CRETANLINES. Τα επί σκηνής … του παρασκηνίου.
- Μέρος 1ο
- Για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας
8/8/12
του Βασίλη Κασιμάτη
Έχουν ακουστεί πολλά τις τελευταίες βδομάδες για το δρομολόγιο που ξεκίνησε να λειτουργεί από το πλοίο ΕΛΛΗ Τ της Cretan Lines.
Η εφημερίδα «Κρητική ΦΩΝΗ» θέλοντας να βάλει το χέρι στην όποια πληγή αν υπάρχει, έχει ξεκινήσει εδώ και βδομάδες ένα ρεπορτάζ για το αν υπάρχουν προβλήματα, ποια είναι αυτά και τι λύσεις δύναται να μπουν στο «τραπέζι» με μοναδικό στόχο έχει την ομαλή βιωσιμότητα της νεοσύστατης ναυτιλιακής εταιρείας (συνεταιρισμός λαϊκής βάσης) Ρεθύμνου.
Καταρχήν καθίσταται επιβεβλημένο να δοθούν ορισμένες πληροφορίες για το πλοίο και το δρομολόγιο.
Το Who is Who του ELLH T
Ένα πλοίο, χαρακτηρίζεται κυρίαρχα και κρίνεται από το αν κουνάει στο ταξίδι, αν τρίζει και ένα έχει υψηλά ή χαμηλά επίπεδα θορύβου από τις μηχανές.
Η εφημερίδα Κ.Φ. ταξιδεύοντας με το ΕΛΛΗ(με γεμάτο εξάρι -μποφόρ) διαπίστωσε ΔΕΝ κουνούσε ούτε στο ελάχιστο. Ταξίδευε λες και ήταν αγκυροβολημένο. Τριγμοί δεν υπάρχουν πουθενά και ο θόρυβος των μηχανών στο εσωτερικό του πλοίου ήταν μηδενικός.
Επίσης τριγμοί δεν υπήρχαν ούτε στα ανοιχτά καταστρώματα που συνήθως εκεί έχουν όλα τα πλοία τριγμούς, ακόμα και τα τελευταίου τύπου.
Το πλήρωμα είναι στημένο πολύ επαγγελματικά. Είναι φιλόξενο, ευγενικό, χαμογελαστό και εξυπηρετικότατο σε όλες τις παρεχόμενες υπηρεσίες, είτε μιλάμε για εστίαση, είτε για διαμονή ή αναψυχή.
Ακολούθως στα μπαρ του πλοίου η φιλοξενία είναι η κλασσική Κρητική και ειδικότερα, Ρεθυμνιώτικη.
Ιδιαίτερη προσοχή μας προκάλεσε το μπαρ στο άνω deck το οποίο είναι και κλειστό και ανοιχτό.
Ο διάκοσμος θυμίζει κάτι από γκλαμουράτο beach bar. Όμως γενικότερα, τα 4 εκατομμύρια ευρώ που δαπάνησε πριν από 2 χρόνια ο προηγούμενος πλοιοκτήτης για την ανακαίνιση του ξενοδοχειακού εξοπλισμού του πλοίου είναι εμφανή σε όλα τα επίπεδα που κινούνται οι επιβάτες αφού το design είναι πολύ υψηλού επιπέδου και απολύτως σύγχρονο.
Καμπίνες: Άψογες, ευρύχωρες, σύγχρονες, καθαρές. Δεν είχαν τηλεόραση ή μίνι bar αλλά από ότι ερωτήσαμε, είναι στην άμεσα σχέδια να τοποθετηθούν.
Εστιατόριο: Το φαγητό, είναι πολύ εύγεστο. Οι μερίδες πλούσιες. Ενδεικτικά μια μερίδα μπριζόλα-πατάτες, μία μερίδα κοκκινιστό με ρύζι και ένα μπουκάλι νερό κόστισαν 14,50 ευρώ
Στο δια ταύτα
Σχετικά με τα όσα άλλα ακούγονται για την εν γένει διαχείριση της εταιρίας Cretan Lines, καταθέτουμε τα όσα καταγράψαμε ως εφημερίδα μέχρι σήμερα από το ρεπορτάζ. Υπάρχουν όντως ευθύνες εμπλεκομένων! Αποτελούν ευδόκιμα ίσως … «Ιαχή για τους αλλότριους & πολέμιους».
