free@agorapress.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας

22860 83756

Τηλεφωνήστε μας

Σωρεία καταγγελιών για υποκλοπή μεταφορικού έργου από τα σωματεία

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email
Χρόνος Ανάγνωσης: 6 λεπτά

Σωρεία καταγγελιών για υποκλοπή μεταφορικού έργου από τα σωματεία

Γενικευμένη αναστάτωση έχει προκληθεί με το «καλημέρα» της τουριστικής σαιζόν στα νησιά και ειδικότερα στις Κυκλάδες, από ηλεκτρονικές διαδικτυακές εφαρμογές όπου αυτοαποκαλούνται taxi-applications!

του Βασίλη Κασιμάτη

φωτό1
φωτό 2

Πιο συγκεκριμένα, έπειτα από καταγγελίες που έγιναν στην «ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ» για την εφαρμογή I-MOVE, η εφημερίδα και στα πλαίσια του ρεπορτάζ, επιχείρησε. Καλέσαμε τράνσφερ στα γραφεία μας από την εν λόγω εφαρμογή. Από τις τέσσερις επιλογές που μας δίνει η εφαρμογή (Πούλμαν, Βανάκι, σκάφος, standard) επιλέξαμε τη τελευταία κατηγορία standard που το εικονίδιο απεικονίζει ένα όχημα τύπου ταξί (5 θέσεων/4 επιβατών) όπως φαίνεται στη φωτό 2.
Η εφαρμογή και για το δρομολόγιο που ζητήσαμε μας έβγαλε ποσό 15 ευρώ.

Μεμπτό 1. Καταστρατήγηση της ελάχιστης χρέωσης των 36€.
Ευλόγως αναρωτηθήκαμε πως είναι δυνατό και από τη στιγμή που τα ΕΙΧ με οδηγό έχουν ελάχιστη χρέωση τα 36 €, να κοστολογείται μια τέτοια διαδρομή με ποσό μικρότερο της «ελάχιστης χρέωσης», ήτοι 15€.

Μεμπτό 2. Καταστρατήγηση του ορίου επιβατών.
Ευλόγως αναρωτηθήκαμε επίσης για το πως η εφαρμογή I-MOVE και στο εικονίδιο των οχημάτων της standard έκδοσης, δηλώνει 4 επιβάτες, όταν σύμφωνα με τα υγειονομικά πρωτόκολλα λόγω COVID-19, το capacity αυτών των οχημάτων είναι έως 3 επιβάτες;

Μεμπτό 3. Το ψάρι κρέας. Κράτηση για όχημα σεντάν, πάει λεωφορείο.
Οι απαντήσεις ήρθαν, αφού τελικά έφτασε το όχημα μεταφοράς μας. Ήταν ένα λεωφορείο 14/16 θέσεων, Δημοσίας Χρήσεως!! Ναι, καλά διαβάσατε… λεωφορείο, όπως διαφαίνεται και στη σχετική φωτό 1.
Μα εμείς αιτηθήκαμε 5θέσιο ι.χ.επαγγελματικό σεντάν! Ζητήσαμε εξηγήσεις από τον αλλοδαπό οδηγό, ο οποίος (σημειωτέο!) το όχημά του δεν έφερε αυτοκόλλητα ή τα γνωστά διακριτικά και ο ίδιος δεν μας επέδειξε κανένα συνοδευτικό έγγραφο τύπου VOUCHER, όπου προφανώς ενέχεται και το αδίκημα της φοροδιαφυγής.
Μόλις ο οδηγός αντελήφθην ότι ο «πελάτης» του εκείνη την ώρα ήταν η εφημερίδα μας, ακύρωσε την κράτηση ηλεκτρονικά (όπως φαίνεται στο κάτω μέρος της σχετικής φωτό 3 και εξαφανίστηκε. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα οχήματα δημοσίας χρήσεως έχουν δικαίωμα μεταφοράς μόνο κατόπιν σύμβασης με άλλα τουριστικά γραφεία ή ξενοδοχεία, σύμβαση η οποία πρέπει να είναι κατατεθειμένη στην εφορία. Δεν παίρνουν επιβάτες από τον δρόμο, αυτή είναι η δουλειά αποκλειστικά των ταξί και μόνο!
Συνομιλώντας με τον κ. Γιώργο Γαβρίλη πρόεδρο των ταξί στη Σαντορίνη μας ανέφερε ότι: “αυτό είναι πειρατεία μέσω ηλεκτρονικών εφαρμογών που βαπτίζουν το κρέας, ψάρι“.

