free@agorapress.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας

22860 83756

Τηλεφωνήστε μας

Με εξώδικο κατά του Διοικητή του Γ.Ν. Ρεθύμνου προχωρά η Ένωση Γιατρών ΕΣΥ

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email
Χρόνος Ανάγνωσης: 24 λεπτά

Με εξώδικο κατά του Διοικητή του Γ.Ν. Ρεθύμνου προχωρά η Ένωση Γιατρών ΕΣΥ

  • Το κείμενο της καταγγελίας

31/8/12

Στην γενικευμένη προσπάθεια για την διεκδίκηση της εφαρμογής του 48ώρου (για τους ειδικευμένους Ιατρούς) και του 52ώρου (για τους ειδικευόμενους Ιατρούς), ως του ανώτατου επιτρεπόμενου εβδομαδιαίως χρόνου εργασίας, συμπεριλαμβανομένων των εφημεριών, η Ένωση Γιατρών ΕΣΥ απέστειλε εξώδικη καταγγελία προς τον Διοικητή του Νοσοκομείου Ρεθύμνου Γιώργο Μοσχοβάκη.

Στο εξώδικο οι ιατροί αναφέρονται σε παράνομες, όπως τις χαρακτηρίζουν, μετατροπές εφημεριών που θέτουν σε κίνδυνο την υγεία των ασθενών ενώ κάνουν ταυτόχρονα λόγο και για την μη πληρωμή των επιπλέον εφημεριών που έχουν κάνει από τον Δεκέμβριο με στόχο να λειτουργεί ομαλά το πρόγραμμα και να λειτουργεί το νοσοκομείο.

Ακολούθως το πλήρες κείμενο της εξώδικης καταγγελίας:

1.    Όπως γνωρίζετε, μέχρι το μήνα Νοέμβριο του έτους 2011, το Νοσοκομείο, του οποίου προΐστασθε, κατέβαλε την αποζημίωση όχι μόνο των τακτικών εφημεριών (κατ? αριθμό και τύπο) των Ιατρών του Νοσοκομείου και των Κέντρων Υγείας δικαιοδοσίας του (ειδικευμένων και ειδικευό-μενων), μελών της Ένωσής μας, όπως αυτές είχαν τεθεί στα μηνιαία Προγράμματα εφημεριών αλλά και των υπερβάσεων των τακτικών εφημεριών, ήτοι τις πρόσθετες εφημερίες (άρθρο 4 του Ν.3868/2010, ΦΕΚ Α? 129).
Όμως, από το μήνα Δεκέμβριο του έτους 2011 και εφεξής και ενώ το ανά μήνα Πρόγραμμα εφημεριών εκτελείται, αποζημιώνεται ένα μόνο τμήμα του, αυτό, δηλαδή, που έχει αντιστοίχηση με το εγκεκριμένο ανά μήνα κονδύλι του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και αφού προηγουμένως τροποποιηθεί (εκ των υστέρων) για να προσαρμοσθεί στο διατιθέμενο κονδύλι.

