free@agorapress.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας

22860 83756

Τηλεφωνήστε μας

Δίχως λεωφορεία το Καμάρι Σαντορίνης

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email
Χρόνος Ανάγνωσης: 4 λεπτά

Δίχως λεωφορεία το Καμάρι Σαντορίνης

* Δυναμικές αντιδράσεις από κατοίκους και επιχειρηματίες στο νοτιοανατολικό τομέα του νησιού
* Φραστικές επιθέσεις εις βάρος του δημάρχου Αντώνη Σιγάλα.
* Ριζικές αλλαγές εν μέσω σαιζόν;;; Δεν μπορούσε να περιμένει ο Δήμαρχος τον «φιλήσυχο» Οκτώβρη;;; Εξυπηρετείται κάποιο συμφέρον από αυτή την αναπάντεχη αλλαγή;;;

Του Βασίλη Κασιμάτη

Κεραυνός εν αιθρία, η εντελώς ξαφνική απόφαση του δημάρχου Σαντορίνης Αντώνη Σιγάλα, να επιφέρει μεσούσης – της τσεκουρωμένης λόγω πανδημίας – τουριστικής σαιζόν, ολοκληρωτική αλλαγή στο συγκοινωνιακό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής στη πόλη του Καμαρίου της Σαντορίνης. Μιας ακραιφνούς τουριστικής περιοχής, όπου η οποιαδήποτε αλλαγή και υπό κανονικές συνθήκες θα πρέπει να λογίζεται έπειτα από ώριμη σκέψη και σαφέστατα δημόσια διαβούλευση και έγκριση δημοτικού συμβουλίου. Και εκτός καλοκαιρινής σαιζόν… βεβαίως βεβαίως!

Επί του πρακτέου, χθες 26 Αυγούστου 2020 οι Καμαριανοί ξύπνησαν το πρωί και … ΔΕΝ (!) αντίκρισαν κανένα συγκοινωνιακό λεωφορείο του ΚΤΕΛ.
Τι κι αν περίμεναν στις στάσεις οι τουρίστες, τι κι αν ρωτούσαν οι ανυποψίαστοι πολίτες για το αν έγινε τυχόν κάποιο θερμό επεισόδιο με τους Τούρκους το προηγούμενη βράδυ, η απάντηση κατακεραύνωσε άπαντες. «Το Καμάρι δίχως λεωφορεία».

Οι τουρίστες μας έξαλλοι  μέσω των δυσμενών αναφορών τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αμαυρώνοντας για μια ακόμα φορά το νησί μας ελέω ερασιτεχνικών προσεγγίσεων του δημάρχου, αφού κανείς δεν ήταν εκεί να τους πει πως θα φτάσουν στο αεροδρόμιο ή στο λιμάνι. Έστεκαν ασθμαίνοντας με τις βαλίτσες ανά χείρας και περιμένοντας καρτερικά εκείνο το λεωφορείο που τελικά … δεν πέρασε ποτέ.
Αποτέλεσμα…;;; Έχασαν άλλοι τις πτήσεις τους και άλλοι τα πλοία τους!!!

Στο δια ταύτα.
Προ ημερών η πρόεδρος του τοπικού Συμβουλίου κ. Μαριάννα Πελέκη έφερε προς ψήφιση ένα θέμα που αφορούσε τη συγκοινωνία στο Καμάρι, βάση μιας αποφάσεως της Αποκενρωμένης διοίκησης για ριζική αλλαγή στη τροχιά του δρόμου στο Καμάρι και τη συγκοινωνία γενικότερα. Και όλα αυτά βασίζοντας σε μια απλή καταγγελία ενός πολίτη.