Ακολούθως, επικοινωνήσαμε με τον ιδιοκτήτη της εφαρμογής I-MOVE κ. Γιάννη Μπιλάνη και του αναφέραμε το περιστατικό, καθώς και τις καταγγελίες των μελών των τριών επαγγελματικών σωματείων.
Ο κ. Μπιλάνης δεν κατάφερε να «πείσει» διόλου την εφημερίδα μας, καθώς τα επιχειρήματά του βασίζονταν σε παλαιά «παραθυράκια» του νόμου, τα οποία φέτος ο «νομοθέτης» του Υπουργείου Μεταφορών έχει ήδη… κλείσει ερμητικά!

Μεμπτό 4. Παραπλάνηση του επιβατηκού κοινού/τουριστών.
Μας ανέφερε δε, ότι όταν (δήθεν) δεν υπάρχει διαθέσιμο 5θέσιο σεντάν, τότε η εφαρμογή κάνει «αναβάθμιση» (έτσι την αποκάλεσε!!) και στέλνει λεωφορείο, σκάφος, διαστημόπλοιο, κλπ. Βέβαια το να ζητάς limo ή σεντάν ιχε και να σου έρχεται η «κουμούτσα» λεωφορείο, δεν φαντάζει δε και ως αναβάθμιση αλλά ως υποβάθμιση, καθώς παραπλανεί πλήρως τον τουρίστα πελάτη που ίδρωσε φέτος το Υπουργείο Τουρισμού να φέρει στη χώρα μας.
Άλλωστε… και πως όμως να υπάρχει διαθεσιμότητα σε ιχε σεντάν από την I-MOVE, όταν η ελάχιστη χρέωση σε αυτά τα οχήματα τράνσφερ είναι 36€ και η εφαρμογή χρεώνει μικρότερα ποσά; Κατά συνέπεια φαίνεται ότι παγίως και “πλαγίως” η εφαρμογή στέλνει οχήματα δημοσίας χρήσεως, «αποφεύγοντας» τον «νομοθέτη» που υποχρεώνει τους οδηγούς των τράνσφερ σε ελάχιστη χρέωση 36€, διαχωρίζοντάς τους από τους επαγγελματίες ταξί.
Σε απάντησή του ο κ. Μπιλάνης μας ανέφερε ότι ο «πελάτης» γνωρίζει εκ των προτέρων, ότι θα μεταφερθεί με λεωφορείο.

φωτό 3

Μεμπτό 5. Θα πρέπει ο τουρίστας να γνωρίζει τους τύπους των λεωφορείων;
Πως – τον ρωτήσαμε εμείς, όταν το μόνο στοιχείο που μας έδωσε σήμερα το πρωί η κράτηση που κάναμε, ήταν ότι θα έρθει ένα Black MercedesBenz Sprinter με συγκεκριμένη πινακίδα κυκλοφορίας. Ο κ. Μπιλάνης προφανώς  εννοούσε ότι ο τουρίστας-πελάτης είναι «υποχρεωμένος» πριν έρθει στην χώρα μας να έχει αποστηθίσει όλους τους τύπους οχημάτων των λεωφορείων, αφού μας ανέφερε ότι έγραφε και τη «μαγική» λεξούλα «Sprinter» στα «ψιλά γράμματα» όπου υποδηλώνει… λεωφορείο (φωτό 3). Μας ανέφερε επιπλέον ότι υπάρχει στην εφαρμογή και φωτογραφία του οχήματος, κάτι που όμως δεν επιβεβαιώθηκε, δεν βρέθηκε πουθενά και ήταν και το σημείο όπου ο κ. Μπιλάνης διέκοψε την συνομιλία και δεν επανήλθε ποτέ σε αυτήν.
Μετά από όλα αυτά, καθίσταται σαφές ότι: Όταν ο πελάτης παραγγέλλει  ιχε κανονικό αυτοκίνητο τράνσφερ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ να παίρνει τη κράτηση ένα λεωφορείο. Αλλιώς ο πελάτης θα πήγαινε με το ΚΤΕΛ με 2€ κάτι που στηρίζουν οι ιδιοκτήτες των ΚΤΕΛ όπου και αυτοί με τη σειρά τους ενίστανται στη παραβατικότητα όπως αναφέρεται των ηλεκτρονικών αυτών εφαρμογών.

