free@agorapress.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας

22860 83756

Τηλεφωνήστε μας

Ώς άλλη Πηνελόπη με τους 40 μνηστήρες το Λιμάνι Ρεθύμνου

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email
Χρόνος Ανάγνωσης: 9 λεπτά




Ώς άλλη Πηνελόπη με τους 40 μνηστήρες …. το  Λιμάνι Ρεθύμνου!






Ακούγονται πολλά διαφορετικά σενάρια και ακόμα περισσότερες ασάφειες για το φλέγον θέμα του  “καραβιού στο Ρέθυμνο” και κρίνουμε σκόπιμο σε αυτό το χρονικό σημείο να κάνουμε αφενός μια μικρή ιστορική αναδρομή βάζοντας τα πράγματα σε μια σειρά και αφετέρου να ξεμπερδέψουμε κάποια άλλα όσων αφορά τα ήδη εμπλεκόμενα ονόματα.


του Βασίλη
Κασιμάτη

Όταν στις 7 Σεπτεμβρίου 2008 διακόπηκε η σύνδεση Ρεθύμνου-Πειραιά με τελευταίο πλοίο τότε, το High Speed 4, της Hellenic Sea Ways (συμφερόντων Γ. Βαρδινογιάννη) έκτοτε ακούγονται πολλά.
Ακούσαμε τότε την εσφαλμένη γνώμη που διέρρεε από τους δήθεν ειδήμονες ότι η γραμμή μας δεν αξίζει και ίσως θα πρέπει να χαρακτηριστεί άγονη.

Να ενημερώσουμε τον κόσμο μας και για όσους δε γνωρίζουν, ότι οι «άγονες γραμμές» επιδοτούνται από το κράτος και οι εφοπλιστές όταν και όποτε πετύχουν να μπουν σε τέτοια «ασφαλή προγράμματα» κερδίζουν αρκετά οφέλη από αυτά, αλλά όμως οι επιβάτες ταξιδεύουν για το Πειραιά μέσω …  Συρίας!
Είναι λοιπόν ευνόητος ο λόγος για το αν ενδιαφέρθηκαν ή ενδιαφέρονται ακόμα, μερικοί να χαρακτηρίσουν τη γραμμή μας άγονη.

Αυτό βέβαια αποτελεί μύθο ο οποίος έχει καταρριφθεί από όλους όσους ασχολήθηκαν με τη βιωσιμότητα της σύνδεσης μέχρι σήμερα.

Τότε λοιπόν πήραν “φωτιά οι μηχανές” όλων των ενδιαφερόμενων «μνηστήρων» για την αποκατάσταση της σύνδεσης και έκτοτε βλέπουμε, παρακολουθούμε και ακούμε πολλά.
Τόσα που τελικά αποδεικνύετε δια της άτοπου επαγωγής  ότι αυτό που μας σέρβιραν, δήθεν ότι η γραμμή μας δεν αξίζει, ήταν ένα μεγάλο φιάσκο.
Να απαντήσουμε και σε ερώτημα που ταλαντεύεται τακτικά και έχει να κάνει με το γιατί οι Κρητικές εταιρίες δεν επέδειξαν ζωηρό ενδιαφέρον για να βάλουν καράβι στη γραμμή εφόσον είναι βιώσιμη η κατάσταση.
Εδώ λοιπόν η απάντηση είναι τόσο απλή όσο και το “Αυγό του Κολόμβου”!