Δεν είναι η ώρα να αναλυθούν. Δεν είναι η ώρα για … «εδώλια.» Είναι όμως ώρα για συζήτηση, περισυλλογή και ώρα κάποιοι να βάλουν το “Εμείς” μπρος από το “Εγώ” τους.
Συναντώντας επανειλημμένως τα περισσότερα μέλη πληρώματος (πλοίαρχο, αρχιμηχανικό, αρχικαμαρώτο, μαγείρους, κλπ) , προσωπικού ξηράς (πράκτορα, μέλη εκδοτηρίων, κλπ), αλλά και συνεργάτες της Cretan Lines (διαφημιστές, τροφοδότες, μεσίτες, κλπ), καταλήξαμε σε ορισμένα συμπεράσματα.
Κυρίαρχο πρόβλημα: Η πολυφωνία των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας, τα μέλη του οποίου δυστυχώς δεν διατηρούν και τις καλύτερες των σχέσεων μεταξύ τους, με αποτέλεσμα να γίνονται διάφορα από τους συμβούλους, είτε εντεταλμένους , είτε όχι … και δυστυχώς κατά το δοκούν!
Σε καμία πολυμετοχική ναυτιλιακή εταιρία, τα μέλη του Δ.Σ. έχουν εκτελεστικό χαρακτήρα. Βοηθούν, συνεισφέρουν, συνεδριάζουν σχεδιάζοντας την τρέχουσα πολιτική, αλλά δεν μετέχουν εκτελεστικά.
Στον αντίποδα, λάθη, παραλείψεις αλλά και τυχόν υστεροβουλίες, στην ενδελεχή έρευνά μας, είχαν και έχουν την τιμητική τους.
Απόρροια όλων αυτών είναι η αναλγησία σε πολλούς τομείς, η ολιγωρία σε άλλους, αλλά και οι λάθος χειρισμοί καθόσον τα περισσότερα μέλη του Δ.Σ. δεν γνωρίζουν ουσιαστικά, από την ναυτοσύνη και την θάλασσα γενικότερα. Προκειται για ανθρώπους που εν τη γενέση του προβλήματος, έβαλαν πλάτη και αυτό τους τιμά, αλλά δεν σημαίνει απαραίτητα ότι γνωρίζουν και την “θάλασσα”.
Ως εφημερίδα ασχολούμαστε και με το κομμάτι της ναυτιλίας για πάρα πολλά χρόνια και όπως προαναφέραμε, κρίνουμε ότι δεν είναι η ώρα για συγκεκριμένες καταγγελίες σε βάρος προσώπων, αλλά η δυνατότητα παροχής βοήθειας αλληλέγγυας αρωγής στο έργο τους. Όμως το «δάχτυλο πρέπει να βγει» και να καταλάβουν ορισμένοι ότι θα πρέπει να αφήσουν το «εγχείρημα ΕΛΛΗ Τ» που βρίσκεται σε εμβρυακή ακόμα μορφή, να τελέσει γόνιμα και με «ανώδυνο τοκετό».
Επί τω πρακτέω
Αυτό λοιπόν που κυρίως και πρωτίστως χρειάζεται τώρα, είναι να στελεχωθεί η εταιρία με τρείς (3) επαγγελματίες που θα γνωρίζουν το αντικείμενο της θάλασσας στον απόλυτο βαθμό (100%) . Ένας αρχιπλοίαρχος, ένας εμπορικός διευθυντής και ένας υπεύθυνος γραφείου τύπου & δημοσίων σχέσεων. Θέσεις γνωστές για το τι ακριβώς προσφέρουν και επιτελούν στις ναυτιλιακές εταιρίες και που αναλύουμε παρακάτω:
Αρχιπλοίαρχος: Πρόκειται για το πλέον απαραίτητο «εργαλείο» ναυτιλιακής εταιρίας, τον άνθρωπο – κλειδί στην ναυτιλία. Η θέση αφορά στέλεχος που έχει υπηρετήσει σε πλοία, ως καπετάνιος στην γέφυρα και ακολούθως ως Γενικός Διευθυντής σε ναυτιλιακές εταιρίες, κατέχοντας την εξειδικευμένη γνώση της ναυτιλίας σε όλο της το φάσμα (Α-Ω).