φωτό 4

Μεμπτό 6. Απαγόρευση της χρήσης της λέξεως «Ταξί» από οχήματα τράνσφερ.
Ένα άλλο σοβαρό ζήτημα αποτελεί και η τιτλοφόρηση της εφαρμογής. Όπως φαίνεται και στη σχετική φωτογραφία ο κωδικός κράτησης από την I-MOVE έχει το τίτλο «VerifyTaxi» (παρακάτω φωτό 5). Κάτι που απαγορεύεται ρητώς. Είναι πέρα για πέρα παράνομο να χρησιμοποιείται ο όρος «Taxi» σε καμία εφαρμογή όταν σε αυτή δεν μετέχουν τα πραγματικά ταξί. Δυστυχώς στην έρευνα που κάναμε βρέθηκαν τουλάχιστον τρεις διαδικτυακές εφαρμογές που αναφέρονται ως «Taxi-Services» και ανήκουν σε ιδιωτικές εταιρίες τράσνφερ με οχήματα τόσο Ι.Χ.ε με οδηγό, όσο και τουριστικά γραφεία με οχήματα Δ.Χ.
Σύμφωνα με τον πρόεδρό τους κ. Γ.Γαβρίλη, αυτό συνάδει σε παραπλάνηση και κλοπή μεταφορικού έργου και διώκεται τόσο διοικητικά όσο και ποινικά, ενώ δύναται να εκδιωχθεί και σε αστικά δικαστήρια υποχρεώνοντας τον παραβάτη σε αποζημιώσεις.
Ο πρόεδρος του Σωματείου Εκμισθωμένων Οχημάτων με Οδηγό των Κυκλάδων (ΣΕΟΟΚ) κ. Κώστας Ιωαννίδης μας ανέφερε επίσης ότι “τα οχήματα τράνσφερ των κατηγοριών ΙΧε και ΔΧε, δεν υποκαθιστούν το ρόλο των ταξί και σε καμία περίπτωση δεν δύναται να παραπλανούνται οι τουρίστες από διαδικτυακές εφαρμογές που κάνουν χρήση τέτοιων πρακτικών“.

Εν κατακλείδι και επειδή σήμερα το παρών δημοσίευμα αποστέλλεται στους δύο συναρμόδιους υπουργούς, αλλά και στα ανώτερα διοικητικά στελέχη των υπουργείων που συντάσσουν το νομοθετικό έργο σχετικά με τις μεταφορές επιβατών, θα πρέπει να ληφθούν μέτρα για την αντιμετώπιση της παραβατικότητας –τώρα που είναι νωρίς ακόμα – και σχετικά με τα αδικήματα περί: της πάταξη της φοροδιαφυγής, της κλοπής μεταφορικού έργου, της άγρας πελατείας και της παραπλάνησης του επιβατικού κοινού.

φωτό 5

Προς αυτή τη κατεύθυνση, οι πρόεδροι των τριών σωματείων των επιβατικών μεταφορών, ήτοι του σωματείου των Ταξί, του σωματείου ΣΕΕΟΚ (ιχε με οδηγό) και του σωματείου των ιδιοκτητών οχημάτων Δ.Χ. θα συναντηθούν αύριο στα γραφεία της εφημερίδας ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ, προκειμένου όπως ανέφεραν να λειτουργήσουν συντεταγμένα με αρωγό την Αστυνομική Υποδιεύθυνση Θήρας (ο διοικητής της οποίας έχει ήδη ενημερωθεί) και ακολούθως με την «Ομάδα Ελέγχου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων» (ΟΕΠΤΑ), το ειδικό κλιμάκιο της οποίας καταφθάνει στη Σαντορίνη τη προσεχή εβδομάδα με στόχο να παραμείνει όλο το καλοκαίρι.

Ο στόχος είναι να επιχειρηθούν «κρατήσεις» σε τέτοιες εφαρμογές και παρουσία αστυνομικού οργάνου, να διώκονται άμεσα οι παραβάτες. «Θα γίνουν ακόμα και κατασχέσεις αυτοκινήτων, όσων βρεθούν να διαπράττουν ποινικά αδικήματα», ανέφεραν τόσο ο πρόεδρος του ΣΕΟΟΚ όσο και ο πρόεδρος των Ταξί, στην εφημερίδα μας.

«Εις αύριον… τα νεώτερα»!!!

Περισσότερες Δημοσιεύσεις

Κύλιση στην κορυφή