ΣΟΚ! Ο Δήμαρχος Σαντορίνης ζήτησε να έχει ιδιωτικό αεροσκάφος αλά «Air Force One»
Πρωτοφανές για τα Ελληνικά χρονικά, δήμαρχος να ζητάει ιδιωτικό αεροσκάφος για τις μετακινήσεις (δήθεν των αναγκών του δήμου)!
Ακόμα και οι Έλληνες πρωθυπουργοί αρνούνται να μεταφέρονται με το πρωθυπουργικό αεροσκάφος
του Βασίλη Κασιμάτη
Σαν βόμβα έσκασε στα δημοσιογραφικά γραφεία της χώρας, το αίτημα (αξίωση) του Δημάρχου Σαντορίνης να μεταφέρεται αυτός και οι επιτελείς του με το ιδιωτικό αεροσκάφος του Σαντορινιού Ιδρύματος Λούλας & Ευάγγελου Νομικού.
Ως γνωστό, το ίδρυμα αυτό κατέχει ένα δικινητήριο αεροσκάφος για τις επείγουσες αεροδιακομιδές των κατοίκων του νησιού και ΜΟΝΟ.
Ήταν μια πρωτοβουλία-δωρεά των αείμνηστων ευεργετών του ευαγούς ιδρύματος, προκειμένου οι συντοπίτες τους να έχουν ένα τέτοιο «νοσοκομειακό» μέσο, ώστε να μην επαφίενται στο «αεροπορικό» ΕΚΑΒ . Συνεπώς για τα επείγοντα περιστατικά και ΜΟΝΟ (!)
Όμως μετά την πρόσφατη αγορά των 4 νέων αεροσκαφών του ΕΚΑΒ, εξεδόθη απόφαση του υπουργού Υγείας Βασίλη Κικίλια όπου κοντολογίς έθετε σε πρόσκαιρη «διαθεσιμότητα» τα ιδιωτικά αεροσκάφη (αεροδιακομιδών) Μυκόνου, Σαντορίνης, Πάρου, κλπ.
Μια απόφαση που οι δήμαρχοι των άλλων νησιών κάνουν ενέργειες για να ακυρωθεί, ώστε να μπορούν να μεταφέρουν με τα νησιώτικα αεροσκάφη τους τα επείγοντα περιστατικά των νησιωτών.
Οι άλλοι δήμαρχοι… όχι της Σαντορίνης, αφού υπάρχει ένα σκοτεινό παρασκήνιο που αφορά και την ιδιωτική πολυκλινική Σαντορίνης και που θα αναλυθεί σε ξεχωριστό δημοσίευμα.
Αυτά όλα όμως είναι ελάσσονος σημασίας, καθώς το θέμα σήμερα αφορά την προ ημερών αξίωση του δημάρχου Σαντορίνης Αντώνη Σιγάλα να … πετάει με ιδιωτικό αεροσκάφος, ως άλλος πρόεδρος των ΗΠΑ!!
Και το λέμε αυτό, καθώς τα χρόνια των μνημονίων ακόμα και οι Έλληνες πρωθυπουργοί και λόγω της επιβεβλημένης περικοπής κρατικών δαπανών, δεν τολμούν να πετάνε με το Ελληνικό πρωθυπουργικό αεροσκάφος.
Και αυτό που η Ελληνική Πολιτεία θεωρεί ως το αυτονόητο, στη Σαντορίνη ο δήμαρχος αναζητά τη γκλαμουριά και τη πολυτέλεια, θεωρώντας ότι αιτιολογεί η παρουσία του τα δυσανάλογα, τεράστια έξοδα του αεροσκάφους αυτού, έναντι ενός απλού εισιτηρίου με τα αεροπλάνα της «γραμμής», όπως δηλαδή κάνει ο πρωθυπουργός και τα μέλη της εκάστοτε κυβέρνησης τα τελευταία χρόνια.
Σε κάθε περίπτωση η αξίωση και μόνο του Δημάρχου μέσω της επιστολής (αιτήματος) που απέστειλε στο Ίδρυμα αποτελεί από μόνη της πολιτικό όνειδος και ντροπή για τους εξασθενημένους Σαντορινιούς πολίτες, λόγω της πανδημίας, λόγω της τεράστιας οικονομικής κρίσης που διανύουμε, λόγω, λόγω… Μα και η πανδημία αλλά και η κρίση να μην υπήρχε, πάλι το αίτημα αυτό θα χαρακτηρίζονταν, ντροπιαστικό.
Δηλαδή ποια θα είναι η επόμενη αξίωση του κ. Σιγάλα; Να δημιουργηθεί και σώμα Secret Services (σωματοφύλακες) και να τεθεί στη διάθεσή του;
Στο δια ταύτα.
Ένταση όμως προκλήθηκε και στους «κόλπους» του ιδρύματος Λούλας & Ευαγγέλου Νομικού. Ο λόγος;
Ας δούμε πρώτα απ’ όλα το χρονικό, αφού βγάζει μάτι!
