και σύνεση στους οδηγούς, κάτι που δεν εισακούστηκε.
«Οι ποσότητες της αμόλυβδης στα πρατήρια επαρκούν για τις ανάγκες όλης της εβδομάδας. Εάν οι μεταφορείς λήξουν την απεργία την Πέμπτη δεν θα προκύψει απολύτως καμία έλλειψη, εντούτοις οι οδηγοί τρέχουν πανικοβλημένοι να γεμίσουν τα ντεπόζιτά τους και μαζί με αυτά, δοχεία κάνιστρα ή ότι άλλο διαθέτουν, τα οποία τις περισσότερες φορές είναι και επικίνδυνα. Ο πανικός αυτός δεν βοηθά στην ομαλή κατανάλωση της αμόλυβδης με αποτέλεσμα να ξεμείνουν όλα τα πρατήρια.» μας είπε ο πρόεδρος κ. Ξυδάκης.
Πετρέλαιο κίνησης ακόμα υπάρχει στα πρατήρια του Ρεθύμνου αλλά και αυτό θα εξαντληθεί αν συνεχιστεί ο πανικός!
Από την άλλη ο πρόεδρος των ιδιοκτητών φορτηγών ? βυτίων Δ.Χ. Ρεθύμνου κ. Γιώργης Δούσμανης, την ίδια ώρα από την εκπομπή «Πρωινό Δελτίο» όπου ήταν φιλοξενούμενος, αιτιολόγησε το ξαφνικό της απεργίας δίνοντας το δικό τους στίγμα στα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν από την δικτατορική στάση της κυβέρνησης.
Πάντως κρίσιμη σύσκεψη για την πορεία των κινητοποιήσεών τους θα έχουν αύριο Τρίτη οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών βυτιοφόρων, οι οποίοι εμφανίζονται αποφασισμένοι να σκληρύνουν τη στάση τους, αντιδρώντας στις ρυθμίσεις για το άνοιγμα του επαγγέλματός τους.
Τα προβλήματα στην ομαλή τροφοδοσία της αγοράς με καύσιμα αναμένεται να ενταθούν, καθώς το μεσημέρι της Τρίτης αποφασίζουν για απεργία και οι πρατηριούχοι.
Οι βενζινοπώλες διαμαρτύρονται για την ουσιαστική κατάργηση των αποστάσεων ασφαλείας στην ίδρυση και λειτουργία των πρατηρίων υγρών καυσίμων από χώρους συνάθροισης κοινού, με νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.
Ο ανεφοδιασμός των πρατηρίων έχει σταματήσει από τα μεσάνυχτα της Κυριακής και έχουν ακινητοποιηθεί πάνω από 30.000 φορτηγά και βυτιοφόρα, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται ελλείψεις και στην υπόλοιπη αγορά της χώρας με ουρές να σχηματίζονται σε βενζινάδικα, τα οποία το ένα μετά το άλλο «στεγνώνουν».
Οι οδηγοί έσπευσαν από την Κυριακή να «φουλάρουν», δημιουργώντας ουρές εκατοντάδων μέτρων έξω από τα πρατήρια, με αποτέλεσμα τα αποθέματα να εξαντληθούν ταχύτερα, όπως τόνισε και ο πρόεδρος των πρατηριούχων Ρεθύμνου στην εκπομπή μας. Ήδη στην Αθήνα λίγα είναι τα πρατήρια που διαθέτουν πλέον βενζίνη, ενώ την επιγραφή «βενζίνη τέλος» αναρτούν πλέον ολοένα και περισσότερα πρατήρια στη Μακεδονία, τη Θράκη και αλλού.
Εκτός από τα καύσιμα, ελλείψεις αναμένεται να εμφανιστούν τις προσεχείς μέρες και σε βασικά καταναλωτικά προϊόντα, καθώς θα σταματήσει η ομαλή τροφοδοσία της αγοράς λόγω των κινητοποιήσεων των ιδιοκτητών φορτηγών.
Οι έμποροι ζητούν από κυβέρνηση και απεργούς να συζητήσουν και να βρεθεί λύση έτσι ώστε να επιλυθεί ένα πρόβλημα που ταλαιπωρεί όλη την αγορά και που επηρεάζει αρνητικά οικονομία και τουρισμό.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ Κ.Μίχαλος ζήτησε «να πρυτανεύσει η λογική» και πρόσθεσε πως «οι λίγοι εναπομείναντες εκπρόσωποι ενός απαξιωμένου οικονομικού μοντέλου, πρέπει να κατανοήσουν ότι οι εποχές, είτε το θέλουν είτε όχι έχουν αλλάξει» κατέληξε ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ.
Σκληραίνουν τη στάση τους
Οι εκπρόσωποι των βυτιοφορέων επρόκειτο να συνεδριάσουν σήμερα Δευτέρα για να ξεκαθαρίσουν τη στάση τους, κάτι τέτοιο όμως δεν κατέστη εφικτό, καθώς δεν μπόρεσαν να προσέλθουν όλοι οι εκπρόσωποι και έτσι η συνάντηση θα γίνει αύριο Τρίτη.
Οι ιδιοκτήτες των βυτιοφόρων δηλώνουν πάντως ότι δεν είναι καθόλου ικανοποιημένοι από τη στάση που τηρεί η κυβέρνηση και δεν αποκλείουν να κατεβάσουν τα οχήματά τους στην Αθήνα κατά την ψήφιση του επίμαχου νομοσχεδίου, το οποίο έχει πάρει το δρόμο προς τη Βουλή.
Στο κόμβο Αμαρίου έξω από το Ρέθυμνο, έχουν σταθμεύσει δεκάδες φορτηγά δίχως να δημιουργούνται προβλήματα.
Από χθες Δευτέρα όμως, ουρές χιλιομέτρων σχηματίστηκαν στην εθνική Αθηνών Λαμίας, στο ύψος της Μεταμόρφωσης όπου έχουν σταθμεύσει οι απεργοί, δεκάδες φορτηγά και βυτιοφόρα, με αποτέλεσμα η κυκλοφορία των οχημάτων να γίνεται με αργούς ρυθμούς.