θα εκτελεί την πολιτική που θα απορρέει από το Δ.Σ. στις τακτικές συνελεύσεις του και μόνο αυτός θα συνδιαλέγεται με πλήρωμα, προσωπικό ξηράς, λιμεναρχεία, τελωνεία, κλπ. Αυτός και όχι οι ας πούμε 16 « εκ του μη άνευ Εφοπλιστές» που εμφανίζονται κάθε φορά στον απόπλου και στα εκδοτήρια, δημιουργώντας το σημερινό μπάχαλο.
Η υπογραφή του θα δεσμεύει την εταιρία όχι στα νομικά ζητήματα αλλά στα εκτελεστικού χαρακτήρα και μόνο. Τέτοιοι εν ενεργεία Αρχιπλοίαρχοι βρίσκονται σε διαθεσιμότητα στο Πειραιά, όπου η σχέση αντιμισθίας τους ορίζεται στις 5 με 7 χιλιάδες ευρώ μηνιαίως. Όμως λόγω της κρίσης έχουν συνταξιοδοτηθεί πρόωρα αρκετοί ικανοί Αρχιπλοίαρχοι, οι τιμές των οποίων δεν ξεπερνούν τις 3.000 ευρώ μηνιαίως.
Εμπορικός Διευθυντής: Καθ΄ύλην αρμόδιος για να κλείνει τις συμφωνίες με πρακτορεία, μεταφορικές εταιρίες, ομίλους, συνέδρια, σχολεία για πενταήμερες και ένα σωρό άλλα που δύναται να αποφέρουν ταυτόχρονα και σημαντικά οφέλη στο κοινωνικό σύνολο και τον επαγγελματικό κλάδο του τόπου. Μηνιαίο εισόδημα: περίπου 2000 το μήνα.
Θα έχει και την ευθύνη της προβολής της εταιρίας, ενώ θα φροντίζει και τα έσοδα που προκύπτουν από τις συνεργασίες εργολαβίες.
Εκπρόσωπος τύπου & Δημοσίων Σχέσεων: Θα στέλνει τα καθημερινά email στα ΜΜΕ κα όχι μόνο ούτως ώστε η εταιρία να βρίσκεται διαρκώς στο «μάτι του κυκλώνα» και να προκύπτει και η «τσάμπα»-έμμεση διαφήμιση στα ΜΜΕ μέσω των δελτίων τύπου και λοιπών ενημερώσεων, ως είθισται στις ναυτιλιακές εταιρίες και είναι κάτι που μέχρι σήμερα δεν συμβαίνει στην εν λόγω CretanLines η οποία παραμένει άγνωστη σε πολλούς τομείς της δημόσιας ζωής και των μέσων ενημέρωσης. Παράλληλα θα έχει και την ευθύνη των δημοσίων σχέσεων της εταιρίας και θα εμφανίζεται και στα μέσα, λύνοντας παράλληλα και πολλές άλλες εσωτερικές υποθέσεις.
Πρόεδρος: Τέλος, ο Πρόεδρος την εταιρίας και ως μοναδικός φέρων την ποινική ευθύνη έναντι του νόμου, θα πρέπει να είναι εκείνος που θα μεταφέρει τις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου στα στελέχη προς εκτέλεση και αυτός και μόνο θα πρέπει να συναλλάσσεται με τους υπευθύνους του κάθε τμήματος εταιρίας/πλοίου. Συνοδοιπόρος στο έργο του προέδρου αλλά και αυστηρός ελεγκτής θα πρέπει να είναι το εκλεγμένο από την Γενική Συνέλευση, Εποπτικό Συμβούλιο που θα κρίνει τους πάντες, καλοπροαίρετα αλλά και με «εγχειρητική» ακρίβεια. Για αυτό το λόγο συνιστούμε και την αναγκαιότητα ύπαρξης ενός μη έμμισθου τεχνικού συμβούλου σε θέματα δεξαμενισμών, επισκευών, κλπ.
Όσων αφορά για το από πού μπορεί να προκύψουν οι εξτρά αυτές αμοιβές του στελεχιακού δυναμικού, απαντούμε τα εξής: Το πλήρωμα του πλοίου είναι κατά 12 άτομα (νόμιμα όμως) υπεράριθμο, καθόσον το λιμεναρχείο Ρεθύμνης βάσει παλαιότερης εγκυκλίου έδωσε 78 άτομα πρωτόκολλο αντί των 66 (;) που προβλέπεται από τον κανονισμό σήμερα και για τα μέτρα/σκοπούς του πλοίου. Ας χρησιμοποιηθεί λοιπόν η λαϊκή ρήση … «κόψε – ράψε». Άλλωστε ας μην αμελούμε ότι σε 2 περίπου μήνες θα μπει σε εφαρμογή το χειμερινό πρωτόκολλο πλοίων και θα μειωθούν τα μέλη πληρώματος/προσωπικού.