Η καταγγελία αφορούσε την βατότητα ενός μικρού κομματιού περίπου 100 μέτρων (διπλής κατεύθυνσης) στον εσωπαραλιακό δρόμο. Ναι και πολύ σωστά, με διπλή κατεύθυνση το λεωφορείο δεν χωράει. Σύμφωνοι μέχρι  εδώ.
Σύμφωνα με ασφαλής πληροφορίες της “Σ” τα υπόλοιπα μέλη του «Τοπικού» πρότειναν μια ενδεδειγμένη λύση, βάση κυκλοφοριακής μελέτης του 2013 όπου κοντολογίς έλεγε τα εξής: «Μονοδρόμηση του μικρού αυτού κομματιού, εντελώς ανώδυνα». Με αυτό σε εφαρμογή, καμία αλλαγή τροχιάς, καμία αλλαγή στη συγκοινωνία που έχει επικρατήσεις εδώ και πολλά χρόνια και σαφώς δεν δύναται να αλλάξει από τη μια μέρα στην άλλη.
Αυτό μάλιστα έγινε αποδεκτό ομόφωνα από το τοπικό συμβούλιο… πλην της προέδρου κας Πελέκη, η οποία επικαλούμενη μια προγενέστερη απόφαση «φάντασμα» που ουδέποτε παρουσιάστηκε στα μέλη,  προχώρησε με συνοπτικές διαδικασίες στην έκδοση απόφασης την οποία υπέγραψε μόνο η ίδια και ουδείς άλλος από το Τοπικό Συμβούλιο, μας ανέφεραν τα μέλη του τοπικού συμβουλίου.
Η απόφαση τελικά αφορά την κατάργηση της συγκοινωνίας στο Καμάρι, αφού το λεωφορείο φτάνει μόνο μέχρι την αρχή της πόλης των 30.000 ανθρώπων (κατοίκων και τουριστών 7  μήνες το χρόνο!!) με αφετηρία τους περιώνυμους «στάβλους».
Απόφαση που βασίστηκε σε μια πρόταση (και όχι απόφαση!) της «Δημοτικής Επιτροπής Ποιότητας Ζωής» (4 Αυγούστου 2020), μιας επιτροπής πού όπως έχουμε θίξει και αλλού απαρτίζεται  μόνο από δημοτικούς συμβούλους της συμπολίτευσης και ουχί της αντιπολίτευσης. Η πρόταση αυτή αναφέρεται στην αλλαγή της φοράς (τροχιάς) στο μονόδρομο του Καμαρίου (από αριστερόστροφο σε δεξιόστροφο).

Ανέφικτο λένε τα μέλη του τοπικού συμβουλίου καθώς τα πεζοδρόμια σε όλο το φάσμα έχουν στηθεί από τη μία πλευρά του δρόμου, αυτή της αριστερής εξόδου των λεωφορείων. «Δεν είναι δυνατόν να αλλάξει η φορά του δρόμου και να κατέρχονται των λεωφορείων οι επιβάτες στον ασφαλτοτάπητα, όταν τα ο πεζοδρόμιο θα είναι από την άλλη πλευρά» μας ανέφεραν οι παρευρισκόμενοι Καμαριανοί  που είχαν συγκεντρωθεί σήμερα το μεσημέρι έξω από το δημαρχείο.
Σύμφωνα με τα όσα μας ανέφεραν, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Γρηγόρης Μαντούσης τους απάντησε ότι θα ξηλωθούν σε 2η φάση τα πεζοδρόμια και θα μεταφερθούν απέναντι.
Για ποιο λόγο ρωτάμε εμείς. Γιατί όλος αυτός ο ντόρος κε Αντιδήμαρχε;  Με ποιο υπέρογκο κόστος; Ποιος εργολάβος θα το αναλάβει;

Τελικά ο δήμαρχος στηρίζοντας την πρόεδρο του «Τοπικού» κα Πελέκη ήρθε σε ευθείας ρήξη με τους κατοίκους της περιοχής και τα λοιπά μέλη του «Τοπικού», οι οποίοι χθες επιτέθηκαν φραστικά στον ίδιο. Έκαναν δε λόγο για εξυπηρέτηση ολιγαρχικών συμφερόντων που «πλεύρισε» σύμφωνα με τις καταγγελίες η κα Πελέκη και «συνυπέγραψε» ο δήμαρχος δίχως καν να το περάσει από δημοτικό συμβούλιου, δίχως διαβούλευση, δίχως απολύτως καμία λογική.

Σε όλα τα ανωτέρω και μιλώντας στην «Σ» η τοπογράφος μηχανικός από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, κα Μελπομένη Πέτρου ανέφερε ότι ουδεμία αλλαγή χρειάζεται στο Καμάρι. Με την απλή και άμεσα εφαρμόσιμη πρόταση της μονοδρόμησης των επίμαχων 100 μέτρων, καλύπτεται πέρα για πέρα το πρόβλημα της βατότητας, λύεται ανώδυνα και δίχως επιπλέον έξοδα το πρόβλημα και το Καμάρι συνεχίζει να έχει συγκοινωνία, όπου είναι και το δοκούν… όλων!!!

Άρα γιατί όλα αυτά κ. Δήμαρχε; Προς τι οι συναντήσεις με κλειστές πόρτες;
Και τέλος πάντων είναι ο καιρός τώρα για τέτοια; Έπρεπε ντε και καλά να γίνουν αυτές οι αλλαγές και να προκληθεί τέτοια αναστάτωση τέλη Αυγούστου; Δεν μπορούσατε να περιμένατε τον ήπιο και … «φιλήσυχο» Οκτώβριο προκειμένου να περάσετε ή τυχόν ΝΑ ΜΗΝ περάσετε αυτά τα σχέδια για το Καμάρι;

 

 

 

Περισσότερες Δημοσιεύσεις

Κύλιση στην κορυφή