free@agorapress.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας

22860 83756

Τηλεφωνήστε μας

Πρόταση για την αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής ορφάνιας στο Ρέθυμνο

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email
Χρόνος Ανάγνωσης: 4 λεπτά


Το Vastervik προ ημερών στο Μώλο Δραπετσώνας, έτοιμο
για τα νέα του “σινιάλα” και τις τελευταίες πινελιές.
Πρόταση για την αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής ορφάνιας στο Ρέθυμνο

  • Το Vastervik … “υποψήφιο” για το Ρέθυμνο!
  • «Χάριζαν σε κάποιον ένα γάιδαρο και αυτός τον κοίταζε στα δόντια

1 Ιουλίου 2014
του Βασίλη Κασιμάτη

Νέα πνοή στο Ρέθυμνο και στα όσα διαδραματίζονται τα τελευταία 2 χρόνια που ο νομός υποφέρει από την εκ νέου δυσβάσταχτη ακτοπλοϊκή ορφάνια, έδωσε η αίτηση δρομολόγησης στο Σ.Α.Σ. (Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών) του πλοίου Vastervik (πρώην Princess T) της εταιρίας European Management.

Προ 2 ημερών η εταιρία European των κ.κ. Αντώνη Φραγκιουδάκη & Θέμη Καραμπέκου έκανε συγκεκριμένη πρόταση στην ναυτική εταιρία Ρεθύμνου Cretan Ferries (Cretan Lines) για συνεργασία στη δρομολόγηση του πλοίου Vastervik (πρώην Princess T) το οποίο ήρθε στην Ελλάδα από χώρα του εξωτερικού, πλήρως ανακατασκευασμένο!

Η πρόταση ήταν η εξής:

Δρομολόγηση του πλοίου σε ετήσια βάση Ρέθυμνο – Πειραιάς – Ρέθυμνο.
Ανάληψη της κεντρικής πρακτόρευσης για όλη τη Κρήτη από την Cretan Ferries (Cretan Lines) με 7% κέρδος επί του γενικού τζίρου των εισιτηρίων από Κρήτη.


Το Vastervik (πρώην Princess T) πριν από μερικούς
μήνες και πριν
ολοκληρωθεί η ανακατασκευή. 
Παραδόθηκε δε επιστολή στο Δ.Σ. της Ρεθυμνιώτικη εταιρίας όπου βεβαιώνει ότι σε περίπτωση που ο Ρεθυμνιώτικος ναυτικός συνεταιρισμός καταφέρει να επανα-δρομολογήσει το πλοίο ΕΛΛΗ Τ, τότε η European και το VasterVik θα αποχωρήσουν από τη γραμμή με 20 ημερών προειδοποίηση, αφήνοντας «ανοιχτή» τη γραμμή για τους 3500 συνεταίρους.

Αξίζει να αναφερθεί ότι το πλοίο Vastervik είναι ένα υπερσύγχρονο βαπόρι το οποίο κατασκευάστηκε πριν από 2 περίπου δεκαετίες, ενώ υπέστη μια υπερπλήρη ανακατασκευή η οποία ολοκληρώθηκε μόλις προ μερικών ημερών.

Πρόκειται για ένα μοντέρνο πλοίο  165 μέτρων με 2 αξιόπιστες μεγάλες μηχανές, 1 bow thruster , δυνατότητα μεταφοράς 1325 επιβατών, 350 κλινών (καμπίνες) , 480 ι.χ , με πολυτελή καταστήματα εστίασης & αναψυχής (bars, ala-carte restaurant, self service restaurant, κλπ) , πλούσιο εξοπλισμό, διαθέτει τα πλέον υπερσύγχρονα μέσα ναυσιπλοΐας ενώ η υπηρεσιακή ταχύτητα είναι από τις γρηγορότερες φθάνοντας στους 23 κόμβους (και η μέγιστη 25 κόμβοι).

Συνεπώς είναι οφθαλμοφανές ότι πρόκειται για ένα πλοίο που ξεπερνά κατά πολύ τις προσδοκίες των Ρεθυμνιωτών, αφού είναι εφάμιλλο των πλωτών παλατιών που ταξιδεύουν σε Ηράκλειο & Χανιά!

Και όμως συνέβη το αναπάντεχο.

Ο πρόεδρος της εταιρίας Cretan Lines κος Γεώργιος Δούσμανης αρνήθηκε τη πρόταση, αξιώνοντας το 10% των εισιτηρίων τόσο σε Κρήτη, όσο και από το Πειραιά.

Η αντιπρόταση Δούσμανη όπως ήταν αναμενόμενο δεν ήταν δυνατόν να γίνει αποδεκτή από τη πλοιοκτήτρια εταιρία, καθώς η Κεντρική πρακτόρευση στο Πειραιά ανήκει στη European, ως είθισται.

Και το ερώτημα που γεννάται είναι το εξής:

Πως είναι δυνατόν ένας πρόεδρος μιας τοπικής ναυτικής εταιρίας, όπου σημειωτέον μέχρι σήμερα είναι υπεύθυνη στον απόλυτο βαθμό για την ακτοπλοϊκή ορφάνια του Ρεθύμνου, να καταδικάζει πιότερο ένα νομό που στο σύνολο των 130.000 κατοίκων του απαιτεί… « βαπόρι εδώ και σήμερα και ας το φέρει όποιος να?ναι»!!

Σύμφωνα με τον Αντιπρόεδρο της εταιρίας European κ. Θέμη Καραμπέκο (πρώην τροφοδότη του ΕΛΛΗ Τ) η πρόταση προς της Cretan Lines έγινε για καθαρά ηθικούς λόγους και όχι επί της ουσίας, αφού το να μετέχει καi η πρωην Cretan Lines στο εγχείρημα δεν αποτελεί καταλύτη ούτε για τη πλοιοκτήτρια εταιρία του Vastervik, ούτε και για τους Ρεθυμνιώτες πολίτες που αυτό που κυρίαρχα τους αφορά είναι να ? «υπάρχει καράβι στο Ρέθυμνο»!!

Επιπλέον είναι πολλάκις διατυπωμένη στα μέσα ενημέρωσης η αναγκαιότητα του να αποκτήσει ο νομός και πάλι ακτοπλοϊκή σύνδεση με το μεγάλο λιμάνι της χώρας, το Πειραιά.
Άλλωστε αυτή η ύψιστη για το Ρέθυμνο αναγκαιότητα, έχει ξεκάθαρα εκφραστεί πάμπολλες φορές , από τους θεσμικούς παράγοντες του Ρεθύμνου, ήτοι τους 2 Βουλευτές κ.κ. Γ. Κεφαλογιάννη & Α. Ξανθό. Ομοίως και από το Δήμαρχο Ρεθύμνου κ. Γ. Μαρινάκη και τους λοιπούς 4 δημάρχους του νομού.

Επομένως, το να κρατά σε ναυτική ομηρεία ένας πρόεδρος (Cretan Lines) τους 130.000 κατοίκους εγείρει πολλά ερωτητικά.
Το γεγονός δε ότι η European μελετά τώρα το ενδεχόμενο να προχωρήσει δίχως την συμμετοχή της Cretan Ferries απομακρύνει ακόμα περισσότερο τις όποιες ελπίδες των 3500 συνεταίρων της Cretan Lines στο να μην χάσουν τα χρήματά τους.

Θυμίζουμε ότι η Cretan Ferries είναι μια νέα ναυτική εταιρία, η οποία δημιουργήθηκε από τους εμπλεκόμενους της ναυτιλιακού συνεταιρισμού Cretan Lines και αφού αυτός (Cretan Lines ) βαρύνεται σε δυσβάσταχτα χρέη.
Ιδρύθηκε έτσι η Cretan Ferries (από ιδιώτες και όχι τους 3500 συνεταίρους)  για να διαχειριστεί με «καθαρό μητρώο» τις όποιες ναυτικές προτάσεις περί της αποκατάστασης της ακτοπλοϊκής ορφάνιας του νομού.
Άλλο όμως διαχείριση και άλλο πράγμα το να «τρικλοποδιάζονται» προτάσεις στο όνομα του προσωπικού μικρο-συμφέροντος.

Εν κατακλείδι, καθίσταται σαφές ότι ο Ρεθυμνιώτικος λαός ο οποίος είχε 2 πλοία στο παρελθόν και ο οποίος υποφέρει χρόνια τώρα από την «μεθοδευμένη» από τα μεγάλα συμφέροντα, απώλεια αυτών των 2 πλοίων, καθίσταται λοιπόν σαφές, ότι κραυγάζει για την αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής του ορφάνιας, αφού ο νομός ζημιώνεται στο μέγιστο βαθμό, τόσο σε κοινωνικό επίπεδο, όσο και σε οικονομικό.

Σύνεση λοιπόν στους εμπλεκόμενους, απομάκρυνση των τυχών διαπλεκόμενων και άμεση ναυτική φροντίδα των κατοίκων του Ρεθύμνου… εδώ και τώρα!

 

Περισσότερες Δημοσιεύσεις

Κύλιση στην κορυφή