free@agorapress.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας

22860 83756

Τηλεφωνήστε μας

Διαξιφισμοί μεταξύ Cretan Lines & Νίνου

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email
Χρόνος Ανάγνωσης: 9 λεπτά

Διαξιφισμοί μεταξύ Cretan Lines & Νίνου

  • Οι δύο επίμαχες επιστολές

20/7/11    

Αντιπαράθεση ξέσπασε μεταξύ των μελών του συνεταιριστικού σχήματος της CRETAN LINES και του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του Δήμου Ρεθύμνου, κ. Νίκου Νίνου.

Αφορμή στάθηκε η θέση του δεύτερου για την ανάγκη ανασχεδιασμού και ανασχηματισμού των προσπαθειών της αποκατάστασης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νομού με το λιμάνι του Πειραιά.

Η θέση του κ. Νίνου πυροδότησε αντιδράσεις οι οποίες όμως στην συνέχεια απεμπολήθηκαν από τον ίδιο με μια τεκμηριωμένη επιστολή στην οποία αναφέρει στοιχεία τα οποία δεν δύναται ευκόλως να καταρριφτούν, καθόσον είναι καταιγιστικός ο ρυθμός των εμπεριστατωμένων τοποθετήσεών του.

Η «Κρητική ΦΩΝΗ» δεν σχολιάζει το περιεχόμενο παρά δημοσιεύει αυτολεξεί τις δύο επιστολές - ανακοινώσεις αφήνοντας στον αναγνώστη την όποια κρίση.

Η πρώτη ανακοίνωση αφορά την θέση της CRETAN LINES και ακολούθως η δεύτερη είναι η επιστολή Νίνου:

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ CRETAN LINES ΣΤΗΝ ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ κ.Ν.ΝΙΝΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

            Το τελευταίο διάστημα ο πολυγραφότατος κος Νίνος και έχων άποψη και λύσεις για όλα τα προβλήματα που απασχολούν το Ρέθυμνο, βάλθηκε να λύσει και το ακτοπλοϊκό πρόβλημα του Ρεθύμνου.

            Εμείς σαν CRETAN LINES, αν αναλάμβανε πρωτοβουλία για την ίδρυση μιας νέας εταιρείας με οποιοδήποτε νομικό σχήμα, από την Συνεταιριστική μορφή που επιλέξαμε, δεν θα μας έπεφτε λόγος.     Του ευχόμαστε από τώρα καλή επιτυχία.

            Ας βρει και ας πείσει εκείνος τους κεφαλαιούχους και τους θεσμικούς  όπου τώρα τους εμποδίζει το δικό μας καταστατικό  να βάλουν χρήματα,  για να λύσει το πρόβλημα.

            Όμως είναι θεσμικός και αυτός, αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης στο Δήμο Ρεθύμνου και κάνει και αυτός το ίδιο λάθος με τους υπόλοιπους. Κρύβεται και αυτός πίσω από το δάχτυλό του, όπως ο ίδιος αναφέρει για τους άλλους στην επιστολή του και προσπαθεί επιτιθέμενος στους άλλους να βγάλει απέξω τον εαυτό του, όπου με τη μέχρι τώρα στάση του μας δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα.

            Εμείς σαν CRETAN LINES,  μέχρι στιγμής έχουμε πει ότι δεν θα βοηθήσουμε να κρύβεται κανείς και οι λαγοί σιγά ? σιγά αρχίζουν να βγαίνουν στο ξέφωτο. Εκεί τους περιμένουν οι πολίτες / κυνηγοί και καλή τους τύχη.

            Όμως κ.Νίνο μέχρις εδώ. Δυστυχώς έχετε ξεπεράσει τα όρια και την ανοχή μας.

           Από την αρχή της προσπάθειάς μας, όταν με πρόταση των κ.κ.Νικολούδη, Περάκη, Χριστουλάκη, πρωτοσυζητήθηκε στο Επιμελητήριο η ίδρυση νέας Ναυτιλιακής εταιρείας χωρίς να έχει αποφασιστεί η νομική της μορφή, ήσαστε αρνητικός και δεν θέλατε να ξεκινήσει καν αυτή η προσπάθεια.  Η ιδέα της ίδρυσης εταιρείας δεν βρήκε το ενδιαφέρον να προχωρήσει μέσα από το Επιμελητήριο από τον φορέα που εκπροσωπεί 6.500 επιχ/τίες Ρεθεμνίωτες, με τη δική σας αποφασιστική αρνητική στάση, ως Αντιπροέδρου του Επιμελητηρίου.

