free@agorapress.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας

22860 83756

Τηλεφωνήστε μας

BLUE STAR XANIA. Το οδοιπορικό.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email
Χρόνος Ανάγνωσης: 6 λεπτά

BLUE STAR XANIA. Το οδοιπορικό.

  • Οδοιπορικό της εφημερίδας με σκοπό την καταγραφή και παρουσίαση του νέου αυτού δρομολογίου
  • Τα υπέρ και τα κατά της γραμμής
  • Συνέντευξη του πλοίαρχου κ. Θύμιου Σώτου στη Ρ.Α.

            6/7/10

του Βασίλη
Κασιμάτη
Ανταποκρινόμενοι στην πρόσκληση της εταιρίας ATTICA GROUP και πιο συγκεκριμένα για την γραμμή της θυγατρικής BLUE STAR στο δρομολόγιο Χανιά – Πειραιάς – Χανιά, ταξιδέψαμε με σκοπό να αποτυπώσουμε και να παρουσιάσουμε στους αναγνώστες μας τα κύρια σημεία του δρομολογίου, ενός πλοίου - μιας εταιρίας - που «χτύπησε» την ανταγωνίστρια ναυτιλιακή εταιρία ΑΝΕΚ, μέσα στην έδρα της!

Έτσι λοιπόν επιβιβαστήκαμε στο ΕΓ/ΟΓ πλοίο BLUE HORIZON συνολικού μήκους 187.13 μέτρων, με δέκα καταστρώματα και το οποίο ταξιδεύει με ταχύτητα 22,5 κόμβων, διενεργώντας το δρομολόγιο Χανιά – Πειραιά και αντίστροφα σε μόνο 7 ώρες & 20 λεπτά.
Το πλοίο έχει δυνατότητα φιλοξενίας βάσει πρωτόκολλου, χίλιους πεντακοσίους επιβάτες ενώ στα γκαράζ του μπορούν να μπουν 900 οχήματα.
Είναι ναυπηγημένο στην Ιαπωνία και παρέχει σύγχρονες ξενοδοχειακές ανέσεις.

Αυτό πραγματικά μας εντυπωσίασε ήταν η ποιότητα της παροχής υπηρεσιών σέρβις!

Σε συνέντευξη που μας παραχώρησε ο πλοίαρχος του BLUE HORIZON κ. Θύμιος Σώτος, μας είπε σχετικά: «Το πλήρωμα έχει κλειδώσει καλά. Το κύριο σώμα προέρχεται όπως και εγώ από τα κρουαζιερόπλοια, όπου ως γνωστόν παρέχουν υψηλού επιπέδου σέρβις, ενώ η ευγένεια και η άρτια εξυπηρέτηση είναι στους βασικούς κανόνες εκπαίδευσης».

Ο καπετάνιος μας έκανε λόγο για την πληρότητα του πλοίου, όπου έχει αύξουσες τάσεις. « ο Κρητικός σταδιακά έχει αποδεχθεί την BLUE STAR & SUPERFAST FERRIES, κάτι που επιβεβαιώνεται από τα νούμερα της πληρότητας, τόσο σε επιβάτες όσο και σε επαγγελματίες (φορτηγά).
Θα ήθελα σε αυτό το σημείο να δώσω έμφαση στους επαγγελματίες μεταφορείς, ότι οι τιμές και οι συμφωνίες της εταιρίας είναι λίαν δελεαστικές, δίνοντας επιπλέον κίνητρα στις μεταφορικές εταιρίες να μας εμπιστευτούν».

Ερώτηση: Πως πιστεύεται ότι θα πεισθούν οι μεταφορείς, όταν ακούμε ότι κυρίαρχο σημείο είναι διάρκεια ζωής των δρομολογίων της ATTICA στη Κρήτη;
Απάντηση:Έχουμε επενδύσει πολλά εκατομμύρια στη Κρήτη, με πανάκριβα πλοία, ενώ έχουμε στήσει μηχανισμούς εισιτηρίων/πρακτορείων που από μόνοι τους καταμαρτυρούν ή αν θέλετε επιβεβαιώνουν τη φράση του προέδρου της εταιρίας κ. Ανδρέα Βγενόπουλου, όταν είπε «…ήρθαμε για να μείνουμε!». Επομένως η μεθοδευμένη από τον ανταγωνισμό μας παραπληροφόρηση σχετικά με την βιωσιμότητα της εταιρίας στη Κρήτη χαρακτηρίζεται λίαν επιεικώς ως άστοχη και πέρα για πέρα αναληθείς.