o Διοικητής του Γ.Ν.Ρεθύμνου
κ. Γιώργος Μοσχοβάκης
Σύμφωνα με την μέχρι πρό τινος πάγια πρακτική, οι Διευθυντές κατάρτιζαν το Πρόγραμμα εφημεριών του Τμήματος του οποίου προΐστανται, με βάση τις ανάγκες και σύμφωνα με την εισήγηση του Επιστημονικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου. Στη συνέχεια το υπέγραφαν και το κατέθεταν στην Ιατρική Υπηρεσία. Ακολούθως, το Πρόγραμμα υπογραφόταν από τη Διοίκηση του Νοσοκομείου και στη συνέχεια εφέρετο για έγκριση ενώπιον του Διοικητικού Συμβουλίου.
Όμως, από το μήνα Δεκέμβριο 2011 έως και σήμερα, κατ? απόλυτη παραβίαση της νομιμότητας, θα εξηγήσουμε δε στη συνέχεια τι εννοούμε, το εκάστοτε Πρόγραμμα εφημεριών, το οποίο κατετίθετο στην Ιατρική Υπηρεσία από τους Διευθυντές των Τμημάτων, μετατρέπεται (άλλως, τροποποιείται) μία πρώτη φορά, ανάλογα με την αποζημίωση, που προβλέπεται κατά προσέγγιση για το κάθε Τμήμα του Νοσοκομείου.
Έτσι, οι ενεργείς εφημερίες μετατρέπονται σε μικτές εφημερίες και οι μικτές εφημερίες σε εφημερίες ετοιμότητας, εισάγοντας, έτσι, τον παράγοντα της επισφάλειας και της διακινδύνευσης της υγείας των νοσηλευόμενων ασθενών αλλά και των ασθενών που προσέρχονται στα επείγοντα του Νοσοκομείου.
Παρά, όμως, τη παράνομη μετατροπή των εφημεριών και πάλι εμφανίζεται υπέρβαση του εγκεκριμένου από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κονδυλίου αποζημίωσης των εφημεριών.
Για την απάλειψη της υπέρβασης αυτής και αφού έχει εκτελεσθεί το οικείο μηνιαίο Πρόγραμμα εφημεριών, στις Μισθοδοτικές Καταστάσεις αποζη-μίωσης των εφημεριών, διενεργείται, πάλι παρανόμως, για δεύτερη φορά, περαιτέρω οριζόντια μείωση της αποζημίωσης, της προερχόμενης από τη μετατροπή των εφημεριών, ώστε να εμφανίζεται ισοσκελισμένο το κόστος του Προγράμματος με το εγκεκριμένο από το Υπουργείο Υγείας και Κοινω-νικής Αλληλεγγύης κονδύλι (εν προκειμένω 208.000,00 Ευρώ), για να καταστεί εφικτή η αποζημίωση των εφημεριών (!!!), άλλως, καθίσταται αδύνατη η καταβολή και αυτού ακόμη του εγκεκριμένου από το Υπουργείο Υγείας χρηματικού ποσού.
Επιπλέον, μία δεύτερη Κατάσταση Μισθοδοσίας, εμφανίζει τα πράγματι οφειλόμενα ανά Ιατρό ποσά, μέχρι του πλαφόν του 9% (ως πρόσθετες εφημερίες), προκειμένου να υπάρξει, οψέποτε γίνει αυτό, αποζημίωση μέρους των οφειλόμενων ποσών, λόγω της υπέρβασης, ενώ ό,τι υπερβαίνει το εν λόγω ποσοστό, χάνεται (!!!) και δεν δύναται να αποζημιωθεί (!!!)
Ειδικότερα, το μήνα Δεκέμβριο του έτους 2011, κατά τον οποίο έγινε η πρώτη μεγάλη περικοπή στο ανά μήνα διατιθέμενο κονδύλι για την αποζημίωση των εφημεριών, το εν λόγω κονδύλι, από το αρχικό ποσό των 320.000,00 Ευρώ, μειώθηκε στο ποσό των 240.000,00 Ευρώ. Ως Ένωση ζητήσαμε υπογεγραμμένο Πρόγραμμα με το κόστος αυτό και με την εγγύηση, ότι το Πρόγραμμα είναι ασφαλές και ότι θα αποζημιώνεται. Όμως, ουδεμία διασφάλιση δόθηκε. Προβλήθηκε ο ισχυρισμός, ότι το ποσοστό 9% (ποσοστό αποζημίωσης των πρόσθετων εφημεριών), προστι-θέμενο στο ποσό των 240.000,00 Ευρώ, θα έκανε εφικτή την αποζημίωση του ανά μήνα Προγράμματος εφημέρευσης, διότι το ποσό των 240.000,00 Ευρώ από μόνο του δεν καθιστούσε ασφαλές το Πρόγραμμα εφημεριών.
Τους τέσσερις (4) πρώτους μήνες του έτους 2012 τα Προγράμματα εφημεριών πραγματοποιήθηκαν με κόστος ανά Πρόγραμμα, ανερχόμενο στο ποσό των 280.000,00 Ευρώ. Από το μήνα, όμως, Μάρτιο 2012, το μηνιαίο διατιθέμενο ποσό αποζημίωσης των εφημεριών κατήλθε ακόμη και έφθασε στο ποσό των 208.000,00 Ευρώ.
Έτσι, από το μήνα Ιανουάριο 2012 (συμπεριλαμβανομένου) και εφεξής, εσείς με συνεργάτες σας αρχίσατε τη μετατροπή των εφημεριών σε άλλου τύπου, όπως προαναφέραμε και τη περαιτέρω περικοπή της αποζημίωσης της προερχόμενης από τη διενεργούμενη μετατροπή, προκειμένου να ισοσκελίζεται το κόστος (όπως αυτό έβγαινε) με το επίσημα εγκεκριμένο κονδύλι των 208.000,00 Ευρώ.
Από την ως άνω περιγραφόμενη κατάσταση και τις παράλογες μειώσεις και περικοπές που προκύπτουν, τίθενται αναγκαστικά πλαφόν στη πραγμα-τοποίηση και την αποζημίωση των εφημεριών. Το πρώτο πλαφόν είναι το διαθέσιμο μηνιαίο κονδύλι των 208.000,00 Ευρώ, το δεύτερο πλαφόν είναι το ποσοστό 9% (πρόσθετες εφημερίες) και η αποζημίωσή του από διαθέσιμα έσοδα του Νοσοκομείου (άκρως αμφισβητούμενη η ύπαρξή τους), ενώ το τρίτο πλαφόν, είναι ο περιορισμός στις ώρες εργασίας.
Η Ένωσή μας έχει ζητήσει εγγράφως τόσο από εσάς όσο και από το Διοικητικό Συμβούλιο, να μη γίνεται υπέρβαση του εγκεκριμένου ανά μήνα ποσού από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, εφόσον, αφενός, καθίσταται αδύνατη η αποζημίωση της υπέρβασης και αφετέρου τίθενται ζητήματα επισφάλειας και επομένως επικινδυνότητας κατά τη νοσηλεία των ασθενών.
Επισημαίνουμε, ότι η εξακολουθητική εμμονή σας για μετατροπή των νόμιμων εφημεριών σε άλλου τύπου για επίτευξη μικρότερης αποζημίωσης αλλά και η περαιτέρω οριζόντια μείωση της εκ μετατροπής αποζημίωσης, ώστε να ισοσκελίζεται με το διατιθέμενο ανά μήνα από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης χρηματικό ποσό, έχει οδηγήσει σε Προγράμματα εφημέρευσης απολύτως επισφαλή και επικίνδυνα.
Φρονούμε, ότι έχετε τη στοιχειώδη κοινή λογική για να αντιληφθείτε, ότι οι Ιατροί, μέλη μας, πέραν του ότι βάλλεται η προσωπική και επιστημο-νική τους αξιοπρέπεια με τον κατ? εξακολούθηση εμπαιγμό σας, αρνούνται πλέον, να αναδεχθούν την ευθύνη ενός Προγράμματος εφημέρευσης, προσαρμοσμένου στις εντολές και τα διαθέσιμα κονδύλια του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Και ασφαλώς θεωρούμε, ότι αντιλαμβάνεσθε, ότι τελούν σε κατάσταση μόνιμου άγχους από το φόβο να υποστεί βλάβη η υγεία κάποιου ασθενούς κατά την απουσία τους, εφόσον θα τελούν σε εφημερία ετοιμότητας, η οποία θα προέρχεται από μετατροπή ενεργού ή μικτής εφημερίας και από το φόβο της ενοχοποίησής τους, που άλλοι τους παρώθησαν να βρεθούν σε μία τέτοια κατάσταση και μάλιστα με τη χρήση απειλών, εκφοβισμού και ψυχολογικής βίας.
Ενόψει της αναμφισβήτητης αυτής πραγματικότητας, γίνεται, αντιληπτό, ότι μηνιαίο Πρόγραμμα εφημεριών με κόστος 208.000,00 Ευρώ δεν είναι βιώσιμο, αλλά θνησιγενές, με απρόβλεπτες συνέπειες.
Η ασφάλεια των ασθενών αλλά και των περιστατικών που προσέρχονται στα επείγοντα, πρωτίστως όπως και η ρύθμιση των δεδουλευμένων εφημεριών και η μετατροπή τους με την κυριολεκτική παραποίηση των Προγραμμάτων εφημέρευσης δευτερευόντως, είναι τα καίρια ζητήματα, που αρνείσθε να αντιμετωπίσετε, εφόσον αποφεύγετε να θέσετε την υπογραφή σας στα Προγράμματα εφημέρευσης, που εσείς και οι συνεργάτες σας, τελικώς, καταρτίζετε και εγκρίνετε.
Από τις ως άνω περιγραφόμενες πράξεις ή/και παραλείψεις σας, προκύπτει μια γενικευμένη νομική σύγχιση εκ μέρους σας για το τι είναι νόμιμο και τι παράνομο, με συνέπεια, στη προσπάθειά σας να ευθυγραμμισθείτε με την αξιούμενη από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης συμμόρφωση με το εκάστοτε εγκεκριμένο από αυτό ανά μήνα κονδύλι που διατίθεται για την αποζημίωση των εφημεριών, να έχετε αποδυθεί σε μία κατ? εξακολούθηση και κατά συρροή διάπραξη ποινικών αδικημάτων σε βάρος των Ιατρών μελών μας, θεωρώντας, ατυχώς, ότι εξυπηρετείτε το δημόσιο συμφέρον.
Ενόψει της δυσάρεστης αυτής πραγματικότητας, είμαστε υποχρεωμένοι να διευκρινίσουμε με απόλυτη ευθυκρισία και κρυστάλλινη διαύγεια, τα κάτωθι:

i)   Σχετικά με τη δυνατότητα μετατροπής των ενεργών ή/και μικτών εφημεριών σε εφημερίες ετοιμότητας, η κείμενη νομοθεσία είναι απόλυτα σαφής.
Πράγματι, σύμφωνα με το άρθρο 5, εδ. στ? του Ν.3754/2009 “Ρύθμιση όρων απασχόλησης των νοσοκομειακών ιατρών του Ε.Σ.Υ., σύμφωνα με το π.δ.76/ 2005 και άλλες διατάξεις” (ΦΕΚ Α? 43),
«Απαγορεύεται η μετατροπή των ενεργών εφημεριών σε εφημερίες ετοιμότητας».
Ακολούθως, δεν είναι δυνατή ούτε η μετατροπή μικτών εφημεριών σε εφημερίες ετοιμότητας, εφόσον τμήμα τους αποτελείται από ενεργό 6ωρη εφημερία. Πράγματι, σύμφωνα με το άρθρο 45 παρ.7 του Ν.3205/2003 “Μισθολογικές ρυθμίσεις λειτουργών και υπαλλήλων του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α., μονίμων στελεχών των Ενόπλων Δυνά-μεων και αντιστοίχων της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος και άλλες συναφείς διατάξεις” (ΦΕΚ Α? 297), η μικτή εφημερία αποτελείται «από ενεργό 6ωρη εφημερία, μετά το πέρας του τακτικού ωραρίου, που συνεχίζεται με εφημερία ετοιμότητας μέχρι τη συμπλήρωση του 16ώρου».
Η αναμφισβήτητη αυτή πραγματικότητα προκύπτει και από την από 24-04-2009 Εγκύκλιο του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης για την εφαρμογή του Ν.3754/2009, η οποία απεστάλη σε όλες τις Υγειονομικές Περιφέρειες και σε όλα τα Νοσηλευτικά Ιδρύματα της χώρας και σύμφωνα με την οποία (σημείο 1),
«Απαγορεύεται η μετατροπή ενεργών εφημεριών σε εφημερίες άλλου τύπου».
Περαιτέρω, η κείμενη νομοθεσία προβλέπει, ανά ζώνη και βαθμίδα, τη πραγματοποίηση συγκεκριμένου, ανά μήνα, υποχρεωτικού αριθμού και τύπου εφημεριών, στις οποίες αντιστοιχεί συγκεκριμένη αποζημίωση.
Πράγματι, σύμφωνα με τη παράγραφο 27 του άρθρου 66 του Ν.3984/ 2011 “Δωρεά και μεταμόσχευση οργάνων και άλλες διατάξεις” (ΦΕΚ Α? 150), σε συνδυασμό με τη παράγραφο 4 του άρθρου 55 του Ν.3918/ 2011 “Διαρθρωτικές αλλαγές στο σύστημα υγείας και άλλες διατάξεις” (ΦΕΚ Α? 31),
«27. Η περίπτωση Α? της παραγράφου 11 του άρθρου 45 του ν.3205/ 2003 (Α? 297), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 4 του ν.3868/2010 (Α? 129) και την παράγραφο 3 του άρθρου 62 του ν.3918/2011 (Α? 31) αντικαθίσταται ως ακολούθως:
“11. Α.ι. ? ιι. ? ιιι. Στη Β? ζώνη [στην οποία ανήκει το Γενικό Νοσοκομείο Ρεθύμνης και τα Κέντρα Υγείας δικαιοδοσίας του πλην των Κέντρων Υγείας Αγίας Φωτεινής, Περάματος και Σπηλίου, τα οποία ανήκουν στη Γ? Ζώνη] οι ειδικευμένοι ιατροί λαμβάνουν μηνιαίως αποζημίωση που δεν υπερβαίνει τις επτά (7) εφημερίες, από τις οποίες οι Συντονιστές Διευθυντές και Διευθυντές λαμβάνουν μέχρι τέσσερις (4) ενεργές εφημερίες και μέχρι τρεις (3) εφημερίες ετοιμότητας καθημερινές και οι υπόλοιποι ειδικευμένοι [Επιμελητές Α? και Β?] επτά (7) εφημερίες, εκ των οποίων μέχρι πέντε (5) ενεργές εφημερίες και μέχρι δύο (2) εφημερίες ετοιμότητας καθημερινές”».
Σχετικά με τα Κέντρα Υγείας Αγίας Φωτεινής, Περάματος και Σπηλίου δικαιοδοσίας του Γενικού Νοσοκομείου Ρεθύμνης, τα οποία, σύμφωνα με την υπ? αριθ. Υ10α/Γ.Π./07-06-2011 Κοινή Απόφαση του Υφυ-πουργού Οικονομικών και του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης “Καθορισμός Νοσοκομείων και Κέντρων Υγείας άγονων ή απομακρυσμένων ή νησιωτικών ή προβληματικών περιοχών στη Γ? Ζώνη” (ΦΕΚ Β? 1145), ανήκουν στη Γ? Ζώνη, το ιατρικό προσωπικό τους, σύμφωνα με την ως άνω παράγραφο 27 του άρθρου 66 του Ν.3984/2011 λαμβάνει μηνιαίως τις εξής εφημερίες:
«11. Α.ι. ? ιι. Στη Γ? ζώνη οι Συντονιστές Διευθυντές και οι Διευθυντές λαμβάνουν μηνιαίως αποζημίωση που δεν υπερβαίνει τις επτά (7) εφημερίες, εκ των οποίων μέχρι πέντε (5) ενεργές εφημερίες και μέχρι δύο (2) εφημερίες ετοιμότητας καθημερινές. Οι υπόλοιποι ειδικευμένοι [Επιμελητές Α? και Β?] λαμβάνουν μηνιαίως αποζημίωση που δεν υπερβαίνει τις έντεκα (11) εφημερίες, εκ των οποίων μέχρι επτά (7) ενεργές εφημερίες και μέχρι τέσσερις (4) εφημερίες ετοιμότητας καθημερινές».
Με τον παράνομο δε τρόπο μετατροπής των ενεργών ή/και μικτών εφημεριών σε εφημερίες ετοιμότητας, “πετυχαίνετε” τη μείωση της αποζημίωσης, που διαφορετικά οι Ιατροί μέλη μας θα ελάμβαναν για τις προβλεπόμενες από τη κείμενη νομοθεσία εφημερίες, τόσο στον αριθμό τους όσο και στο τύπο τους.
Όπως δε γνωρίζετε, σύμφωνα με το άρθρο 45 παρ.5 του Ν.3205/2003,
«5. Η συνολική αμοιβή για κάθε εφημερία ετοιμότητας ορίζεται σε σαράντα εκατοστά (40/100) της αντίστοιχης συνολικής αμοιβής ενεργού εφημερίας, συμπεριλαμβανομένης και της προσαύξησής της»,
ενώ σύμφωνα με την παράγραφο 7, εδ. β? του ιδίου άρθρου,
«7. Η αμοιβή της [μικτής] εφημερίας ??? καθορίζεται συνολικά σε εβδομήντα εκατοστά (70/100) της αντίστοιχης συνολικής αμοιβής της 16ωρης ενεργού εφημερίας».
Όμως, και μετά την γενόμενη μετατροπή και πάλι η προκύπτουσα αποζημίωση υπερβαίνει το πλαφόν του εγκεκριμένου ανά μήνα κονδυλίου για την αποζημίωση των εφημεριών του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
Συνέπεια αυτού είναι, ότι προβαίνετε σε περαιτέρω οριζόντια μείωση της αποζημίωσης που προκύπτει από τη μετατροπή των εφημεριών και εντάσσετε τα οφειλόμενα ποσά, που περικόπτονται, στη ποσόστωση του 9%, ωσάν να επρόκειτο για αποζημίωση πρόσθετων εφημε-       ριών (!!!), ποσόστωση, η οποία, ουδέποτε θα πληρωθεί, δεδομένου, ότι από το μήνα Δεκέμβριο 2011 έως και σήμερα οι δεδουλευμένες από τα μέλη μας πρόσθετες εφημερίες δεν έχουν εξοφληθεί. Επιπλέον δε, τα καθ? υπέρβαση του εγκεκριμένου κονδυλίου του Υπουργείου Υγείας οφειλόμενα ποσά, που προκύπτουν από την ως άνω οριζόντια περικοπή, εφόσον υπερβαίνουν τη ποσόστωση του 9%, θα παραμείνουν οριστικά απλήρωτα (!!!), διότι δεν υπάρχει κάποια νόμιμη διαδικασία αποζη-μίωσης, πλην, ασφαλώς, της έγερσης Αγωγής Αποζημίωσης ενώπιον του αρμόδιου Διοικητικού Πρωτοδικείου.