Ο επιβατικός όγκος του Ρεθύμνου κοστολογείται σε ένα συγκεκριμένο νούμερο.
Το ίδιο έσοδο θα λάβει ο εφοπλιστής διότι τον ίδιο όγκο θα μεταφέρει είτε από 2 λιμάνια (Χανιά, Ηράκλειο) – είτε από 3 (+ Ρέθυμνο).
Το μόνο που θα καταφέρει π.χ. η ΑΝΕΚ αν μας βάλει καράβι λοιπόν στο Ρέθυμνο, είναι να αυξήσει τα έξοδά της για το ίδιο ακριβώς έδοσο!
Επομένως από καθαρό συμφέρον γίνονται όλα αυτά και εγώ προσωπικά κρίνω λίαν εύλογη τη συμπεριφορά της ΑΝΕΚ τελευταίως μιας και ο κάθε επιχειρηματίας τα ίδια θα έπραττε για το συμφέρον της δικής του επιχείρησης του.
Σε κάθε περίπτωση όμως το συμφέρον του Ρεθύμνου δεν ταυτίζεται με αυτή τη λογική, συνεπώς κρίνεται αναγκαία η ίδρυση δικιάς μας εταιρίας με οποιαδήποτε μορφή και εφόσον αποδεδειγμένα η γραμμή καθίσταται βιώσιμη


Κάπου εδώ να αναφέρουμε ότι έχουμε λάβει δημόσια – θέση για το ότι θεωρούμε βιώσιμη τη γραμμή. Ένα απλό μάλιστα επιχείρημα που έχουμε θέσει είναι και το εξής:

Όποιος έχει και τη παραμικρή αντίρρηση περί του αν είναι βιώσιμη η σύνδεση Ρέθυμνο – Πειραιάς δε χρειάζεται να παραγγείλει τη περιβόητη μελέτη των 70.000 ευρώ από το Πανεπιστήμιο. Υπάρχει μια αρκετά φθηνότερη να του προτείνουμε. Στοιχίζει μόνο  5 ευρώ. Τόσο στοιχίζουν τα καύσιμα μέχρι τη Γεωργιούπολη!
Ας πάει λοιπόν να στηθεί μια οποιαδήποτε καθημερινή στο κόμβο της Γεωργιούπολης στις 05.45 και ας κάτσει μόνο για 45 λεπτά έως τις 06.30
Θα διαπιστώσει ότι στο ρεύμα από Χανιά προς Ρέθυμνο και από εκεί που θα στέκει ολομόναχος στο κόμβο αυτός και τα βατράχια, ξαφνικά θα αρχίσει η φάλαγγα των Ρεθυμνιωτών που επιστρέφουν από Πειραιά μέσω Σούδας. Δεν θα πιστεύετε στα μάτια σας. Θα νομίζετε ότι είναι 15αύγουστος μέρα μεσημέρι!!!

Χαμός…. αυτοκίνητα, δεκάδες φορτηγά, πούλμαν γεμάτα κόσμο – πραγματικό κομβόϊ μιλάμε. Και είναι όλοι από τους επιστρέφοντες από Πειραιά προς Ρέθυμνο.
Και αυτοί όλοι θα ταξίδευαν από το λιμάνι του Ρεθύμνου, αν είχαμε δικό μας καράβι. 
Και βέβαια είναι μόνο οι μισοί, διότι άλλοι από το Ανατολικό Ρέθυμνο (Μυλοπόταμο, κλπ) πάνε αναγκαστικά από Ηράκλειο.
Λοιπόν τι να λέμε?
Εμείς αγαπητοί μας αναγνώστες το πείραμα πάντως το εκτελέσαμε ημέρα Τετάρτη – ξημερώματα και διαπιστώσαμε τα ανωτέρω!
5 ευρουλάκια λοιπόν και… 45 λεπτά από το χρόνο σας. Η Γεωργιούπολη είναι δίπλα μας. Μόνο 13 λεπτά απ΄ το Ρέθυμνο.

Ας επιστρέψουμε και πάλι στους «μνηστήρες».

Η ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ έχει παρακολουθήσει / καταγράψει από πολύ κοντά το θέμα και έχει ξεχωρίσει 2 υπαρκτά σενάρια από πραγματικά ενδιαφερόμενες πλευρές και 2 άλλα που στηρίζονται επί της παρούσης σε φημολογίες που δύναται όμως να τεκμηριωθούν.

