Συνεδρίαση της Νομαρχιακής επιτροπής τουριστικής προβολής
- ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕ ΧΘΕΣ Η ΝΕΤΠΡ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΔΡΑΣΕΩΝ 2009 & ΤΟ MARKETINGPLAN 2010
10/12/09
Συνεδρίασε χθες υπό την προεδρία του Νομάρχη Ρεθύμνου, κ. Γιώργη Παπαδάκη, η Νομαρχιακή Επιτροπή Τουριστικής Προβολής του Νομού (ΝΕΤΠ) με θέμα τον απολογισμό των δράσεων του 2009 και το προγραμματισμό των δράσεων για το 2010 (Marketing Plan 2010).
Όπως επισημάνθηκε το 2009 θα καταγραφεί σαν μια πολύ δύσκολη χρονιά για τον Τουρισμό.
Η οικονομική ύφεση που λειτούργησε ως ντόμινο συντριβής των αγορών είχε ως αποτέλεσμα η Κρήτη και ειδικότερα το Ρέθυμνο να απαριθμεί τα τουριστικά μεγέθη με αρνητικό πρόσημο (αφίξεις 11%, διανυκτερεύσεις 14%, εισόδημα αρνητικό άνω των 20%). Επιπρόσθετα ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ) παρόλο που ενέκρινε τα προγράμματα τουριστικής προβολής της ΝΕΤΠ Ρεθύμνου για το 2008 και 2009, κατέβαλε μόνο το 40% της συμμετοχής του για το προηγούμενο έτος.
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον η Διεύθυνση Τουρισμού Αποδήμων και Αθλητισμού μέσω της Νομαρχιακής Επιτροπής Τουριστικής Προβολής Ρεθύμνου υλοποίησε το πρόγραμμα προβολής του Νομού για το 2009 μέχρι σήμερα, ουσιαστικά μόνο με τη συμμετοχή της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ρεθύμνου.
Ειδικότερα οι δράσεις για το 2009 έχουν ως εξής:
- Νέα Ιστοσελίδα
Η ιστοσελίδα της ΝΕΤΠ “ξαναχτίστηκε ” από την αρχή με στόχο να προβάλλει το Νομό ως προορισμό και να προωθήσει το τοπικό τουριστικό προϊόν (ξενοδοχεία, διαμερίσματα κ.α.). Η ιστοσελίδα συνεχώς επικαιροποιείται, ελέγχεται και εμπλουτίζεται για να είναι επίσημη πλατφόρμα ενημέρωσης του τόπου μας, ενώ διαθέτει και δύο κάμερες ώστε προκειμένου να μπορεί ο επισκέπτης να βλέπει το Ρέθυμνο από κάθε σημείο του κόσμου.
- Έντυπο & Οπτικοακουστικό υλικό
– Νέος ξενοδοχειακός οδηγός (ελληνικά, αγγλικά, γερμανικά, γαλλικά)
– Νέος οδηγός “Βίλες και Παραδοσιακοί Ξενώνες στην ενδοχώρα”
– Νέος Ποδηλατικός οδηγός (ελληνικά, ολλανδικά, αγγλικά, γερμανικά, γαλλικά)
– Νέο έντυπο “Το Ρέθυμνο με μια ματιά”, οδηγός για τον επισκέπτη που έχει λίγο χρόνο στη διάθεσή του (ελληνικά, αγγλικά, γερμανικά, γαλλικά)
– Ανατυπώσεις άλλων εκδόσεων
Σημειώνεται ότι όλες οι εκδόσεις έχουν μεταφρασθεί από πιστοποιημένα μεταφραστικά κέντρα και έχουν όλες εγκριθεί από το Υπουργείο Τουρισμού.
Διαφήμιση
– Συμμετοχή και προβολή της Ελλάδας και του Ρεθύμνου στα πολυκαταστήματα “HARRODS” του Λονδίνου
– Διαφημιστική καταχώριση στην εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ” στις 3/7/09 στο ένθετο “ΔΙΑΚΟΠΕΣ” με 6σέλιδο αφιέρωμα.
– Διαφημιστικό banner στην ιστοσελίδα του ελληνο- ιταλικού Επιμελητηρίου www.italia.gr
– Καταχωρίσεις στις εκδόσεις “HELLENIC SUN EDITIONS” και banner στην ιστοσελίδα www.helsun.gr
– 12σελιδη καταχώριση στον οδηγό “GREECE 09” για την αγγλική αγορά.