Βήμα 1. Μερικές ημέρες πριν το αίτημα του Δημάρχου διενεργούνται προσλήψεις στο Δήμο Θήρας.
Εκεί διαπιστώσαμε ότι στους προσληφθέντες υπήρχαν και παιδιά Κοινοταρχών του νησιού, μέσα στις λοιπές προσλήψεις που έγιναν και πάλι όπως συνηθίζεται φέτος … με γνώμονα την τοπική οικογενειοκρατία!
Σημειωτέον οι 13 κοινοτάρχες του νησιού αποτελούν το διοικητικό συμβούλιο του Ιδρύματος.
Βήμα 2. Στη πορεία κατατέθηκε η αίτηση του δημάρχου στις 15/9 μια μέρα (!) μόλις προ της προγραμματισμένης συνεδρίασης των μελών του Δ.Σ. του ιδρύματος που όπως προαναφέραμε απαρτίζεται από τους 13 κοινοτάρχες του νησιού.
Αποτέλεσμα: Το για τους περισσοτέρους παράλογο, ανήκουστο και πρωτοφανές αυτό αίτημα… πέρασε (υπερψηφίστηκε) με ψήφους 7 υπέρ και 6 κατά.
Ηλίου φαεινότερο, ότι το αίτημα «στήθηκε» έτσι (μια μέρα πριν) προκειμένου να μην υπήρχε ο χρόνος αντίδρασης και «κοβόταν» το εν λόγω αίτημα, ενώ και οι προσλήψεις μόλις μερικές ημέρες πριν… είχαν και αυτές την «συμβολικότητά» τους.
Για στημένο κόλπο κάνει λόγο και ο πρόεδρος της δημοτικής ενότητας Φηρών (πρωτεύουσα του νησιού) Δημήτρης Καφιέρης, ο οποίος καταψήφισε το αίτημα και σημειωτέον κατέχει για διάφορα άλλα ζητήματα του Ιδρύματος, το 58% των αποφάσεων.
Μ’αυτά και μ’αυτά… και με λίαν συνοπτικές διαδικασίες ο δήμαρχος Σαντορίνης από προχθές έχει το δικαίωμα να μεταφέρεται με ιδιωτικό αεροσκάφος, προς έκπληξη ολόκληρης της υφηλίου.
Σε ερώτηση που απευθύναμε στο κ. Γουλιέλμο Μπάϊκα, πρόεδρο της Κοινότητας Ακρωτηρίου και πρόεδρο του Δ.Σ. του Ιδρύματος, ο οποίος υπερψήφισε (έκανε δεκτό) το αίτημα απάντησε ότι: «Περιμένετε λίγο να δείτε τις δηλώσεις του Δημάρχου. Δεν αφορά πτήσεις για προσωπικούς του λόγους αλλά καθαρά για υπηρεσιακούς λόγους του δήμου. Έτσι κι αλλιώς το αεροσκάφος μας πέταγε πού και που για τέτοιες ανάγκες. Τώρα απλά το νομιμοποιήσαμε!».
Με αυτή του τη δήλωση ο πρόεδρος εμμέσως πλην σαφώς μας ομολόγησε ότι αυτό γινόταν ήδη… δίχως την έγκριση του Ιδρύματος. Παράνομα δηλαδή;
Τα γνωρίζει άραγε αυτά η κα Ζερβάκη η οποία είναι η εντεταλμένη ελεγκτής από τη Σύρο για το Ίδρυμα;
Σε κάθε περίπτωση το να δηλώνει μια πολιτική πλευρά ότι το αεροσκάφος δεν θα χρησιμοποιηθεί για προσωπικές ανάγκες του δημάρχου για μας αποτελούν πολιτικά λόγια «κενά ουσίας», αφού όλοι μας είμαστε μπαρουτοκαπνισμένοι από τέτοιες πολιτικάντικες δηλώσεις, του τύπου : «θα είμαι καλό παιδί, θα, θα, θα».
Άλλωστε όμως αυτό δεν αφορά κιόλας, καθώς το γεγονός ότι δηλώσαν ότι θα χρησιμοποιηθεί για καθαρά υπηρεσιακούς λόγους, μας αφήνει παγερά αδιάφορους, καθώς η σύνδεση της Σαντορίνης με οποιοδήποτε άλλο προορισμό είναι επαρκέστατη και στα τοπικά ζητήματα δεν συντρέχει απολύτως κανένας λόγος μετάβασης με το χαρακτήρα κατεπείγον εντός της ίδιας ημέρας.
Κοντολογίς, μην σας πει κανείς ότι θα πρέπει π.χ. να πάει ο δήμαρχος στη Ρόδο να δει τον Περιφερειάρχη και ντε και καλά πρέπει να πάει με ιδιωτικό αεροσκάφος, γιατί αυτό θα είναι πέρα για πέρα τιτάνια υπερβολή.
Με την Ολυμπιακή η μετάβαση κοστίζει 100/150 ευρώ και με το ιδιωτικό αεροσκάφος… πολλές χιλιάδες ευρώ.
Συν ότι αποτελεί τεράστια πρόκληση για όλη τη χώρα που θα μας κρεμάσουν τις κουδούνες.