Ερώτηση: Καπετάνιε, όταν είδαμε την μεγάλη ουρά στη ρεσεψιόν κατά την επιβίβαση πραγματικά τρομάξαμε και θεωρήσαμε ότι η ταλαιπωρία θα ήταν πολύ μεγάλη. Εντούτοις όμως μέσα σε λίγα λεπτά εξυπηρετήθηκαν όλοι οι επιβάτες δίχως το παραμικρό ίχνος δυσαρέσκειας που συνήθως εντοπίζουμε σε πολλά πλοία.
Υπάρχει συγκεκριμένη πρακτική σε αυτό;
Απάντηση: “Όταν το πλήρωμα έχει εκπαιδευτεί στο «team work» και ακολουθεί συγκεκριμένους κανόνες δίχως να καθυστερεί ή τεμπελιάζει, τότε είναι ορατή η ταχύτητα που διαπιστώσατε. Έτσι λειτουργούμε εμείς εδώ και μόνο έτσι!”

Ερώτηση: κ. Σώτο, μας έκανε επίσης εντύπωση η ταχύτητα με την οποία διενεργείτε τον κατάπλου - απόπλου του πλοίου. Γίναμε μάρτυρες του γεγονότος, ότι ενώ «δέσατε» στις 10.10 το βράδυ στα Χανιά, το πλοίο ήταν παντελώς έτοιμο και καθαρό σε διάστημα μόλις 45 λεπτών της ώρας και στις 11.00 ακριβώς αναχωρήσατε σύμφωνα με το δρομολόγιο σας, αφού αποβιβάστε επιμελώς επιβάτες και οχήματα και επιβιβάσατε τους νέους επιβάτες και οχήματα για Πειραιά.
Πως πετυχαίνετε τέτοια οργάνωση και τέτοια ταχύτητα που όμοιά της ίσως δεν έχουμε ξαναδεί;
Απάντηση: “Είναι αλήθεια ότι το πλήρωμα όπως σας είπα και νωρίτερα έχει «κλειδώσει» και δουλεύουν ομαδικά και υπεύθυνα. Θα μπορούσαμε να τα πηγαίναμε και καλύτερα ή ίσως ταχύτερα, αν βοηθούσαν οι συνθήκες του λιμανιού των Χανιών.
Εδώ θέλω να τονίσω, ότι δημιουργούνται μεγάλες ουρές, αφού η φύση του λιμανιού δεν βοηθά την ταχεία αποβίβαση. Ίσως θα πρέπει να σκεφτούν οι λιμενικές αρχές πως θα λύσουν το πρόβλημα καλύτερα.
Είναι ένα ζήτημα που απασχολεί κυρίως τους οδηγούς και ταυτόχρονα και εμάς, που καλούμαστε να αποβιβάσουμε ένα μεγάλο όγκο σε μικρό χρονικό διάστημα, καταβάλλοντας υπεράνθρωπες προσπάθειες, αφού οι συνθήκες δεν βοηθούν
“.

Ερώτηση: Τι πιστεύετε ότι σαν BLUE STAR σας κάνει δελεαστικότερους στο επιβατικό κοινό της δυτικής & κεντρικής Κρήτης.
Απάντηση: “Αφενός τα στοιχεία όπου δια γυμνού οφθαλμού εντοπίσατε επί του πλοίου, αφετέρου η συνεχής αναβάθμιση των σκαφών και τέλος η επιμονή του προέδρου να προσφέρει στη Κρήτη το υψηλότερο επίπεδο ναυτικών υπηρεσιών είναι
η συνταγή της επιτυχίας.

Με την εισαγωγή της ATTICA GROUP (BLUE STAR & SUPERFAST FERRIES) στη νησί, οι τιμές όπως έχετε όλοι διαπιστώσει, έπεσαν. Αυτό είναι μια επιτυχία που εισπράττει το Κρητικό επιβατικό κοινό και οι μεταφορείς και το οφείλει στον υγιές ανταγωνισμό που έφερε η εταιρία μας, σπάζοντας παλαιότερα μονοπωλιακά καθεστώτα και επιφέροντας σημαντικές μειώσεις σε όλους.
Τέλος έχουν ήδη δρομολογηθεί οι κατασκευές ακόμα πιο νέων & σύγχρονων πλοίων της BLUE STAR, που θα μπουν στην Κρητική ακτοπλοΐα λίαν συντόμως και βέβαια και στα Χανιά.
Τα παραπάνω εγγυώνται μια ομαλή σχέση της εταιρίας με τον Κρητικό και εξασφαλίζουν την μακρο-βιωσιμότητα που αποτελεί κυρίαρχο σημείο αναφοράς για πολλούς και κυρίως για τις μεταφορικές εταιρίες
“.