ii)    Όπως γνωρίζετε, η κείμενη νομοθεσία του Εθνικού Συστήματος Υγείας έχει καταστήσει υποχρεωτική την ανά μήνα πραγματοποίηση εφημεριών, ήτοι υπερωριακής απασχόλησης, αλλά τακτικώς παρεχό-μενης εργασίας, για όλους τους Ιατρούς του Ε.Σ.Υ., τα μέλη Δ.Ε.Π. τμημάτων ιατρικής και όλους τους Ιατρούς που με οποιαδήποτε σχέση προσφέρουν υπηρεσία στα Νοσοκομεία και στα Κέντρα Υγείας και για όλους τους βαθμούς και βαθμίδες και ανεξαρτήτως ιατρικής ειδικό-τητας, με αποκλειστικό στόχο την εξυπηρέτηση των υπηρεσιακών αναγκών και την ασφαλή λειτουργία των Νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας (άρθρο 29 παρ.2 του Ν.1397/ 1983, ΦΕΚ Α? 143, άρθρο 88 παρ.1 του Ν.2071/1992, ΦΕΚ Α? 123, άρθρο 45 παρ.1 του Ν.3205/2003, ΦΕΚ Α? 297, άρθρο 1 του Ν.3754/2009, ΦΕΚ Α? 43).
Μάλιστα δε σε σχετικό Ενημερωτικό Σημείωμα, που συνόδευε το Σχέδιο Νόμου, που στη συνέχεια ψηφίστηκε από τη Βουλή και έγινε ο Ν.3868/2010 (ΦΕΚ Α? 129), ορίζονταν, ρητά, τα εξής:
«Με στόχο ένα ασφαλές και σταθερό σύστημα εφημεριών, που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των νοσοκομείων θεσπίζεται μηνιαία αποζημίωση για πραγματοποιηθείσες εφημερίες για κάθε ιατρό, για ένα σταθερά προβλεπόμενο αριθμό υποχρεωτικών εφημεριών ανά μήνα».
Η υποχρέωση δε της συμμετοχής στις εφημερίες, κατέστησε αυτές τακτικώς ανά μήνα παρεχόμενη εργασία, η αποζημίωση της οποίας αποτελεί σχεδόν το ήμισυ του συνόλου των ανά μήνα αποδοχών των Ιατρών (τακτικών και πρόσθετων).
Ενόψει δε της υποχρεωτικότητας τέλεσης των εφημεριών, τα Νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας όλης της χώρας, κατατάσσονται σε τρεις (3) Ζώνες, ανάλογα με την έδρα τους (άρθρο 45 παρ.2 του Ν.3205/2003, όπως σήμερα ισχύει).
Συνεπώς, όλοι οι Ιατροί του Ε.Σ.Υ., ανάλογα με τη Ζώνη στην οποία ανήκει η υγειονομική μονάδα που υπηρετούν, ανάλογα με το βαθμό τους και ανεξάρτητα από την ειδικότητά τους, δικαιούνται να λαμβάνουν ανά μήνα συγκεκριμένη αποζημίωση, η οποία αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο αριθμό και τύπο εφημεριών (άρθρο 66 παρ.27 του Ν.3984/2011, ΦΕΚ Α? 150).
Επισημαίνουμε, ότι τόσο οι ειδικευόμενοι Ιατροί όσο και οι Ιατροί υπόχρεοι υπηρεσίας υπαίθρου σε όλες τις Ζώνες λαμβάνουν μηνιαίως αποζημίωση που αντιστοιχεί σε επτά (7) ενεργείς εφημερίες.
Επομένως, από τις ως άνω παρατιθέμενες νομοθετικές διατάξεις αλλά και από το συνδυασμό τους προκύπτει, ότι ο τρόπος λειτουργίας του Εθνικού Συστήματος Υγείας, είναι απόλυτα συνυφασμένος με τις εφημερίες, οι οποίες είναι υποχρεωτικές για όλους τους Ιατρούς του Ε.Σ.Υ., διαφοροποιούμενου μόνο του αριθμού και του τύπου των εφημεριών, ανάλογα με το βαθμό του κάθε Ιατρού και τη Ζώνη στην οποία κατατάσσεται η υγειονομική μονάδα στην οποία υπηρετεί.
Άλλωστε, όπως προβλέπει η κείμενη νομοθεσία (άρθρο 4 παρ.1, περ. Β? του Ν.3868/2010), το ποσό της αποζημίωσης μειώνεται αναλόγως, μόνο αν δεν πραγματοποιηθεί το σύνολο των προβλεπόμενων στο άρθρο 66 παρ.27 του Ν.3984/2011 εφημεριών λόγω αδείας, απουσίας ή άλλου λόγου του Ιατρού.
Από τις ως άνω παραδοχές παρέπεται, ότι όλοι οι Ιατροί του Ε.Σ.Υ. και ανεξάρτητα από την ειδικότητά τους, οφείλουν να πραγματοποιούν συγκεκριμένο αριθμό και τύπο εφημεριών.
Όπως γνωρίζετε, οι αποδοχές από εφημερίες, ήτοι τακτικώς παρεχόμενης ανά μήνα υπερωριακής εργασίας, έχουν μία σημαντική βιοποριστική λειτουργία και ουδείς θα μπορούσε να παραιτηθεί από ένα φυσικό και αυτονόητο δικαίωμα αυτοδύναμης προστασίας, αφού η καθυστέρηση της πληρωμής των εφημεριών ή η μείωση της αποζημίωσης, με τη μετατροπή των ενεργών ή/και μικτών εφημεριών σε εφημερίες ετοιμότητας και στη συνέχεια με την οριζόντια περικοπή της προκύπτουσας αποζημίωσης, με τη χρήση ανεπίτρεπτων μεθοδεύσεων και τεχνασμάτων, ανατρέπει τη βάση βιοπορισμού των θιγόμενων Ιατρών μελών μας.
Γνωρίζετε, ότι η αποζημίωση από τη πραγματοποίηση του από τη κείμενη νομοθεσία προβλεπόμενου αριθμού και τύπου εφημεριών, συνιστά σημαντικό τμήμα του ανά μήνα εισοδήματος των Ιατρών μελών μας.
Έτσι, ενώ ο χρόνος εργασίας των Ιατρών μελών μας, χωρίς τη πραγματο-ποίηση εφημεριών, είναι εκατόν σαράντα (140) ώρες μηνιαίως (άρθρο 2 του Ν.3754/2009, ΦΕΚ Α? 43), θα έπρεπε να πραγματοποιούν, σύμφωνα με τη κείμενη νομοθεσία, και εργασία υποχρεωτική, ήτοι εφημερίες, που θα μπορούσε να φθάσει και μέχρι τις εκατόν σαράντα (140) ώρες περίπου το μήνα για τους ειδικευμένους Ιατρούς και μέχρι τις εκατόν εξήντα (160) ώρες περίπου το μήνα για τους ειδικευόμενους Ιατρούς.
Ενόψει των ανωτέρω μνημονευόμενων πραγματικών δεδομένων, εφόσον οι εφημερίες αποτελούν τακτικώς παρεχόμενη ανά μήνα εργασία, παρέπεται ότι συνιστούν μόνιμες και σταθερές απολαβές των Ιατρών. Με βάση δε και τις απολαβές από τις εφημερίες, οι Ιατροί μέλη μας προγραμμάτιζαν αντίστοιχα και τις υποχρεώσεις που ανελάμβαναν (έξοδα διαβίωσης, ένδυσης, δίδακτρα, δάνεια, ενοίκια, κλπ.).
Επομένως, η παράλογη και βίαιη ανατροπή, που επήλθε από τη παράνομη μετατροπή των εφημεριών, με συνέπεια μια πρώτη σημαντική μείωση της αποζημίωσής τους και στη συνέχεια μια δεύτερη οριζόντια περικοπή προς τα κάτω της αποζημίωσης αυτής, ώστε να ισοσκελίζεται με το εγκεκριμένο από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ανά μήνα χρημα-τικό ποσό για την αποζημίωση των εφημεριών των Ιατρών του Νοσοκο-μείου και των Κέντρων Υγείας δικαιοδοσίας του, με την “υπόσχεση” κάλυψης της προκαλούμενης δεύτερης μείωσης, λόγω υπέρβασης, με τη χρήση της ποσόστωσης του 9% (ως πρόσθετες εφημερίες) (!!!), ενώ ό,τι απομένει, ως υπέρβαση, πέραν της εν λόγω ποσόστωσης χάνεται και δεν αποζημιώνεται (!!!), έχει δημιουργήσει στα μέλη μας τεράστια και οξύτατα οικονομικά προβλήματα, με συνέπεια και ενόψει μάλιστα και της παρούσας δεινής οικονομικής συγκυρίας, που είχε ήδη ως αποτέλεσμα τη δραστική μείωση των τακτικών και πρόσθετων ανά μήνα αποδοχών τους, να εμφανίζονται ως αφερέγγυοι και αναξιόπιστοι στις συναλλαγές τους.
Καλούνται, δηλαδή, να εκλιπαρούν, να απολογούνται και να ενημερώνουν τους πιστωτές τους (Τράπεζες από τις οποίες έχουν λάβει δάνεια, πιστωτικές κάρτες και όπου αλλού έχουν οικονομικές εκκρεμότητες), για την ανωτέρω αναξιοπρεπή και απαξιωτική γι? αυτούς κατάσταση.
Ενόψει, συνεπώς, των ανωτέρω αναμφισβήτητων δεδομένων, προκύπτει, ότι με την ως άνω συμπεριφορά σας και κυρίως τις ενέργειες ή/και παραλείψεις σας, έχετε επιδείξει και εξακολουθείτε να επιδεικνύετε σε βάρος των μελών μας βαρύτατη αντισυμβατική συμπεριφορά και πρόδηλη αφερεγγυότητα, οι οποίες συνίστανται σε σοβαρή παραβίαση της εργατικής νομοθεσίας, που έχει τεθεί για τη προστασία τους, ως εργαζομένων Δημόσιων Λειτουργών, ενώ τους έχετε περιαγάγει σε απόλυτη απόγνωση και ανασφάλεια, λόγω πρόδηλης αδυναμίας τους να αντιμετωπίσουν τις υποχρεώσεις της καθημερινότητας, ενώ με δική σας αποκλειστική ευθύνη έχετε θέσει σε απόλυτη διακινδύνευση την επιβίωση τόσο των ιδίων όσο και των οικογενειών τους.
Η κακόβουλη δε συμπεριφορά σας αλλά και η ένταση του δόλου σας προκύπτουν από το γεγονός, ότι, όπως προαναφέραμε, η Ένωσή μας έχει ζητήσει τόσο από εσάς όσο και από το Διοικητικό Συμβούλιο του Νοσοκομείου να μην γίνεται υπέρβαση του ποσού των 208.000,00 Ευρώ που έχει εγκρίνει ανά μήνα το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, εφόσον η υπέρβαση αυτή δεν είναι δυνατόν να αποζημιωθεί.
Εσείς, όμως, αρνείσθε να συμμορφωθείτε στις εύλογες συστάσεις και παραινέσεις της Ένωσής μας, αναδεχόμενος τη πλήρη ευθύνη των πράξεων και επιλογών σας, ενώ εξακολουθείτε να εξαναγκάζετε τα μέλη μας σε απλήρωτη εργασία, προκειμένου να υλοποιείται πάση θυσία το εκάστοτε Πρόγραμμα εφημεριών, αδιαφορώντας πλήρως για την προκα-λούμενη επισφάλεια και τη διακινδύνευση της υγείας και της ζωής ακόμη των ασθενών.
Άλλωστε, το γεγονός ότι οι πρόσθετες εφημερίες, που έχουν πραγματο-ποιηθεί από το μήνα Δεκέμβριο 2011 μέχρι και σήμερα, έχουν παραμείνει απλήρωτες, αποτελεί τη πλήρη απόδειξη των πραγματικών δυνατοτήτων σας αλλά και των ενδόμυχων προθέσεών σας.
Επιπλέον, η θέση σας επιβαρύνεται έτι περαιτέρω, διότι η τακτική του εξαναγκασμού των μελών μας να εργάζονται, όταν τους οφείλονται δεδουλευμένα, έστω και ως διαφορά, αλλ? επίσης και να εργάζονται “δωρεάν” ή “επί πιστώσει” (!!!), με τη χρήση έωλων υποσχέσεων, που αγγίζουν τα όρια του θράσους, ότι θα καταβληθούν οι υπερβάσεις μέσω του δήθεν μηχανισμού των πρόσθετων εφημεριών κ.ο.κ., καταστρατηγεί βασικές διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας όπως και τη διάταξη της παρ.3 του άρθρου 22 του Συντάγματος (ήδη παρ.4, όπως αυτή αναριθμήθηκε με τη παρ. Α του Ψηφίσματος της Ζ? Αναθεωρητικής Βουλής, ΦΕΚ Α? 84/17-04-2001), κατά την οποία “Οποιαδήποτε μορφή αναγκαστικής εργασίας απαγορεύεται”.
Και ασφαλώς αναγνωρίζουμε την υποχρεωτικότητα πραγματοποίησης των εφημεριών, αλλά υπό την αυστηρή, όμως, προϋπόθεση, ότι η υποχρεωτι-κότητα αυτή εξαρτάται απολύτως από την μέχρι κεραίας εκπλήρωση της υποχρέωσής σας, ως εργοδότη, να εξασφαλίζετε και να διασφαλί-ζετε, μεταξύ των άλλων, την εμπρόθεσμη καταβολή του συνόλου των τακτικών και λοιπών αποδοχών των Ιατρών μελών μας.

