Τεχνολογικός αναλφαβητισμός
- Συζήτηση Επίκαιρης Επερώτησης για το θέμα του τεχνολογικού αναλφαβητισμού και της προώθησης της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης
- Ο Λ. Αυγενάκης φέρνει το θέμα στη Βουλή
9/2/10
Το θέμα της αναγκαίας αντιμετώπισης του τεχνολογικού αναλφαβητισμού των Ελλήνων γονέων και την εκπαίδευση των παιδιών για το Διαδίκτυο προωθεί με συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής σήμερα Τρίτη 9 Φεβρουαρίου και ώρα 6 το απόγευμα με επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κα. Α. Διαμαντοπούλου.
Ο κ. Αυγενάκης, έπειτα από σειρά πρωτοβουλιών που έχει αναπτύξει για το θέμα, θα τοποθετηθεί στην Ολομέλεια, ζητώντας μεταξύ άλλων την ανάπτυξη συγκεκριμένων δράσεων και προγραμμάτων κατάρτισης, αλλά και να ενισχυθεί η εκπαίδευση των γονέων και των παιδιών σε σχέση με το Διαδίκτυο. Σημειώνεται ότι ιδιαίτερη αναφορά αναμένεται να κάνει και στη σχέση της τεχνολογικής παιδείας με την επιτυχή εφαρμογή προγραμμάτων ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.
Στο πλαίσιο της συζήτησης και αναφερόμενος σε πρόσφατη έρευνα του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας, ο κ. Αυγενάκης θα τονίσει ότι οι Έλληνες παραμένουν σε μεγάλο ποσοστό τεχνολογικά αναλφάβητοι, ενώ λιγότεροι από 2 στους 10 διαθέτουν ικανοποιητικές δεξιότητες στη χρήση του χρήση του Διαδικτύου και πως ο τεχνολογικός αναλφαβητισμός πλήττει κυρίως όσους δεν αποτελούν μέρος του παραγωγικού δυναμικού ή έχουν χαμηλό μορφωτικό επίπεδο, τις γυναίκες, τους διαμένοντες σε αγροτικές περιοχές, τους μεσήλικες και τους ηλικιωμένους, ενώ θα σημειώσει επίσης ότι η χρήση του Διαδικτύου από γονείς, παιδιά και εφήβους είναι χαμηλή.
Αναγνωρίζοντας ότι τα παιδιά δυσκολεύονται να αποφύγουν τους υπάρχοντες κινδύνους κατά την πλοήγησή τους, με την παρέμβασή του θα ζητήσει να ενισχυθεί η προσπάθεια για τη μείωση του ψηφιακού χάσματος, καθώς και η εκπαίδευση και η ενημέρωση των γονέων και των παιδιών για τα σημαντικά οφέλη του συγκεκριμένου ψηφιακού μέσου, αλλά και για τους τρόπους αντιμετώπισης των κινδύνων και θα ζητήσει από την αρμόδια Υπουργό τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων.