free@agorapress.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας

22860 83756

Τηλεφωνήστε μας

Το σκάνδαλο UBER στην Σαντορίνη.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email
Χρόνος Ανάγνωσης: 4 λεπτά

Το σκάνδαλο UBER στην Σαντορίνη

Εξαπάτηση του κοινού με την υπογραφή UBER;;;

Περί τις αρχές του Αυγούστου εμφανίστηκε «από το πουθενά» στο νησί της Σαντορίνης μια ιδιωτική εταιρία η οποία διατείνεται ότι λειτουργεί με τη πλατφόρμα της UBER, εξυπηρετώντας το μεταφορικό έργο τουριστών.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που προκύπτουν από τα προεδρεία των τριών επαγγελματικών σωματείων του νησιού και κατ’ επέκταση όλων των Κυκλάδων, η υπόθεση δείχνει να ενέχει σημαντικό παράνομο «φορτίο»,  ήτοι πιθανή κλοπή μεταφορικού έργου, πιθανή αντιποίηση εταιρικού brand, πιθανή εξαπάτηση καταναλωτικού κοινού, πιθανή παραβατική εμπλοκή σε πράξεις που δεν συνάδουν με το ηλεκτρονικό σύστημα (πλατφόρμα) δρομολογίων του Υπουργείου Μεταφορών, πιθανή παραβίαση του νόμου 4093/12 και όλων των κείμενων τροπολογιών του και βέβαια ότι άλλο προτάξει ο νομικός σύμβουλος των σωματείων που έχει ήδη αναλάβει την υπόθεση, προκειμένου να σχηματιστεί δικογραφία εναντίον του φερόμενου ως «εργολάβου» της Uber στη Σαντορίνη και ακολούθως εναντίον και της Uber Hellas.
Τα σωματεία ταυτόχρονα καταγγέλλουν ότι ο φερόμενος ως «εργολάβος» διακινεί επιβάτες με ιχε αυτοκίνητα, όταν το νομικό καθεστώς του Ελληνικού κράτους που διέπει την Uber, επιτρέπει την διακίνηση επιβατών μόνο ταξί δημοσίας χρήσεως, ήτοι το σύστημα Uber Taxi.
Όλα τα ανωτέρω προκύπτουν από τις καταγγελίες των προεδρείων των σωματείων στην εφημερίδα μας. Όμως, επειδή η «Σ» δεν αρκείται μόνο σε καταγγελίες, διενεργήσαμε ρεπορτάζ για το ίδιο θέμα και «ιδού» τα αποτελέσματα:

Χθες το πρωί κάναμε εγγραφή στη πλατφόρμα της Uber ως καταναλωτές. Αναζητήσαμε το κόστος ενός ιχε αυτοκινήτου από τη πλατφόρμα της Uber στην Σαντορίνη για απόσταση 2,5 μόλις χιλιομέτρων. Το σύστημα μας απάντησε ηλεκτρονικά με κόστος 36€ (για μόλις 2,5 χλμ!).
Στην αναζήτηση που κάναμε ζητήσαμε το επιτρεπόμενο Uber Taxi όχημα και η εφαρμογή μας έβγαλε ότι δεν υπάρχει «διαθέσιμο ταξί» δίνοντας μας τη δυνατότητα να επιλέξουμε το Comfort Service με ιχε όχημα, όπου σύμφωνα με τα σωματεία, αυτό απαγορεύεται.
Ακολούθως επικοινωνήσαμε με την Uber Hellas στα κεντρικά της Αθήνας, σε μια προσπάθεια να μάθουμε αν η εφαρμογή της Uber έχει να κάνει μόνο με ταξί ή παρέχει και οχήματα ιδιωτικής χρήσεως. Η δοθείσα απάντηση ήταν λακωνική και κατηγορηματική: «κύριε Κασιμάτη, η Uber διαχειρίζεται ΜΟΝΟ (!) ταξί με το σύστημα Uber Taxi και τίποτα άλλο»!
Όταν δε, τους αποκαλύψαμε ότι στην Σαντορίνη λειτουργεί επιχείρηση με ιδιωτική χρήσεως αυτοκίνητα με έδρα μάλιστα… έξω από το αεροδρόμιο (!), μας απάντησαν ότι το αγνοούν και ότι δεν συνεργάζονται ως Uber Hellas με καμία τέτοια επιχείρηση. Αυτά διημείφθη μεταξύ της εφημερίδας μας και της Uber Hellas και εκ του αποτελέσματος προκύπτει εκτός νόμου δράση. Εξεπλάγησαν δε με το τίμημα και μας ανέφεραν ότι αυτό αποτελεί δυσφήμηση για την Uber καθώς η χρέωση πανευρωπαϊκώς για 2,5 χλμ κυμαίνεται στα 7 με 8 ευρώ και όχι στα 36!!!

Στη συνέχεια μεταβήκαμε συνοδευόμενοι από τον πρόεδρο της σωματείου Κυκλάδων (ΣΕΟΟΚ) κ. Κώστα Ιωαννίδη, στο γραφείο του φερόμενου ως «εργολάβου» της Uber, ο οποίος παρότι λίαν ευγενικός, δεν κατάφερε όμως να πείσει αλλήλους περί της νόμιμης λειτουργίας του. Προέκυψε μάλιστα και το στοιχείο ότι ο ίδιος δεν συνεργάστηκε με την Uber Hellas αλλά με κάποια άλλη Uber ξένης χώρας που προφανώς εκεί επιτρέπεται το Uber Driver, δηλαδή μετακίνηση επιβατών με ιδιωτικής χρήσεως αυτοκίνητα. Εκεί προφανώς τίθεται και το μείζον ζήτημα, αφού προφανώς πρόκειται για μια προσπάθεια παράκαμψης της ισχύουσας Ελληνικής νομοθεσίας (bypass), με πλάγιο τρόπο.

Δύο εκ των τριών προέδρων, μας ανέφεραν για το ίδιο θέμα: «Προφανώς ο εν λόγω κύριος νόμισε ότι εδώ στην Σαντορίνη είμαστε ιθαγενείς και νόμισε ότι θα έρθει αυγουστιάτικα που όλοι τρέχουμε  και  δεν θα έχουμε το χρόνο να ασχοληθούμε. Αν είχε βέβαια έρθει τον Μάιο δεν θα ξεκινούσε καν να δουλεύει. Του τονίζουμε δε ότι το πεντάστερο νησί μας δεν δέχεται καθρεφτάκια και χάντρες, καθώς δεν είμαστε «ιθαγενείς» και δεν πρόκειται να ανεχτούμε τέτοιες παραβατικές πρακτικές».

Τέλος η εφημερίδα «Σ» επικοινώνησε με τα τρία σωματεία και τους ενημέρωσε για τα αποτελέσματα του ρεπορτάζ. Τα επαγγελματικά σωματεία ενημέρωσαν την “Σ”, ότι έχουν ήδη κινήσει τη νομική διαδικασία με τους νομικούς τους συμβούλους εις βάρος του φερόμενου ως «εργολάβου» αλλά και της Uber Hellas, τα αποτελέσματα της οποίας θα είναι άμεσα και καταιγιστικά.

Σε κάθε περίπτωση και επειδή ο φερόμενος ως «εργολάβος» της Uber  είναι το ίδιο πρόσωπο όπου το 2017 και 2018 ήταν εμπλεκόμενος με τα αίσχη που είχαν τότε δημιουργηθεί μεταξύ του ΣΕΤΕ (πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί) και του τότε προέδρου του κου Λυμπερόπουλου και των οδηγών  Uber, αίσχη που είχαν κάνει τότε το γύρω των δελτίων ειδήσεων τόσο σε πανελλαδικό επίπεδο όσο και σε διεθνή, η εφημερίδα μας παρακαλεί το ζήτημα αυτό να επιλυθεί ειρηνικά και με τα νομίμως προβλεπόμενα ένδικα μέσα.
Δεν θα θέλαμε να δούμε έκτροπα στην Σαντορίνη, όπως αυτά που έγιναν εκείνες τις «μαύρες» ημέρες του 2017/2018.

 

Περισσότερες Δημοσιεύσεις

Κύλιση στην κορυφή