Εξάλλου, όπως προβλέπεται στο άρθρο 22 παρ.1, εδ.β? του Συντάγματος,
«1. Η εργασία αποτελεί δικαίωμα και προστατεύεται από το Κράτος ?.. Όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξάρτητα από το φύλο ή από άλλη διάκριση, έχουν δικαίωμα ίσης αμοιβής για παρεχόμενη εργασία ίσης αξίας»,
ενώ από τη διάταξη του άρθρου 4 παρ.1 του Συντάγματος, η οποία ορίζει, ότι “οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου”, καθιερώνεται όχι μόνο η ισότητα των Ελλήνων πολιτών έναντι του Νόμου αλλά και η ισότητα του Νόμου έναντι αυτών, υπό την έννοια ότι ο Νομοθέτης, κατά τη ρύθμιση ουσιωδώς ομοίων πραγμάτων, σχέσεων ή καταστάσεων και κατηγοριών προσώπων δεν μπορεί να νομοθετεί κατά διάφορο τρόπο, εισάγοντας εξαιρέσεις και διακρίσεις.
Ενόψει των ανωτέρω, απαιτούμε να μας απαντήσετε, ευθέως και ευθαρσώς, στα κάτωθι εύλογα ερωτήματα:
α)  Με βάση ποιά νομοθετική διάταξη προβαίνετε σε μετατροπή των ενεργών ή/και μικτών εφημεριών σε εφημερίες ετοιμότητας;
β)  Με βάση ποιά νομοθετική διάταξη προβαίνετε σε δεύτερη (μετά τη μετατροπή των εφημεριών σε άλλου τύπου) οριζόντια μείωση της οφειλόμενης αποζημίωσης και με ποιά δεδομένα υπόσχεσθε τη πληρωμή μέρους της προκαλούμενης υπέρβασης, σε σχέση με το εγκεκριμένο από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης μηνιαίο κονδύλι αποζημίωσης των εφημεριών;
γ)   Σε ποιό ποσοστό έγιναν και γίνονται οι περικοπές της οφειλόμενης αποζημίωσης στα Προγράμματα εφημεριών, οι δε περικοπές αυτές είναι ανάλογες του αριθμού των υπηρετούντων Ιατρών και ανάλογες των αναγκών του πληθυσμού ευθύνης των υγειονομικών μονάδων, των οποίων προΐστασθε;
δ)  Με βάση ποιά νομοθετική διάταξη εξαναγκάζετε τα μέλη μας σε απλήρωτη εργασία;
ε)  Εφόσον με το μηνιαίο ποσό αποζημίωσης, που έχει εγκρίνει το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, δεν υπάρχει αντιστοίχηση με το προβλεπόμενο από τη κείμενη νομοθεσία αριθμό και τύπο εφημεριών, πως σκοπεύετε να καλύψετε ασφαλώς τις τριάντα (30) ημέρες κάθε μήνα, εφόσον καθίσταται εκ των πραγμάτων επι-σφαλής η εφημέρευση, με απρόβλεπτους κινδύνους για την υγεία αλλά και για τη ζωή ακόμη των ασθενών, ενώ δεν μπορεί να υπάρξει απλήρωτη εργασία;
στ)  Γιατί αποφεύγετε να υπογράψετε τα Προγράμματα εφημεριών και γιατί δεν απαντάτε σε μία σειρά ζητημάτων, που σας έχουν τεθεί και άπτονται της επικινδυνότητας κατά την νοσηλεία των ασθενών, όταν Ιατροί αντίστοιχης ειδικότητας τελούν σε εφημερία ετοιμότητας, η οποία προέρχεται από μετατροπή ενεργού ή/και μικτής εφημερίας;
ζ)   Πότε σκοπεύετε και με ποιό συγκεκριμένο τρόπο, να αποζημιώσετε τις δεδουλευμένες πρόσθετες εφημερίες των μελών μας που χρονίζουν από το μήνα Δεκέμβριο 2011 μέχρι σήμερα;
η)  Θα εξακολουθήσετε την ίδια παράνομη πρακτική και για τους μήνες Ιούνιο και Ιούλιο 2012, των οποίων οι εφημερίες που πραγματο-ποιήθηκαν, παραμένουν απλήρωτες;

