Μεροληπτεί η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Χανίων;
- “ξήλωσε το άρθρο μας από το blog της
20/9/10
Προ ημερών η εφημερίδα μας δημοσίευσε ένα άρθρο σχετικά με την άδικη κατά την άποψή μας, στάση της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Χανιών εις βάρος των φροντιστηρίων ΑΧΟΝ σε Χανιά & Ρέθυμνο.
Στο άρθρο διατυπώσαμε την θέση μας, ότι είτε από λάθος είτε για οποιοδήποτε άλλο λόγο, η Ε.Π.Κ.Χ. (Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Χανιών) διέσυρε την ΑΧΟΝ παρουσιάζοντας της σε πολλά blog κυρίως, ότι παραπλανούσε το κοινό με την πρόταση «Δωρεάν μαθήματα αγγλικών».
Αυτό όμως είναι κάτι που είχε όντως πράξει ο χορηγός της ΑΧΟΝ, η Εθνική Τράπεζα, η οποία είχε αναφέρει σε αφίσες της που τοποθέτησε στα υποκαταστήματά της, το «Δωρεάν μαθήματα αγγλικών» δίχως να επεξηγεί το τι σήμαινε ο όρος. Η Ε.Τ. έπειτα από την πολύ σωστή παρέμβαση της Ε.Π.Κ.Χ. αναγνώρισε το λάθος και απέσυρε την εν λόγω αφίσα.
Όμως η ίδια η ΑΧΟΝ αναφέρει ξεκάθαρα τον ορισμό του Δωρεάν στα δικά της φυλλάδια, είναι όντως δωρεάν μόνο για τα παιδιά της β΄δημοτικού και ως εκ τούτου είναι μια νόμιμη επικοινωνιακή προσέγγιση.
Έτσι λοιπόν έπειτα από το ρεπορτάζ δημοσιεύσαμε και ακολούθως ενημερώσαμε την Ε.Π.Κ.Χ. η οποία ενώ ανήρτησε το άρθρο μας στο blog της ύστερα από μερικές ώρες το «ξήλωσε».
Αυτό εμείς θεωρήσαμε ότι ήταν άκρως αντιδεοντολογικό ενώ δεν συμβαδίζει σε καμία περίπτωση με την ισόνομη πρακτική που θα έπρεπε να ακολουθούσε μια ένωση προστασίας καταναλωτών, που θα έπρεπε να φιλοξενούσε δίχως «ψαλίδια» τόσο τον λόγο όσο και τον αντίλογο. Τους λόγους που έπραξε κατά τοιούτον τρόπο η Ε.Π.Κ.Χ. τους γνωρίζει η πρόεδρος κ. Μελλάκη Ιωάννα από την οποία ζητήσαμε εξηγήσεις μέσω ηλεκτρονικής επιστολής που της στείλαμε.
Ακολούθως το κείμενο της επιστολή που εμπεριέχει και τους συνδέσμους (links) των ενστάσεών μας.
__________________________________________________________
Προς την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Χανίων.
Από εφημερίδα ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
20/9/10
Θα θέλαμε να γνωρίζουμε το λόγο που ενώ αναρτήσατε στον ιστοτόπο / blog σας
τα άρθρο μας και θέση μας για την ΑΧΟΝ Χανίων & Ρεθύμνου, στη πορεία διαγράψατε την εμφάνιση του συνδέσμου (link).
Αρχικώς λοιπόν το βάλατε εδώ:
και ακολούθως εμφανίζεται αυτό:
Θα θέλαμε να γνωρίζετε ότι η σχέση μας με τις κατά τόπου ενώσεις προστασίας καταναλωτών είναι από καιρού διατυπωμένη και άριστη. Και με τον ίδιο τον πρόεδρο του Ινστιτούτου καταναλωτών (ΙΝΚΑ) κ. Γιώργο Λεχουρίτη έχουμε απ΄ευθείας δίαυλο επικοινωνίας μεταλαμπαδεύοντας τα μηνύματα του ινστιτούτο μέσω των ΜΜΕ μας.
Ο δημοσιογραφικός μας οργανισμός ήταν πάντα στο πλευρό του καταναλωτή και παγίως ενάντια στα μεγάλα συμφέροντα, όταν από αυτά προέκυπτε δόλος του καταναλωτή.
Σε κάθε περίπτωση και επειδή θεωρήσαμε ότι η προσπάθεια της ΑΧΟΝ εμπεριείχε τεχνιοτρόπως μεν, μια προσέγγιση του κοινού προβάλλοντας την λέξη «δωρεάν», κρίναμε όμως ότι ήταν στα νόμιμα πλαίσια, αφού επεξηγούσε αναλυτικά η εν λόγω διαφήμιση τον όρο «ΔΩΡΕΑΝ».
Από την άλλη, πήραμε σαφή θέση υπέρ της Ε.Π.Κ.Χ. για την προσπάθεια που κάνατε με την Εθνική Τράπεζα με έκβαση την απόσυρση των αφισών από τα υποκαταστήματά της και αναφέραμε λεπτομερώς την λανθάνουσα προσέγγιση και προβολή της τράπεζας δικαιώνοντας την προσπάθειά σας. Θυμίζουμε, ότι η Ε.Τ ανέφερε ως χορηγός της ΑΧΟΝ την λέξη δωρεάν δίχως όμως να εξηγεί τα περαιτέρω, πρακτική που συνάδει την παραπληροφόρηση του κοινού.
Όμως για το ακριβοδίκαιο της ιστορίας, η πράξη της Εθνικής τράπεζας ουδεμία σχέση από νομικής πλευράς είχε με την λοιπή προβολή του ομίλου ΑΧΟΝ , θέση του οποίου ήταν εντελώς επεξηγηματική.
Εν κατακλείδι θεωρούμε λάθος από μεριάς σας λοιπόν την διαγραφή του άρθρου μας από τον ιστότοπό σας, με το σκεπτικό ότι δεν δημοσιεύεται ισότιμα τον λόγο και τον αντίλογο. Στην πορεία μάθαμε ότι διαγράψατε από τον ίδιο χώρο σας(ιστότοπο-blog) και την θέση του κ. Κώστα Παρασύρη ιδιοκτήτη των ΑΧΟΝ Χανίων & Ρεθύμνου, όπου σε απαντητική επιστολή του προς εσάς, σας παρέθετε όλα εκείνα τα στοιχεία που τον δικαίωναν.
Αγαπητοί κ.κ., η ηλεκτρονική ενημέρωση είναι αναπόσπαστο κομμάτι της μαζικής ενημέρωσης που διενεργείται μέσω εφημερίδων, καναλιών κλπ.
Θα πρέπει να σας διακατέχει η ακεραιότητα και η διαφάνεια στην νέα σας προσπάθεια επικοινωνίας με το καταναλωτικό κοινό σας. Αν αυτό το κοινό αντιληφθεί ότι μεροληπτείτε υπέρ του ενός ή του άλλου, τότε η ένωσή σας θα χάσει την αξιοπιστία της η οποία θα πρέπει να θεωρείται υπέρτατο αγαθό του καταναλωτή Χανίων και όχι μόνο, κάτι που ο κόσμος το έχει πραγματικά ανάγκη.
Επομένως σας συνιστούμε να επαναφέρετε τον αντίλογο, πράξη η οποία χαρακτηρίζει τους αδέσμευτους, ενώ ταυτόχρονα εναρμονίζεται με τον όρο «έγκριτος».
Μετά τιμής
Βασίλης Κασιμάτης
Εκδότης Διευθυντής Δημοσιογράφος