free@agorapress.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας

22860 83756

Τηλεφωνήστε μας

"Εις τας καλένδας" και πάλι ο Κόμβος Αμαρίου

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email
Χρόνος Ανάγνωσης: 3 λεπτά

“Εις τας καλένδας” και πάλι ο Κόμβος Αμαρίου

  • Γιατί ξεκίνησε το έργο, αφού το πρόβλημα προϋπήρχε;
  • Ποιος θα αποζημιώσει τους Ρεθυμνιώτες πολίτες για μια απόφαση που πάρθηκε και πάλι στο ποδάρι και προς εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων.

2/6/11
του Βασίλη Κασιμάτη

Παράταση στην ολοκλήρωση του έργου της κατασκευής του Ανισόπεδου Κόμβου Αμαρίου της Παράκαμψης Ρεθύμνου αποφάσισε το Υπουργείο Υποδομών. Συγκεκριμένα με απόφαση της παρατάθηκε η παράδοση του έργου κατά 13 μήνες δηλαδή μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2011.

Ανάδοχος του έργου είναι η «Τεχνοδομική Κρήτης ΑΕ» και το έργο ξεκίνησε το 2008 με αρχική προθεσμία ολοκλήρωσης την 8η Αυγούστου 2009 και κόστος (σημερινό) 5.821.598,43 ευρώ.

Αρχικά η έναρξη των εργασιών είχε προσδιοριστεί για τις αρχές του 2010 εντούτοις προβλήματα απαλλοτριώσεων καθυστέρησαν το «εναρκτήριο λάκτισμα».
Όμως, τα έργα δεν είχαν ξεκινήσει και πρόβλημα δεν δημιουργήθηκε. Στην πορεία και πριν από 2 μήνες, τελικά τα έργα ξεκίνησαν και μάλιστα με υπεραισιόδοξες δηλώσεις για το ελαχιστο του χρόνου αποπεράτωσης την στιγμή που εκ των έσω, αρκετοί ήταν εκείνοι που γνώριζαν ότι πάμε … για μαραθώνιο.
Νέα λοιπόν καθυστέρηση τόννοι από μπάζα έχουν αφεθεί στην μέση της Εθνικής, όπου η κυκλοφορία διεξάγεται πλέον από παρακαμπτήριες οδούς.

Ο κύριος λόγος της νέας πλέον πολύ μεγάλης αυτής καθυστέρησης είναι το γεγονός πως ιδιοκτήτης της υπό απαλλοτρίωσης έκτασης που μάλιστα αποτελεί κεντρικό σημείο της όλης μελέτης του Ανισόπεδου Κόμβου αρνείται να παραδώσει το ακίνητο!

Αυτό σύμφωνα με το αιτιολογικό της απόφασης κάνει αδύνατη την ολοκλήρωση εργασιών όπως τη σύνδεση κλάδου της επαρχιακής οδού Αμαρίου με την ΠΕΟ Ηρακλείου- Ρεθύμνου και δύο κλάδους αλλά και την κατασκευή εξόδου μεγάλου τεχνικού!!

Το ερώτημα που προκύπτει όμως είναι ότι οι αρμόδιοι ενώ αποδεδειγμένα γνώριζαν την άρνηση του εν λόγω ιδιοκτήτη, εντούτοις προχώρησαν στην αποκοπή του Εθνικού δικτύου με παρακαμπτήριες.

Ο ορθολογισμός επιτάσσει την απλή λογική. Πρώτα έπρεπε να εξυγιάνουν το πρόβλημα και έπειτα να δημιουργήσουν ένα εργοτάξιο στην είσοδο του Ρεθύμνου, που τώρα και κατά τα προβλεπόμενα θα το υποστούν οι πολίτες για τεράστιο χρονικό διάστημα, δημιουργώντας αναίτια, πάμπολλα προβλήματα και αρνητικό εχέγγυο για το τουριστικό προϊόν του νομού.

Κατά την Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων, η νέα αυτή παράταση θεωρείται πως θα είναι και η τελευταία και στο τέλος του έτους ο ανισόπεδος κόμβος στο Αμάρι θα είναι πραγματικότητα διευκολύνοντας τις μετακινήσεις των Ρεθυμνιωτών και των επισκεπτών της πόλης.
Ποιος όμως μπορεί να πιστέψει πλέον τέτοιες εξαγγελίες όταν για ο κόμβος Αμαρίου έχει πλέον και δικαίως μετονομαστεί στο «Ρεθυμνιώτικο Γιοφύρι της Άρτας».

Ο Α/Κ είναι τμήμα του ΒΟΑΚ που εκτελείται με ρυθμούς χελώνας και η ολοκλήρωση του δεν προβλέπεται ούτε σε δέκα χρόνια από σήμερα.

Περισσότερες Δημοσιεύσεις

Κύλιση στην κορυφή