Τα μέλη λοιπόν του διοικητικού Συμβουλίου που προσέφεραν μέχρι σήμερα αυτά που προσέφεραν και το Ρέθυμνο τους ευχαριστεί στον όποιο βαθμό αναλογεί στον καθένα ξεχωριστά, τώρα θα πρέπει να κάνουν λίγο πίσω και να αναλάβουν το εγχείρημα οι 100% επαγγελματίες του είδους, αν οι πολίτες του Ρέθυμνου αλλά και οι 2.500 περίπου συνεταίροι, επιθυμούν να δουν το ΕΛΛΗ να βγάζει βιώσιμα τον χειμώνα και να είναι και τον επόμενο Αύγουστο στο λιμάνι τους. Όλα τα άλλα έρχονται σε δεύτερη μοίρα και αυτό που προέχει σήμερα και έπειτα από τα όσα καταγράψαμε και που θα αναλυθούν αν χρειαστεί στο 2ο μέρος του δημοσιεύματος, είναι να δρομολογηθεί η αναβάθμιση της επαγγελματικής εικόνας και του image της εταιρίας, διευκολύνοντας στο απόλυτο, την βιωσιμότητα της γραμμής.
Το ΕΛΛΗ Τ ήρθε. Θέλει στήριξη. Από όλους, πρωτίστως από την κοινωνία. Και ηθικά και οικονομικά. Αν το ΕΛΛΗ όμως χαθεί, τότε οι διοικούντες αλλά και η κοινωνία του Ρεθύμνου δεν θα έχουν την δυνατότητα να ξαναποκτήσουν βαπόρι τα επόμενα … «100 χρόνια»!!.
Εν κατακλείδι, αν γίνουν αυτά πράξη, τότε η Cretan Lines δεν έχει τίποτα να φοβηθεί και μπορεί να προσφέρει πολλά ακόμα και αν θέλετε και εκτός του δρομολογίου Ρέθυμνο – Πειραιάς – Ρέθυμνο (για να μην είμαστε κοντόφθαλμοι). Υπάρχουν και άλλα που μπορεί να κυοφορήσει και με τεράστια κερδοφορία, φθάνει να βγάλει τον χειμώνα! Κοντός ψαλμός λοιπόν … αλληλούια !!
Η πολυφωνία βλάπτει θανάσιμα την Cretan Lines ήτοι, όπου λαλούν πολλά κοκόρια αργεί να ξημερώσει, … ή δεν ξημερώνει και καθόλου μερικές φορές!!
Η συμφωνία της Cretan Lines.
Πολλά ακούγονται στο διαδίκτυο για «ευεργέτες», φωτογραφίζοντας αρνητικά την ομάδα των επαγγελματιών που σύναψαν την συμφωνία για την ναύλωση/αγορά του ΕΛΛΗ Τ.
Ως γνωστό το Ρέθυμνο μέσω πολλών ομάδων προσπάθησε τα τελευταία χρόνια να επιλύσει το πρόβλημα της ακτοπλοϊκής απομόνωσης φιλώντας όπως λέει ο λαός … «κατουρημένες ποδιές»!
Θυμόμαστε τιε εκκλήσεις των αρμοδίων στον κ. Γ.Βαρδινογιάννη, στους αδελφούς Γουρδομιχάλη, στον Ανδρέα Βγενόπουλο και τόσους άλλους.
Εκκλήσεις επί εκκλήσεων και άγονα παρακάλια, με μοναδικό στόχο την αποκατάσταση της γραμμής Ρέθυμνο – Πειραιάς - Ρέθυμνο.
Θυμόμαστε επίσης, ότι το ρέθυμνο ήταν έτοιμο ως νομός να παραδώσει την «γραμμή» σχεδόν αμαχητί στον όποιο πλοιοκτήτη φέρει πλοίο που στα πλευρά του θα είχε την λέξη «Ρέθυμνο».
Σήμερα ήρθε πλοίο που μάλιστα ανήκει στον λαό του Ρεθύμνου μέσω του συνεταιρισμού λαϊκής βάσης και μάλιστα με ασφαλιστικές δικλείδες ότι το πλοίο δεν δύναται να φύγει όπως η προγενέστερη κατάσταση της πρώην Ρεθυμνιακής.
