ΕΧΟΥΜΕ ΤΕΛΙΚΑ ΣΤΟ ΡΕΘΥΜΝΟ INTERNET?
Τι συμβαίνει τελευταίως και η διαδικτυακές συνδέσεις όλων μας στο Ρέθυμνο «νοσούν»?
Του Βασίλη Κασιμάτη
Τους τελευταίους μήνες στο Ρέθυμνο παρατηρείτε έντονο πρόβλημα στις συνδέσεις του ίντερνετ. «Πάσχουν» από συνεχείς αποσυνδέσεις ενώ η ταχύτητα που έχουν υποσχεθεί οι πάροχοι (ΟΤΕ, HOL, Forthnet Vodafone, κλπ) είναι αρκετά πιο αργή από αυτό που καταβάλουν οι συνδρομητές μέσω των παγίων εξόδων που πληρώνουν.
Μετρήσεις στις ταχύτητες γίνονται σε τακτά διαστήματα και αυτό έχει αποδειχτεί!
Το οξύμωρο μάλιστα είναι ότι οι πάροχοι (όπως ΗΟL. Forthnet κλπ) που εμφανίζονται να χρησιμοποιούν το δίκτυο υποδομής και τα «κανάλια» του ΟΤΕ, τον κατηγορούν ότι σκοπίμως δημιουργεί προβλήματα για να υποβαθμίσει το ρόλο αυτών των εμπορικών αντιπροσώπων, έναντι του δικού του (ΟΤΕ) εμπορικού κέρδους.
Εμείς βέβαια αυτό εν μέρει το αρνούμαστε θέλοντας να επισημάνουμε ότι ισόποσα προβλήματα έχουν διαπιστωθεί και στις συνδέσεις που υπάρχουν απ? ευθείας με τον ΟΤΕ. Μήπως όμως εμείς οι συνδρομητές/καταναλωτές έχουμε μπλεχτεί σε ένα «πόλεμο» επιβίωσης μεταξύ αυτών των εταιριών που βραχυπρόθεσμα θύματα είναι οι ίδιοι οι πελάτες τους, δηλαδή οι συνδρομητές τους.
Η ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ παρακολουθεί το θέμα αρκετό καιρό τώρα και έχει καταγράψει υπερβολικά μεγάλο νούμερο καταγγελιών και παραπόνων από συνδρομητές του ΟΤΕ σχετικά με τις αλλεπάλληλες αποσυνδέσεις στο ίντερνετ.
Δυστυχώς το ίντερνετ έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας και πλέον μας είναι απαραίτητο. Bέβαια δεν μας το χαρίζει κανείς. Το πληρώνουμε και το πληρώνουμε αδρά. Το πρόβλημα εστιάζεται ειδικώτερα στον επαγγελματικό κόσμο (γραφεία, υπηρεσίες κλπ)
Οι εταιρίες / πάροχοι του διαδικτύου με πρώτο και καλύτερο τον ΟΤΕ διαφημίζουν το «προϊόν» ίντερνετ με τα κολακευτικότερα λόγια . Μας τυλίγουν με απλά λόγια το προϊόν σε ένα πακέτο με γυαλιστερό περιτύλγμα που όμως όταν το ανοίξουμε…. ! Το marketing στο οποίο στήνονται οι διαφημίσεις αυτών των πάροχων μας ομιλούν για
ταχύτητα – οικονομία - αξιοπιστία!
Είναι αλήθεια ότι το 2ο σκέλος από αυτό το μαγικό τρίπτυχο (οικονομία) «στέκει»! Όντως οι τιμές έχουν φθίνουσα τάση.
Τι γίνεται όμως με τα άλλα δύο σκέλη αυτού του τρίπτυχου; Το 1ο & το 3ο!
Ταχύτητα - αξιοπιστία;
Μα καλά ποιόν νομίζουν ότι κοροϊδεύουν; Τον Έλληνα καταναλωτή; Πάει αυτός…. ξύπνησε πια!
Θα σας δώσω ένα απλό παράδειγμα. Θα δημιουργήσουμε ένα υποθετικό σενάριο.
Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι έχετε 2 γραφεία.
