Παρουσίαση πρότασης για Κέντρο Ανάπτυξης και Προβολής Κρήτης, «Αριάδνη»
- Ομιλία του υποψηφίου Περιφερειάρχη & βουλευτή Λασηθίου κ. Γ.Πλακιωτάκη
- Δηλώσεις της τομεάρχη & βουλευτή της Ν.Δ. κ. Όλγας Κεφαλογιάννη
27/9/10
Μια σημαντική πρωτοβουλία η οποία αποτελεί μια ρεαλιστική και σοβαρή πρόταση για την Κρήτη, την προβολή και την ανάπτυξη της, παρουσίασε σήμερα από το Επιμελητήριο Ρεθύμνου, επ ευκαιρία του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού, ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Κρήτης κ. Γιάννης Πλακιωτάκης.
Στην παρουσίαση συμμετείχαν η κ. Όλγα Κεφαλογιάννη, Βουλευτής Ρεθύμνου και Τομεάρχης του Τομέα Τουριστικής Ανάπτυξης της Ν.Δ, μέλη του συνδυασμού «Η Κρήτη μας ενώνει», ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου και υποψήφιος Αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου κ. Γιώργης Γιακουμάκης, ο αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Βαγγέλης Μανιουδάκης, ο πρόεδρος της ένωσης ξενοδόχων Ρεθύμνου κ. Νίκος Βουρβαχάκης, η υπεύθυνη πολιτισμού και τουρισμού του δήμου Ρεθύμνου Δημ. Σύμβουλος κ. Πέπη Μπιρλιράκη ,μέλη του Επιμελητηρίου καθώς και εκπρόσωποι φορέων από όλη την Κρήτη.
Στη διάρκεια της εκδήλωσης η οποία πραγματοποιήθηκε στο Επιμελητήριο του Ρεθύμνου ο κ Πλακιωτάκης κατέθεσε μια πλήρη και εμπεριστατωμένη πρόταση για τη δημιουργία στο νησί μας του Κέντρου Ανάπτυξης και Προβολής Κρήτης, «Αριάδνη».
Το εν λόγω Κέντρο φιλοδοξεί να συμβάλλει στο να βγει ευκολότερα η κρητική οικονομία και οι κάτοικοί της από το λαβύρινθο της κρίσης και της συνεχούς υποβάθμισης της ποιότητας της ζωής τους και του περιβάλλοντός της.
Ειδικότερα, όπως περιέγραψε ο υποψήφιος Περιφερειάρχης:
«Για όλους εμάς, στον συνδυασμό Η ΚΡΗΤΗ ΜΑΣ ΕΝΩΝΕΙ, η σημερινή ημέρα αποτελεί μια θαυμάσια ευκαιρία να δείξουμε στην πράξη πως προσεγγίζουμε τις εκλογές της
7ης Νοεμβρίου, αλλά και πως αντιλαμβανόμαστε το ρόλο και το στόχο που πρέπει να έχει ο εκλεγμένος Περιφερειάρχης της Κρήτης.
Μέχρι τις εκλογές, δεν πρόκειται να ακούσετε από εμάς ούτε μεγάλα λόγια, ούτε βαρύγδουπες υποσχέσεις. Από αυτά η Κρήτη έχει ακούσει πολλά. Από εμάς θα ακούσετε δεσμεύσεις. Δεσμεύσεις συγκεκριμένες, τεχνοκρατικά μελετημένες και απολύτως εφαρμόσιμες. Δεσμεύσεις που μπορούν να πάνε το όνειρο όλων μας για την Κρήτη ένα βήμα μπροστά.
Στόχος μας είναι διεκδικήσει και να πάρει η Κρήτη όσα δικαιούται. Να αντιμετωπίζεται ανάλογα με τα όσα πολλά προσφέρει. Να βρίσκεται “γιατί το αξίζει” στην πρώτη γραμμή της αναπτυξιακής προσπάθειας».
Γνωρίζετε καλά, πρόσθεσε, ότι η Κρήτη δικαιούται πολύ περισσότερα από αυτά που έχει σήμερα. Σε έργα υποδομής, σε πόρους, σε ποιότητα ζωής, σε ευκαιρίες και δυνατότητες για τους ανθρώπους της. Αυτός πρέπει να είναι ο ρόλος και η αποστολή του εκλεγμένου Περιφερειάρχη. Η Κρήτη δε χρειάζεται Περιφερειάρχη - κυβερνητικό αξιωματούχο. Χρειάζεται Περιφερειάρχη που θέλει, ξέρει και μπορεί να διεκδικεί το καλύτερο.
Ο κ Πλακιωτάκης με τους συνεργάτες του, αλλά και ειδικούς επιστήμονες, μελέτησαν σχέδια και προτάσεις οι οποίες έχουν κατατεθεί στο παρελθόν, επεξεργα-στήκαν μοντέλα από ανάλογες δράσεις ανά τον κόσμο, αναζήτησαν οικονομικά δεδομένα και ολοκλήρωσαν την πρόταση τους, την οποία και έθεσαν στην διάθεση όλων όσων πραγματικά ενδιαφέρονται για το μέλλον του τόπου μας.
«Για να βγει η Κρήτη από το λαβύρινθο της ύφεσης και της αδιαφορίας, υπογράμμισε ο κ Πλακιωτάκης, χρειάζεται μία Αριάδνη. Αυτή την Αριάδνη μπορούν να δημιουργήσουν από κοινού Περιφέρεια και φορείς.
Πιο συγκεκριμένα το Κέντρο Ανάπτυξης και Προβολής Κρήτης, «Αριάδνη», είναι ένας φορέας ο οποίος καλείται να
υποστηρίξει συνολικά την ανάπτυξη του νησιού μας. Πολλά και ποικίλα είναι τα πεδία, όπου μπορεί να αξιοποιηθεί το νέο Κέντρο, όπως ενδεικτικά:
- H τουριστική βιομηχανία.
- H κρητική διατροφή.
- H επιστημονική καινοτομία και πανεπιστημιακή έρευνα.
- O κρητικός πολιτισμός και παράδοση.
- H προστασία και ανάδειξη του κρητικού φυσικού περιβάλλοντος.
- H προβολή όλων των χαρακτηριστικών και των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Κρήτης παντού.
- H διαρκής προώθηση των κρητικών απαιτήσεων στους φορείς διαμόρφωσης και άσκησης πολιτικής.
Μάλιστα ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο να ληφθεί πρόνοια για ένα μεγάλο κενό στο χώρο των κρητικών προϊόντων και υπηρεσιών. «Είναι, άλλωστε, αναμφισβήτητο ότι δεκάδες εκατομμύρια προϊόντα της Κρήτης φτάνουν στα χέρια καταναλωτών σε ολόκληρο τον κόσμο. Τα προϊόντα αυτά αποτελούν ισχυρό μέσο ανάδειξης της Κρήτης και προβολής των μοναδικών χαρακτηριστικών της. Ένα μέσο
το οποίο μέχρι και σήμερα παραμένει σχεδόν αναξιοποίητο.
Για αυτό καθιερώνεται ένα κοινό αναγνωρισμένο σήμα που συνοδεύει κάθε προϊόν ή υπηρεσία με τόπο προέλευσης την Κρήτη.
Με τον τρόπο αυτό κάθε προϊόν ή υπηρεσία θα διαφημίζει την Κρήτη σε εκατομμύρια καταναλωτές σε ολόκληρο τον κόσμο χωρίς κανένα απολύτως κόστος. Ένα σήμα το οποίο αποτελεί από μόνο του, σήμα κατατεθέν της μοναδικής Κρητικής φυσιογνωμίας και γιατί όχι, λεβεντιάς.
Ένα σήμα το οποίο συνοψίζει όσα κάνουν μοναδική την Κρήτη. Ένα σήμα το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πάρα πολλές περιπτώσεις και σε πάρα πολλούς τομείς».
«Στόχος της πρότασής μας, συμπλήρωσε ο κ Πλακιωτάκης, είναι η συνεργασία κυρίως μεταξύ των ίδιων των Κρητικών για την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του νησιού από όπου μπορεί να έρθει η ανάπτυξη. Η προβολή της Κρήτης και των χαρακτηριστικών της, σε εκθέσεις, συνέδρια, περιοδικά, εκδόσεις, ρεπορτάζ, τηλεοπτικές εκπομπές, ντοκιμαντέρ, κινηματογραφικές ταινίες, internet (blogs, facebook κ.ά.), info-kiosks σε ολόκληρο τον κόσμο πρέπει να είναι οργανωμένη και συνεχής, τόσο εντός Ελλάδας, όσο και εκτός.
Μάλιστα αναφορικά με την προβολή της Κρήτης σε όλο τον κόσμο, πρότεινε επιπλέον «να δημιουργηθεί μηχανισμός ο οποίος θα στελεχώνεται από Κρήτες της Διασποράς («Πρεσβευτές της Κρήτης»), αλλά και από αναγνωρισμένες, στο χώρο τους, προσωπικότητες από την Κρήτη ή άτομα τα οποία αγαπούν την Κρήτη (Έλληνες και ξένους)».
Το Κέντρο «Η Αριάδνη» διευκρινίστηκε πως θα είναι φορέας ιδιωτικού δικαίου που θα δημιουργήσει η Περιφέρεια της Κρήτης και θα λειτουργήσει κάτω από της ευθύνη της, και γι αυτό ζητήθηκε όλοι οι φορείς (δημόσιοι και ιδιωτικοί), μεμονωμένα άτομα, αλλά και επιχειρηματίες να το αγκαλιάσουν.
Η όλη προσπάθεια στοχεύει να προσελκύσει εξάλλου την εθελοντική δράση των εκατοντάδων ακαδημαϊκών, ερευνητών, φοιτητών οι οποίοι δραστηριοποιούνται στην Κρήτη και το εξωτερικό, ενώ η χρηματοδότηση της θα προέρχεται από την Περιφέρεια, τους ΟΤΑ, τους κλαδικούς επιχειρηματικούς φορείς του νησιού και φυσικά από χορηγούς.
Τέλος, κ. Πλακιωτάκης επισήμανε ότι «αναμφισβήτητα, για πολλά χρόνια, οι άνθρωποι της Κρήτης έχουν αναλάβει πρωτοβουλίες σημειώνοντας μεγάλες επιτυχίες, επαγγελματικές και κοινωνικές. Η δραστηριοποίησή τους έχει αναγνωριστεί όχι μόνο από την υπόλοιπη Ελλάδα, αλλά και από ολόκληρο τον κόσμο.
Και όλα αυτά χωρίς ειδική στήριξη από την κεντρική διοίκηση, χωρίς ξεχωριστό ενδιαφέρον από τους αυτούς που ασκούν την εξουσία.
Η δημιουργία του Κέντρου Ανάπτυξης και Προβολής Κρήτης, Αριάδνη, ξεπερνά όλους αυτούς και φέρνει την πρωτοβουλία σε μας. Σε μας που ζούμε, παράγουμε, δημιουργούμε, στην Κρήτη.
Με μία μόνο κίνηση, που μπορεί να υλοποιηθεί άμεσα και χωρίς ουσιαστικά κανένα κόστος, εκατοντάδες εκατομμύρια άνθρωποι το χρόνο σε ολόκληρο τον κόσμο θα αποκτήσουν συνείδηση κατανάλωσης των κρητικών προϊόντων. Θα μάθουν τον τόπο μας. Και είναι βέβαιο ότι πολλοί από αυτούς θα παρακινηθούν να τον επισκεφτούν.
Με μία μόνο ιδέα, δημιουργούμε ένα τεράστιο μέσο επικοινωνίας και προβολής του νησιού μας με τον πλέον άμεσο, εύκολο και – σημαντικότερο -χωρίς κόστος τρόπο.
Σας καλώ να κάνουμε μαζί το μύθο της Αριάδνης, ζωντανή ιστορία για τον τουρισμό
και τα προϊόντα μας. Σας καλώ να πάρουμε το μέλλον της Κρήτης στα χέρια μας. Ενωμένοι, θα πετύχουμε».
Τι δήλωσε η Τομεάρχης Τουρισμού και Βουλευτής της Ν.Δ. στο Ρέθυμνο κ. Όλγα Κεφαλογιάννη:
Η Τομεάρχης Τουριστικής Ανάπτυξης της ΝΔ, κ. Όλγα Κεφαλογιάννη, με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού είναι φέτος ημέρα προβληματισμού. Βρίσκει τη χώρα μας προς το τέλος της τουριστικής περιόδου, να καταγράφει απώλειες.
Η Κυβέρνηση συνεχίζει να μην κάνει τίποτα για να βελτιώσει τα πράγματα. Σπέρνει αβεβαιότητα, για το εάν και πόσο θα αυξηθεί ο ΦΠΑ των τουριστικών υπηρεσιών. Καθυστερεί να προβεί στις αναγκαίες ενέργειες, για να εφαρμοστεί η άρση του καμποτάζ. Δεν έχει συγκεκριμένο σχέδιο για την τουριστική ανάπτυξη.
Αυτή είναι δυστυχώς η πολιτική της για τον τουρισμό. Πολιτική αδιαφορίας, παραίτησης, συρρίκνωσης.
Η πολιτική αυτή δε μπορεί να συνεχίζεται. Ο τουριστικός τομέας δεν αντέχει να υποστεί και άλλες απώλειες, περιμένοντας πότε η Κυβέρνηση θα αναλάβει τις ευθύνες της. Απαιτεί να μην αυξηθεί ο ΦΠΑ στις τουριστικές υπηρεσίες. Να προχωρήσει το συντομότερο η εφαρμογή της άρσης του καμποτάζ. Να καταρτιστεί επιτέλους, συγκεκριμένο στρατηγικό σχέδιο για την τουριστική ανάπτυξη.
Ο ελληνικός τουρισμός μπορεί και πρέπει να είναι για την Ελλάδα ένα από τα ισχυρότερα όπλα για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης. Μπορεί και πρέπει να είναι ένας ισχυρός μοχλός ανάπτυξης. Παρά τα προβλήματα, πιστεύουμε στην τεράστια δυναμική του ελληνικού Τουρισμού. Αυτό πρέπει να είναι το μήνυμα της σημερινής ημέρας. Μήνυμα ελπίδας και αισιοδοξίας για τον κόσμο του τουρισμού.»