            Ακόμα και σήμερα όμως, τα ψηφισμένα 50.000 ευρώ του Επιμελητηρίου, είστε ο μοναδικός που αρνείται πεισματικά να εκταμιευτούν,  με διάφορα προσχήματα και δικαιολογίες.  Έχετε επιλέξει συνειδητά, όπως ο ίδιος λέτε, να μην είστε μέλος της CRETAN LINES και με διάφορους τρόπους εμποδίζετε την προσπάθειά μας.

            Μετά την άρνηση να ξεκινήσει η προσπάθεια από το Επιμελητήριο, έγινε η συνάντηση στο ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ, στις 26-10-2008 και αποφασίστηκε από 1000 άτομα και πλέον να γίνει μια νέα Ναυτιλιακή εταιρεία με τον ορισμό Συντονιστικής Επιτροπής περίπου 60 ατόμων. Η Συντονιστική Επιτροπή εξέλεξε προσωρινό συμβούλιο το οποίο αποφάσισε κατά πλειοψηφία να γίνει Ναυτιλιακός συνεταιρισμός.  

             Βασικός λόγος αυτής της επιλογής ήταν η αγωνία της κοινωνίας και ο  δικαιολογημένος φόβος των πολιτών προκειμένου να μην ξαναγίνει το ίδιο λάθος που έγινε με την ΡΕΘΥΜΝΙΑΚΗ. 

            Η προσπάθεια λοιπόν της CRETAN LINES έχει την κοινωνική νομιμοποίηση των πολιτών του  Ρεθύμνου και δεν έχει δικαίωμα κανένας,  όποιος και αν είναι αυτός σήμερα να ζητάει να σταματήσει.

            Επίσης δυστυχώς κάποιοι στο Ρέθυμνο ή δεν καταλαβαίνουν ή κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν κάποια απλά πράγματα όπως :

1)         Από το ξεκίνημα της CRETAN LINES μέχρι και σήμερα δεν υπήρχε κανένα Εθνικό ή Ευρωπαϊκό πρόγραμμα που την απέκλειε ή την αποκλείει, διότι είναι Ναυτιλιακός Συνεταιρισμός. Αυτό μας το είχε διαβεβαιώσει σε ερώτημά μας ο κος Αρναουτάκης ως Υφυπουργός Οικονομικών, έχοντας γνώση περισσότερο από τον καθένα,  των Ευρωπαϊκών και Εθνικών προγραμμάτων. 
            Σας προκαλούμε λοιπόν να μας αποδείξετε  με συγκεκριμένα στοιχεία ότι χάσαμε επενδυτικές ευκαιρίες,  λόγω της συνεταιριστικής μορφής της εταιρείας μας.
2)        Οι Δήμοι δεν απαγορεύεται ρητά,   ούτε επιτρέπεται ρητά να συμμετέχουν σε Ναυτιλιακούς Συνεταιρισμούς ή όποιες άλλες μορφές επιχειρήσεων.
            Δυστυχώς οι Νομικοί Σύμβουλοι των Δήμων Ρεθύμνου και Γεροποτάμου, το ποτήρι το είδαν μισοάδειο και όχι μισογεμάτο ως θα όφειλαν και αντί να ερμηνεύσουν τον Νόμο, παρερμήνευσαν.
            Γιατί αλήθεια, στην προσφυγή μας η Ειδική Επιτροπή του Άρθρου 152 στα Χανιά, μας δικαίωσε,  στην απόφαση του Δήμου Γεροποτάμου για κατάθεση 20.000 ευρώ στο ταμείο μας. Είχε  Πρόεδρο και Εισηγητή τον Δικηγόρο κ.Ποντικάκη Δημήτρη, Πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου Χανίων, που είπε σαφέστατα ότι μπορούν να βάλουν οι Δήμοι χρήματα στην CRETAN LINES και δεν υπάρχει κανένα νομικό κώλυμα.
             Γιατί ο Νομικός Σύμβουλος της Νομαρχίας Ρεθύμνης και Πρόεδρος τότε του Δικηγορικού Συλλόγου Ρεθύμνου, κος Δρυμάκης Εμμανουήλ γνωμάτευσε ότι η Νομαρχία μπορεί να βάλει χρήματα,  όπου προβλέπονται οι ίδιες προϋποθέσεις στις Νομαρχίες με τους Δήμους;;;;
3)         Εμπόδιζε το Συνεταιριστικό σχήμα να βάλουν χρήματα οι έχοντες Ρεθεμνιώτες γιατί δεν θα μπορούσαν να ελέγχουν την εταιρεία;;;
            Τα 1050 άτομα μέλη μας,   έχουν εμπιστευθεί εμάς και εμείς την εμπιστοσύνη τους στα πρόσωπά μας δεν την εκχωρούμε σε άλλους εν λευκό.
4)         Δεν διαφέρει στην λειτουργία της, μια Α.Ε. Λαϊκής Βάσης από ένα Ναυτιλιακό Συν/σμό Λαϊκής Βάσης,  όπως η CRETAN LINES. Ας σταματήσει η καραμέλα από όσους λένε ότι επιλέξαμε βαρύ σχήμα. Ή δεν ξέρουν, ή κακόβουλα το λένε για να απογοητεύσουν τον κόσμο.
            Προβλέπεται από το Νόμο, για Α.Ε. και Συνεταιρισμούς,  για την σωστή λειτουργία τους και στις δύο περιπτώσεις,  να διοικούνται από Γενική Συνέλευση,   Διοικητικό και Εποπτικό Συμβούλιο και να τηρούν Βιβλία Γ? κατηγορίας. Η μόνη διαφορά τους είναι ότι κάποιοι δεν μπορούν να ελέγξουν την εταιρεία.
            Αν μιλάτε λοιπόν κ.Νίνο,  για δέκα ? είκοσι άτομα κεφαλαιούχους επιχειρηματίες, βρείτε τους εσείς να βάλουν τα χρήματα,  να γίνει μια Α.Ε. και να φέρετε πλοίο στο Ρέθυμνο.
            Η δική μας προσπάθεια όμως μέχρι τότε δεν θα σταματήσει.
5)         Το καταστατικό της CRETAN LINES αναφέρει ότι η εταιρεία θα λύσει το ακτοπλοϊκό πρόβλημα του Ρεθύμνου και θα εκτελεί το δρομολόγιο ΡΕΘΥΜΝΟ ? ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΡΕΘΥΜΝΟ, όλο το χρόνο και σε καθημερινή βάση. Ούτε προβλέπει, ούτε απαγορεύει να προσεγγίζει άλλα λιμάνια. Αυτό θα εξεταστεί στην πορεία αν χρειαστεί. Η άποψη του κ.Νίνου είναι ότι το πλοίο θα πρέπει να  περνάει από τη Μήλο διαφορετικά η γραμμή δεν θα είναι βιώσιμη. Ας μας πει λοιπόν ποια μελέτη έχει γίνει που να το αποδεικνύει αυτό.