Το ένα βρίσκετε στο κέντρο του Ρεθύμνου (π.χ. Λεωφ. Κουντουριώτη) και έχετε σύνδεση με ταχύτητα 1 Mbps. Πληρώνεται βέβαια για 1!
Το άλλο γραφείο βρίσκετε στα Μισσίρια πάνω από την Εθνική οδό, με ταχύτητα 8 Μbps. Πληρώνεται βέβαια υπερπλλαπλάσιο πάγιο λόγω του 8 Mbps ταχύτητας.
Ε, το θέμα είναι απλό. Στο γραφείο στην Λεωφ. Κουντουριώτη με 1 μόνο Mbps ταχύτητα η σύνδεσή σας είναι πολύ πιο γρήγορη από αυτή του γραφείου στα Μισσίρια που «τρέχει» με 8 Mbps!!!
Ο λόγος είναι απλός. Μας τον εξήγησαν τεχνικοί της υπηρεσίας και σχετικοί επιστήμονες. Όσο απομακρυνόμαστε από το κτίριο του ΟΤΕ στην Λεωφ. Κουντουριώτη, τόσο η ταχύτητα σύνδεσης μειώνεται ανεξάρτητα με το αν έχουμε σύνδεση «άσο» ή 4άρα ή 8άρα ή ακόμα και την 12/24 mbps!
Κανείς όμως δεν σας είπε όταν παραγγείλατε την 8άρα – ότι ξέρετε κύριε….. «Ναι μεν Αλλά»…..
Ναι μέν αγοράσατε 8άρα αλλά επειδή είστε στα Μισσίρια και μακρυά από το κτίριο του ΟΤΕ, η σύνδεσή σας θα ….. «σέρνεται»!!!
Τώρα ας μιλήσουμε για την ουσία του προβλήματος.
Το τι πληρώνουμε σχετικά με το τι μας δίνει ο ΟΤΕ ή ο κάθε άλλος πάροχος όπως forthnet, Vodafone, κλπ είναι πια γνωστό ότι πρόκειται για μια καλολουστραρισμένη απάτη. Αφού άλλο πληρώνουμε και άλλο παίρνουμε. Και όποιος έχει αντίρρηση ας έρθει μια βόλτα στα γραφεία της εφημερίδας μας της ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ να του το αποδείξουμε και εμπράκτως. Θα έρθει όμως κανείς;
Το συμπέρασμα: Μην αγοράζεται σύνδεση με βάση την ταχύτητα σε Mbps, αλλά την απόσταση που ο χώρος σας έχει από το κτίριο του ΟΤΕ. Ειδικοί τεχνικοί της μας επιβεβαίωσαν τη συγκεκριμένη πληροφορία.
Το λοιπόν. Οι καταγγελίες!
Μιλήσαμε με το κέντρο βλαβών του ΟΤΕ στο 121. Στο τηλέφωνο συνομιλήσαμε με την ευγενική νεαρά κυρία…. « θέση 23»! (6/10/2008 - 11.25 το πρωϊ) (όνομα δεν είχε, νούμερο όμως είχε!)
Μας είπε λοιπόν ότι όντως το 121 είναι το αρμόδιο κέντρο λήψεως βλαβών και για τις συνδέσεις στο ίντερνετ. Την ρωτήσαμε να μας απαντήσει εάν έχει παρατηρηθεί από την υπηρεσία τους έντονη κινητικότητα όσων αφορά τις βλάβες και τα προβλήματα στο Ρέθυμνο. Η «δεσποινίς – θέση 23» μας απάντησε ότι τέτοιος μηχανισμός που να δίνει στατιστικά από ποια περιοχή παρατηρούνται τα περισσότερα προβλήματα, στο 121 δεν υπάρχει. Βέβαια τοποθετήθηκε ότι στο Ηράκλειο (έδρα της υπηρεσίας 121στη Κρήτη)προβλήματα δεν υπάρχουν.
Υπάρχουν όμως – λέμε εμείς, αρκετοί μηχανισμοί, στατιστικά και ένα κάρο άλλα τερτίπια, για το πως να πληρώνουμς ή αν χρωστάμε, ή όταν θέλουν να πλασαριστούν στην αγορά με νέο προϊόν, κλπ. Εκεί είναι “… μανούλες γλυκειές” στα στατιστικά.
Προσπαθήσαμε να βρούμε άκρη από τον ΟΤΕ Ρεθύμνου αλλά εκεί τα πράγματα ήταν χειρότερα. Εκεί δεν απαντούν καν τα τηλέφωνά τους σχεδόν ποτέ! Και δεν είχαμε έναν αριθμό αλλά τρείς! Και το κέντρο, και το τεχνικό τμήμα και το προϊστάμενο. Τους καλέσαμε αλλά - «φωνή βοώντας εν τη ερήμω»!
Το πρόβλημα όμως παραμένει.
Είναι οδυνηρό όπως γνωρίζουμε όλοι – να θες να δουλέψεις και να έχεις υπερβολικά αργές ταχύτητες (άλλες από αυτές που σου υποσχέθηκε ο πάροχος) ή συνεχείς αποσυνδέσεις. Μιλάμε για ψυχολογικές επιπτώσεις στην εργασία μας.
Και στο Ρέθυμνο είναι πλέον διαπιστωμένο ότι το πρόβλημα είναι έντονο και σίγουρα πρέπει ο ΟΤΕ να προβεί σε διορθώσεις. Κάπου εδώ να ενημερώσουμε το αναγνωστικό μας κοινό οτι ο συνδρομητής έχει κάθε δικαίωμα να προβεί σε νομικές ενέργειες, ήτοι αγωγές, εξώδικα, διαφυγόντα, ακόμα και σε μηνύσεις, όταν διαπιστώνει αυτές τις ελλείψεις και προβλήματα.
Δια στόματος …. ΙΝ.ΚΑ (Ινστιτούτου Καταναλωτών)!!
Συνομιλήσαμε με το πρόεδρο του ΙΝ.ΚΑ. κύριο Λεχουρίτη ο οποίος μας δήλωσε τα εξής:
«…. Έχουμε γνώση του προβλήματος γενικώτερα. Οντως υπάρχει πρόβλημα αλλά δεν γνωρίζουμε για το τι συμβαίνει στο Ρέθυμνο. Συνεπώς προωθήστε μας ανάλογη καταγγελία ή το άρθρο σας προς το IN.KA. (inka@inka.gr) και θα ενεργήσουμε άμεσα, ξεκινώντας από την Ε.Ε.Τ.Τ. (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείου).»
Ο κύριος Λεχουρίτης μας ενημέρωσε μάλιστα ότι αρκετές από τις εταιρίες (HOL, Forthnet, κλπ) χρησιμοποιούν πλέον δικό τους δίκτυο στην υπόλοιπη Ελλάδα. Αγνωστο παραμένει το αν στη Κρήτη ή πιο συγκεκριμένα στο Ρέθυμνο περνάνε από το κανάλι του ΟΤΕ. Και ας λένε αυτοί ότι θέλουν…
Να ενημερώσουμε κάπου εδώ το αναγνωστικό μας κοινό με τα τηλέφωνα των αρμοδίων υπηρεσιών και οργανισμών που σχετίζονται με τη προστασία του Καταναλωτή.
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ (ΙΝ.ΚΑ): 210/3632443 & 210/9577422
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ…….: 210/3821838 & 210/3842508
ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ…….: 210/6460612 & 210/6460814
Εν κατακλείδι, δεν είναι πια αποδεκτή η κατάσταση αυτή στο Ρέθυμνο και επιβάλλεται να δοθεί λύση από τους αρμοδίους φορείς στο πρόβλημα, όπου εκεί ο ΟΤΕ Ρεθύμνου έχει το κυρίαρχο λόγο.
Το βέβαιο είναι ότι δεν μπορεί ο ΟΤΕ ή ο όποιος άλλος να χρεώνει τους συνδρομητές (χρήστες του διαδικτύου) με πάγια ή αν θέλετε με ….. «φύκια για μεταξωτές κορδέλες»!
Το σίγουρο είναι ότι το πρόβλημα πλέον είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ και απαιτεί λύση.
…… Με τσι γειές μας