Σε φιάσκο εξελίχτηκε η ψηφοφορία για άχρηστη δημοτική καμπάνια
Κεραυνός εν αιθρία, η απόφαση να εκταμιευτεί ποσό από το δημοτικό ταμείο, για την προβολή της Σαντορίνης μέσω γιγαντοαφισών, στους σταθμούς Μετρό της Αθήνας.
Μετά την τραγική πρόταση «μαργαριτάρι» του δημάρχου Θήρας να συνάψει … διακρατική (!) συμφωνία με τη Μαδαγασκάρη με σκοπό της προσέλευση τουριστών από την πάμπτωχη αυτή χώρα, έπεσε στο τραπέζι και η πρόταση «πυροτέχνημα» να διαφημιστεί η Σαντορίνη στην εγχώρια αγορά μέσω όχι απλών αφισών αλλά γιγαντοαφισών παρακαλώ, στους σταθμούς του Αττικού Μετρό.
Με πιο απλά λόγια έγινε η προσπάθεια να περάσει «νύχτα» η πρόταση να προσελκύσουμε τους καθημαγμένους οικονομικά Έλληνες με διαφήμιση στο Μετρό, λες και οι συμπατριώτες μας δεν ξέρουν τη Σαντορίνη, το πλέον πολύ-προβεβλημένο μέρος της Επικράτειας!
Έτσι συγκλήθηκε με τη διαδικασία του «κατεπείγοντος» έκτακτο δημοτικό συμβούλιο με σκοπό της έγκριση άγνωστου μέχρι τώρα ποσού. Όπως ήταν φυσικό δεν προέκυψε απαρτία και έτσι ευτυχώς η πρόταση δεν πέρασε και το Δημοτικό Ταμείο γλύτωσε μια ακόμα «περίεργη» εκταμίευση.
Και λέμε «περίεργη εκταμίευση» καθώς τέτοιες διαφημιστικές καμπάνιες δεν πωλούνται απευθείας από τα μέσα αλλά από μεσάζοντες «λύκους» οι οποίοι ονομάζονται media shop και προ-αγοράζουν τηλεοπτικό ή ραδιοφωνικό χρόνο, τετραγωνικά μέτρα σε Μετρό, τετραγωνικά μέτρα σε πλατείες από τους Δήμους, κλπ και μετά τα πωλούν όπου θέλουν, όσο θέλουν, αρκετές δε φορές και με τις ανάλογες «μίζες»! Τέτοιες υποθέσεις έχουμε στο αρχείο μας, από πολλές καταδικαστικές αποφάσεις εις βάρος δημοτικών αρχόντων στο παρελθόν.
Και τέλος πάντως να είχε παρθεί μια απόφαση να στηθεί μια καμπάνια στους σταθμούς Μετρό του Βερολίνου, του Λονδίνου ή της Νέας Υόρκης, ίσως να συμφωνούσαμε. Αλλά εκεί … μίζες δεν πέφτουν!
Και συνεχίζουμε να λέμε «περίεργης εκταμίευσης» καθώς οποιαδήποτε τέτοια απόφαση θα έπρεπε να είχε υλοποιηθεί στις αρχές της σαιζόν και όχι με την διαδικασία του κατεπείγοντος … στα τέλη Ιουλίου!
Κάποια πράγματα είναι φως φανάρι. Πάντως έχει αξία να δούμε κάποια στιγμή και το ποσό της πρότασης, αφού θεωρούμε βέβαιο ότι θα είναι μεγάλο και σίγουρα πολλαπλάσιο των 25.000 ευρώ.
Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε η συντακτική ομάδα της εφημερίδας «Σ» με τον κ. Νίκο Ζώρζο σχετικά με το ποσό αλλά και τη χρηστικότητα μιας τέτοια κίνησης, ο ίδιος ανέφερε:
Ερώτηση «Σ»: Θεωρούμε ότι το ποσό θα υπερβαίνει κατά πολύ τα 25.000 ευρώ, ειδάλλως ο κ. Σιγάλας θα είχε ήδη προχωρήσει με τις γνωστές απευθείας αναθέσεις. Συμφωνείτε;
Απάντηση Ζώρζου: «Και βέβαια θα συμφωνήσω. Πρόκειται για προσφορές από εταιρίες όπως ακριβώς τις αναφέρατε, που πλησίασαν και εμάς κατά τις 2 θητείες μας στη δημαρχία. Και επειδή στην εγχώρια αγορά η Σαντορίνη δεν έχει ανάγκη για διαφήμιση, εμείς παγίως τους απαντούσαμε χαριτολογώντας, ότι όχι πόσο πρέπει να πληρώσουμε, αλλά πόσο θα μας πληρώνανε αυτοί για να προβάλλουν την Σαντορίνη μας, το brand name της οποίας δεν έχει καμία ανάγκη πολύ-δαπανηρής ενίσχυσης στη τοπική μας αγορά»!
Ακολούθως η μείζονα αντιπολίτευση προέβη στην ακόλουθη ανακοίνωση:
Η Θηραϊκή Πολιτεία για το φιάσκο των αφισών
” Σήμερα στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου δεν υπήρχε η απαιτούμενη απαρτία για να συζητηθεί το μοναδικό θέμα που έθεσε ο Πρόεδρος και το οποίο αφορούσε την ανάθεση καμπάνιας προβολής της Σαντορίνης στο Ελληνικό κοινό, μέσω της τοποθέτησης γιγαντοαφισών στους κεντρικούς σταθμούς του μετρό.
Δεν είναι δυνατόν να γίνονται έκτακτες και κατεπείγουσες συνεδριάσεις για μη επείγοντα θέματα, καθώς υπήρχε ο χρόνος για να προγραμματίσει η Δημοτική Αρχή την προβολή του νησιού και με τέτοιο τρόπο ώστε να έχει καλύτερα αποτελέσματα.
Η έλλειψη προγραμματισμού που αποδεικνύει με την προχειρότητα που αντιμετωπίζει τα ζητήματα η Δημοτική Αρχή, δεν ταιριάζει με το παγιωμένο σλόγκαν της “έχουμε σχέδιο”.