6)         Το Δ.Σ. της CRETAN LINES στην προσπάθειά του να λύσει το ακτοπλοϊκό πρόβλημα του Ρεθύμνου, έχει έρθει σε επικοινωνία σχεδόν με όλες τις Ναυτιλιακές εταιρείες και την Ν.Ε.Λ..  Καμία δεν έδειξε ενδιαφέρον,  για διαφορετικούς λόγους η καθεμία,  είτε να φέρει πλοίο απο μόνη της, είτε να συνεργαστεί μαζί μας. Οποιοσδήποτε θέλει να φέρει πλοίο στο Ρέθυμνο είναι ελεύθερος να το κάνει, εμείς δεν εμποδίζουμε κανένα.

            Ας μας πει λοιπόν ο κ.Νίνος και τον προκαλούμε δημοσίως ποιος από την εταιρεία μας συζήτησε με ποιον εκπρόσωπο της Ν.Ε.Λ. που ήθελε να φέρει πλοίο στο Ρέθυμνο και τον εμπόδισε.    Αν δεν το ανακοινώσει δημοσίως, είναι απλώς συκοφάντης.
            Εμείς κάναμε Γενική Συνέλευση πριν από 20 ημέρες και πήραμε εντολή από τα μέλη μας να προχωρήσουμε,  βάζοντας συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και στόχο να αυξήσουμε τα μέλη μας και να διπλασιάσουμε το συνεταιριστικό μας κεφάλαιο, προκειμένου από ισχυρότερη διαπραγματευτική θέση να φέρουμε το ποθητό σε όλους αποτέλεσμα.”

Το Δ.Σ. της CRETAN LINES

        ***********************************************

Απάντηση Νίκου Νίνου στις κατηγορίες της Cretalines

“Ειλικρινά ,δεν καταλαβαίνω την επιθετικότητα των ανθρώπων της creta lines, απέναντι στην δημόσια άποψη μου, σχετικά με το ακτοπλοϊκό πρόβλημα του Ρεθύμνου!
Εγώ απλώς κατάθεσα τις σκέψεις μου, και την άποψη μου, και δεν κατηγόρησα ( απεναντίας είπα «καλά λόγια» για τους ανθρώπους της creta lines) κανένα.
Βεβαίως υπάρχει η άποψη ,που λέει ,πως όταν κάποιος αισθάνεται το πρόβλημα που υπάρχει ,και στο οποίο ( έτσι ή αλλιώς ,δίκαια ή άδικα, είναι μέρος του), τότε αμύνεται … επιτιθέμενος!

