Με νέα 48ωρη και με προοπτική κλιμάκωσης απαντά η ΠΝΟ
- Ατελείωτη φαντάζει η ταλαιπωρία στα λιμάνια καθώς δεν διαφαίνεται φως στο τούνελ
26/11/10
Συνεχίζονται οι ταλαιπωρίες στα λιμάνια της χώρας αφού με νέα 48ωρη απεργία από τις 6 το πρωί της Παρασκευής 26 Νοεμβρίου έως τις 6 το πρωί της Κυριακής 28 Νοεμβρίου και με προοπτική περαιτέρω κλιμάκωσης, απάντησε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ).
Η απεργία περιλαμβάνει τις κατηγορίες πλοίων για τις οποίες εκκρεμεί η υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και είναι τα ακτοπλοϊκά Επιβατηγά – Οχηματαγωγά, τα Μεσογειακά Φορτηγά και τα Ακτοπλοϊκά Φορτηγά κάτω των 500 κόρων ολικής χωρητικότητας.
Η διοίκηση της ΠΝΟ τονίζει σε ανακοίνωσή της ότι με εξαίρεση των τριών εργοδοτικών οργανώσεων, που έχουν ήδη υπογράψει, δηλαδή την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και την Ένωση Πορθμείων Εσωτερικού που προηγήθηκαν, δεν υπάρχει προθυμία προσέλευσης των οργανώσεων εργοδοτών των άλλων κατηγοριών πλοίων, στην υπογραφή και των υπόλοιπων Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για το 2010, που ήδη πλησιάζει στη λήξη του.
«Η σημερινή απόφαση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας για συνέχιση της απεργίας για ακόμη 48 ώρες αποδεικνύει ότι η εμμονή της ΠΝΟ να μην δέχεται την πρότασή μας για συζήτηση των προβλημάτων που θα βγάλουν αμφοτέρους από την κρίση είναι επικίνδυνη», τονίζει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας.
Μεγάλα προβλήματα στην Κρήτη
Από την απεργία των ναυτικών αναμένεται να δημιουργηθούν προβλήματα στα νησιά, καθώς ήδη υπάρχουν έντονες διαμαρτυρίες από πολλούς παραγωγούς στην Κρήτη για τα προϊόντα τους.
«Όσο περνάει ο καιρός τα προβλήματα εντείνονται» δηλώνει από το Λασίθι ο πρόεδρος των αγροτικών συλλόγων του νομού Στάθης Κορνάρος. «Ήδη τις αγορές του εξωτερικού πλέον δεν μπορούμε να τις τροφοδοτήσουμε και πληρώνουμε ποινικές ρήτρες για τα συμβόλαια παράδοσης τα οποία έχουμε κλείσει», τονίζει ο κ.Κορνάρος.
Αυτή τη στιγμή συνεδριάζουν οι εκπρόσωποι των αγροτικών συλλόγων στην Ιεράπετρα, προκειμένου να δουν πως διαμορφώνεται η κατάσταση μετά την απόφαση της ΠΝΟ για συνέχιση της απεργίας των ναυτικών.
Στα Χανιά ιδιαίτερα προβλήματα υπάρχουν με τους παραγωγούς των κηπευτικών της Κουντούρας και του Ελαφονησίου καθώς αυτή την περίοδο η παραγωγή φτάνει στο 80%.Πολλοί από αυτούς έχουν συμβόλαια με αγορές της Αθήνας και του εξωτερικού και τα προϊόντα μένουν στα αζήτητα,δεδομένου ότι τα περισσότερα από αυτά είναι ευπαθή και κινδυνεύουν οι παραγωγοί να χάσουν τα συμβόλαια.
Εμφύλιος πόλεμος μεταξύ εφοπλιστών
Σύμφωνα με πληροφορίες, στη συνεδρίαση της ΠΝΟ, ζητήθηκε από συνδικαλιστές η εξαίρεση από την απεργία, της BLUE STAR FERRIES της ΑΤΤΙΚΑ GROUP, καθώς η πλοιοκτήτρια εταιρία έχει δεχθεί να χορηγήσει αύξηση 2% στα πληρώματα της, αλλά το αίτημα δεν έγινε αποδεκτό.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας σχολιάζοντας ανακοίνωση της ΑΤΤΙΚΑ GROUP η οποία τονίζει ότι «η υπογραφή Συλλογική Σύμβασης Εργασίας στην ακτοπλοΐα είναι εύλογη απαίτηση των Ελλήνων ναυτικών», ο κ. Βεντούρης τονίζει ότι «ο κ. Βγενόπουλος προτείνει γαλαντόμο οικονομική πολιτική με ξένα λεφτά».
«Είναι γνωστό ότι η τακτική του «διαίρει και βασίλευε» είναι μια επιτυχημένη συνταγή από παλαιοτάτων ετών, η υιοθέτησή της όμως από χρηματιστηριακές εταιρείες πλοιοκτησίας δικαίως θεωρείται στο επιχειρηματικό τοπίο ως ενέργεια dumping,» προστίθεται στην ανακοίνωση.