Κλείνοντας το ρεπορτάζ να πούμε ότι καλούνται οι 7 κοινοτάρχες που ψήφισαν «υπέρ» να επανεξετάσουν την λίαν βιαστική τους «απόφασή» (εντός μόλις ενός 24ώρου!), διότι οι κάτοικοι της Σαντορίνης στο άκουσμα του πρωτοφανούς αιτήματος, έμειναν σε καθολικό βαθμό, άναυδοι κι αποσβολωμένοι!
Και πως θα ήταν τα πράγματα διαφορετικά, όταν τον κ. Σιγάλα, όπου ως άλλον αυτοκράτορα:
* δεν τον σταμάτησε κανείς όταν υπέγραφε (και εξακολουθεί να το κάνει) αφειδώς όλο το έτος εκείνες τις ατελείωτες απευθείας αναθέσεις 25.000 ευρώ κάθε φορά (στο όριο!) με σκοτεινό υπόβαθρο και τις οποίες πολλάκις η «Σ» έχει δημοσιεύσει.
* δεν τον σταμάτησε επίσης κανένας, όταν υπέγραφε τις υπέρογκες σπατάλες πάντα με απευθείας αναθέσεις, δίχως δημοτικά συμβούλια και διαγωνισμούς, αποστεώνοντας το πλούσιο δημοτικό ταμείο που παρέλαβε.
* δεν τον σταμάτησε κανείς όταν έχει σχεδόν καταργήσει το θεσμό του Δημοτικού Συμβουλίου, αφού συνεχίζει προκλητικά και προς αντίθεση όλων να κάνει τηλεδιασκέψεις, από τις οποίες δεν ζητείται καμία απόφαση και λειτουργούν μονάχα ως στάχτη στα μάτια. Άλλωστε επ αυτού να αναφέρουμε ότι η Αντιπολίτευση έχει ήδη αποχωρήσει από τις τηλεδιασκέψεις χαρακτηρίζοντάς τις γελοίες.
* δεν τον σταμάτησε κανείς όταν σε σωρεία καταγγελιών περί ανομίας, εκείνος αδιαφόρησε ως δήμαρχος, πρακτική που θα κριθεί από τον εισαγγελέα.
* δεν τον σταμάτησε κανείς όταν πλήρωνε τους 9 ναυαγοσώστες φέτος με 250 χιλιάδες ευρώ για … 3 ΜΟΝΟ μήνες!
* δεν τον σταμάτησε κανείς όταν ανανέωσε φέτος το καλοκαίρι τη σύμβαση αξίας πολλών εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ με την εταιρία security για τον ανύπαρκτο ISPS των 2 λιμανιών, υπόθεση που στο τελευταίο φύλλο της εφημερίδας μας δημοσιεύσαμε με πηχυαίους τίτλους, αφού η απώλεια εσόδων και η καταβολή αχρείαστων εργολαβιών αγγίζει τα 10 εκατομμύρια ευρώ!
* Και τόσα άλλα…
Άρα λοιπόν…
γιατί να μην την δει και «πρόεδρος Τραμπ», ο κ. Δήμαρχος Σαντορίνης και ως άλλος Καλιγούλας (Ρωμαίος αυτοκράτορας) την «ακούσει» και με δικό του Santorinian Air Force One;
Εν κατακλείδι, εμείς έτσι απλά και ως ιστορικό στοιχείο, θα θυμίσουμε σε όλους τη κατάληξη του τότε Δημάρχου Θεσσαλονίκης Βασίλη Παπαγεωργόπουλου. Ισόβια κάθειρξη.
Στο ίδιο μήκος κύματος και το δελτίο τύπου που εξέδωσαν σήμερα οι 6 κοινοτάρχες που προς τιμήν τους καταψήφισαν το ανήκουστο αυτό δημαρχιακό αίτημα.
Σε απόλυτη σύμπνοια και ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης και πρώην δημαρχος κ. Νικος Ζωρζος ο οποιος μιλώντας στην εφημερίδα μας είπε: «είμαστε αντίθετοι με μια τέτοια ενέργεια. Θεωρούμε ότι το αεροσκάφος αυτό πρέπει να πετάει μόνο για τις ανάγκες των αεροδιακομιδών. Άλλωστε είναι γνωστό ότι ήμουν από εκείνους που ψήφισαν για την αγορά του. Και ο σκοπός ήταν ένας. Αεροδιακομιδές.»
Με σημερινό δελτίο Τύπου οι 6 κοινοτάρχες που καταψήφισαν το αίτημα για το αεροσκάφος δηλώνουν την έντονη δυσαρέσκεια τους:
Απόλυτα σύμφωνη με όλους τους φορείς και η ανακοίνωση που εξέδωσε το «Τοπικο όργανο» της κυβερνώσας παράταξης της Νέας Δημοκρατίας:
Και ιδού το πρωτοφανές και ανήκουστο για το Ελληνικά χρονικά, αίτημα του Δημάρχου Σαντορίνης Αντώνη Σιγάλα για το αεροσκάφος.