Σε απόγνωση η Σαντορίνη από τις διακοπές της ΔΕΗ
Αλλεπάλληλες, απροειδοποίητες και συνεχείς οι διακοπές ηλεκτροδότησης (ΔΕΗ) με τον ΔΕΔΗΕ να έχει χάσει τη μπάλα.
Γράφει ο δημοσιογράφος Βασίλης Κασιμάτης
Την αγανάκτηση των κατοίκων της Σαντορίνης για τις αλλεπάλληλες και πολλές φορές πολύωρες διακοπές ρεύματος καταγγέλλει σήμερα η «Σ» προς τον ΔΕΔΔΗΕ (Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας) με αφορμή τις απανωτές διακοπές ρεύματος το τελευταίο διήμερο, καθώς τα τελευταία 3 χρόνια το νησί έχει υποστεί αμέτρητη και κυρίως ανυπολόγιστη ταλαιπωρία από τη ΔΕΗ.
Όπως επισημαίνεται από πολλούς θεσμικούς παράγοντες, η κατάσταση στο νησί έχει φτάσει στο «μη περαιτέρω» και καλείται πλέον η ηγεσία του ΔΕΔΔΗΕ να ορίσει άμεση, κατ’ επείγουσα συνάντηση με τον Δήμο, έστω και μέσω τηλεδιάσκεψης, προκειμένου να ενημερωθεί υπεύθυνα ο κόσμος για τις αιτίες οι οποίες προκαλούν αυτές τις αλλεπάλληλες βλάβες, καθώς και για το τι σκοπεύει να πράξει η εταιρεία ώστε να μην επαναλαμβάνεται αυτή η απαράδεκτη και χαοτική κατάσταση. Για τον ίδιο λόγο καλείται και ο Δήμαρχος Αντώνης Σιγάλας να πιέσει την εταιρία προκειμένου να πραγματοποιηθεί άμεσα αυτή η συνάντηση.
Ο κόσμος είναι εξαγριωμένος, η τοπική κοινωνία στα “κάγκελα” και απαιτούνται λύσεις και εξηγήσεις – δημόσια – εδώ και τώρα!
Κύριο μέλημα, ο Τουρισμός.
Εκτός της ταλαιπωρίας των κατοίκων, τεράστια ζημιά προκαλείται και στη τουριστική δράση της Σαντορίνης, βασικό πυλώνα της τοπικής οικονομίας. Καθίσταται ηλίου φαεινότερο, ότι οι ξενοδόχοι δεν αποτελούν το «γραφείο δημοσίων σχέσεων» του ΔΕΔΗΕ και ως εκ τούτου δεν είναι υποχρεωμένοι να αιτιολογούν και να απολογούνται για λογαριασμό της ΔΕΗ – για το χάος & την αναλγησία της ΔΕΗ – κάθε φορά στους τουρίστες.
Ένα όμως είναι σίγουρο. Το πρόβλημα δεν μπορεί να το ανεχτεί άλλο ο Σαντορινιός λαός. Όταν ο καταναλωτής οφείλει ένα λογαριασμό ολίγων μόνο ευρώ, η ΔΕΗ αξιώνει το ποσό άμεσα. Καν να’σου τα τηλέφωνα των εισπρακτικών και να΄σου το «κλείδωμα» του μετρητή, κλπ. Τι κάνει όμως η εταιρία όταν διαρκώς οι καταναλωτές αξιώνουν από τον ΔΕΔΗΕ το αυτονόητο; Δηλαδή το να έχουν συνεχή και αδιάκοπη ηλεκτροδότηση σύμφωνα με το συμβόλαιο που υπογράφουν με τον πάροχο; ΤΙΠΟΤΑ: Τον κινέζο!
Θα πρέπει να καταλάβει λοιπόν ο ΔΕΔΗΕ ότι εδώ δεν είναι Σαντορινιστάν αλλά Σαντορίνη, το εμβληματικότερο τουριστικά νησί της χώρας.