Εν πάσει περιπτώσει δεν έχω καμιά διάθεση να ασχοληθώ περισσότερο με αυτά, και θα μπώ στην ουσία του προβλήματος, περιοριζόμενος μόνον, σε στοιχεία και τεκμηρίωση των απόψεων μου:

Λένε πολλά οι άνθρωποι της creta lines, και χρειάζεται πολύς χώρος ,για να απαντηθούν ένα προς ένα.

Στην παρούσα απάντηση μου θα περιορισθώ μόνο στην ουσία, αφού αυτό ενδιαφέρει τους συμπολίτες ,και όχι το τι λέει ο καθένας μας

Η ουσία είναι στο αν όσα ακολουθήθηκαν μέχρι σήμερα αποδεικνύονται σωστά ή λάθος!
Αν αποδειχθούν λανθασμένα, τότε δικαιώνεται η άποψη μου για ανάγκη ανασχεδιασμού και ανασχηματισμού των προσπαθειών μας!
Εμείς είπαμε ,και λέμε, ότι η επιλεγείσα μορφή του συνεταιρισμού ήταν σοβαρό λάθος, που οδήγησε σε αδιέξοδο και σε τρία χαμένα χρόνια.
Οι άνθρωποι της cretaa lines υπεραμύνονται του συνεταιρισμού και με κατηγορούν, που τον κρίνω σαν λάθος.

Λένε οι άνθρωποι της creta lines :

  •     1/ μπορούσαν οι ΟΤΑ να συμμετέχουν στον συνεταιρισμό.
  •     2/ έκαναν συνεταιρισμό για να μην μπορέσουν να ελέγξουν την εταιρεία ιδιώτες και την πουλήσουν,
  •     3/ δεν υπήρξαν δυνατότητες για ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις για πλοία. Και επικαλούνται τον κ Αρναουτάκη πως τους το είπε.

Οι αλήθειες είναι οι εξής : ( με τις αντίστοιχες αναφορές τεκμηρίωσης της)

 α/ οι οτα μπορούσαν να συμμετέχουν σε ναυτιλιακές εταιρείες.΄.

Αρα δεν υπήρξαν συμμετοχές των οτα (δήμοι , λιμενικό ταμείο και νομαρχία), διότι δεν αφορούσε «εταιρεία» αλλά κάτι άλλο ( συνεταιρισμό)!

Λανθασμένα η creta lines ομιλεί ,ότι μπορούν οι οτα να μετέχουν σε συνεταιρισμό, αφού ο ΚΔΚΚ λέει « δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν σε καμιά άλλη εταιρεία ή κοινοπραξία οποιασδήποτε μορφής, (πέραν της ΑΕ)» [ αρθρο 252 του ΚΔΚΚ].

Συνεπώς η μορφή του συνεταιρισμού, «βγάζει έξω» τους ΟΤΑ!

 Στις εταιρείες με συμμετοχή των ΟΤΑ, αυτοί θα είχαν την πλειοψηφία του κεφαλαίου, και επιπρόσθετα απαγορεύεται η εισαγωγή στο χρηματιστήριο! [ αρθρο 265 του ΚΔΚΚ].

Αρα λανθασμένα λένε από την creta lines, όσα λέγονται για έλεγχο και για πώληση της εταιρείας από ιδιώτες που δήθεν θα έλεγχαν την εταιρεία κλπ!

Σχετική ,με την δυνατότητα συμμετοχής των ΟΤΑ σε εταιρείες, είναι και η γνωμοδότηση 581 / 15-12-2008 του ΝΣΚ.

      β/ η ΕΕ χρηματοδοτεί το «κτίσιμο» πλοίων για ακτοπλοϊκό έργο!

Δεν ενδιαφέρει τι είπε στους ανθρώπους της creta lines ,(αν το είπε) ο κ Αρναουτάκης, όπως ισχυρίζονται οι άνθρωποι της certa lines , γιατί είναι σαφές ,πως αυτό δεν ισχύει και ο κ Αρναουτάκης δεν έχει αυτήν την άποψη.