Τουριστικές Εκθέσεις
Σε συνεργασία με τις ΝΕΤΠ Κρήτης η ΝΕΤΠ Ρεθύμνου συμμετείχε σε 30 τουριστικές εκθέσεις, αναλαμβάνοντας μάλιστα την οργάνωση και εποπτεία των ακόλουθων εκθέσεων: Βαρσοβίας, Ουτρέχτης, Αμβούργου, Βελιγραδίου, Μόσχας, Κιέβου, Λευκωσίας, Ρίμινι.
Οργάνωση Εκδηλώσεων
Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού
Εκδηλώσεις στο “Σπίτι του Πολιτισμούμε βραβεύσεις του Νίκου Σκουλά (πρ. Υπουργός Τουρισμού) Ηλία Μαμαλάκη (γευσιγνώστη-δημοσιογράφου), Αλεξάνδρας Πασχαλίδου (δημοσιογράφου) και τουριστικών γραφείων του εξωτερικού.
Βράβευση Οικισμών
Η Νομαρχιακή Επιτροπή Τουριστικής Προβολής αναλαμβάνει για τους βραβευμένους οικισμούς ( Πρασσές, Λαγκά, Χρωμοναστήρι, Βισταγή, Μαργαρίτες, Χάρκια, Ανώγεια, Σπήλι) τις παρακάτω δράσεις:
– Εμπλουτισμό και ανανέωση των εντύπων προβολής (σε 4 γλώσσες) με τους βραβευθέντες οικισμούς
– Καταχώριση των οικισμών σε ειδική ενότητα της ιστοσελίδας της ΝΕΤΠ (www.rethymnon.gr)
– Ανάρτηση πληροφοριακής πινακίδας στον οικισμό
– Απονομή Χρηματικού επάθλου
Δημόσιες Σχέσεις – Φιλοξενίες
– Φιλοξενία συνεργείου κρατικού σουηδικού τηλεοπτικού καναλιού “4” για γυρίσματα στην ενδοχώρα με θέμα κυρίως την κρητική διατροφή.
– Φιλοξενία δύο φορές του τηλεοπτικού συνεργείου της εκπομπής “ΜΕΝΟΥΜΕ ΕΛΛΑΔΑ”
– Φιλοξενία δύο φορές του τηλεοπτικού συνεργείου της εκπομπής του ΣΚΑΪ “I LOVE GR”
– Φιλοξενία Ιταλών δημοσιογράφων σε συνεργασία με τον ΕΟΤ Ρώμης
– Φιλοξενία Πολωνών, Αυστριακών, Γάλλων δημοσιογράφων
Για το 2010 η ΝΕΤΠ Ρεθύμνου έχει καταρτίσει ένα αρκετά φιλόδοξο πρόγραμμα τουριστικής προβολής συνολικού προϋπολογισμού 399.000 Ευρώ. Το πρόγραμμα μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:
Έκδοση έντυπο υλικού
Παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού (DVD, ιστοσελίδα, φωτογραφίες κτλ)
Συμμετοχή σε 32 τουριστικές εκθέσεις
Διαφημιστικές καταχωρίσεις
Υποστηρικτικές ενέργειες - Δημόσιες Σχέσεις ( Ημερίδες, Workshops, φιλοξενία δημοσιογράφων και Tour Operators, σεμινάρια προβολής στο εξωτερικό, φιλοξενία διεθνών προσωπικοτήτων)
Επικουρικές δράσεις (Σεμινάρια τουριστικής αγωγής στους επαγγελματίες της τουριστικής υποδοχής, Συλλογή στατιστικών δεδομένων, Δίκτυο επαφών εκθέσεων, Δημιουργία αρχείου δημοσιογράφων, απόκτηση τεχνογνωσίας, έκδοση ειδικής εκπτωτικής κάρτας, δημιουργία δικτύου πωλητών, θεσμοθέτηση βραβείων)
Για να υλοποιηθεί το φιλόδοξο αυτό πρόγραμμα απαιτείται η έγκαιρη συμμετοχή του ΕΟΤ με το ποσό των 220.000 Ευρώ τουλάχιστον, καθώς και η δέσμευση των εμπλεκομένων με τον Τουρισμό φορέων του Νομού για την κάλυψη του υπόλοιπου προϋπολογισμού. Το προαναφερόμενο Marketing Plan έχει δράσεις χρονικού ορίζοντα πενταετίας αφού η προβολή για να είναι επιτυχημένη πρέπει να είναι συνεχής, σταθερή και αξιόπιστη. Επιπλέον στοχεύει στην προβολή ενός διαφοροποιημένου και αναβαθμισμένου τουριστικού προϊόντος δίνοντας έμφαση στις παραδοσιακές αγορές, στις νέες αγορές, στον εσωτερικό τουρισμό, στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και στη μοναδικότητα του κρητικού τουριστικού προϊόντος (φυσικό περιβάλλον, γαστρονομία, φιλοξενία, πολιτισμός).