Και όπου δεν πίπτει λόγος, πίπτει “ράβδος” λέει ο θυμόσοφος λαός μας. Ως εκ τούτου, καλείται η συγκρότηση «Ομάδας Αγώνα» από τους κατοίκους, ώστε συντεταγμένα και με συνεχή διαβήματα και κινητοποιήσεις να βάλουν «στο μυαλό» των υπευθύνων, ότι αυτό το χάλι δεν δύναται επ΄ουδενί να συνεχιστεί.
Ας ρίξουμε όμως και μια ματιά στο τι αναφέρει στην ηλεκτρονική της σελίδα η ίδια η ΔΕΗ σχετικά με τις αδικαιολόγητες διακοπές του ρεύματος και τι ισχύει με τις αποζημιώσεις, καθώς και το τι ποια είναι τα δικαιώματα του καταναλωτή.
Υπεύθυνος για την ανάπτυξη, συντήρηση και λειτουργία του δικτύου είναι ο Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.).
Σε περίπτωση διακοπής ρεύματος (βλάβης) θα πρέπει να απευθυνθείτε στο Κέντρο Βλαβών της περιοχής που ανήκει το ακίνητό σας.
Μέσω της ιστοσελίδας του ΔΕΔΔΗΕ μπορείτε να ενημερωθείτε για τα τηλέφωνα των Κέντρων Βλαβών, για τις Προγραμματισμένες Διακοπές Ρεύματος καθώς και να βρείτε χρήσιμες πληροφορίες σε περίπτωση βλάβης (διακοπής ρεύματος).
Χορήγηση χρηματικού ποσού σε καταναλωτές που έχουν υποστεί βλάβη ηλεκτρικών συσκευών τους, λόγω τυχαίας διακοπής του ουδετέρου αγωγού του δικτύου Χαμηλής Τάσης.Ο ΔΕΔΔΗΕ σας ενημερώνει ότι, μετά από συνεργασία και έγκριση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), θεσπίσθηκε διαδικασία βάσει της οποίας χορηγείται χρηματικό ποσό σε καταναλωτές που έχουν υποστεί βλάβη ηλεκτρικών συσκευών τους, εξαιτίας τυχαίας διακοπής του ουδετέρου αγωγού του εναερίου ή υπογείου δικτύου Χαμηλής Τάσης.
Η χορήγηση του χρηματικού ποσού θα πραγματοποιείται εφόσον συντρέχουν ταυτοχρόνως οι ακόλουθες προϋποθέσεις:Ο καταναλωτής ενημερώσει το συντομότερο δυνατόν το ΔΕΔΔΗΕ για το συγκεκριμένο συμβάν (βλάβες ηλεκτρικών συσκευών), υποβάλλοντας σχετική αίτηση αποζημίωσης κατά το δυνατόν εντός της ίδιας ημέρας ή εντός των δέκα (10) επόμενων εργάσιμων ημερών από το συμβάν.
Ο ΔΕΔΔΗΕ δεν διαθέτει στοιχεία, πληροφορίες ή ευρήματα βάσει των οποίων να τεκμηριώνεται ότι σημειώθηκε διακοπή του ουδετέρου αγωγού του δικτύου Διανομής Χαμηλής Τάσης (με συνέπεια πολύ μεγάλη ανύψωση της τάσης του δικτύου από τις ονομαστικές τιμές) από λόγους ανωτέρας βίας.
Ο ΔΕΔΔΗΕ διερευνήσει τις αιτίες βλάβης / αστοχίας του υλικού, ιδιαίτερα σε σχέση με τις ευθύνες και υποχρεώσεις του Διαχειριστή του Δικτύου, αλλά και λόγω ενδεχόμενου ελαττώματος του υλικού, και αποδείξει ή έστω πιθανολογήσει βάσιμα και εγγράφως το χαρακτηρισμό της «τυχαίας» διακοπής του ουδετέρου. Σε κάθε περίπτωση, ο ΔΕΔΔΗΕ οφείλει να παρέχει κάθε σχετικό στοιχείο στον καταναλωτή.