2.    Επειδή, συνεπώς, αντιλαμβάνεσθε, ότι ο συνεχιζόμενος από μέρους σας επικίνδυνος εμπαιγμός των Ιατρών μελών μας δεν μπορεί, πλέον, να συνεχισθεί, εφόσον η μέχρι σήμερα υπομονή τους έχει εξαντληθεί, σας δηλώνουμε απερίφραστα, ότι ως Ένωση, θα εισηγηθούμε στα μέλη μας να δηλώσουν, με ρητή και ανεπιφύλακτη Δήλωσή τους, την εφαρμογή του Κοινοτικού Δικαίου, το οποίο έχει προ πολλού μεταφερθεί στο εσωτερικό μας δίκαιο, σχετικά με τον ανώτατο επιτρεπόμενο εβδομαδιαίο χρόνο εργασίας συμπεριλαμβανομένου και του χρόνου των εφημεριών.
Συγκεκριμένα:
Θεωρούμε, ότι γνωρίζετε το περιεχόμενο των Αποφάσεων της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου της 26-06-2008 (Πρακτικά της 14ης Γενικής Συνεδρίασης) και της 26-11-2008 (Πρακτικά της 22ης Γενικής Συνε-δρίασης) για τον ανώτατο επιτρεπόμενο εβδομαδιαίο χρόνο εργασίας, που δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 48 ώρες συμπεριλαμβανομένων των εφημεριών. Οι Αποφάσεις αυτές αποτελούν συνέχεια και επιβεβαίωση της πάγιας Νομολογίας του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Πράξεις υπ?αριθ.144/2006, 67/2007, 106/2007, 107/2007 του Τμήματος Ι όπως και Πρακτικά της 9ης Συνεδρίασης της 20-05-2008 του αυτού Τμήματος), η οποία έχει ερμηνεύσει αυθεντικά την υπεροχή του Κοινοτικού Δικαίου έναντι του Εθνικού Δικαίου και συγκεκριμένα της Κωδικοποιητικής Οδηγίας 2003/88/ΕΚ, η οποία αποτελεί ενεργό νομοθετική πράξη.
Η Οδηγία αυτή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 04-11-2003 “σχετικά με ορισμένα στοιχεία της οργάνωσης του χρόνου εργασίας”, στο πεδίο εφαρμογής της οποίας εμπίπτουν οι Ιατροί του Ε.Σ.Υ. (ειδικευμένοι και ειδικευόμενοι), όπως αυθεντικά έχει δεχθεί το Δικα-στήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (βλ. Υποθέσεις Simap/03-10-2000, Jaeger/09-09-2003, Pfeiffer/05-10-2004, Dellas/01-12-2005 κλπ.), κωδι-κοποίησε σε ενιαίο κείμενο τις Οδηγίες 93/104/ΕΚ του Συμβουλίου της 23-11-1993 και 2000/34/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 22-06-2000.  Οι διατάξεις της κωδικοποιητικής Οδηγίας 2003/88/ΕΚ, έχουν άμεση εφαρμογή (ως περιέχουσες κανόνες σαφείς, ορισμένους, απαλλαγμένους από αιρέσεις και δεκτικούς άμεσης εφαρμογής), αφού, αφενός μεν, η προθεσμία ενσωμάτωσής τους στην εσωτερική μας έννομη τάξη έχει προ πολλού εκπνεύσει (από την 23-11-1996, σύμφωνα με το άρθρο 18 της Οδηγίας 93/104/ΕΚ και από την 01-08-2004, σύμφωνα με το άρθρο 2 της Οδηγίας 2000/34/ΕΚ), αφετέρου δε, οι διατάξεις αυτές έχουν ήδη μεταφερθεί με τα Προεδρικά Διατάγματα 88/1999 (ΦΕΚ Α? 94) και 76/2005 (ΦΕΚ Α? 117)  στο εσωτερικό μας δίκαιο, με συνέπεια οι κανόνες που θεσπίζουν, όχι μόνο να έχουν καταστεί γνωστοί στους ενδιαφερόμενους για τους οποίους γεννούν δικαιώματα, αλλά να συνιστούν κανόνες αυξημένης τυπικής ισχύος, οι οποίοι υπερι-σχύουν οποιασδήποτε αντίθετης διάταξης Νόμου.
Μετά τη Συνθήκη Προσχώρησης της 28-05-1979, που κυρώθηκε σύμφωνα με το άρθρο 1 του Νόμου 945/1979 (ΦΕΚ Α? 170), με την οποία η Ελλάδα έγινε πλήρες μέλος των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων και τη κύρωση με το Νόμο 2077/1992 της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση, μέρος του εσωτερικού ελληνικού δικαίου διέπεται από το νομικό καθεστώς του Κοινοτικού Δικαίου, στο οποίο περιλαμβάνονται και οι Οδηγίες, οι οποίες αποτελούν ενεργείς νομοθετικές πράξεις (παράγωγο δίκαιο) και οι οποίες μεταφερόμενες στην εσωτερική έννομη τάξη, είτε με την εκπνοή της προθεσμίας ενσωμάτωσής τους, είτε με νομοθετική ή κανονιστική πράξη του εθνικού νομοθέτη, αποκτούν αυξημένη τυπική ισχύ και υπερισχύουν οποιασδήποτε αντίθετης διάταξης της εθνικής νομοθεσίας, καθιστώντας την αυτοδικαίως ανεφάρμοστη, με βάση την αρχή της υπεροχής του Κοινοτικού Δικαίου έναντι του εσωτερικού δικαίου των Κρατών μελών.
Άλλωστε και κατά τη πάγια Νομολογία του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, η υπεροχή του Κοινοτικού Δικαίου έναντι των αντίθετων διατάξεων των εθνικών δικαίων συνιστά βασικό χαρακτηριστικό της κοινοτικής έννομης τάξης, θεμελιούμενη στη φύση και την αυτονομία της έννομης αυτής τάξης (βλ. ΣτΕ 3312/1989, 3596/1985, Ολομ. 2152/1986, 815/1984 κλπ.).

