free@agorapress.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας

22860 83756

Τηλεφωνήστε μας

Καράβι αποκτήσαμε (EΛΛΗ)… ας κοιτάξουμε να μην το χάσουμε

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email
Χρόνος Ανάγνωσης: 5 λεπτά

Καράβι αποκτήσαμε (EΛΛΗ)… ας κοιτάξουμε να μην το χάσουμε

  • Οι φήμες επιβεβαιωνόμαστε για το ποιοι θα πολεμήσουν το λιμάνι του Ρεθύμνου
  • Οι ευθύνες του τότε Υφυπουργού Ναυτιλίας Πάνου Καμμένου στην ακτοπλοϊκή ορφάνια του Νομού Ρεθύμνης

21/4/12
Γράφει ο Βασίλης Κασιμάτης

Πριν από μερικές βδομάδες είχαμε προφητεύσει ότι όταν δρομολογηθεί το πλοίο ΕΛΛΗ της Ρεθυμνιώτικης εταιρίας Cretan Lines, τότε θα δούμε και άλλες εταιρίες να θυμούνται ξαφνικά ότι το Ρέθυμνο έχει λιμάνι και μάλιστα προσοδοφόρο.

Σε συνάντηση που είχαμε προχθές με τον πρόεδρο της πλοιοκτήτριας Ρεθυμνιώτικης εταιρίας λαϊκής βάσης του ΕΛΛΗ, κ. Γιάννη Νικολούδη μας είπε ότι ενώ η ΝΕΛ (ναυτιλιακή Εταιρία Λέσβου) είχε από καιρό υποβάλλει φάκελο στο ΥΕΝ για δρομολόγηση πλοίου κάθε Σαββάτο από Ρέθυμνο με ενδιάμεσους σταθμούς, προς Πειραιά η ίδια εταιρία επανακατέθεσε φάκελο στο ΥΕΝ για καθημερινή δρομολόγηση πλοίου από Ρέθυμνο μόνο τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες.

Στόχος της εταιρίας ΝΕΛ, στην οποία συμμετέχει και ο πρόεδρος της ΑΝΕΚ Γιάννης Βαρδινογιάννης) είναι η υφαρπαγή μεριδίου από την Ρεθυμνιώτικη Cretan Lines, του καλοκαιρινού  «φιλέτου» αλλά και ο σαφής εμβολισμός στο λιμάνι του Ρεθύμνου με στόχο την αποδυνάμωση της Ρεθυμνιώτικης εταιρίας την ώρα που … «πάει να πάρει τα πάνω της».

Θυμόμαστε πριν από 5 χρόνια και πιο συγκεκριμένα όταν ορφάνεψε το Ρέθυμνο ακτοπλοϊκά, ότι η ΑΝΕΚ είχε το κυρίαρχο λόγο και ρόλο στην απομόνωση του λιμανιού του Ρεθύμνου. Ήρθαν τα πάνω κάτω, οι Ρεθυμνιώτες έμειναν δίχως πλοία και ο Νομός τράβηξε μια σκοτεινή διαδρομή, μέχρι που σήμερα κάποιοι πατριώτες «υπερέβαλλαν ευατό» και κατόρθωσαν να κάνουν το όνειρο κάθε Ρεθυμνιώτη πραγματικότητα φέρνοντας πλοίο στο λιμάνι.

Τότε λοιπόν, τον Σεπτέμβρη του 2008 συναντήθηκε η θεσμική αντιπροσωπεία του Νομού στο γραφείο του τότε Υφυπουργού Ναυτιλίας κου Πάνου Καμμένου, με στόχο να γίνουν τα βήματα προς την κατεύθυνση επίλυσης του προβλήματος.

Στην συνάντηση αυτή μετείχε αναπάντεχα αλλά και «εμβόλιμα» ο κος Γιάννης Βαρδινογιάννης.
Ερωτηθείς σε σχετική συνέντευξη στις 28/1/2009, ο τότε Νομάρχης Ρεθύμνου κ. Γιώργης Παπαδάκης για ποιό λόγο παραβρέθηκε ένας και μόνο εφοπλιστής σε συνάντηση αιρετών και θεσμικών του νομού με τον Υφυπουργό κ. Καμμένο,  η απάντηση του Νομάρχη ήταν:  
«Αυτό που εμάς μας ενδιέφερε και συνεχίζει να μας ενδιαφέρει είναι η σύνδεση του Νομού μας με το Πειραιά για αυτό και  ζητήσαμε να συναντηθούμε με τον Υπουργό κ. Καμμένο και το πράξαμε. Αν δε με απατά η μνήμη μου, νομίζω ότι μόλις την παραμονή της συνάντησης, μάθαμε για το ότι θα παραβρεθεί στη συνάντηση και ο κ. Βαρδινογιάννης. Ήταν κάτι για το οποίο εμείς σαν φιλοξενούμενοι του κ. Καμμένου δεν μπορούσαμε να εκφέρουμε άποψη και αυτό που κυρίαρχα μας ενδιέφερε ήταν να εκθέσουμε και συζητήσουμε με τον Υφυπουργό τα θέματα που αφορούν στο φλέγον θέμα του Ρεθύμνου και αυτό πράξαμε

