31 ΜΑΡΤΗ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ
ΓΙΑ ΤΟ ΚΤΙΡΙΑΚΟ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.
Οι Σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων και η ΕΛΜΕ, για άλλη μια φορά εκφράζουμε την αγανάχτηση μας για την εκρηκτική κατάσταση που επικρατεί στο θέμα της σχολικής στέγης. Τα υπεράριθμα τμήματα και σχολεία, τα ακατάλληλα κτίρια λόγω παλαιότητας και προδιαγραφών, η χρησιμοποίηση υπογείων χώρων διδασκαλίας, η σαρδελοποίηση μαθητών και εκπαιδευτικών έχουν πολύ αρνητικές συνέπειες στην μόρφωση των παιδιών μας, για την οποία, ιδιαίτερα οι γονείς, υποβάλλονται σε μεγάλες θυσίες.
Υπόλογοι για την κατάσταση αυτή είναι διαχρονικά τόσο οι κυβερνήσεις, όσο και οι παράγοντες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Νομαρχία και Δήμοι). Ενώ αδιαφορούν, ανέξοδα εκφράζουν την δήθεν συμπαράστασή τους και περίτεχνα μεταθέτουν τις ευθύνες ο ένας στον άλλο. Σκόπιμα εμπλέκουν τα προβλήματα στα ατέλειωτα γρανάζια της κρατικής γραφειοκρατίας.
Οι Δήμαρχοι υποστηρίζουν πως δεν έχουν οικόπεδα, όμως, εν ριπή οφθαλμού, προσφέρουν για την αστυνομία, το μουσείο και οτιδήποτε άλλο προκύπτει;
Χρήματα έχουμε αλλά οικόπεδα δεν βρίσκουμε λέει ο Νομάρχης. Τότε γιατί άραγε αυτά τα χρήματα δεν διατέθηκαν για να ολοκληρωθούν οι περιβόητες μελέτες των πειραματικών που τα οικόπεδα τώρα και δέκα χρόνια υπάρχουν;
Πολύ καλά γνωρίζουν την κατάσταση όλοι οι υπουργοί παιδείας και από τα δεκάδες υπομνήματα αλλά και από την υπηρεσιακή οδό. Ενώ έχουν την πρωταρχική ευθύνη, τίποτα δεν κάνουν Το αβίαστο συμπέρασμά μας είναι πως η πολιτική βούληση δεν υπάρχει.
Γι αυτό είναι αναγκαίος ο δημόσιος καταλογισμός των πολιτικών ευθυνών με την αποφασιστική κινητοποίηση ΟΛΩΝ των γονέων, ΟΛΩΝ των μαθητών και εκπαιδευτικών. Μόνο έτσι κυβέρνηση και παράγοντες της ΤΑ θα υποχρεωθούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.
Γι αυτό αποφασίσαμε στις 31/3/09 δίωρη στάση μαθημάτων, συγκέντρωση στην πλατεία Δημαρχείου και πορεία στη Νομαρχία.
Άμεσο αίτημα της κινητοποίησης αυτής είναι να σταματήσει η δεκάχρονη κοροϊδία και οι σκοπιμότητες γύρω από την ανέγερση των πειραματικών σχολείων (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο), που θα δώσουν μια ανακούφιση σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.
Δέκα χρόνια τώρα κυβέρνηση και Νομαρχία υπόσχονται άμεση ανέγερση των πειραματικών και δέκα χρόνια τα παιδιά «προσωρινά» στοιβάζονται σε κτίρια ακατάλληλα.
Η ανακοίνωση του θέματος από τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, αποκάλυψε πως υπάρχουν όχι μόνο αδικαιολόγητες καθυστερήσεις μα και σκοπιμότητες που θέτουν σε αμφισβήτηση τον ενιαίο και δωρεάν χαρακτήρα της παιδείας, τον δημόσιο έλεγχο των σχολείων.
– Με πρόσχημα το υψηλό κόστος των μελετών, δέκα χρόνια το θέμα μένει στάσιμο στη Νομαρχία. Αναγνώρισαν όμως πρόσφατα πως αυτό (το κόστος) θα είναι μηδαμινό αν αξιοποιηθούν οι μελετητικές δυνατότητες του ΟΣΚ. Αντί όμως, έστω και τώρα, να ακολουθήσουν αυτή την οδό, παραδίδουν την ευθύνη στο Πανεπιστήμιο, που παραχωρεί τα οικόπεδα.
-Το Πανεπιστήμιο, ενώ δεν έχει αρμοδιότητα και ευθύνη για τη σχολική στέγη, ενώ, για λόγους οικονομικούς, έφτασε στο σημείο να αναστέλλει τη λειτουργία τμημάτων του, επιδιώκει να αναλάβει το βάρος της κατασκευής των σχολείων. Μας δηλώνει ότι θα κατασκευάσει τα σχολεία με ΣΔΙΤ, όταν είναι φανερό ότι θα αδυνατεί να ανταποκριθεί στις οικονομικές υποχρεώσεις που συνεπάγονται. Έτσι και σύμφωνα με τις προβλέψεις του νόμου, το βάρος αποπληρωμής των ΣΔΙΤ πέφτει στις πλάτες των «χρηστών». Δηλαδή των μαθητών και των οικογενειών τους. Δημιουργούνται όχι δημόσια σχολεία αλλά ιδιωτικά κολέγια που τα εκμεταλλεύονται από κοινού κάποια κοινοπραξία και το Πανεπιστήμιο.
– Η κυβέρνηση στηρίζει τη διαδικασία αυτή, όταν για την όποια χρηματοδότηση παρακάμπτει τους αρμόδιους φορείς (ΟΣΚ, Νομαρχία) και προτιμά το αναρμόδιο σε θέματα σχολικής στέγης Πανεπιστήμιο.
Με όλη αυτή τη μεθόδευση είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι.
Τα Πειραματικά σχολεία πρέπει να κατασκευαστούν και να ανήκουν στο ελληνικό δημόσιο και μόνο σε αυτό.
Η παιδεία είναι δημόσιο αγαθό.
Το βαρύ φορτίο της παραπαιδείας πρέπει να καταργηθεί και όχι να επεκταθεί με νέα βάρη.
-Ζητούμε από τις πρυτανικές αρχές να σεβαστούν την αγωνία μας για δωρεάν παιδεία, κοινωνικό αγαθό που ισότιμα θα προσφέρεται σε όλους τους νέους. Να συνεκτιμήσουν ότι χρόνια τώρα τα σχολεία του Ρεθύμνου διευκολύνουν την λειτουργία του Πανεπιστημίου και την πρακτική άσκηση των φοιτητών. Η παραχώρηση, χωρίς ανταλλάγματα και υστεροβουλίες, της αναγκαίας έκτασης για τα Πειραματικά θα είναι μια αναγνώριση της συμβολής αυτής, μια ακόμη μεγαλύτερη διευκόλυνση του ίδιου του Πανεπιστημίου, αλλά και μια εποικοδομητική συμβολή στις σχέσεις του ιδρύματος με την ρεθεμνιώτικη κοινωνία.
-Ζητούμε από την κυβέρνηση και τη Νομαρχία να αξιοποιήσουν την τεχνογνωσία του ΟΣΚ και άμεσα -μέσα στο 2009- να τελειώνουν με τις μελέτες ΟΛΩΝ των πειραματικών σχολείων.
-Να προβλέψουν από τώρα τους αναγκαίους πόρους για την κατασκευή τους.
Η κατασκευή δημόσιων πειραματικών σχολείων, μπορεί να δώσει μια ανακούφιση αλλά δεν θα λύσει το πρόβλημα για μια σύγχρονη σχολική στέγη που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των νέων του Ρεθύμνου και των οικογενειών τους.
-Γι αυτό ζητούμε οι Δήμαρχοι Ρεθύμνου, Αρκαδίου και Νικ. Φωκά να παραχωρήσουν τις αναγκαίες οικοπεδικές εκτάσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Πιστεύουμε πως είναι πλέον ώριμο και οι όμοροι Δήμοι να αποκτήσουν σχολεία και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
– Ο Δήμος Ρεθύμνου οφείλει στους Ρεθεμνιώτες να υποδείξει οικόπεδο για το 4ο Λύκειο που παραμένει στα χαρτιά. Δεν μπορεί να το παραπέμπει στις καλένδες της εφαρμογής του νέου πολεοδομικού σχεδίου. Να διευθετήσει την υπόθεση του οικοπέδου της ΧΕΝ.
– Το Γυμνάσιο Ατσιποπούλου πρέπει να στεγαστεί σε δημόσιο σχολείο με προδιαγραφές σχολείου.
Στο επόμενο διάστημα θα οργανώσουμε και ανοιχτή συζήτηση με θέμα το κτιριακό.
Καλούμε τους γονείς, τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων να δώσουν το παρόν στην κινητοποίηση της 31/3/09 στην πλατεία Δημαρχείου. Μόνο με την μαζική συμμετοχή όλων μας είναι δυνατόν να ασκήσουμε την αναγκαία πίεση για να αρχίσει στοιχειωδώς να αντιμετωπίζεται ένα πρόβλημα που ταλαιπωρεί όλες σχεδόν τις οικογένειες και έχει πολύ αρνητικές επιπτώσεις στο ίδιο το μέλλον των παιδιών μας.
Αν χρειαστεί θα επανέλθουμε. Είμαστε αποφασισμένοι και δεν πρόκειται να σταματήσουμε αν δεν εξασφαλίσουμε λύσεις ουσιαστικές και εγγυημένες.