Αυτό ενισχύεται και από το άρθρο 28 του ισχύοντος Συντάγματος, σύμφωνα με το οποίο,
«1. Οι γενικά παραδεδεγμένοι κανόνες του διεθνούς δικαίου, καθώς και οι διεθνείς συμβάσεις, από την επικύρωσή τους με νόμο και τη θέση τους σε ισχύ σύμφωνα με τους όρους καθεμιάς, αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του εσωτερικού ελληνικού δικαίου και υπερισχύουν από κάθε άλλη αντίθετη διάταξη νόμου. 2. Για να εξυπηρετηθεί σπουδαίο εθνικό συμφέρον και να προαχθεί η συνεργασία με άλλα Κράτη, μπορεί να αναγνωρισθούν, με συνθήκη ή συμφωνία, σε όργανα διεθνών οργανισμών αρμοδιότητες που προβλέπονται από το Σύνταγμα».
Κατά δε την ερμηνευτική δήλωση του ίδιου άρθρου,
«Το άρθρο 28 αποτελεί θεμέλιο για τη συμμετοχή της Χώρας στις διαδι-κασίες της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης».
Ενόψει αυτών, τα Π.Δ.88/1999 και 76/2005 ενσωματώνουν παράγωγο Κοινοτικό Δίκαιο, διατάξεις δηλαδή Κοινοτικών Οδηγιών, με την ιδιαίτερη δε επισήμανση, ότι δεν κάνουν αντιδιαστολή μεταξύ υπαλλήλων με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου και δημοσίων υπαλλήλων. Πράγματι, ομιλούν, αδιακρίτως, για εργοδότες και εργαζό-μενους τόσο του ιδιωτικού όσο και του δημόσιου τομέα, ο δε έλεγχος εφαρμογής των διατάξεων του Π.Δ.88/1999 έχει ανατεθεί στις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες της Επιθεώρησης Εργασίας, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις της εθνικής νομοθεσίας (άρθρο 15).
Πέραν αυτών, αφότου έχει λήξει η τασσόμενη προθεσμία συμμόρφωσης της Κωδικοποιητικής Οδηγίας 2003/88/ΕΚ, οι διατάξεις της παράγουν άμεσο αποτέλεσμα, δηλαδή άμεση ισχύ στην εσωτερική έννομη τάξη της Χώρας μας που είναι και ο παραλήπτης της.
Συνεπώς, έναντι της Χώρας μας, δικαιούνται οι Έλληνες πολίτες και συνακόλουθα οι Νοσοκομειακοί Ιατροί να επικαλούνται έναντι πάντων τις επαρκώς σαφείς και απαλλαγμένες αιρέσεων διατάξεις της Κωδικο-ποιητικής Οδηγίας 2003/88/ΕΚ. Η επίκληση αυτή δεν είναι δυνατή μόνο ενώπιον των εθνικών δικαστηρίων, αλλά απευθύνεται στο σύνολο των φορέων εξουσίας της Χώρας μας, δεδομένου ότι ενόψει του δεσμευτικού αποτελέσματος της Οδηγίας αυτής, οι υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτήν επιβάλλονται και σε όλα τα όργανα της διοίκησης και σε κάθε εν γένει αρχή της Χώρας μας.
Επομένως, από το άμεσο αποτέλεσμα της Οδηγίας αυτής, δεσμεύονται και όλες οι δημόσιες αρχές που είναι επιφορτισμένες με τη δημόσια υγεία. Εξάλλου, η Χώρα μας δεσμεύεται από το ανωτέρω άμεσο αποτέ-λεσμα, είτε ενεργεί με την ιδιότητα της δημόσιας αρχής, είτε με την ιδιότητα του εργοδότη.
Επομένως, η εβδομαδιαία διάρκεια απασχόλησης των Ιατρών συμπε-ριλαμβανομένων και των εφημεριών, απαγορεύεται να υπερβαίνει, σύμφωνα με τα άρθρα 6, 16 και 17 της ανωτέρω Οδηγίας, για τη κατη-γορία των ειδικευμένων Ιατρών τις 48 ώρες κατά μέσο όρο για χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών, αρχομένου από 1.1., 1.5. και 1.9. κάθε ημερολογιακού έτους και για τη κατηγορία των ειδικευόμενων Ιατρών τις 52 ώρες κατά μέσο όρο ανά περίοδο έξι μηνών. Από τα ανώτατα αυτά όρια εβδομαδιαίας εργασίας επιτρέπεται παρέκκλιση, όπως ορίζει το άρθρο 22 της ίδιας Οδηγίας, αποκλειστικά και μόνο μετά από τη συναίνεση του ενδιαφερόμενου Ιατρού, που επιβάλλεται να είναι ρητή, ανεπιφύλακτη, ελεύθερη και προσωπική. Η ερμηνεία αυτή απορρέει από το σκοπό της Οδηγίας, που αποβλέπει στη διασφάλιση αποτελεσματικής προστασίας της ασφάλειας και της υγείας των Ιατρών αλλά και του κοινωνικού συνόλου, εξασφαλίζοντας το πραγματικό ευεργέτημα ενός ανώτατου ορίου εβδομαδιαίας εργασίας. Επομένως, κάθε παρέκκλιση από τις προβλέπουσες τα ανώτατα όρια διατάξεις πρέπει να συνοδεύεται από όλες τις αναγκαίες εγγυήσεις, ώστε, εάν ο Ιατρός καταλήξει να παραιτηθεί από κοινωνικό δικαίωμα που του απονέμει η Οδηγία, να το πράξει ελεύθερα και έχοντας πλήρη επίγνωση της κατάστασης. Συνεπώς, δεν νομιμοποιείται ο εργοδότης να έχει την ευχέρεια, με κανονιστική ρύθμιση, να επιβάλλει στον Ιατρό περιορισμό των δικαιωμάτων του χωρίς αυτός να έχει εκδηλώσει ρητά τη συναίνεσή του.
Κατά συνέπεια, η παραβίαση της μέγιστης διάρκειας εβδομαδιαίας εργασίας και ελάχιστης εβδομαδιαίας και ημερήσιας ανάπαυσης των Ιατρών, χωρίς να υφίσταται ρητή και ανεπιφύλακτη συναίνεσή τους και χωρίς να χορηγούνται σ? αυτούς ισοδύναμες περίοδοι αντισταθμιστικής ανάπαυσης (ρεπό), καθιστά μη νόμιμη την απασχόλησή τους αυτή και συνακόλουθα τη πραγματοποίηση των εφημεριών.

Επόμενως, οι Ιατροί μέλη μας νομιμοποιούνται, εφόσον ο εμπαιγμός τους εξακολουθεί να υφίσταται από μέρους σας, να απαιτήσουν με ρητή και ανεπιφύλακτη Δήλωσή τους την εφαρμογή του 48ώρου, ως ανώτατου εβδομαδιαίου χρόνου εργασίας για τους εξ αυτών ειδικευμένους Ιατρούς, συμπεριλαμβανομένων των εφημεριών και του 52ώρου, ως ανώτατου εβδομαδιαίου χρόνου εργασίας για τους εξ αυτών ειδικευόμενους Ιατρούς, συμπεριλαμβανομένων των εφημεριών.
Αυτό πρακτικά σημαίνει, ότι οι μεν ειδικευμένοι Ιατροί θα υποχρεούνται σε πραγματοποίηση 52, συνολικά, ωρών εφημερίας ανά μήνα, οι δε ειδικευόμενοι Ιατροί σε πραγματοποίηση 68, συνολικά, ωρών εφημερίας ανά μήνα.