Ο καταναλωτής θέσει επί 2 ημέρες, εφόσον του ζητηθούν, τις συσκευές ή τον εξοπλισμό, που έχει υποστεί βλάβη στη διάθεση του ΔΕΔΔΗΕ, προς έλεγχο πριν από την επισκευή τους.
Ο καταναλωτής θέσει στη διάθεση του ΔΕΔΔΗΕ, όταν του ζητηθεί, παραστατικά ηλεκτρολογικού συνεργείου, με τα οποία:
Περιγράφεται το είδος κάθε βλάβης και, κατά το δυνατόν, συσχετίζεται αυτή με ενδεχόμενη υπέρταση, λόγω διακοπής του ουδετέρου του δικτύου Διανομής Χαμηλής Τάσης, βάσει τεχνικών ευρημάτων και στοιχείων, και
Τεκμηριώνεται το κόστος επισκευής των βλαβών ή αντικατάστασης των συσκευών ή του εξοπλισμού, με άλλα παρόμοιων προδιαγραφών, εφόσον κρίνεται οικονομικά ασύμφορη η επισκευή τους.
Ο καταναλωτής υπογράψει δήλωση στην οποία δηλώνει ρητώς και ανεπιφυλάκτως ότι η ζημία στις συσκευές ή στον εξοπλισμό του οφείλεται σε τυχαία βλάβη ή αστοχία υλικού του δικτύου, θεωρεί ότι το χρηματικό ποσό που εισπράττει από το ΔΕΔΔΗΕ για την ανωτέρω αιτία είναι απολύτως εύλογο και σε απόλυτη αντιστοιχία με τη ζημία την οποία έχει υποστεί, καταβάλλεται από το ΔΕΔΔΗΕ προς αυτόν σε πλήρη και ολοσχερή εξόφληση της εν λόγω ζημίας του και ικανοποιείται πλήρως από αυτό.
Ο ΔΕΔΔΗΕ θα αποφασίζει επί των αιτήσεων καταναλωτών εντός δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών από την υποβολή τους, προστιθέμενου του χρόνου τυχόν καθυστέρησης από πλευράς καταναλωτή για την υποβολή στοιχείων που του ζητούνται. Ο ΔΕΔΔΗΕ θα καταβάλλει το χρηματικό ποσό, στην περίπτωση αποδοχής της αίτησης, εντός ενός μηνός από την απόφαση επί της αίτησης.
Ο ΔΕΔΔΗΕ δεν θα καταβάλλει, με την υπόψη διαδικασία, οποιοδήποτε άλλο χρηματικό ποσό για ενδεχόμενες ζημίες καταναλωτή ή εργαζομένων του ή τρίτων σχετιζόμενων με τη λειτουργία της εγκατάστασής του, από διαφυγόντα έσοδα ή κέρδη, μείωση κύρους, απώλεια παραγωγής, κατάπτωση ρητρών προς τρίτους, και κάθε έμμεση ή παρεπόμενη βλάβη.
Ο ΔΕΔΔΗΕ δεσμεύεται ότι θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να βελτιώνει την ποιότητα της τάσης που προσφέρει, προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές.
Η Έναρξη της εφαρμογής της ανωτέρω διαδικασίας έγινε από 02.05.2011 ενώ από 03.05.2020 τροποποιήθηκαν το χρονικό όριο για την υποβολή του σχετικού αιτήματος αποζημίωσης καθώς και το μέγιστο ύψος της αποζημίωσης για βλάβες συσκευών που προκαλούνται από τυχαία διακοπή του ουδετέρου αγωγού της Χαμηλής Τάσης Δικτύου Διανομής.