Η εφημερίδα «ΒΗΜΑ» της 16.8.2009, γράφει σαφέστατα ότι « η Χούμπνερ μας πρότεινε να αντλήσουμε χρήματα από το ΕΣΠΑ, κάτι που κάνει και η Πορτογαλία»! [ η Χούμπνερ ήταν η αρμόδια Επίτροπος της ΕΕ]

Η εφημερίδα «εθνος» της 12.4.2009, αναφέρεται στην ίδια δυνατότητα για κτίσιμο πλοίων της ακτοπλοίας!
Μάλιστα στην εφημερίδα αυτή ,ο ίδιος ο κ Αρναουτάκης λέει ,πως « η απάντηση της επιτρόπου προέκυψε έπειτα από ερώτηση που υπέβαλα, και είναι σαφές, ότι στο ΕΣΠΑ υπάρχει η δυνατότητα για χρηματοδότηση απόκτησης πλοίων, από τη στιγμή βέβαια που θα ζητηθεί από την Ελλάδα»

Η κ Κατσέλη { βλέπε εφημερίδα «ΒΗΜΑ» της 6.6.2010] μιλεί για ενίσχυση των άγονων γραμμών με επιδότηση αλλά και με δράσεις αγοράς πλοίων, δηλ αναφέρεται στις δυνατότητες που υπάρχουν στο ΕΣΠΑ!.

     γ/ ο τότε υπουργός ναυτιλίας, επισημαίνει ότι το υπουργείο ενθαρρύνει φορείς της αυτ/σης , αλλά και φορείς όπως τους επιμελητηριακούς, να επενδύσουν στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Το συναφθέν δανειακό πρωτόκολλο επί υπουργείας Κεφαλογιάννη, με την ΕΤΕπ δίνει την ευκαιρία σε λιμενικούς οργανισμούς να εμπλακούν στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις, σε συνεργασία με φορείς της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και όχι μόνο! [ βλέπε εφημερίδα « εξπρες» της 14.2.2009]

Αρα αν δεν είχανε αποκλείσει την τοπική αυτ/ση ( κάνοντας συνεταιρισμό και όχι εταιρεία) θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν και αυτή τη χρηματοδοτική δυνατότητα!
Συνεπώς είναι ξεκάθαρο και σαφέστατο ,ότι αυτά που λένε οι άνθρωποι της creta lines είναι λανθασμένα!

Εμείς έχουμε το δίκηο με αυτά που λέμε ( και τεκμηριώνουμε), και για να ξεφύγουμε από το αδιέξοδο χρειάζεται ανασχεδιασμός και ανασχηματισμός της προσπάθειας!
Για την αναφορά στο Επιμελητήριο, απλά απαντώ ,ότι ακόμη περιμένει το Επιμελητήριο το στρατηγικό πλάνο της creta lines ,που υποσχέθηκαν οι συνάδελφοι από την creta lines πως θα έφερναν την επομένη της συνεδρίασης ( δηλ από 2μήνου περίπου!).

Πολύ φοβούμαι ,ότι ο μόνος σχεδιασμός που υπάρχει είναι η συγκέντρωση χρημάτων και καμιά μελέτη κλπ δεν υπάρχει για «την επόμενη μέρα», που θα έρθει η «σκληρή πραγματικότητα» με τα απαιτητικά προβλήματα της [ λειτουργικά έξοδα, μεταφορικό έργο, ανταγωνισμός, δανειακές κλπ πιστωτικές υποχρεώσεις, αποσβέσεις κλπ]

Κλείνοντας επιμένω ,ότι, πλοίο χρειαζόμαστε, αλλά θεωρώ ότι ο «δρόμος» του ναυτιλιακού συνεταιρισμού που ακολουθήθηκε ήταν λάθος ,( όπως λάθος θεωρώ πως είναι και ο τρόπος που «αντιδρούν» οι άνθρωποι της creta lines ),και χρειάζεται ανασχεδιασμός και ανασχηματισμός της προσπάθειας.

Αν συνεχίσουμε στο αδιέξοδο, είναι σίγουρο το αποτέλεσμα, δηλ δεν θα μπορέσουμε ποτέ να λύσουμε το πρόβλημα μας.
Τα λάθη είναι ανθρώπινα, γιαυτό δεν κατηγορήσαμε κανένα για όσα ακολουθήθηκαν έως σήμερα.
Όμως η επιμονή στο λάθος θεωρώ ότι είναι …λάθος!”

19-7-2011   nikninos@yahoo.gr    www.dimotiki-kinisi.gr   nikosninos.blogspot

 

 

 

 

 

 

Περισσότερες Δημοσιεύσεις

Κύλιση στην κορυφή