Επειδή πρωταρχικό μέλημα της Ένωσής μας, της οποίας είναι μέλη μας οι θιγόμενοι Ιατροί του Γενικού Νοσοκομείου Ρεθύμνης και των Κέντρων Υγείας δικαιοδοσίας του, είναι να γνωρίζουμε το τρόπο και τις διαδικασίες που ακολουθούνται σε σχέση με τους εν λόγω Ιατρούς καθώς και να ελέγχουμε αν οι ενέργειες της Διοίκησης στηρίζονται σε συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο, διότι κατ? αυτό το τρόπο διασφαλίζονται τα επαγγελματικά και επιστημονικά συμφέροντα των εν λόγω Ιατρών.
Επειδή είναι πρόδηλο και σαφές, ότι εν προκειμένω υπάρχει ευθεία και άμεση βλάβη των συμφερόντων των ως άνω Ιατρών, μελών μας.
Επειδή δεν νοείται παροχή εργασίας χωρίς αντίστοιχη και μάλιστα προβλεπόμενη από το Νόμο αμοιβή.
Επειδή απαγορεύεται ρητά η μετατροπή των ενεργών η/και μικτών εφημεριών σε εφημερίες ετοιμότητας.
Επειδή με τις ανωτέρω περιγραφόμενες ενέργειες, λαμβάνει χώρα η ύψιστη απαξίωση και υποτίμηση των Ιατρών μελών μας, οι οποίοι καταθέτουν τη ψυχή τους και την υγεία τους στην εξυπηρέτηση του δημοσίου συστήματος υγείας.
Επειδή παραμένουν απλήρωτες οι δεδουλεμένες πρόσθετες εφημερίες από το μήνα Δεκέμβριο 2011 έως και σήμερα όπως και οι εφημερίες των μηνών Ιουνίου και Ιουλίου 2012, με τη βεβαιότητα ότι και για τους μήνες αυτούς θα ακολουθηθεί η ίδια απερίγραπτη και παράνομη τακτική, οι δε θιγόμενοι Ιατροί, τελούν, με δική σας υπαιτιότητα, σε δυσχερέστατη οικονομική κατάσταση.
Επειδή δεν πρόκειται να ανεχθούμε έτι περαιτέρω τον εμπαιγμό των μελών μας και τους οποιουσδήποτε απαξιωτικούς πειραματισμούς σε βάρος τους, που έχουν ανατρέψει με βίαιο τρόπο τη στοιχειώδη βάση του βιοπορισμού τόσο των ιδίων όσο και των οικογενειών τους.
Επειδή με την ως άνω περιγραφόμενη παράλογη και παράνομη κατάσταση αλλά και τις εν γένει πράξεις ή/και παραλείψεις σας, διαταράσσεται η εύρυθμη και ασφαλής λειτουργία του Νοσοκομείου αλλά και των Κέντρων Υγείας δικαιοδοσίας του, με συνέπεια να μη διασφαλίζεται και να πλήττεται βάναυσα το δημόσιο συμφέρον, το οποίο άπτεται της προστασίας της δημόσιας υγείας.
Επειδή είσθε υπάλληλος κατά την έννοια του άρθρου 7 παρ. 7 του Ν.3329/2005 (ΦΕΚ Α? 81) σε συνδυασμό με τα άρθρα 13 περ. α? και 263Α του Ποινικού Κώδικα και συνεπώς δεν αναγνωρίζεται, ούτε επιτρέπεται και ούτε συγχωρείται άγνοια δικαίου, αλλ? ούτε συγχωρείται η αλλοίωση του γράμματος και του πνεύματος της κείμενης νομοθεσίας.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
και με τη ρητή επιφύλαξη των νομίμων δικαιωμάτων μας
Διαμαρτυρόμαστε εντονότατα: α) για τη παράνομη και αυθαίρετη μετατροπή των ενεργών ή/και μικτών εφημεριών των Ιατρών μελών μας σε εφημερίες ετοιμότητας των μηνών Ιανουαρίου, Φεβρουαρίου, Μαρτίου, Απριλίου και Μαΐου 2012, προκειμένου να μειωθεί η οφειλόμενη αποζημίωση, β) για τη παράνομη και αυθαίρετη οριζόντια μείωση της προκύπτουσας ως άνω αποζημίωσης από τη μετατροπή των εφημεριών σε άλλου τύπου για τους αυτούς ως άνω μήνες, γ) για τον εξαναγκασμό των Ιατρών μελών μας σε παροχή απλήρωτης εργασίας, σε πλαίσιο επισφαλούς εφημέρευσης, που συνεπάγεται απρόβλεπτους κινδύνους για τους ασθενείς και δ) για τη μη εξόφληση των πρόσθετων εφημεριών που έχουν πραγματοποιήσει οι Ιατροί μέλη μας από το μήνα Δεκέμβριο 2011 έως και σήμερα όπως και για τη μη πληρωμή των εφημεριών των μηνών Ιουνίου και Ιουλίου 2012.
Σας Καταγγέλλουμε για την ως άνω περιγραφόμενη αυθαίρετη, καταχρη-στική και παράνομη συμπεριφορά σας.
Σας Καλούμε να αποκαταστήσετε τη νομιμότητα: α) παραλείποντας του λοιπού τη μετατροπή των ενεργών ή/και μικτών εφημεριών σε εφημερίες ετοιμότητας και την στη συνέχεια οριζόντια περικοπή της εκ μετατροπής προκύπτουσας αποζημίωσης, β) εξοφλώντας τις απλήρωτες πρόσθετες εφημερίες από το μήνα Δεκέμβριο 2011 έως σήμερα όπως και τις απλήρωτες εφημερίες των μηνών Ιουνίου και Ιουλίου 2012, σύμφωνα με τη κείμενη νομοθεσία και γ) εγκρίνοντας του λοιπού τη κατάρτιση ασφαλών Προγραμ-μάτων εφημεριών, σύμφωνα με το προβλεπόμενο αριθμό και τύπο εφημεριών και όχι την έγκριση επισφαλών Προγραμμάτων, που συνοδεύονται από παροχή αναγκαστικής και απλήρωτης εργασίας, άλλως,

Σας Δηλώνουμε απερίφραστα και άνευ ετέρου, ότι, ως έχοντες έννομο συμφέρον, για τη προστασία των Ιατρών μελών μας, θα καλέσουμε τα μέλη μας να απαιτήσουν, με ρητή και ανεπιφύλακτη Δήλωσή τους, την εφαρμογή του 48ώρου (για τους ειδικευμένους Ιατρούς) και του 52ώρου (για τους ειδικευόμενους Ιατρούς), ως του ανώτατου επιτρεπόμενου εβδομαδιαίως χρόνου εργασίας, συμπεριλαμβανομένων των εφημεριών, ενώ θα προσφύ-γουμε με Μηνυτήρια Αναφορά ενώπιον του οικείου Εισαγγελέα Πρωτοδικών όπως και ενώπιον κάθε αρμόδιας Δικαστικής Αρχής.

Αρμόδιος Δικαστικός Επιμελητής παραγγέλλεται να επιδώσει νόμιμα τη παρούσα προς τον κ. ΜΟΣΧΟΒΑΚΗ Γεώργιο, Διοικητή του Γενικού Νοσοκομείου Ρεθύμνης, προς γνώση του και για τις νόμιμες συνέπειες, αντιγράφων αυτήν ολόκληρη στη συνταχθησόμενη Έκθεση Επίδοσης.
Επικολλήθηκε ένσημο Τ.Π.Δ.Α., αξίας 1,15 Ευρώ.

Αθήνα, 28 Αυγούστου 2012
Ο Πληρεξούσιος Δικηγόρος

 

Περισσότερες Δημοσιεύσεις

Κύλιση στην κορυφή