Ο «γάιδαρος» λοιπόν ήρθε και μάλιστα καλοσαμαρωμένος, αφού το ΕΛΛΗ Τ είναι ένα από τα πλέον αξιόπλοοα πλοία μπορούσαν να έρθουν στο Ρέθυμνο, όμως ορισμένοι τον κοιτούν σήμερα … στα δόντια!!
Υπάρχει η συγκεκριμένη συμφωνία, η οποία περιήλθε στην γνώση της εφημερίδας. Με αυτή την συμφωνία ήρθε το ΕΛΛΗ Τ στο Ρέθυμνο. Αν “δεν” … το ΕΛΛΗ δεν ερχόταν!!
Ως ανταποδοτικό όφελος και μέσω της συμφωνίας παραδόθηκαν για 3 χρόνια, τα 2 μπαρ και το εστιατόριο στην εταιρία του διαμεσολαβητή/επενδυτή που αφενός διαμεσολάβησε στην έλευση του ΕΛΛΗ Τ και αφετέρου «διευκόλυνε» την Ρεθυμνιώτικη εταιρία με ποσό περίπου 400.000 ευρώ.
Λογική η πρακτική, αφού ουδείς προσφέρει σήμερα για την «ψυχή της μάνας». Θα πρέπει να ενημερωθεί όμως το κοινό για κάτι που δεν έχει αναφερθεί πουθενά. Ως αντιστάθμισμα, ο ανάδοχος των μπαρ/εστιατορίου ανέλαβε την ευθύνη να αποδώσει στην Cretan Lines το ποσό των περίπου 200.000 ευρώ ετησίως ενώ ταυτόχρονα ανέλαβε και την πλήρη σίτιση του πληρώματος & το 50% των οδηγών μεταφορέων, δωρεάν.
Άραγε, υπάρχει κανείς που θα μπορούσε σήμερα βεβαιωμένα να πει ότι θα αναλάμβανε εκείνος το έργο των μπαρ/εστιατορίου και ότι θα απέδιδε στην Cretan Lines τα ανωτέρω συμφωνηθέντα;
Μια συμφωνία λοιπόν επετεύχθη μεταξύ της Cretan Lines και του «ευεργέτη» όπως τον αποκαλούν κάποιοι και ίσως κάνουν και καλά. Εμείς προτιμούμε τον όρο διαμεσολαβητής/επενδυτής.
Όμως επειδή δεν πρόκειται για ευεργέτη αλλά για κερδοφόρα επιχείρηση και έπειτα από τα όσα εξετάσαμε καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η εν λόγω συμφωνία είναι ισομερής και εξυπηρετεί τον Ρεθυμνιώτικο λαό. O συγκεκριμένος μάλιστα «ευεργέτης» όπως κάποιοι τον αποκαλούν, είναι εταιρία που δραστηριοποιείται δεκάδες έτη στο χώρο της ναυτιλίας και προφανώς μέσα από την συνεργασία των μελών της Cretan Lines με την εν λόγω εταιρία, είναι ο μόνος που γνωρίζει την ναυτιλία και ήδη δίδει λύσεις στα μεγάλα προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί στο εγχείρημα μέχρι σήμερα!
Αν ο «ευεργέτης» λοιπόν καταβάλλει τις δικές του προσπάθειες να κερδίσει, τότε η Cretan Lines θα κερδίσει.
Άρα το να κοιτούν ορισμένοι τον «γάιδαρο στα δόντια» όταν οι ίδιοι φιλούσαν κατουρημένες ποδιές πριν (και καλά έκαναν βέβαια και μπράβο τους), κρίνεται κατά το ελάχιστο, ιδιοτελές και επιζήμιο και είναι άξιο απορίας ο λόγος που συγκεκριμένα άτομα κόπτονται σφόδρα για την αποπομπή του διαμεσολαβήτή επενδυτή.
Άραγε εκείνοι που κόπτονται για τα ανωτέρω, θα φέρουν την ευθύνη της όποιας αποχώρησης προκύψει, του ΕΛΛΗ από το Ρέθυμνο; Θα δεχτούν να τους αποδοθούν ευθύνες ή … “πριν λαλήσει αλέκτωρ τρεις …” και μην τον είδατε τον Παναή!
Με τσι γειές μας …