Οι 2 μνηστήρες – υπαρκτές ενδιαφερόμενες πλευρές με ονοματεπώνυμο:
1)Κρητικές Θαλάσσιες Γραμμές (
Cretan Sea Lines).
2)N.N.E.Ρ. (Νέα Ναυτιλιακή Εταιρία Ρεθύμνου) 
Οι έτεροι 2 μνηστήρες ως φημολογίες:
3)Α.Ν.Ε.Κ. η γνωστή σε όλους μας και που δε χωρούν περισσότερες συστάσεις.
4)Αttica Group (Blue Star)Βγενόπουλος Α.

Και αναλύουμε έκαστη περίπτωση ξεχωριστά κάνοντας ιστορική αναδρομή στο κάθε «μνηστήρα» για να αποσαφηνίσουμε και αν θέλετε να ξεμπερδέψουμε όσους έχουν μπερδέψει ονόματα και εταιρίες.

1)Cretan Sea lines.

Τον περασμένο Σεπτέβριο ξεκίνησε μια ομάδα 6 Ρεθυμνιωτών όπου αρχικά ονομάστηκαν «Ομάδα πρωτοβουλίας» και απαρτίζονταν από τους κ.κ. Μιχαϊλίδη Γιώργο (Μηχ/λόγο-Ναυπηγό), Πολοπετράκη Κώστα (Οικονομολόγο), Τσιλεδάκη Γιάννη (Επιχ/τία), Παπαδογιάννη Κωστή (επιχ/τία), Λαμπρινό Κώστα (Δημοτικό Σύμβουλο),  Καραγιαννάκη Νίκο (Εκδότη).

Μετέπειτα οργανώθηκε η γνωστή σε όλους μας 23 μελής Συντονιστική Επιτροπή της «Κίνησης Πολιτών» η οποία ήταν και υπεύθυνη για την μάζωξη στο «Μελίνα Μερκούρη».

Στην εν λόγω μάζωξη η ομάδα αυξήθηκε με την εμπλοκή και άλλων 27 ονομάτων που απαρτίσανε την 50μελή ομάδα που ανέλαβε το τελευταίο στάδιο αυτό της συγγραφής του καταστατικού και τέλος της  ίδρυσης της εταιρίας «Κρητικές θαλάσσιες Γραμμές» (Cretan Sea Lines). Σε εκλογές που διεξήχθησαν τη Κυριακή  23/11/2008 από τους εναπομείναντες εκ των 50 (κάποιοι αποχώρησαν ως διαφωνούντες) εκλέχτηκε το προσωρινό προεδρείο της Cretan Sea lines το οποίο έκτοτε φροντίζει να φέρει εις πέρας το όραμα και το σχέδιο που όλο το Ρέθυμνο ελπίζει και αναμένει.
Την ίδρυση πολυμετοχικής ναυτιλιακής εταιρίας, Λαϊκής βάσης και της αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Ρεθύμνου Πειραιά από Ρεθεμνιώτικη εταιρία.  Τα ονόματα τα έχουμε δημοσιοποιήσει σε άλλο σχετικό άρθρο μας.

Το καράβι που οραματίζεται η Cretan Sea Lines να αγοράσει θα προκύψει με την πώληση εταιρικών μεριδίων μέσω ονομαστικών μετοχών ύψους 500 ευρώ έκαστη. Ζητούν λοιπόν με άλλα λόγια τη στήριξη του Ρεθυμνιώτη δια του «οβολού» του, όπως και αλλού έχουμε γράψει, περιμένοντας τη συγκέντρωση ενός κεφαλαίου ύψους περίπου 35 εκατομμυρίων ευρώ όπως και μας ανάλυσαν και στη μάζωξη στο «Μελίνα Μερκούρη».

Περιμένουμε λοιπόν να δούμε αν ο Ρεθυμνιώτης θα συναινέσει ουσιαστικά βάζοντας τα χρήματα για το μεγάλο αυτό όραμα.

 

2)Ν.Ν.Ε.Ρ.

Πριν από σχεδόν 6 μήνες και αρκετά νωρίτερα της διακοπής του High Speed 4 από τη γραμμή στις 7/9/2008 μια ολιγομελής ομάδα επιχειρηματιών είχε προβλέψει τα σχέδια του Γ.Βαρδινογιάννη (για την απόσυρση του πλοίου) και ξεκίνησε να οραματίζεται με τη σειρά της την εμπλοκή της στην ουσιαστική αποκατάσταση της σύνδεσης. Η ομάδα αυτή απαρτίζονταν στην αρχική της μορφή από 5 επιχειρηματίες, οι 3 εκ των οποίων Ρεθυμνιώτες. Στη πορεία αυξήθηκαν στα 8 μέλη όπου συνεχίσουν τη προσπάθεια για εμπλοκή έως σήμερα.

Η ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ μεσολάβησε 2 φορές για να έρθουν εκπρόσωποι της Cretan Sea Lines σε επαφή με την Ν.Ν.Ε.Ρ. πράγμα που έχουμε δημοσιεύσει αποκλειστικά στο τεύχος Νοεμβρίου 2008, με στόχο πιθανή συνεργασία που τυχόν θα απέρρεε από αυτές τις συναντήσεις. Ακολούθως η Ν.Ν.Ε.Ρ. εξέδωσε δελτίο τύπου όπου ανακοίνωνε ότι οι 2 πλευρές συναντήθηκαν σε πολύ φιλικό επίπεδο αλλά διαπιστώθηκε από κοινού ότι δεν υπήρχε περίπτωση συνεργασίας.

Συνεχίζοντας, το βασικό ατού της Ν.Ν.Ε.Ρ. ήταν και είναι η συμμετοχή σε αυτή την ομάδα ενός επώνυμου εφοπλιστή ο οποίος δεν είναι στα διαπλεκόμενα του καρτέλ της Ελληνικής Ναυτιλίας και ο οποίος είναι ιδιοκτήτης αρκετών πλοίων και έμπειρος γνώστης της θάλασσας και του ναυτιλιακού χώρου και παιγνιδιού.
Η εφημερίδα μας γνωρίζει το όνομα του εφοπλιστή, το οποίο παραμένει ως δημοσιογραφικό απόρρητο επί της παρούσης και μέχρι να αποφασίσει ο ίδιος τη τελική εμπλοκή του ή όχι.

Εδώ τα πράγματα  λοιπόν είναι πιο απλά. Καράβι η συγκεκριμένη ομάδα διαθέτει ήδη σχεδόν έτοιμο προς εμπλοκή στην αποκατάσταση της σύνδεσης. Να πούμε λοιπόν ότι η ομάδα αυτή δεν ζητά οικονομική εισφορά από το λαό  του Ρεθύμνου. Οραματίζετε μάλιστα την εταιρία αυτή ως μια κατεξοχήν Ρεθυμνιώτικη εταιρία. Ζητά λοιπόν από το Ρεθυμνιώτη να στηρίξει με το εισιτήριο του αυτή την εταιρία στηρίζοντας την σύνδεση Ρέθυμνο – Πειραιά!
Αυτή η κίνηση εμπεριέχει ρίσκο για την εν λόγω ομάδα.

Στη περίπτωση που αυτή η ομάδα πετύχει, κερδίζει οικονομικά οφέλη και το Ρέθυμνο κερδίζει αποκατάσταση της σύνδεσης.
Στη περίπτωση αποτυχίας η ομάδα χάνει μεγάλο κεφάλαιο και το
Ρέθυμνο …. τι είχε τι έχασε!

Ίσως για αυτό τον απλό συλλογισμό κρίνουμε ότι τα πράγματα εδώ είναι αρκετά ξεκάθαρα.
Λεπτομέρειες μας χωρίζουν ημερολογιακά από την τελική ανακοίνωση της απόφασης για εμπλοκή ή όχι από τη Ν.Ν.Ε.Ρ.

 

3)Α.Ν.Ε.Κ.

Η γνωστή σε όλους τους Ρεθυμνιώτες ΑΝΕΚ.
Γνωστή γιατί οι Ρεθυμνιώτες έβαλαν τα πρώτα χρήματα για την ίδρυσή της.
Γνωστή για την απορρόφηση της πρώην Ρεθυμνιακής (Cretan Ferries).
Γνωστή για την εμπλοκή της στην απομάκρυνση της Ν.Ε.Λ από το Ρέθυμνο.
Γνωστή για το δρομολογημένο σχέδιο του χαρακτηρισμού της γραμμής Ρέθυμνο-Πειραιά ως άγονη.
Γνωστή για την σκόπιμη τοποθέτηση του High Speed 4 στη γραμμή του Ρεθύμνου με στόχο να μην ταξιδέψει ποτέ ο μεταφορικός όγκος του Νομού μας από το λιμάνι του Ρεθύμνου. Να θυμίσουμε ότι ο μεταφορικός όγκος κάθε νομού αποτελεί “Μήλον της Έριδος” για τις ακτοπλοϊκές εταιρίες. Μόνα τους τα φορτηγά καθιστούν ή όχι βιώσιμη μια γραμμή!

Να ενημερώσουμε ότι το High Speed 4 καταναλώνει 35 τόνους καύσιμο ενώ ένα συμβατικού τύπου πλοίο, αρκείτε στους 12 περίπου τόνους. Είναι λοιπόν ηλίου φαεινότερο η πρόθεση της ΑΝΕΚ να “ρίξει στάχτη στα μάτια” του Ρεθυμνιώτη εντυπωσιάζοντας τον με ένα γρήγορο και λουσάτο μέσο που στην ουσία όμως του ήταν άχρηστο μιας και τον «άδειαζε» στο Πειραιά στις 03.30 το πρωί, στη μέση της νύχτας δηλαδή. Ο στόχος έκτοτε όπως προαναφέραμε, ήταν να μην «καλομάθει» ο μεταφορικός όγκος του Νομού να ταξιδεύει από Ρέθυμνο.

Για την ΑΝΕΚ λοιπόν έχουν  κυκλοφορήσει φήμες ότι δρομολογεί το Πρέβελη στη γραμμή όταν αυτό σταμάτησε τη «ΠαροΝαξία» πριν ένα μήνα και άλλοτε πάλι ακούγεται το σενάριο εμπλοκής της θυγατρικής της ΛΑΝΕ με το Ιεράπετρα, ένα καράβι αρκετά παλιό με μετριότατες ξενοδοχειακές υπηρεσίες και με 17 κόμβους μόνο λειτουργική ταχύτητα .

 

4)Αttica Group (Blue Star)Βγενόπουλος Α.

Τέλος η εμπλοκή της εταιρίας του εφοπλιστή κ. Βγενόπουλου, η Attica Group (Blue Star) είναι το τελευταίο σενάριο που ακούγεται και που όμως θεωρούμαι ελάχιστες έως απίθανες τις πιθανότητες εμπλοκής του Ο

μίλου Βγενόπουλος στην αποκατάσταση της γραμμής μας. Επειδή όμως τα πάντα είναι πιθανά και επειδή αν θέλετε αποδεδειγμένα σε δημόσιες συζητήσεις έχουν καταγραφεί τέτοια σενάρια εμείς ως εφημερίδα οφείλουμε να τα αναφέρουμε.

Το αύριο μας επιφυλάσσει πολλά και το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα βαρεθούμε εμείς να γράφουμε.

Με τσι γειές μας.

 

Περισσότερες Δημοσιεύσεις

Κύλιση στην κορυφή