Εδώ το πλήρες κείμενο της συνέντευξης με τον Νομάρχη:

Όμως το αποτέλεσμα μέσα από την συνάντηση ήταν να χαθεί υπερπολύτιμος χρόνος αφού τότε ο κ. βαρδινογιάννης είχε δεσμευτεί παρουσία των Βουλευτών Ρεθύμνου κ Όλγας Κεφαλογιάννη και κ. Ιωάννη Λαμπίρη, του Νομάρχη κ. Γιώργη Παπαδάκη, του Πρόεδρου της ΤΕΔΚ, κ. Μαν.Μανωλακάκη και του Δημάρχου Ρεθύμνου, κ. Γιώργη Μαρινάκη, ότι θα παραχωρούσε το πλοίο «Πρέβελης» έναντι του συμβολικού ποσού του «ενός ευρώ» με την δέσμευση ότι η Ρεθυμνιώτικη αντιπροσωπεία θα αναλάμβανε τα λειτουργικά έξοδα του πλοίου.
Όταν λοιπόν στις 25/2/2009 εστάλη επιστολή από την Cretan Lines προς τον κ. Γιάννη Βαρδινογιάννη, για να υλοποιήσει την υπόσχεσή του … αυτή η επιστολή ΟΥΔΕΠΟΤΕ απαντήθηκε !!!

Δια της
ο πρόεδρος της ΑΝΕΚ
και μέτοχος της ΝΕΛ
κ. Γιάννης
Βαρδινογιάννης
λογικής προκύπτουν τα εξής: Ο κ. Γιάννης Βαρδινογιάννης και στα πλαίσια του θεμιτού ή και αθέμιτου ανταγωνισμού ακολούθησε μια πρακτική που συνέφερε την εταιρία του. Άλλωστε ο λόγος γνωστός. Σήμερα ταξιδεύει ο ίδιος το επιβατικό κοινό της Κρήτης από δύο λιμάνια αντί για τρία (με το Ρέθυμνο) άρα πέτυχε μείωση των εξόδων του τουλάχιστον κατά τουλάχιστον 33%.

Από την άλλη όμως ο τότε Υφυπουργός Ναυτιλίας κ.Πάνος Καμμένος δεν έδωσε ποτέ σαφής εξηγήσεις γιατί καταστρατήγησε το πρωτόκολλο κι επέτρεψε σε μια υπουργική συνάντηση με την πολιτειακή ηγεσία και την τοπική αυτοδιοίκηση του νομού, να παρεισφρήσει ένας εφοπλιστής (Γιάννης Βαρδινογιάννης) και αν μη τι άλλο όχι … δέκα!! Το αποτέλεσμα ήταν όπως προαναφέραμε, να χαθεί πολύτιμος χρόνος στις φρούδες ελπίδες και στείρες διαπραγματεύσεις, να ακολουθήσει η τεράστια οικονομική κρίση και το Ρέθυμνο να ορφανέψει ακτοπλοϊκά 5 ολόκληρα χρόνια, με ότι αυτό συνεπάγεται για την τοπική οικονομία και ανάπτυξη.

Και φτάνουμε στο σήμερα που ο ίδιος εφοπλιστής μέσω της ΝΕΛ ζητά ξαφνικά δρομολόγηση πλοίου στη ίδια γραμμή, για να φτωχύνει την Cretan Lines να χαθεί το ΕΛΛΗ και μετά να ξαναμείνει ορφανό το Ρέθυμνο από πλοίο, αφού ούτως ή αλλιώς ο φάκελος που κατατέθηκε στο ΥΕΝ από την ΝΕΛ αναφέρει την αίτηση δρομολόγησης πλοίου για τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες μονάχα!

Το Ρέθυμνο λοιπόν πρέπει να πει το μεγάλο ΟΧΙ σε όσους ξαφνικά μας θυμηθούν. Συνομιλώντας με φορείς του λιμανιού και ψαράδες μας είπαν:
«Εμείς εάν αυτό συμβεί, θα μπλοκάρουμε με τα πλωτά μας μέσα την είσοδο του λιμανιού και δεν θα επιτρέψουμε σε άλλο πλοίο πλην του δικού μας Ρεθυμνιώτικου, να μπει στο λιμάνι μας. Τέλος πια με την κοροϊδία. Και παλάτι να μας φέρουν, δεν θα τους ανεχτούμε άλλο. Θα χυθεί αίμα. Το ΕΛΛΗ είναι βαποράρα και δεν μας νοιάζουν τα  άλλα καράβια γιατί τους μάθαμε πια

Το μήνυμα του προέδρου της Cretan Lines κου Γιάννη Νικολούδη ήταν αμιγώς ενωτικό : «Εμείς κάναμε το καθήκον μας, κάναμε το όνειρο πραγματικότητα, εν μέσω μάλιστα της χειρότερη οικονομικής κρίσης όλων
των εποχών. Φέραμε ένα καλό πλοίο στο Ρέθυμνο, δικό μας!! Τώρα είναι η σειρά των Ρεθυμνιωτών να μας αποδείξουν ότι οι κόποι όλων και των δικών τους δεν θα πάνε χαμένοι.
».

Περισσότερες Δημοσιεύσεις

Κύλιση στην κορυφή