Συνεχίζουν την απεργία οι ιδιοκτήτες φορτηγών
- Δίχως τέλος η τεράστια ταλαιπωρία Ελλήνων αλλά και τουριστών μας
28/7/10
Άκαρπη η συνάντηση των απεργών Ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης με τον Χ. Τσιόκα. Χωρίς καύσιμα τα περισσότερα πρατήρια. Δεν προχωρούν σε κινητοποιήσεις οι βενζινοπώλες.
Ανοιχτό άφησε το ενδεχόμενο της πολιτικής επιστράτευσης των απεργών Ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης, ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας.
Ερωτηθείς μετά τη συνάντησή του με την τρόικα, εάν τίθεται θέμα επιστράτευσης απάντησε «βεβαίως και το εξετάζουμε».
Προσθέτοντας εμφατικά ότι «η πολιτεία δεν είναι ανοχύρωτη, η κοινωνία δεν είναι απροστάτευτη». Σύμφωνα επίσης, με τον υπουργό δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι στο σχετικό νομοσχέδιο στη Βουλή.
Ο γ.γ. του υπουργείου
μεταφορών κ. Χάρης Τσιόκας
«Η κυβέρνηση εξακολουθεί να είναι υπέρ του διαλόγου, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να αφήσει να παραλύσει η χώρα», τόνισε ο γενικός γραμματές του υπουργείου Μεταφορών κ. Χάρης Τσιόκας μετά τη συνάντηση που είχε με αντιπροσωπεία των απεργών, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ως έσχατη λύση υπάρχει και η πολιτική επιστράτευση.
Πρόσθεσε επίσης ότι «Η κυβέρνηση οφείλει και θα το κάνει αυτό, να σταθμίσει όλα τα δεδομένα, να λάβει υπόψη όλες τις παραγωγικές δυνάμεις και θα πάρει τις αποφάσεις της».
Στη διάρκεια της συνάντηση οι απεργοί απέρριψαν την πρόταση της κυβέρνησης για λύση της απεργίας και στη συνέχεια να διεξαχθεί διάλογος, καθώς και την άλλη βελτιωτική πρόταση να τους χορηγηθεί μια επιπλέον δωρεάν άδεια.
Οι απεργοί ζήτησαν, να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο μέχρι το τέλος Αυγούστου, γεγονός που αποκλείει η κυβέρνηση, καθώς υπάρχει και σχετική δέσμευση με τον Μηχανισμό Στήριξης. Ζήτησαν επίσης αποζημίωση του ύψους της αδείας που κατέχουν, σε βάθος χρόνου και διασφάλιση των συνταξιοδοτικών τους δικαιωμάτων.
Μετά την εξέλιξη αυτή, ανακοίνωσαν ότι θα κάνουν συμβούλιο, προς το οποίο η πρόταση είναι για συνέχιση των κινητοποιήσεων
Από την πλευρά του ο κ. Τσιόκας δήλωσε ότι η κυβέρνηση διατύπωσε τις απόψεις της μέσα από τις οποίες θέλει να συμβάλλει προκειμένου να δοθούν και επιπλέον δυνατότητες στην μεταβατική περίοδο, ώστε τα περιουσιακά στοιχεία της τάξης αυτής να μπορέσουν με τον καλύτερο τρόπο να αποσβεστούν.
Ο κ. Τσιόκας παραδέχθηκε ότι υπήρξε αδιέξοδο, το οποίο, όπως είπε πρέπει να το αποτιμήσει η γενική συνέλευση των εκπροσώπων των μεταφορέων και στη βάση αυτή «να δούμε πλέον τη δυνατότητα να ξανασυνεχιστεί ο διάλογος πιο ήρεμα και όχι κάτω από το κράτος του εκβιασμού της ελληνικής κοινωνίας και κάτω από το κράτος της παράλυσης της ελληνικής οικονομίας».
Χωρίς καύσιμα τα πρατήρια
Oι ελλείψεις σε υγρά καύσιμα είναι πλέον γενικευμένες και ελάχιστα πρατήρια, τόσο στην Αττική, όσο και στην επαρχία διαθέτουν βενζίνη, καθώς τα περίπου 300 ΙΧ βυτιοφόρα, έναντι των 1500 ΔΧ που απεργούν, δεν επαρκούν για την τροφοδοσία της αγοράς.
Πιο συγκεκριμένα, οι συνθήκες εφοδιασμού της αγοράς επιδεινώθηκαν, καθώς οι απεργοί μεταφορείς δεν επιτρέπουν ούτε στα ΙΧ βυτιοφόρα, ιδιοκτησίας των εταιριών εμπορίας καυσίμων, να μεταφέρουν καύσιμα από τα διυλιστήρια προς τα πρατήρια.
Σε αντίθεση με τη χθεσινή ημέρα, οπότε τα ΙΧ βυτιοφόρα κινήθηκαν έστω και με δυσκολίες, σήμερα το πρωί επετράπη ο εφοδιασμός μόνο κρατικών υπηρεσιών (νοσοκομεία, κλπ.). Στα λίγα πρατήρια που έχουν ακόμη αποθέματα καυσίμων σχηματίζονται και πάλι ουρές. Τα ΙΧ βυτιοφόρα δεν επαρκούν πάντως για την πλήρη κάλυψη της αγοράς, καθώς δεν ξεπερνούν τα 300 έναντι 1500 ΔΧ αυτοκινήτων οι ιδιοκτήτες των οποίων απεργούν.