Η κατάσταση του Λιμένα Χανίων. Ολιγωρία του οικείου Λιμεναρχείου.

Είναι αλήθεια ότι και εμείς γίναμε μάρτυρες μιας απαράδεκτης κατάστασης. Τώρα που η καλοκαιρινή σαιζόν βρίσκεται μεσούρανα και οι αριθμοί έχουν εκτιναχτεί στα ύψη, θα πρέπει και
το BLUE HORIZON στα Χανιά
Φωτό αρχείου από το nautilia.gr (vinman)
 το λιμεναρχείο Χανίων να δώσει λύσεις.
Και λέμε λύσεις διότι παραδειγματικά αναφέρουμε (αλλά και καταγγέλλουμε) ότι ο φωτεινός σηματοδότης που βρίσκεται στην έξοδο των οδηγών προς της κεντρική πλατεία της Σούδας και προς Ρέθυμνο, εξυπηρετεί μόνο 5έως 6 ι.χ. έκαστη φορά, με αποτέλεσμα να δημιουργείται το αδιαχώρητο κατά τον κατάπλου του πλοίου.

Μάλιστα την ώρα της αποβίβασης του BLUE HORIZON (10.30 το βράδυ) από την άλλη πλευρά του φαναριού δεν υπάρχουν παρά ελάχιστα αυτοκίνητα, ίσως και καθόλου. Επομένως, αν τοποθετηθεί για διάστημα μόνο είκοσι λεπτών της ώρας ένας λιμενικός αστυνομικός για να ρυθμίζει τη κυκλοφορία, τότε η αποβίβαση των οδηγών θα γίνει υπερβολικά ταχύτερα και οι εν γένει επιβάτες θα εξυπηρετηθούν αρτιότερα και δίχως ταλαιπωρία.

Τα Χανιά και κατ΄επέκταση η Κρήτη είναι αμιγώς τουριστική περιοχή με βαριά βιομηχανία (τουρισμού) και δεν δικαιολογούμαστε όταν ολιγωρούμε απέναντι στους επισκέπτες μας και τους υποχρεώνουμε σε μεγάλες ταλαιπωρίες, όταν υφίστανται τόσο απλές και ανέξοδες λύσεις που θα ελαφρύνουν κατά πολύ το τοπίο.

Υπέρ & κατά

Για να γυρίσουμε όμως και πάλι στο πλοίο, κλείνοντας το σημαντικό αυτό οδοιπορικό μας, θα αποτυπώσουμε με λακωνική γραφή τα υπέρ και τα κατά και θα ξεκινήσουμε με τα «κατά» αφού υπάρχουν πάντα, ακόμα και στα τελειότερα σκάφη.

Κατά:

  • Δεν υπάρχουν τηλεοράσεις στις καμπίνες
  • Για να επιτευχθεί η άρτια και ταχεία αποβίβαση, οι επιβάτες καλούνται να εκκενώσουν τις καμπίνες τους πολλές φορές ακόμα και μια ώρα προ του κατάπλου με στόχο να ετοιμαστούν για τους νέους επιβάτες
  • Δεν υπάρχει σωστή συγκοινωνιακή σύνδεση με τα Χανιά, ευθύνη όμως του τοπικού ΚΤΕΛ που παρατηρείται εσκεμμένη μεθόδευση υπέρ του ανταγωνισμού, με ευθύνες όμως κατά των επιβατικού κοινού. Με το Ρέθυμνο όμως η σύνδεση του ΚΤΕΛ είναι κανονική.

Υπέρ:

  • Ευρύχωρες καμπίνες
  • Άρτιο σέρβις
  • Πολύ καλή ποιότητα γεύματος-δείπνου
  • Πολλά μπαρ με ευγενικό προσωπικό
  • WI-FI internet επί του πλοίου
  • Ταχύτατη αποβίβαση - επιβίβαση. Εύσημα στο πλήρωμα του γκαραζ
  • Άριστο stabilizing (σταθερότητα πλοίου)
  • Μηδενικοί κραδασμοί

Αφού ευχαριστήσαμε το καπετάνιο του BLUE HORIZON κ. Θύμιο Σώτο συνεχίσαμε το ταξίδι μας, απολαμβάνοντας την φιλοξενία που ενώ είναι … Αθηναϊκή, έχει όμως όλα τα γνωστά «καρυκεύματα» της πασίγνωστης Κρητικής φιλοξενίας!

 

Περισσότερες Δημοσιεύσεις

Κύλιση στην κορυφή